Hayal kırıklığına uğrayan Starfield oyuncuları tartışmalı düşük inceleme puanlarının haklı olduğunu söylüyor.
Starfield players voice frustration, saying the game’s controversial low scores are justified due to glaring shortcomings.
www.dexerto.com
Starfield iyi yazılmamış Mass Effect 1 gibi hissettiriyor
Uzun zamandır Bethesda hayranıyım ve Starfield'a sadece fragmanlarını izleyerek geldim. Erken erişimi aldım ve bunun için işten izin aldığımdan beri durmadan oynuyorum. Olumlu yönlerine gelirsek, müzikler, iç tasarımlar ve varlık sanatı birçok önemli alanda inanılmaz. Bununla birlikte, Starfield'ın geçmiş Bethesda hatalarından ders almadığını hissediyorum ve Mass Effect 1'i oynarken yaşadığım sorunlarla karşılaştırmalar görmeye başladım, iyi kısımlardan hiçbirini bulamadım (estetik dışında). Bazı önemli noktalar:
Kendini bir uzay keşif oyunu olarak tanıtıyor, ancak gezegenlere iniş ya da kalkış yapmıyorsunuz. Her şey kullanıcı arayüzündeki bir düğmeye tıklamakla gerçekleşiyor ki bu da beni büyük bir hayal kırıklığına uğrattı çünkü diğer her şey uzaydaki boş ceplerde hareket etmekten ibaret. Zamanınızın çoğunu harita kullanıcı arayüzünde geçireceksiniz. Gerçekten harika bir uzay gemisi inşa etme oyunu var, ancak istediğiniz yere gitmenize izin vermeyen veya bir nişancı mini oyunu dışında önemli olmayan bir uzay gemisi inşa ediyorsunuz.
Bethesda hala nasıl zorlayıcı silah oyunu yapılacağını öğrenemedi. Çatışma işe yarar, ancak silahlar düz hissediyor ve düşman yapay zekası sürekli olarak ateş etmeden önce beş saniye boyunca bana bakmak, rastgele yönlere koşmak gibi korkunç seçimler yapıyor. Fallout 4'ten bu yana teknolojileri gelişmemiş gibi hissettiriyor. Fallout 4'ün çatışmalarını beğenmediyseniz, Starfields'ı kesinlikle beğenmeyeceksiniz.
Uzay keşfi, bazı gezegen arka planlarıyla küçük boş alanlarda dolaşmakla sınırlı olduğundan, yer keşfinin bunu telafi edeceğini umarsınız, ancak ne yazık ki, araçlar olmadan hareketlilik seçenekleriniz ciddi şekilde sınırlıdır ve gezegenlerin çoğu çorak arazilerdir (ama eğlenceli Fallout türü değil). Mako görevlerine gitmek gibi hissettiriyor, ancak Mako'nun hızı yok.
En büyük sorun, diğer her şeyi görmezden gelmeyi gerçekten zorlaştıran sorun, yazı / duygusal derinliğin orada olmamasıdır. Oyunun ilk on dakikasında size dayattıkları Macguffin'den, sonsuz sayıda veri çipi ve jenerik kötü adamların izini süreceğiniz yan görevlere kadar her şey olabildiğince jenerik. Sorunun bir kısmı da vücut animasyonlarının gerçekten kötü olması. Herkes çok statik hissediyor ki bu da Bethesda'nın önceki oyunlardan düzeltmediği bir başka sorun gibi görünüyor.
Büyük bilimkurgu oyunlarını düşündüğümüzde, Mass Effect 1 size hantallık ve demiryolu keşfi veriyordu, ancak ilginç bir dünya ve daha fazlasını öğrenmek istemenizi sağlayan karakterlerle bunu telafi etti. Starfield size hantallık ve demiryolu keşfi sunuyor, ancak devam etmeniz için hiçbir motivasyon vermiyor. Bu aynı zamanda bir paradoks, keşif özgürlüğünüzü ciddi şekilde sınırlayan ve hiçbir sınırı zorlamayan devasa bir oyun ve aslında en benzer oyun No Man's Sky'dan bazı yönlerden geriledi.
Oyunun berbat olduğunu düşünmüyorum ama gerçekten 10/10'u hatta 9/10'u bile hak etmiyor. Bence insanlar ya Bethesda'ya teslim oluyor ya da oyunu özünden çok şekline göre değerlendiriyor. Bu oyunda çok fazla sıkıcılık var ve insanlar 10+ saat sonra bile eğlencenin nerede olduğunu merak edecekler. Herkes için değil, ama sadece set parçalarını görmek için oynamaya değer olabilir.