Cyberpunk 2077'nin rezalet çıkışından sonra Starfield gördüğüm en kötü oyunlardan biri 2023 yılının en balon oyunu olmaya rakipsiz aday olarak gözüküyor karakterlerin yapay zekası çöp grafikleri zaten fi tarihinden kalma duruyor oyunun mekanikleri rezalet duruyor oyuna vuruş hissi koymayı unutmuşlar vuruş hissi yok su tabancası ile sıkıyorsunuz vurduğunuz karakterler tepki bile vermiyor yüz animasyonları zaten PS2 döneminde bile çok daha iyiydi ve oyunun her yeri yükleme ekranı ile dolu en basit örnek kendi geminizden merdivenden inip çıkarken bile yükleme ekranı giriyor RPG mekanikleri de Fallout 4 ve Skyrim gibi değil neyi seçerseniz seçin sonuçlar aynı oluyor tüm gezegenlerde PNG resimden ibaretler ve gezegende indiğiniz her bölge bir biri ile bağlantısı olmayan rastgele oluşturulan 10DK yürüyebildiğiniz bomboş çorak haritalardan oluşuyor gezegen de araç gereç süremiyorsunuz bu da oyunu daha da işkence hale sokuyor ve en son oyunun rezalet optimizasyonlarına gelirsek PC de çok kötü çalışıyor RTX 3080 bile sürünüyor kendi çöp konsollarında ise oyunu 30FPS'e kilitledikleri halde Series X'de 720p Series S'de 400p kadar düşüyor adamların vaat etikleri her şey yalan No Man's Sky bu oyunun yanında teknik anlamda bir şaheser gibi duruyor Starfield'i gördükçe Cyberpunk 2077 bile çok iyi oyunmuş gibi duruyor.
Starfield diğer Bethesda oyunlarından gerilemiş gibi hissettiriyor
Beğenmeyi denedim, ancak bir uzay ortamında sürekli yükleme Skyrim ve fallout gibi oyunlara kıyasla kötü bir şekilde tercüme ediliyor, Skyrim ve fallout ile bu dünyada olduğunuzu ve istediğiniz yere yürüyebileceğinizi hissediyorsunuz, Starfield ile her 5 dakikada bir yeni bir kutuda yer aldığımı hissediyorum. Bu oyun açık dünya değil, haritayı Skyrim veya Fallout 4'ten daha kötü kullanıyor, bu oyunlarda her yere yürüyebilirsiniz, Starfield sadece olmanız gereken yere ışınlanmak ve görevleri tamamlamak için sürekli bir akış. Skyrim'de Whiterun'dan çıkmaya çalışmak, sonra açık dünyaya hızlı bir şekilde seyahat etmek, sonra açık dünyada atınıza doğru yürümek, bir menüden geçmek ve şimdi Solitude'a bir ara sahnede atınızla hızlı bir şekilde seyahat etmek gibi.
Sanki doğrusal bir tek oyunculu oyun oynuyormuşum gibi sürekli kapalı ve sınırlı olma hissi hiç hoş değil. Açık Dünya RPG'lerinden hızlı seyahat simülatörlerine geçtik. Bir Uzay simülasyonu istemiyorum, bu kadar büyük bir oyunun keşif söz konusu olduğunda bir mil uzunluğunda ve bir inç derinliğinde hissetmemesini istiyorum.
Starfield iyi yazılmamış Mass Effect 1 gibi hissettiriyor
Uzun zamandır Bethesda hayranıyım ve Starfield'a sadece fragmanlarını izleyerek geldim. Erken erişimi aldım ve bunun için işten izin aldığımdan beri durmadan oynuyorum. Olumlu yönlerine gelirsek, müzikler, iç tasarımlar ve varlık sanatı birçok önemli alanda inanılmaz. Bununla birlikte, Starfield'ın geçmiş Bethesda hatalarından ders almadığını hissediyorum ve Mass Effect 1'i oynarken yaşadığım sorunlarla karşılaştırmalar görmeye başladım, iyi kısımlardan hiçbirini bulamadım (estetik dışında). Bazı önemli noktalar:
Kendini bir uzay keşif oyunu olarak tanıtıyor, ancak gezegenlere iniş ya da kalkış yapmıyorsunuz. Her şey kullanıcı arayüzündeki bir düğmeye tıklamakla gerçekleşiyor ki bu da beni büyük bir hayal kırıklığına uğrattı çünkü diğer her şey uzaydaki boş ceplerde hareket etmekten ibaret. Zamanınızın çoğunu harita kullanıcı arayüzünde geçireceksiniz. Gerçekten harika bir uzay gemisi inşa etme oyunu var, ancak istediğiniz yere gitmenize izin vermeyen veya bir nişancı mini oyunu dışında önemli olmayan bir uzay gemisi inşa ediyorsunuz.
Bethesda hala nasıl zorlayıcı silah oyunu yapılacağını öğrenemedi. Çatışma işe yarar, ancak silahlar düz hissediyor ve düşman yapay zekası sürekli olarak ateş etmeden önce beş saniye boyunca bana bakmak, rastgele yönlere koşmak gibi korkunç seçimler yapıyor. Fallout 4'ten bu yana teknolojileri gelişmemiş gibi hissettiriyor. Fallout 4'ün çatışmalarını beğenmediyseniz, Starfields'ı kesinlikle beğenmeyeceksiniz.
Uzay keşfi, bazı gezegen arka planlarıyla küçük boş alanlarda dolaşmakla sınırlı olduğundan, yer keşfinin bunu telafi edeceğini umarsınız, ancak ne yazık ki, araçlar olmadan hareketlilik seçenekleriniz ciddi şekilde sınırlıdır ve gezegenlerin çoğu çorak arazilerdir (ama eğlenceli Fallout türü değil). Mako görevlerine gitmek gibi hissettiriyor, ancak Mako'nun hızı yok.
En büyük sorun, diğer her şeyi görmezden gelmeyi gerçekten zorlaştıran sorun, yazı / duygusal derinliğin orada olmamasıdır. Oyunun ilk on dakikasında size dayattıkları Macguffin'den, sonsuz sayıda veri çipi ve jenerik kötü adamların izini süreceğiniz yan görevlere kadar her şey olabildiğince jenerik. Sorunun bir kısmı da vücut animasyonlarının gerçekten kötü olması. Herkes çok statik hissediyor ki bu da Bethesda'nın önceki oyunlardan düzeltmediği bir başka sorun gibi görünüyor.
Büyük bilimkurgu oyunlarını düşündüğümüzde, Mass Effect 1 size hantallık ve demiryolu keşfi veriyordu, ancak ilginç bir dünya ve daha fazlasını öğrenmek istemenizi sağlayan karakterlerle bunu telafi etti. Starfield size hantallık ve demiryolu keşfi sunuyor, ancak devam etmeniz için hiçbir motivasyon vermiyor. Bu aynı zamanda bir paradoks, keşif özgürlüğünüzü ciddi şekilde sınırlayan ve hiçbir sınırı zorlamayan devasa bir oyun ve aslında en benzer oyun No Man's Sky'dan bazı yönlerden geriledi.
Oyunun berbat olduğunu düşünmüyorum ama gerçekten 10/10'u hatta 9/10'u bile hak etmiyor. Bence insanlar ya Bethesda'ya teslim oluyor ya da oyunu özünden çok şekline göre değerlendiriyor. Bu oyunda çok fazla sıkıcılık var ve insanlar 10+ saat sonra bile eğlencenin nerede olduğunu merak edecekler. Herkes için değil, ama sadece set parçalarını görmek için oynamaya değer olabilir.
Hayal kırıklığına uğrayan Starfield oyuncuları tartışmalı düşük inceleme puanlarının haklı olduğunu söylüyor.
Starfield players voice frustration, saying the game’s controversial low scores are justified due to glaring shortcomings.
www.dexerto.com
https://twitter.com/TWTHEREDDRAGON/status/1697391529227165763
Starfield'de ki bugların haddi hesabı yok bir de en cilalı oyunumuz diye o kadar reklam yaptılar yersen.
IGN'de ki incelme yapan Dan Stapleton'un incelemesini bile okumadan oyunu 7 verdiği için Xbot fanatikleri adama linç kampanyası başlattılar oyuna sadece IGN 7 vermiş gibi bir algı yarattılar çoğu basın mecrası 7 verdiği halde sonuç da IGN'in adı çıkmıştı kolay yemek di onlar için ama asıl sorun kendi Xbox mecralı basın kuruluşlarının hepsi oyuna normal hak etiğinden fazla puan vererek oyunun puanını ancak bu kadar şişirebilmeleriydi biliyorsunuz kara listeye aldıkları basınlar var ve bunlara oyunu incelemeleri için kod bile göndermediler oyunun asıl puanı 6 Eylül de yani çıktığı gün belli olacak kara listeye alınan basınların incelemeleriyle puanı 87 den de aşağılara düşecek.
İki oyunda RPG oyunu Horizon Forbidden West PS4'e geldiği halde teknik ve grafik anlamında halen daha iyi oyun yok Starfield çöpü sadece yeni nesil diye pazarlandı sonuç ortada sözde yeni nesil ama aslen PS2 oyunu ve işin en rezil yanı ise RTX 3080 de bile Starfiled oynarken sürünüyor
.
In Kooperation mit der PC Games konnten wir erste Technik-Eindrücke von Starfield gewinnen. Die Anforderungen an die GPU sind dabei ausgesprochen hoch.
www.pcgameshardware.de
Todd Howard is a videogame designer, director, and producer. He has led the development of the Fallout and The Elder Scrolls series. Todd unlocked the sweet ...
www.youtube.com