3 Mavi Çizgi Sonrasında Crash

hsnaltnts

80+
Katılım
18 Aralık 2023
Mesajlar
22
Reaksiyon skoru
7
Arkadaşlar AM4 sistemimde de böyle bir sorun oluyordu ilk başta ekran kartı değiştim devam etti sonra işlemci gitti falan derken AM5'e geçtim sorun yine devam ediyor oyun oynarken yayın izlerken boştayken vs fark etmez çok random bir zamanda böyle crash atıyor kilitleniyor sistem reset atmadan düzelmiyor önerebiliceğiniz basit şeyleri yaptım internette aramadığım reddit vs kalmadı o yüzden onları yazmayın hiç sorun neyden kaynaklı olabilir başka ssd ve power supply kaldı bir de kasa hyte y70 ekran kartı riser'la alakalı olabilir mi bilmiyorum sadece değişmeyen onlar kaldı çünkü
 

Ekler

  • WhatsApp Image 2026-06-07 at 01.42.12.webp
    WhatsApp Image 2026-06-07 at 01.42.12.webp
    144.4 KB · Hit: 14
HYTE Y70 riser / PCIe uzatma kablosu bunlarda problem olabilit
 
Sanırım benimkiyle aynı, bende çift monitör kullanıyordum. Böyle oluyordu, çift monitörü bıraktım hala oluyordu. CPU'nun gpusunu kullanınca olmaya başladı ve dediğin gibi reset atmadan düzelmiyor. Hatta monitörü kapatınca yan monitöre görüntü veriyor şekilde. Anakart bios güncelleyince, bu sorun bir süre gidiyor sonra geri geliyor. Emin olmamakla birlikte sorunu kablo olduğunu düşünüyorum, bu sorunu yaşadığım ana monitörüm 3440x1440 OLED 175hz. Çözünürlük + Ekran kartı ayarlarından renkleri 10 bit + 175 HZ yapınca kablomun veri yolunun yeterli gelmediğini tahmin ettim. Kablom DP 1.4 idi. HDMI 2.1B kabloya geçtim, 1 ay oldu, aynı sorunu yaşamadım. Ancak dediğim gibi giden gelen bir durum, her zaman olmuyor. O yüzden hala %100 emin değilim. Sizin de kablo versiyonuz eski, üstüne HZ yüksekse ondan olabilir. Sizinle tek farkım benim ki bilgisayarı başlatınca veya uyku modundan açınca oluyordu. Başta yani.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Aynı da olamayabilir şimdi, bir daha baktım da benimki baya sinyalliymiş
 

Ekler

  • WhatsApp Image 2026-06-07 at 02.32.14 (2).webp
    WhatsApp Image 2026-06-07 at 02.32.14 (2).webp
    659.6 KB · Hit: 7
  • WhatsApp Image 2026-06-07 at 02.32.14 (3).webp
    WhatsApp Image 2026-06-07 at 02.32.14 (3).webp
    770.7 KB · Hit: 8
Sanırım benimkiyle aynı, bende çift monitör kullanıyordum. Böyle oluyordu, çift monitörü bıraktım hala oluyordu. CPU'nun gpusunu kullanınca olmaya başladı ve dediğin gibi reset atmadan düzelmiyor. Hatta monitörü kapatınca yan monitöre görüntü veriyor şekilde. Anakart bios güncelleyince, bu sorun bir süre gidiyor sonra geri geliyor. Emin olmamakla birlikte sorunu kablo olduğunu düşünüyorum, bu sorunu yaşadığım ana monitörüm 3440x1440 OLED 175hz. Çözünürlük + Ekran kartı ayarlarından renkleri 10 bit + 175 HZ yapınca kablomun veri yolunun yeterli gelmediğini tahmin ettim. Kablom DP 1.4 idi. HDMI 2.1B kabloya geçtim, 1 ay oldu, aynı sorunu yaşamadım. Ancak dediğim gibi giden gelen bir durum, her zaman olmuyor. O yüzden hala %100 emin değilim. Sizin de kablo versiyonuz eski, üstüne HZ yüksekse ondan olabilir. Sizinle tek farkım benim ki bilgisayarı başlatınca veya uyku modundan açınca oluyordu. Başta yani.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Aynı da olamayabilir şimdi, bir daha baktım da benimki baya sinyalliymiş
monitör 2K 32 240HZ'de displayport ile kullanıyorum yan monitör 1080p 240hz ama onu 120'de kullanıyom hdmi ile onları da denedim bu arada, hdmi ile tek monitör, düşük hz (120) vs vs. sıkıntı çok random zamanlarda olduğu için belki 1 ay düşük hz tek monitör falan kullanmam gerekicek zaten işten dolayı akşam 2 3 saat oynayabiliyom valla onun için de o vaktimi harcamak istemiyom ama sorun neyse o parçanın ben taaa
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

HYTE Y70 riser / PCIe uzatma kablosu bunlarda problem olabilit
hyte'a mail atıp pcie 5.0 riser talep etmeyi düşünüyorum anakartta pcie 5.0 girişi var belki o değişince düzelir
 
monitör 2K 32 240HZ'de displayport ile kullanıyorum yan monitör 1080p 240hz ama onu 120'de kullanıyom hdmi ile onları da denedim bu arada, hdmi ile tek monitör, düşük hz (120) vs vs. sıkıntı çok random zamanlarda olduğu için belki 1 ay düşük hz tek monitör falan kullanmam gerekicek zaten işten dolayı akşam 2 3 saat oynayabiliyom valla onun için de o vaktimi harcamak istemiyom ama sorun neyse o parçanın ben taaa
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


hyte'a mail atıp pcie 5.0 riser talep etmeyi düşünüyorum anakartta pcie 5.0 girişi var belki o değişince düzelir
İsteyince yolluyorlar mı? Free upgrade fln? Pcie 5.0 ları var, çok şık duruyorda Hyte hariç başka kasaya olmuyor😂😂
 
İsteyince yolluyorlar mı? Free upgrade fln? Pcie 5.0 ları var, çok şık duruyorda Hyte hariç başka kasaya olmuyor😂😂
Riser sorunlu olduğu için değişim isteyen olmuş ve değişmişler bakalım 5.0 olmasa bile yenisini göndersinler en azından sorun ordan mı değil mi anlamış olurum
 
Sanırım benimkiyle aynı, bende çift monitör kullanıyordum. Böyle oluyordu, çift monitörü bıraktım hala oluyordu. CPU'nun gpusunu kullanınca olmaya başladı ve dediğin gibi reset atmadan düzelmiyor. Hatta monitörü kapatınca yan monitöre görüntü veriyor şekilde. Anakart bios güncelleyince, bu sorun bir süre gidiyor sonra geri geliyor. Emin olmamakla birlikte sorunu kablo olduğunu düşünüyorum, bu sorunu yaşadığım ana monitörüm 3440x1440 OLED 175hz. Çözünürlük + Ekran kartı ayarlarından renkleri 10 bit + 175 HZ yapınca kablomun veri yolunun yeterli gelmediğini tahmin ettim. Kablom DP 1.4 idi. HDMI 2.1B kabloya geçtim, 1 ay oldu, aynı sorunu yaşamadım. Ancak dediğim gibi giden gelen bir durum, her zaman olmuyor. O yüzden hala %100 emin değilim. Sizin de kablo versiyonuz eski, üstüne HZ yüksekse ondan olabilir. Sizinle tek farkım benim ki bilgisayarı başlatınca veya uyku modundan açınca oluyordu. Başta yani.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Aynı da olamayabilir şimdi, bir daha baktım da benimki baya sinyalliymiş
monitörden kaynaklı monitörü aç kapa yap diyecektim ki seninki değilmiş o
 
monitörden kaynaklı monitörü aç kapa yap diyecektim ki seninki değilmiş o
Nope, kapat aç, gücü çek fln düzelmiyordu. İlginç bir şeydi. Bence 1.4 DP veri yolu UWQHD yi destekleyemiyordu. dc ile kullanıyordu. İşin garibi ara sıra uyku modundan uyandırınca veya bilgisayarı açma tuşuna bastıktan sonra 30 dakika gidip gelince o halde buluyordum. UWQHD'den DP kabloyu çıkartınca otomatik diğer monitöre geçiyordu ekran (doğal olarak) ve orada çalışıyordu. Monitör bozuk olsa hep olur diye düşündüğüm için kesin kablo diyr bakıyorum 😂 veya smart tv özelliği sıkıntı. Kullandığım monitör Smart tv monitör.
 
Geri
Top