Grundig OLED Televizyonlar ile İlgili Bilgilendirme

Katılım
19 Haziran 2026
Mesajlar
22
Reaksiyon skoru
40
Forumlarda bu televizyonlarla ilgili o kadar çok bilgi kirliliği ve yanlış yönlendirme görüyorum ki, konunun teknik arka planını ve kritik noktalarını açıkça ortaya koyma gereği duydum.

Grundig OLED serilerinde en tepede konumlandırılılan GRUNDIG GO 990A modellerinde dahi LG’nin giriş seviyesi kabul edilen B2 serisi muadili, düşük parlaklığa sahip paneller kullanıyor. Bu tip paneller, özellikle aydınlık odalarda ve gündüz kullanımlarında beklentinin çok altında bir parlaklık seviyesi sunabiliyor.

İşin daha vahim kısmı ise "görüntü işleme" teknolojisinde saklı. Grundig gibi paneli LG’den, yonga setini (SoC) MediaTek’ten alan montajcı/fason markalarda LG'nin Alpha, TCL'in AiPQ, Sony'nin Cognitive Processor XR veya Samsung'un Neural Quantum işlemcileri gibi pikselleri kusursuz yönetecek tescilli bir yapay zeka algoritması/motoru bulunmaz. Bu cihazların kasasını açtığınızda göreceğiniz şey sadece Android sistemini çalıştırmaya yarayan, Tayvanlı MediaTek firmasının standart MT5896 anakartından ibarettir.

Bir OLED televizyonun, üreticinin kendi tescilli görüntü motorundan mahrum kalıp standart bir MediaTek anakartına emanet edilmesi, premium bir panelin tüm potansiyelini kelimenin tam anlamıyla dibe çeker. Çünkü özel bir yapay zeka ve donanımsal işlem birimi (NPU) olmadığında şu kronik sorunlarla karşılaşırsınız;

Çamur Gibi Upscaling: Düşük çözünürlüklü karasal yayınları 4K'ya yükseltirken (upscaling) sistem çuvallar ve ekrana çamurlu bir görüntü verir.

Hareket Bulanıklığı: Hızlı aksiyon veya spor sahnelerinde nesne takibi yapamadığı için yoğun kare kayıpları ve bulanıklık yaşatır.

Renk Şeritlenmesi (Color Banding): Gökyüzü gibi gradyan geçiş içeren sahnelerde, yumuşak geçişler yerine rahatsız edici şeritlenmeler görürsünüz.

Kaba ve Kontrolsüz ABL: En önemlisi, HDR sahnelerde o meşhur ABL (Otomatik Parlaklık Sınırlayıcı) algoritmasını o kadar kaba ve kontrolsüz devreye sokar ki, zaten düşük olan tepe parlaklığı iyice yerleri öper. (Eklediğim görsellerde, bu cihazdan çok daha üstün olan LG B2/B3 serisinin bile ABL ve tam ekran sürekli parlaklık verilerini inceleyebilirsiniz.)

Ekran yansıması (Ayna etkisi): Özellikle tepe parlaklığı düşük olan bu giriş seviyesi panellerde gelişmiş bir Anti-Glare (Yansıma Önleyici) kaplama bulunmadığından, aydınlık oda koşullarında TV izlemek tam bir işkenceye dönüşür. Ekteki fotoğrafta da göründüğü üzere cihaz ortam ışığını ememediği için içerikteki aktörden çok arkadaki mağazanın "TELEVİZYONLAR" tabelasını tersinden hatasız okuyabiliyorsunuz. TV'nin kontrastı odadaki ışığa yenik düştüğünden, karanlık sahneler tamamen soluk bir griye boğulur. Kısacası, film izlerken ekranda sürekli kendinizle göz göze gelmek, saçınızı taramak veya arkanızdaki eşyaları izlemek istemiyorsanız, aydınlık odada bu tarz kaplamasız ve düşük nitli panelleri tercih etmemelisiniz.

Ekran Yanığı (Burn-In) Riski: En kritik nokta ise, OLED panelin ömrünü uzatan ve ekran yanığını engelleyen o hassas piksel koruma algoritmalarından bu cihazların tamamen mahrum kalmasıdır.

Özetle; bu televizyonları değerlendirirken sadece "OLED" etiketine değil gerçek dünya kullanımını, gündüz performansını ve arkasında onu yönetecek güçlü bir yapay zeka motorunun olmadığını bilmeniz gerekir.

Büyük beklentilerle bu modellere yönelmek ciddi bir hayal kırıklığı yaratacaktır.

Maalesef DonanımHaber gibi platformlarda, insanları yanlış yönlendirerek bu fason ürünleri pazarlamaya çalışan bazı komisyoncu üyeler türemiş durumda. Bilerek ve isteyerek OLED panelleri öne çıkarıyorlar. Çünkü OLED teknolojisinin kullanım ömrü, doğası gereği diğer panel teknolojilerine göre daha kısadır. Buradaki asıl amaç, planlı bir eskitme mantığıyla sizin çok daha kısa sürede yeniden televizyon arayışına girmenizi ve tüketim çarkına dahil olmanızı sağlamaktır.

Bir dostunuz olarak tavsiyemdir: Özellikle bütçeniz kısıtlıysa, kağıt üstündeki "OLED" süslemelerine kanıp bu tarz giriş seviyesi fason ürünlere kesinlikle paranızı kaptırmayın.
 

Ekler

  • 1851.webp
    1851.webp
    89.9 KB · Hit: 36
  • 1852.webp
    1852.webp
    92.2 KB · Hit: 36
  • 1853.webp
    1853.webp
    106.8 KB · Hit: 27
  • 1854.webp
    1854.webp
    109.1 KB · Hit: 32
  • Screenshot 2026-06-23 at 10.53.27.webp
    Screenshot 2026-06-23 at 10.53.27.webp
    89.5 KB · Hit: 8
  • 1904.webp
    1904.webp
    127.3 KB · Hit: 6
Son düzenleme:
lg b2 panelini kullandığına dair kanıt bekliyoruz
Parlaklığı kendini belli ediyor. Lg b5 paneli verecek değil bu fiyat bandındaki bir ürüne. Gerçi verse de parlaklık ve donanım verileri değişmez. Ne oldu hemen markanı savunmaya mı geldin?
 
Parlaklığı kendini belli ediyor. Lg b5 paneli verecek değil bu fiyat bandındaki bir ürüne. Gerçi verse de parlaklık ve donanım verileri değişmez. Ne oldu hemen markanı savunmaya mı geldin?
c5 var evde yan yana koyucam karşılaştırcam bakalım ne kadar fark ediyomuş :D
 
Parlaklığı kendini belli ediyor. Lg b5 paneli verecek değil bu fiyat bandındaki bir ürüne. Gerçi verse de parlaklık ve donanım verileri değişmez. Ne oldu hemen markanı savunmaya mı geldin?
Hocam Lg 2025 de sattığı B5 panelini neden versin, üretici ve ayni zamanda satici firmalar cogu zaman geçmiş yılların düşük teknoloji ürünü kucuk firmalara pazarlar. Burada durum bu, bi b5 in fiyatina bakin bir de bunun, Grunding iyi olsa millet neden daha yüksek fiyatalara B5, s85f veya c5 alacağım diye uğraşıyor. Grunding Oled neylerine yetmiyor 🙂
Dediğiniz gibi var bisey ki millet Mini led almasin diye parlaklığı az, ileride ekran yanığı sorunu olacak, daha kısa ömürlü Tv leri tavsiye ediyorlar, hic sormuyorlar kullanım alışkanlığını Olede uyuyor mu? Bunun Samsung Lg Oledler kadar özellikleri yok, riskleri şunlar şunlardır..hic bunlardan bahsetmezler, birilerinin bir yerden bir menfatii var ve devamlı bunlari empoze ediyorlar. Tüketicilere bu riskleri anlatanlar da bunlar tarafindan satici, fan boy, satış elemanı diye iftiraya uğruyor.
Hocam bu aydınlatıcı paylaşımın için de teşekkür ederim, tüketici en azından okusun bilgilensin kararını ona göre versin...
 
Hocam Lg 2025 de sattığı B5 panelini neden versin, üretici ve ayni zamanda satici firmalar cogu zaman geçmiş yılların düşük teknoloji ürünü kucuk firmalara pazarlar. Burada durum bu, bi b5 in fiyatina bakin bir de bunun, Grunding iyi olsa millet neden daha yüksek fiyatalara B5, s85f veya c5 alacağım diye uğraşıyor. Grunding Oled neylerine yetmiyor 🙂
Dediğiniz gibi var bisey ki millet Mini led almasin diye parlaklığı az, ileride ekran yanığı sorunu olacak, daha kısa ömürlü Tv leri tavsiye ediyorlar, hic sormuyorlar kullanım alışkanlığını Olede uyuyor mu? Bunun Samsung Lg Oledler kadar özellikleri yok, riskleri şunlar şunlardır..hic bunlardan bahsetmezler, birilerinin bir yerden bir menfatii var ve devamlı bunlari empoze ediyorlar. Tüketicilere bu riskleri anlatanlar da bunlar tarafindan satici, fan boy, satış elemanı diye iftiraya uğruyor.
Hocam bu aydınlatıcı paylaşımın için de teşekkür ederim, tüketici en azından okusun bilgilensin kararını ona göre versin...
Merhaba hocam, söyledikleriniz doğru, lg bu panel özelinde hiçbir şekilde seri üretimdeki panelleri grundig gibi firmalara vermez. Elinde stoğunda kalan ürünler üzerinden anlaşma sağlar. Yeni üretim paneller her zaman kendi cihazlarında kullanılır.

Ben robotik yazılımcıyım. Kinematik ve Yörünge Planlama, Milimetrik Üretim ve Montaj ve Makine Görmesi alanlarında panel üreticileri ile çalışıyorum. Dolaylı olarak sürekli içinde bulunduğum konular.

Ben donanım verilerini konuştukça, bazı konuyla alakasız google aramalarıyla araya yalan yanlış detaylar yerleştiren komisyoncu oled toplulukları oldukça rahatsız oluyor. Hala ısrarla bu giriş seviyesi ex panelin tcl c6k'dan daha parlak olduğunu iddia eden teknik bilgisi olmayan kişilere donanım bilgisi aktarmaya çalışıyorum sırf kısıtlı bütçe ile birşeyler almaya çalışan vatandaşlarım yanlış tercih yapmasın diye.

Yıllık tatilimin bir bölümünü yardımcı olmaya çalışarak geçirirken karşılığında donanım cahili satış tayfasından "komisyoncu veya tcl elemanı" gibi saçma sapan cevaplar alıyorum.

Kendilerince bir topluluk oluşturmuşlar RPT statüsündeki oled ürünleri pazarlayarak daha fazla komisyon kazanmanın hayaliyle sürekli olur olmaz oled pompalaması yapıyorlar.

Oled alacaksanız kullanım senaryonuza uyması gerek, ayrıca böyle grundig gibi saçma sapan fason ürünleri alacağınıza biraz daha bütçe ayırıp sağlam bir marka ve yapay zeka görüntü işleme ünitesi olan bir oled alın diyoruz... Ama yanlış yapıyoruz herhalde...
 
Merhaba hocam, söyledikleriniz doğru, lg bu panel özelinde hiçbir şekilde seri üretimdeki panelleri grundig gibi firmalara vermez. Elinde stoğunda kalan ürünler üzerinden anlaşma sağlar. Yeni üretim paneller her zaman kendi cihazlarında kullanılır.

Ben robotik yazılımcıyım. Kinematik ve Yörünge Planlama, Milimetrik Üretim ve Montaj ve Makine Görmesi alanlarında panel üreticileri ile çalışıyorum. Dolaylı olarak sürekli içinde bulunduğum konular.

Ben donanım verilerini konuştukça, bazı konuyla alakasız google aramalarıyla araya yalan yanlış detaylar yerleştiren komisyoncu oled toplulukları oldukça rahatsız oluyor. Hala ısrarla bu giriş seviyesi ex panelin tcl c6k'dan daha parlak olduğunu iddia eden teknik bilgisi olmayan kişilere donanım bilgisi aktarmaya çalışıyorum sırf kısıtlı bütçe ile birşeyler almaya çalışan vatandaşlarım yanlış tercih yapmasın diye.

Yıllık tatilimin bir bölümünü yardımcı olmaya çalışarak geçirirken karşılığında donanım cahili satış tayfasından "komisyoncu veya tcl elemanı" gibi saçma sapan cevaplar alıyorum.

Kendilerince bir topluluk oluşturmuşlar RPT statüsündeki oled ürünleri pazarlayarak daha fazla komisyon kazanmanın hayaliyle sürekli olur olmaz oled pompalaması yapıyorlar.

Oled alacaksanız kullanım senaryonuza uyması gerek, ayrıca böyle grundig gibi saçma sapan fason ürünleri alacağınıza biraz daha bütçe ayırıp sağlam bir marka ve yapay zeka görüntü işleme ünitesi olan bir oled alın diyoruz... Ama yanlış yapıyoruz herhalde...
komisyoncu ben miyim :D mini ledle bunun arasında kaldım miniled de back glow oluyor diye oled alayım dedim. ayrıca oledin tepki hızı da daha iyi. evde salona aldım ailem izlesin diye. beğenmezsem iade ederim niye komisyoncu oldum anlamadım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

yav kardeş ben senin derdini de anladım yazdıklarının bir kısmına hak da verdim de niye beni komisyoncu ilan ettin durduk yere
 
Son düzenleme:
komisyoncu ben miyim :D ulan evde lg c5 var. mini ledle bunun arasında kaldım miniled de back glow oluyor diye oled alayım dedim. ayrıca oledin tepki hızı da daha iyi. evde salona aldım ailem izlesin diye. beğenmezsem iade ederim niye komisyoncu oldum anlamadım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

yav kardeş ben senin derdini de anladım yazdıklarının bir kısmına hak da verdim de niye beni komisyoncu ilan ettin durduk yere
Yok hocam siz arada kaynadiniz gibi olmuş 😀
O muhabbet farklı, baska yerde geçiyor, gerçi onların uzantıları buralarda da geziyor ama kastedilen siz değilsiniz...
 
Merhaba hocam, söyledikleriniz doğru, lg bu panel özelinde hiçbir şekilde seri üretimdeki panelleri grundig gibi firmalara vermez. Elinde stoğunda kalan ürünler üzerinden anlaşma sağlar. Yeni üretim paneller her zaman kendi cihazlarında kullanılır.

Ben robotik yazılımcıyım. Kinematik ve Yörünge Planlama, Milimetrik Üretim ve Montaj ve Makine Görmesi alanlarında panel üreticileri ile çalışıyorum. Dolaylı olarak sürekli içinde bulunduğum konular.

Ben donanım verilerini konuştukça, bazı konuyla alakasız google aramalarıyla araya yalan yanlış detaylar yerleştiren komisyoncu oled toplulukları oldukça rahatsız oluyor. Hala ısrarla bu giriş seviyesi ex panelin tcl c6k'dan daha parlak olduğunu iddia eden teknik bilgisi olmayan kişilere donanım bilgisi aktarmaya çalışıyorum sırf kısıtlı bütçe ile birşeyler almaya çalışan vatandaşlarım yanlış tercih yapmasın diye.

Yıllık tatilimin bir bölümünü yardımcı olmaya çalışarak geçirirken karşılığında donanım cahili satış tayfasından "komisyoncu veya tcl elemanı" gibi saçma sapan cevaplar alıyorum.

Kendilerince bir topluluk oluşturmuşlar RPT statüsündeki oled ürünleri pazarlayarak daha fazla komisyon kazanmanın hayaliyle sürekli olur olmaz oled pompalaması yapıyorlar.

Oled alacaksanız kullanım senaryonuza uyması gerek, ayrıca böyle grundig gibi saçma sapan fason ürünleri alacağınıza biraz daha bütçe ayırıp sağlam bir marka ve yapay zeka görüntü işleme ünitesi olan bir oled alın diyoruz... Ama yanlış yapıyoruz herhalde...
O kadar haklısınız ki, bizlerin bir zamanlar yaşadıklarını şuan bizzat yaşıyorsunuz. Allah kolaylıklar versin diyorum.
Hocam iffalcon u95a ile ilgili ek bir bilgi vereyim, bilindiği üzere iffalcon, Tcl in yan markasi, iffalcon u95a, Tcl c6k ile ayni özelliklerde ve ayni yazilimlari almaktadır, hatta Qled u75a da ayni yazilimlari alıyor. En son çıkan v643 yazilimi var, Tv otomatik olarak OTO yazilimlari cok geç alıyor, ama bizler Tcl in bu yayınladığı yazilimlari 5-10 dakika içinde bilgisayara indirip fat32 yapılmış flaş belleğe atin Tv nin mavi usb den yüklüyoruz, her yeni yazılım Tv de görüntü ve seste iyileşmeler oluyor. Bir cok kişinin bundan haberi yok, Tcl son bir yılda 10 un üzerinde yeni yazılım çıkardı. O güya iade eden arkadaşında bunlardan hiç haberi yok, Ne yeni çıkan yazilimlari yüklemiştir, ne de ekran görüntü ayarlarını tam yapabilmiştir. Ama boş boş konuşmaya, iftiralar atmaya gelince bundan hic geri durmazlar. Biri gider diğeri gelir, bir bakmışsın hep ayni 5-6 hesaba karşı bişeyler anlatırken bulursun kendini.
Sana kolaylıklar diliyorum hocam...
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,324
Mesajlar
11,076,020
Üyeler
198,105
Son üye
imperior
Geri
Top