Darboğaz 5070 Ti ve Ryzen 7 7800x3d

Katılım
25 Haziran 2026
Mesajlar
5
Reaksiyon skoru
0
AMD Ryzen 7 7800X3D ve ASUS 5070 Tİ darboğaz baktığın zaman aşağıdaki tablodaki gibi darboğaz çıkıyor. Monitörüm 4K olacak, lol ve hikaye oyunları oynayacağım.

  • 1920*1080 çözünürlükte %23 fazla problem yaratır mı?
  • Başka alternatif bir yol izleyebilir miyim? ASUS PRİME 570 Tİ mı yoksa GIGABYTE 5070 Tİ mı önerirsiniz? GIGABYTİNDA eagle sff ve windorce oc seçenekleri mevcut hangisini önerirsiniz?
Önerilerinize açığım, teşekkürler.
 

Ekler

  • Ekran görüntüsü 2026-06-25 205321.webp
    Ekran görüntüsü 2026-06-25 205321.webp
    14.8 KB · Hit: 18
AMD Ryzen 7 7800X3D ve ASUS 5070 Tİ darboğaz baktığın zaman aşağıdaki tablodaki gibi darboğaz çıkıyor. Monitörüm 4K olacak, lol ve hikaye oyunları oynayacağım.

  • 1920*1080 çözünürlükte %23 fazla problem yaratır mı?
  • Başka alternatif bir yol izleyebilir miyim? ASUS PRİME 570 Tİ mı yoksa GIGABYTE 5070 Tİ mı önerirsiniz? GIGABYTİNDA eagle sff ve windorce oc seçenekleri mevcut hangisini önerirsiniz?
Önerilerinize açığım, teşekkürler.
Yanlış var bu kadar darboğaz olmaz bu sitelere güvenöe
 
Darboğaz siteleri boş güvenmeyin. Prime ikisindende iyi.
 
Darboğaz hesaplama sitelerinin gerçeklikle alakası yok, darboğaz yaşamazsın iyi bir ikili 7800x3d ve 5070ti
 
AMD Ryzen 7 7800X3D ve ASUS 5070 Tİ darboğaz baktığın zaman aşağıdaki tablodaki gibi darboğaz çıkıyor. Monitörüm 4K olacak, lol ve hikaye oyunları oynayacağım.

  • 1920*1080 çözünürlükte %23 fazla problem yaratır mı?
  • Başka alternatif bir yol izleyebilir miyim? ASUS PRİME 570 Tİ mı yoksa GIGABYTE 5070 Tİ mı önerirsiniz? GIGABYTİNDA eagle sff ve windorce oc seçenekleri mevcut hangisini önerirsiniz?
Önerilerinize açığım, teşekkürler.
Bu sitelerin hiçbiri doğru bilgi vermiyor ayrıca darboğaz çok daha geniş bir kavram öyle test yapayım çıkar gibi bir şey deil dostum sisteminde darboğaz yok
 
AMD Ryzen 7 7800X3D ve ASUS 5070 Tİ darboğaz baktığın zaman aşağıdaki tablodaki gibi darboğaz çıkıyor. Monitörüm 4K olacak, lol ve hikaye oyunları oynayacağım.

  • 1920*1080 çözünürlükte %23 fazla problem yaratır mı?
  • Başka alternatif bir yol izleyebilir miyim? ASUS PRİME 570 Tİ mı yoksa GIGABYTE 5070 Tİ mı önerirsiniz? GIGABYTİNDA eagle sff ve windorce oc seçenekleri mevcut hangisini önerirsiniz?
Önerilerinize açığım, teşekkürler.
Bu tip saçma sapan sitelere güvenme hepsi boş boş sallıyor darboğaz dediğimiz olay zaten 1080p low oyunculukta karşımıza gelen bir durum eğer 2k 4k oynayacaksan hiç bir sıkıntı yaşamazsın
 
Hangi siteyi önerir sin?
Dostum hangi siteyi önerirsiniz deil zaten bu sitelerin hepsi boş sisteminde bir darboğaz yok şöyle açılayayım

1080p de sistemin işlemcini kullanacak işlemcin gayet güçlü bir problem yok

2k da ekran kartın ve işlemcinden sistem yi ye ayırıp güç çekecek bir problem yok sisteminde dengeli

4k da yük ekran kartına binecek işlemcini kullanmayacak ekran kartın güçlü olduğu için rahat rahat oynayacaksın

Şimdi darboğaz olmadığını anlamışsındır darboğazın türlü türlü çeşitleride var
 
Dostum hangi siteyi önerirsiniz deil zaten bu sitelerin hepsi boş sisteminde bir darboğaz yok şöyle açılayayım

1080p de sistemin işlemcini kullanacak işlemcin gayet güçlü bir problem yok

2k da ekran kartın ve işlemcinden sistem yi ye ayırıp güç çekecek bir problem yok sisteminde dengeli

4k da yük ekran kartına binecek işlemcini kullanmayacak ekran kartın güçlü olduğu için rahat rahat oynayacaksın

Şimdi darboğaz olmadığını anlamışsındır darboğazın türlü türlü çeşitleride var
Daha detaya inceksem normalde oyun ilk olarak işlemciye gelir işlemci burada kordineyi sağlar ve ekran karatına gönderir diyelim 1 saniyede 100 işlem yaptı ekran kartına gönderdi eğer ekran kartın çok güçlüyse 5090 varsayalım 1080p de bu 100 işi 1 saniyede yapması gerektiği için ama iş yükü az geldiği için %50 de çalışır diyelim 4k ya aldın işlemcinin işleyeceği şey az çok aynıdır ama bu sefer o 100 iş ekran kartına geldiğinde bu sefer ekran akrtı derki ben bu 100 parçayı 1 saniyede işleyebilmem için(4k lık bir parça geliyor artık çünkü) %100 kullanmam lazım ve bam darboğaz olmaz. Hatta burada %95 en safe noktadır drop yememen için şimdi anlamışsınıdır herhalde.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,665
Mesajlar
11,079,659
Üyeler
198,174
Son üye
umutyavyz
Geri
Top