Manuel ehliyet alacam önerileriniz.

sizce hocam teşekkür ederim bu arada dikkat etmem gereken şeyler var mı mesela bunlara kesin dikkat edin gibi dediğiniz şeyler. bide yazılı sınavı geçerim diye düşünüyorum aynı zamanda yks de çalışıyorum elimden geldiği kadarıyla öğrenirim.
Yazılıda sağlığa biraz çalış gerisi kolay
Direksiyon sınavında da hocanı dinle
Stres yapma
 
Sürmeyi biliyorsan kasmaya gerek yok en ucuz nereyse oraya git ben 2 ders alıp geçmiştim
 
Sürücü kursu sahibi bir arkadaş güzel bilgi vermiş, ben işin maddi kısmına değinmeden görece yeni zamanda ehliyet almış birisi olarak kendi deneyimlerimi ve gözlemlerimi aktarayım hocam, belki bi yardımım dokunur.

Öncelikle sinyal konusu çok çok basit, bazı arkadaşlar kemer çekme vs demiş ama hiç öyle şeylere ihtiyaç duymayacaksın, duymamalısın da. Parka girerken/çıkarken, şerit değiştirirken ve dönüş alırken sinyal vereceksin. Bu kadar basit. Kısaca şeridinde dümdüz gitmek dışında herhangi bir manevran = sinyal. Bunu yapmaktan aciz insanlar her gün trafikte çok rahat kaçınılabilecek irili ufaklı tonla kazaya sebebiyet veriyor. Bunu yapmak çok çok kolay, kaldı ki yapamayacak adamın açıkça trafikte yer almaması gerekir.

Araç konusuna hiç takılma, hatta mümkünse en ilkel araçta öğren. Ben clio ile girdim, yokuş kalkış falan geç arabada park sensörü dahi yoktu. Destekler olmadan öğren, bu işin en temizi budur. Zaten ileride aracın olunca inşallah panoramik kamerası da otonom sürüşü de her türlü zımbırtısı olacak ama bunları bir gereklilik değil rahatlatıcı araç olarak gör.

Park konusunda (özellikle paralel parkta) "Ben şöyle biliyorum, böyle yapayım" tarzı düşünceleri en başından kafadan sil. Hocan ne anlatıyorsa aynen uygula, takır takır parklarını yapar ehliyetini alırsın. Bu emniyet kemerine benzer bir sistemi benim hoca arabada yer almadığı için dışardan kaş göz ederek yapardı. Yine buna güvenmeden yol yordamını kavra, başka bir aday paralel parktayken girer/girmez muhabbetinden hocayla girdiğim bahsi 2-1 kazanmıştım :D Hocanın dışardan müdahalesine değil öğrettiği bilgilere güven.

Bizim parkurda sınavı çok kolaylaştıran işaretler vardı, L parkta omzun şuraya gelince kır, şu çukuru hissedince yeterince gitmişsin dur gibisinden. Bunlar birçok şehirde birçok parkurda mevcut. Bunları tabii ki ilk günden dikkate al, sınavını rahatlıkla ver.

Kurallar değişmediyse 1 kere istop etme hakkın var, çok üstüne düşme.

Hocaların konuşmasından dikkat dağıtmasından vs bahsedenler olmuş. Bu o an sınava giren hocana çok bağlı bir şey. Benim kurs eğitmenim hocaları lafa tutmuştu :D Paralel parkıma çok enteresan bir şekilde girdiğim için hamle hakkımı kullanarak ucu ucuna bir şekilde girmiştim. Parkım onaylandıktan sonra devam ederken hocalar "hepimiz kalacaksın sandık, nasıl oturttun" vs bir şeyler söylemişti. Aracı kullanırken dikkatimi dağıtmadan ufaktan laflamıştım. Bu tarz şeylerde dikkatin dağılan biriysen hocayı tersleme, geçiştir. Gereksiz yere adamları gerip kendini zora sokma. Ayrıca tabii parka ilk girişinde ölçülerine dikkat et, benim gibi macera yaratma :)

Derslerin işleyişi esnasında hoca çok önemli, her kursta hoca seçemezsin, rastgele kafana göre hoca değiştiremezsin ama hoca çok fark yaratan bir unsur. Benim hocam ilk hareketten sonra aracı sürebildiğimi (daha doğrusu panik yapmadan idame ettirebildiğimi) görünce koltuğunu en arkaya verip sıkıntı yok mesajı vermişti. Pedallara ayağı yetişmiyordu ama "sen kaza yapmayı başar, arabayı üstüne yapayım" gibi sözlerle kendisine duyduğu güveni bana da yansıtmıştı. Park sırasında beklerken araçtan inip köşede sigarasını içerdi. Panik bir hoca gelip seni de tribe sokabilir, mümkün mertebe hocanla aranı iyi tut ve sen de ona güven vermeye çalış. Hele hocan benimki gibi kafa dengiyse bi arkadaşınla 3-5 tur atıp kafa dağıtıyorsun gibi geçer dersler. Benimki ben direksiyondayken tiktok kaydırıyordu, yetmemiş ki bi ara bana da uzatıp zorla izletmişti :D

Kabaca dediğim gibi rahat ol, sorun yaşamazsın. Mümkünse hocandan 1-2 defa seni parkurdan çıkarıp gerçek trafiğe sokmasını iste, son derslerde bunu yapabilirsen ilerisi için güzel bir tecrübe olur. Kendi gözlemimle günümüzdeki sorun ehliyet kursunda araba kullanmayı ve trafiği değil ehliyet sınavını geçmeyi öğretiyorlar çünkü ehliyet sınavı da pek bunları sınamıyor, kendi içinde mantıksız bir kazanım ölçümü var.

Umarım bunlar yardımcı olur, ayrıca merak ettiğin şeyler varsa bilgim dahilinde yardımcı olurum çekinmeden sorabilirsin, başarılar.
teşekkür ederim çok güzel yazmışsınız gerçekten benim tanıdık olarak gittiğim kurşun yorumları baya ortalama 3,7 Yıldız falandı ama gittiğim diğer kursların çoğusu 5 yıldıza yakındı sizce etkiliyor mu google yorumları çok dikkat etmelimiyim ve gittiğim tanıdık olan kursun arabaları diğer kursa göre daha eski ve kötüydü o ne kadar etkiliyor?
Yazılıda sağlığa biraz çalış gerisi kolay
Direksiyon sınavında da hocanı dinle
Stres yapma
teşekkür ederim bi kitap veriyorlar sanırım onun dışında çıkmış soruları falan çözerim
Sürmeyi biliyorsan kasmaya gerek yok en ucuz nereyse oraya git ben 2 ders alıp geçmiştim
en ucuz söyleyen 10 ders 11 bin ve 12 bin di sürmeyi küçükken abim göstermişti üstünden 5-6 yıl geçti ama hiç park tecrübem falan yok.
 
teşekkür ederim çok güzel yazmışsınız gerçekten benim tanıdık olarak gittiğim kurşun yorumları baya ortalama 3,7 Yıldız falandı ama gittiğim diğer kursların çoğusu 5 yıldıza yakındı sizce etkiliyor mu google yorumları çok dikkat etmelimiyim ve gittiğim tanıdık olan kursun arabaları diğer kursa göre daha eski ve kötüydü o ne kadar etkiliyor?

teşekkür ederim bi kitap veriyorlar sanırım onun dışında çıkmış soruları falan çözerim

en ucuz söyleyen 10 ders 11 bin ve 12 bin di sürmeyi küçükken abim göstermişti üstünden 5-6 yıl geçti ama hiç park tecrübem falan yok.
Rica ederim hocam sağ ol, şahsen tanıdık bir yere kaydolup geçmiştim. Yorumlara hiç bakmadım ama kayda değer sayıda değerlendirme varsa (atıyorum 100+) fikir verebilir ama nihai faktör değildir. Ayrıca kursun yeri ve parkur yeri çok ters olabilir. Kursa hangi parkurda eğitim verdiğini sorarak evine yakın olanı önceliklendirebilirsin.
 
Rica ederim hocam sağ ol, şahsen tanıdık bir yere kaydolup geçmiştim. Yorumlara hiç bakmadım ama kayda değer sayıda değerlendirme varsa (atıyorum 100+) fikir verebilir ama nihai faktör değildir. Ayrıca kursun yeri ve parkur yeri çok ters olabilir. Kursa hangi parkurda eğitim verdiğini sorarak evine yakın olanı önceliklendirebilirsin.
şimdi beni kursun yeri ne kadar ilgilendiriyor önemli olan parkın yapıldığı yer mi mesela çünkü parkur yeri evime yakın zaten hep evime yakın parkurda yapılan sürücü kurslarına gittim gittiğim tanıdık yeri hakkında bilmem ehliyetimi ertelediler 5 ay sonra alabildim falan gibi yorumlar vardı ne kadar doğru bilmiyorum.
 
reno Clio vardı gittiğim yerde başka bi yerde ise Hyundai i20 sizce çok farkları var mı?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


yani babam 14 derse kaydol garanti olsun diyor sizce?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


öyle yani peki 10 derste de 12 derste de 14 ders te aynı seviyede mi öğrenecem dediğiniz sinyal muhabbetti çok iyiymiş.
Benim girdiğim araç i20 benzinliydi. Tahminimce reno clio dizeldir dizellerde daha az gaz ile kaldırabiliyorsun arabayı yani istop ettirme şansın daha düşük. Dizel hangisiyse onunla gir.
 
Benim girdiğim araç i20 benzinliydi. Tahminimce reno clio dizeldir dizellerde daha az gaz ile kaldırabiliyorsun arabayı yani istop ettirme şansın daha düşük. Dizel hangisiyse onunla gir.
anladım sağolun yarın gidip kayıt yapacam teşekkür ederim kayıt yaparken yanımızda ne götürüyoruz vesikalık falan gerek var mı.
 
şimdi beni kursun yeri ne kadar ilgilendiriyor önemli olan parkın yapıldığı yer mi mesela çünkü parkur yeri evime yakın zaten hep evime yakın parkurda yapılan sürücü kurslarına gittim gittiğim tanıdık yeri hakkında bilmem ehliyetimi ertelediler 5 ay sonra alabildim falan gibi yorumlar vardı ne kadar doğru bilmiyorum.
Kursun yeri = teorik dersleri aldığın yer. Teorik sınavın yapıldığı yer zaten ayrıca bir okul olacak.

Parkur = direksiyon derslerini aldığın ve direksiyon sınavına girdiğin yer.

Bugün birçok kurs teorik derslerin devamsızlığını hic önemsemez. Zaten trafik kurallarına dair en ufak fikri olan insan hiçbir şeye çalışmadan teorik sınavı geçer. Eğer trafik bilgin iyi değilse yine de derslere gitmen gerekir.

Direksiyon dersine her türlü gitmek zorundasın. Benim tavsiyem evine yakın diye tercih edeceğin kursun, kullandığı parkurun da evine yakın olmasına dikkat etmen. Çünkü kurs seçerken birçok insan arabaya dikkat ediyor, fiyat soruyor vs ama parkuru gözden kaçırıyor. Tabii ki bu şekilde sana uygun kurs seçerken 5 ay beklemen gerekecekse daha uzağını tercih edip işini erkenden halledebilirsin ama kurs yeri ile parkur yakın olmak zorunda zannedip ters bir konuma bi hafta 10 gün boyunca gidip gelmek zorunda kalma diye söylüyorum.
 
Kursun yeri = teorik dersleri aldığın yer. Teorik sınavın yapıldığı yer zaten ayrıca bir okul olacak.

Parkur = direksiyon derslerini aldığın ve direksiyon sınavına girdiğin yer.

Bugün birçok kurs teorik derslerin devamsızlığını hic önemsemez. Zaten trafik kurallarına dair en ufak fikri olan insan hiçbir şeye çalışmadan teorik sınavı geçer. Eğer trafik bilgin iyi değilse yine de derslere gitmen gerekir.

Direksiyon dersine her türlü gitmek zorundasın. Benim tavsiyem evine yakın diye tercih edeceğin kursun, kullandığı parkurun da evine yakın olmasına dikkat etmen. Çünkü kurs seçerken birçok insan arabaya dikkat ediyor, fiyat soruyor vs ama parkuru gözden kaçırıyor. Tabii ki bu şekilde sana uygun kurs seçerken 5 ay beklemen gerekecekse daha uzağını tercih edip işini erkenden halledebilirsin ama kurs yeri ile parkur yakın olmak zorunda zannedip ters bir konuma bi hafta 10 gün boyunca gidip gelmek zorunda kalma diye söylüyorum.
5 ay bekleyip beklememem gerektiğini nasıl anlayabilirim yani hangi kursun işlemleri hızlı halledip ehliyet verdiğini nasıl öğrenebilirim.
 
manuel ehliyet için kursa başvurucam bu ay kurs seçerken dikkat etmem gereken şeyler var mı ve direksiyon ve yazılı sınav için dikkat etmem gereken şeyler var mı.
Olay Sende Bitiyor Kurs Farketmez Google Yorumlarına Bak İstersen

Sakin Ve Yavaş Sür Öğrenemem Diye Kafada Kodlama Sürmek Gerçekten Basit Hatalar Yapacaksın Ama Sıkılıp Takma Kafana Rahat Ol Hoca Ne Derse Yap Hoca Çok Asabi Biri İse Ve Seni Kötü Etkiliyorsa Hocanı Değiştirme Talebinde Bulun

Yazılı Sınavı Baştan Sama Çalışma Gerçekten Çalış Ben 88 İle Geçtim Çalışıp Ama Yazılı Sınava Çalışmayıp Geçemeyenler Var Sağlık Biraz Zor Ezber Lazım
 
5 ay bekleyip beklememem gerektiğini nasıl anlayabilirim yani hangi kursun işlemleri hızlı halledip ehliyet verdiğini nasıl öğrenebilirim.
Sor hocam en erken ne zaman derslere başlayabilirim sınavları verirsem ne zaman ehliyet alırım diye :)
 
abi inşallah agalarından birinin manuel arabası vardır yoksa pratikle kavramak eğer büyük şehirdeysen zor ama bahsettikleri kadar da ütopik bir zorluğu yok tekte aldım asıl nokta debriyajı doğru kavramak
 
Valla kursta hocan kim olursa olsun. Sana sınavı geçecek kadar öğretirler. Benim hocam zamanında arkana oturup emniyet kemerini çekicem. Her çektiğimde sinyalini hatırla diyip işin hilesini öğretmişti. Direksiyon sınavında seni çok konuştururlar hata yapman için. Kavşağa gelince konu açar. Yavaşlayacağın yerde konu açar. Yani en dikkatli olman gereken yerde dikkatini dağıtmaya çalışır. Ben sus araba kullanırken rahatsız etme diyip susturdum. Yol boyu konuşturmadım. Telefonum inatla çalarken elimi cebime atmadım hiç. Çaldı sürekli. Ayrıca bas gaza acelemiz var gibisinden şeyler söylerse de basma. Benim acelem yok de.
Resmen torpil bu.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Araç konusuna hiç takılma, hatta mümkünse en ilkel araçta öğren. Ben clio ile girdim, yokuş kalkış falan geç arabada park sensörü dahi yoktu. Destekler olmadan öğren, bu işin en temizi budur. Zaten ileride aracın olunca inşallah panoramik kamerası da otonom sürüşü de her türlü zımbırtısı olacak ama bunları bir gereklilik değil rahatlatıcı araç olarak gör.
Ailemde kilometresi düşük bir Renault 9 vardı. Teknolojinin ilerlemesine o kadar üzüldüm ki, 2018 1.5 Dci'de aldım ehliyeti. Yokuş kalkış desteği hidrolik direksiyon, direksiyon simidinin oyuncak malzemesinden yapılmış olması kurs aracı olduğundan aracın baskı balatanın hissedilmemesi. Aracın dar ve klostrofobik olması. Akülü araba sürüyorum hissiyatı sardı her yerimi. Sanki arabadan inip hapishaneye bindim gibi hissediyordum. Normalde Renault 9 hiç güzel araç değil derler bende tam tersi oldu işin daha kötüsü çok daha zor alıştım Clio'ya. :D

Bir de mahallemin yolları otoyol gibi ben büyükşehire bir geçtim hoca bana acıdı resmen. Yani Renault 9 kullanmam bana daha çok yaramadı ehliyet alırken. Her şey yolda hissettiren araçtan Clio'ya binmeyi eğer eski arabaları trafikte kullanmaycaksanız önermiyoruum. Ehliyetsizde trafiğe çıkamıyoruz yani arabanız olsa da öğrenmek zorluyor. Ha faydasını gördüm mü gördüm şimdi baskı balata hakimiyetim bitik dizel Clio'da inanılmaz iyiydi.

0 stop ile verdim sınavı.
 
Son düzenleme:
Geri
Top