Linux'u Denemek İstiyorum, Merak Saldım ama Hâlâ Şüphelerim Var

Triple boot olarak kullandım bende CachyOS. Nedense sevemedim, beceremedim bir türlü. Normal de uğraşmayı seven birisiyim ama beni bile bezdirdi. Bir tarayıcı kurmak için bile bir ton uğraşmıştım. Bilmeyen için zor ve sıkıntılı gerçekten. Ama öğrenirsen güzel bir deneyim olur.
 
Triple boot olarak kullandım bende CachyOS. Nedense sevemedim, beceremedim bir türlü. Normal de uğraşmayı seven birisiyim ama beni bile bezdirdi. Bir tarayıcı kurmak için bile bir ton uğraşmıştım. Bilmeyen için zor ve sıkıntılı gerçekten. Ama öğrenirsen güzel bir deneyim olur.
nası 1 ton uğraştın kanka tam olarak? cachyosin kendi uygulama mağazası var diye biliyorum kde plasmayla beraber geliyor onu geçtim hadi onu görmedin veya gelmedi internettede mi aramadın terminale girip sudo pacman -S chrome felan yazsan indirecek zaten windows kullanıyomuş gibi kalkıp wine felan kurmadan firefoxa chrome indir yazıp indirmeye çalışırsan olmaz tabi çünkü windows değil androidden iosa geçip safariden apk dosya indirmeye çalışmak gibi bişey bu eğer öyle yaptıysan ki büyük ihtimal öyle yaptın
 
Sanal makineye kurup dene. VirtualBox ve gerekli eklentiilerini kur ve istediğin kadar işletim sistemi kur. Gerçek donanım kadar elverişli olmaz ama denemiş olursun.
 
yeni kullanıcı hyprlandı kullanmasını geçtim wikilere bakarak yapay zekadan yardım alarak sorunsuz zar zor kurar 1 sene kullandım archı ama hyprlandı adam akıllı kullanamadım
Hocam haklısın zor ama ilgi çekici. Yeterince isteği varsa denerken bile eğlenebilir. Benim baya hosuma gidiyor bu tarz masaüstü ortamları
 
16 senedir Windows kullanıyor ve biraz farklılık için Linux denemek istiyorum. Bilgisayarımı genelde film, dizi, video izlemek için kullanıyorum. O yüzden bir Linux deneyip farklılık yaşamak istiyorum fakat haftada 2 3 kere Premiere Pro ve After Effects ile işim oluyor. Onun dışında da kardeşim Valorant ve Roblox gibi oyunları oynuyor ve bunlar yanlış bilmiyorsam Linux tarafında oynanamaz oyunlar.
Genel anlamda bakınca Linux'un benim açımdan hiçbir yararı yok ama günlük kullanım olarak Dual boot ile kullansam değer mi? Uğraşmaya gerek var mı?
Bence senin durumunda VM üzerinde deneme yapmak çok daha mantıklı olur gibi. Çünkü pratik olarak yarardan çok zararın var ilgilendiğin şeyler düşünüldüğünde.
Öte yandan dual boot yapabilirsin ancak secure boot ile ilgili sorunlar yaşayabilir hatta istemeden secure boot key'ini silebilirsin, bu da daha çok uğraştırıcı şey demek.

Yani bence sadece ayaklarını suya daldırmak istiyorsan tamamen soyunman gerekmediği gibi, sadece denemek istiyorsan da diskte koca bir partition açıp Linux yüklemen tamamen manasız. Yukarıda bir forumdaşın dediği gibi, herkes Linux kullanmak ya da uğraşmak zorunda değil.

Yine de VirtualBox ya da eğer anlıyorsan type-1 hypervisor olarak Hyper-V üzerinden kurup bir deneyim yaşayabilirsin, ki öneririm. Donanımın yazılım ile nasıl iletişim kurduğunu en üst kademeden en alt kademeye kadar öğrenmeni sağlar Linux.
 
ram'den ziyade merak ya. Çok şükür ram sorunum yok. Ama biraz merak saldım Linux'a
Merakın varsa git dene değer mi değmez mi diye sormaya gerek yok başkasına göre değmez olan şey senin için vazgeçilmez olabilir
 
Windows 11 e asina iseniz, zorin os iyi seçim olabilir.
1 hahtada içini dısını ogrenirsin.
Linux te amaç ne,once ona odaklanmak gerek.
Kilisellestirme ve gizlilik içince evet, oyun için derseniz sahsen windows derim.
Bende dual kullanıyorum. Oyunla pek işim yok ama çocuklar için windows, kişisel kullanım zorin 18 pro..
 
16 senedir Windows kullanıyor ve biraz farklılık için Linux denemek istiyorum. Bilgisayarımı genelde film, dizi, video izlemek için kullanıyorum. O yüzden bir Linux deneyip farklılık yaşamak istiyorum fakat haftada 2 3 kere Premiere Pro ve After Effects ile işim oluyor. Onun dışında da kardeşim Valorant ve Roblox gibi oyunları oynuyor ve bunlar yanlış bilmiyorsam Linux tarafında oynanamaz oyunlar.
Genel anlamda bakınca Linux'un benim açımdan hiçbir yararı yok ama günlük kullanım olarak Dual boot ile kullansam değer mi? Uğraşmaya gerek var mı?
valorant oynanmıyor ama sober diye bir uygulamadan roblox çalışıyor. Aklınızda bulunsun. Kesinlikle değer uğraşmaya cachyos öneririm iki ssdniz varsa farklı ssdlerde daha iyi olur ama olmasa da şart değil.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Zorin de önermişler o da iyidir debian temelli daha stabil windowsa benzer hatta cachyden sizin için daha iyi olabilir.
 
Geri
Top