Yardım RTX 5060ti mi RTX 5070 mi Rx9070 mi

Hedefin oyun oynamak ise 9070 16 GB VRAM ve fiyat avantajı ile 5070'in önüne geçiyor.
 
öncelikle amd yi unut. sana 5070 ten daha güçlü olduğu falan söylenir ama zaten mfg 4x açınca 9070xt yi geçiyorsun. nvidia al stabilite ve basit kullanıcı dostu yazılımını kullan. amd yalan dolandan başka bir şey değil. fsr4 çıkalı bir yıldan fazla oldu, bir yıldır çıkan oyunlardan kaç tanesinde fsr4 var? ama nerdeyse çıkan her oyun dlss4 ve mfg desteğiyle çıkıyor. mesela yazılım desteği de çok yavaş. nvidia yeni bir oyun çıktığı zaman oyun steame gelir gelmez oyunu destekleyen sürücüyü yayınlıyor. amd bazen haftalar sonra yayınlıyor sürücüyü. bu arada bu yorumları boş sallamıyorum, 9070xt ilk çıktığı zaman alanlardanım, 8-9 ay kullandım sonra satıp kurtuldum aylardır geri nvidia ya dönmüşüm acayip kafam rahat. hangi oyunu oynasam açıyorum ışın izlemeyi alıyorum grafikleri full'e , mfg 4x açıyorum 200 fps oynuyorum. gelelim 5060ti mi 5070 mi sorusuna , ona da yapay zekanın dediklerini ekliyorum aşağıya;

Detaylı Karşılaştırma

  • Performans: Testlerde RTX 5070, 1440p’de %35 ve 4K’da %40 civarında daha yüksek FPS veriyor. Bu fark, özellikle AAA oyunlarda akıcı oynanış için kritik.
  • VRAM: 5060 Ti’nin 16GB VRAM’i, yüksek çözünürlüklü dokular ve gelecekteki oyunlar için avantaj sağlayabilir. Ancak GPU gücü yetersiz olduğunda bu VRAM tam anlamıyla kullanılamıyor.
  • Ray Tracing: 5070, daha fazla CUDA çekirdeği ve RT çekirdeği sayesinde ışın izleme performansında belirgin şekilde üstün.
  • Enerji Verimliliği: 5060 Ti daha az güç tüketiyor, bu da daha serin ve sessiz sistem isteyenler için avantaj.
  • Fiyat/Performans: 5070 daha pahalı olsa da sunduğu performans farkı, uzun vadede daha mantıklı bir yatırım haline getiriyor.

Hangi Kullanıcı İçin Hangi Kart?

  • RTX 5070:
    • 1440p veya 4K çözünürlükte oyun oynayanlar
    • Yüksek FPS ve ray tracing isteyenler
    • Daha uzun ömürlü bir kart arayanlar
  • RTX 5060 Ti 16GB:
    • Daha düşük bütçeli kullanıcılar
    • 1080p veya orta seviye 1440p oyun oynayanlar
    • VRAM’i yoğun kullanan içerik üreticiler veya AI uygulamalarıyla uğraşanlar
Hocam çok teşekkür ederim bende zaten nvidia kalitesini seviyorum 5070 almak istiyorum ama 2kda oynamak isteyenler için çok kötü diyenler olmuş oyuzden kafam karıştı
 
5070 bant genişliğinden doalyı 12gb vrami daha iyi kullanıyordu diye hatırlıyorum veri giriş çıkışı hızlı olduğu için 12gb dolmuyor kolay kolay. Yapay zeka ile ilgileniyorsan kesinlikle 5070 derim nvidia yapay zekada ayrı bir yerde ama sadece oyunsa 9070/9070xt falan da düşünülebilir.
5060ti çok kötü karar olur 16gb vrami var ama zaten o vrami dolduracak güçte değil kart.

O sırada 1080p epic + dlss + fg ile oynadığım oyunun VRAM tüketimi;

artık 32gb optimum performans için şart. Rekabetçi oyunlar hariç 1080pde 12gb minimum. 2k için minimum 16. 8gb valorant csde pubgde falan götürür anca (pubgde bellek sızıntısı var gerçi ilk maçlarda 3-4 gb kullanırken maç atmaya başladıkça 9-10 gb’a doğru gidiyor)

IMG_8677.webp
 
O sırada 1080p epic + dlss + fg ile oynadığım oyunun VRAM tüketimi;

artık 32gb optimum performans için şart. Rekabetçi oyunlar hariç 1080pde 12gb minimum. 2k için minimum 16. 8gb valorant csde pubgde falan götürür anca (pubgde bellek sızıntısı var gerçi ilk maçlarda 3-4 gb kullanırken maç atmaya başladıkça 9-10 gb’a doğru gidiyor)

Alıntıyı görüntüle
Mfg de ramden yiyor yani 2k da ultra açıyorsun rahatsın Ama mfg açıyorsun bır bakmışsın vram hatası vermiş olur mu olur sınırda olmuş oluyor zaten
 
Rtx 5060ti 16GB mı almalıyım yoksa 5070 mi yada 9070 mi 2k çözünürlükse oyun oynuyorum işlemcim ryzen 5 7500F nvidia daha çok seviyorum ama Amd fp olarak iyi olduğu için sorucam
hocam oyun odkalıysa rx9070xt macera aramaya gerek yok ama yayın v.s yapacaksan 5070 al
 
O sırada 1080p epic + dlss + fg ile oynadığım oyunun VRAM tüketimi;

artık 32gb optimum performans için şart. Rekabetçi oyunlar hariç 1080pde 12gb minimum. 2k için minimum 16. 8gb valorant csde pubgde falan götürür anca (pubgde bellek sızıntısı var gerçi ilk maçlarda 3-4 gb kullanırken maç atmaya başladıkça 9-10 gb’a doğru gidiyor)

Alıntıyı görüntüle
32GB DDR5 ramim var hocam
 
hocam oyun odkalıysa rx9070xt macera aramaya gerek yok ama yayın v.s yapacaksan 5070 al
Nebi Akgün iki kere 24 saat yayın yaptı hocam bir sorun çıkmamıştı yayın için tercih edilebilir
 
5060ti 16 gb alacağına 9070 al yok ben nvidia istiyorum diyorsan 5070 al
 
Ben sürekli 5070 ve 9070xt oemler arasinda kalmıştım. Genel testlere gore her türlü 9070xt daha iyi ve aşırı fiyat farki yok aralarında. Şansa 9 taksitle 5070almadam 9070xt oem beklerdim
 
Troller dolmuş yine😂 biri nebi akgün gibi reklamcıyı ornek sunuyor diğeride 2k da 5070in vrami yetersiz diyor. Bunlara bakma dostum 2k da 5070 hayli hayli yetiyor uzun yıllarda 2k ultrada ömrü var mfg ile. Daha vramı doldurmaya yaklasan oyun gormedim bu kartla. Ha 9070 yerine 5070 alırımda 9070xt bilmiyorum.
 
Troller dolmuş yine😂 biri nebi akgün gibi reklamcıyı ornek sunuyor diğeride 2k da 5070in vrami yetersiz diyor. Bunlara bakma dostum 2k da 5070 hayli hayli yetiyor uzun yıllarda 2k ultrada ömrü var mfg ile. Daha vramı doldurmaya yaklasan oyun gormedim bu kartla. Ha 9070 yerine 5070 alırımda 9070xt bilmiyorum.
Fanboycular yine kudurmuş sabaha kadar kudurabilirsin dostum
 
Geri
Top