Dua Edebiliyorsan Nasipte Varmıdır?

Aynı zamanda
Rabbiniz şöyle buyurdu: 'Bana dua edin, duanıza cevap vereyim. Bana kulluk etmeyi kibirlerine yediremeyenler, aşağılanmış olarak cehenneme gireceklerdir.'"

Kullarım beni senden sorarlarsa, (bilsinler ki) gerçekten ben onlara çok yakınım. Bana dua edince, dua edenin duasına karşılık veririm..."

De ki: 'Eğer duanız olmasa, Rabbim size ne diye değer versin?'

Rabbinize yalvara yakara ve gizlice (sessizce) dua edin. Şüphesiz O, haddi aşanları sevmez."

Bunlar doğrudan Allah'ın ayetleri ama olması imkansız birşeyi istiyor gibiysem yinede olur mu olmazmı yani ben dua etmesem o şeyden hemen uzaklaşırım ama sürekli kendime ben o şeyi Allah'tan istedim diyorum. Yoksa o şeyden uzaklaşıp gidebilirim. Çok dua ettiğim için uzaklaşmıyorum bu da çok kafamı yoruyor.
 
Allah kesinlikle vermeyeceği bir şeyi sana dua olarak hatırlatmaz ama bu kesin vereceği anlamınada gelmez. bu tamamen onun sevgisine layık olmayı gerektirir kimisi yıllarca dağ tepesinde ibadet yapar ama başka birisinin 1 dakikalık duası kadar samimi olmaz.

ALLAH a edeceğiniz dualar ve istekler Büyük olmalı
Şanına Ancak bu yakışır. Sonsuz hazine sahibidir Allah.

Yorumdaki yanlış yönlendiren ateist grubunu boşver.

yanlış yorumlayarak kul hakkınada girmek istemem kalbimden söyleyebileceğim bu kadar




A: Dua ederek istediğin şeyler, eğer allahın ilahi planında ve takdirinde yoksa, hiç bir güç o duanı ve isteğini gerçekleştiremez..

B: Dua ederek istediğin şeyler, eğer allahın ilahi planında ve takdirinde zaten varsa, sen ne yaparsan yap dua etmesende zaten o şey eninde sonunda gerçekleşecek


Sonuç: Dua etmek mantıksızdır,zaman kaybıdır.
Elbette bir kömür, kuşların neden ötmek istediğini ve kuşların sahibinin de onların neden ötmesini istediğini anlayamaz. (bir ateistten fazlası zaten beklenemez)

Mantıksız olan, senin düşünebiliyor olman.

yetersiz insan işte
 
Son düzenleme:
Allah kesinlikle vermeyeceği bir şeyi sana dua olarak hatırlatmaz ama bu kesin vereceği anlamınada gelmez. bu tamamen onun sevgisine layık olmayı gerektirir kimisi yıllarca dağ tepesinde ibadet yapar ama başka birisinin 1 dakikalık duası kadar samimi olmaz.

ALLAH a edeceğiniz dualar ve istekler Büyük olmalı
Şanına Ancak bu yakışır. Sonsuz hazine sahibidir Allah.

Yorumdaki yanlış yönlendiren ateist grubunu boşver.

yanlış yorumlayarak kul hakkınada girmek istemem kalbimden söyleyebileceğim bu kadar





Elbette bir kömür, kuşların neden ötmek istediğini ve kuşların sahibinin de onların neden ötmesini istediğini anlayamaz. (bir ateistten fazlası zaten beklenemez)

Mantıksız olan, senin düşünebiliyor olman.

yetersiz insan işte
Yani dua et diyorsun hocam en içten en iyi ibadetlerle en Allah'a yakın şekilde ama hocam ben dua etmezsem unutur giderim ettiğim şeyi ama dua edip edip olmazsa o zaman çok kötü bir şey bende bundan korkuyorum.
 
Sen daha inandığı dinin kitabınıı bile türkçe okuyup bitirmemiş sözde müslümanların yorumlarına aldırma kanka.Milyarlarca müslüman şuan dünyadaki sefaletin zülmün açlığın savaşların bitmesi için günde milyonlarca kez dua ediyor.Sonuç ?? Kocaman bir SIFIR. Eğer allah dünyaya müdahele edecek olsaydı, böyle ciddi meselelere çoktan müdahale ederdi.Daha bunlara bile müdahele etmiyorsa, senin benim yks sınavını geçmek için , iş, ev, araba,aşk için ettiğimiz duaları sence aldırır mı ?

Sana akıl vermiş.Yani bu dünyada ki BÜTÜN PROBLEMLERİ ÇÖZEBİLME GÜCÜ.O yüzden o ondan birşeyler dilemeni yalvarmanı değil kalkıp işe koyulup yapmanı ister.. (Kuranda gördüğün o dua ayetleri arapça bir çok farklı manalara gelmektedir elleri açıp allahtan birşeyler istemek manası yok..Salavat,desteklemek,övgü,hürmet göstermek vb vb.)
 
Yani dua et diyorsun hocam en içten en iyi ibadetlerle en Allah'a yakın şekilde ama hocam ben dua etmezsem unutur giderim ettiğim şeyi ama dua edip edip olmazsa o zaman çok kötü bir şey bende bundan korkuyorum.
bilakis aksine olmaması daha güzeldir.
senin bilmediklerini bilen seni belkide büyük bir kötülükten alıkoyar.
örneğin basit örnek olacak ama mesela dünyanın en iyi bilgisayarını istedin.
ve gerçekten oldu ama bu seni belki bilmediğin günahlara sokacak.

"Ben kulumun zannı üzereyim. Beni nasıl tanırsa öyle muâmele ederim."

 
Sen daha inandığı dinin kitabınıı bile türkçe okuyup bitirmemiş sözde müslümanların yorumlarına aldırma kanka.Milyarlarca müslüman şuan dünyadaki sefaletin zülmün açlığın savaşların bitmesi için günde milyonlarca kez dua ediyor.Sonuç ?? Kocaman bir SIFIR. Eğer allah dünyaya müdahele edecek olsaydı, böyle ciddi meselelere çoktan müdahale ederdi.Daha bunlara bile müdahele etmiyorsa, senin benim yks sınavını geçmek için , iş, ev, araba,aşk için ettiğimiz duaları sence aldırır mı ?

Sana akıl vermiş.Yani bu dünyada ki BÜTÜN PROBLEMLERİ ÇÖZEBİLME GÜCÜ.O yüzden o ondan birşeyler dilemeni yalvarmanı değil kalkıp işe koyulup yapmanı ister.. (Kuranda gördüğün o dua ayetleri arapça bir çok farklı manalara gelmektedir allahtan birşeyler istemek manasın yok..Salavat,desteklemek,övgü,hürmet göstermek vb vb.)
Kafam yanıyor hocam algılayamıyorum şuan
 
Sen daha inandığı dinin kitabınıı bile türkçe okuyup bitirmemiş sözde müslümanların yorumlarına aldırma kanka.Milyarlarca müslüman şuan dünyadaki sefaletin zülmün açlığın savaşların bitmesi için günde milyonlarca kez dua ediyor.Sonuç ?? Kocaman bir SIFIR. Eğer allah dünyaya müdahele edecek olsaydı, böyle ciddi meselelere çoktan müdahale ederdi.Daha bunlara bile müdahele etmiyorsa, senin benim yks sınavını geçmek için , iş, ev, araba,aşk için ettiğimiz duaları sence aldırır mı ?

Sana akıl vermiş.Yani bu dünyada ki BÜTÜN PROBLEMLERİ ÇÖZEBİLME GÜCÜ.O yüzden o ondan birşeyler dilemeni yalvarmanı değil kalkıp işe koyulup yapmanı ister.. (Kuranda gördüğün o dua ayetleri arapça bir çok farklı manalara gelmektedir allahtan birşeyler istemek manasın yok..Salavat,desteklemek,övgü,hürmet göstermek vb vb.)
bitirmiş veya bitirmemiş belki senden daha fazla okumuş veya senin gibi hiç bir şey okuyamamış.
önemli olan kalpteki niyettir. ama sen bunu anlayamazsın bu sözler senin yüreğine fazla gelir.

siz ne zaman anlarsınız biliyor musun
evren kafanıza çökeceği gün. o ne güzel bir gün
kıyameti yaradan Allah a Hamd olsun
 
bilakis aksine olmaması daha güzeldir.
senin bilmediklerini bilen seni belkide büyük bir kötülükten alıkoyar.
örneğin basit örnek olacak ama mesela dünyanın en iyi bilgisayarını istedin.
ve gerçekten oldu ama bu seni belki bilmediğin günahlara sokacak.

"Ben kulumun zannı üzereyim. Beni nasıl tanırsa öyle muâmele ederim."

Hocam son noktada hayırlısıyla ve kolaylıkla diye de dua ediyoruz ama yinede olmaya biliyor
Ya ediyorum dua Allah'ım olmayacaksa istettirme ben istemem diye ama yinede istiyorum
 
Kafam yanıyor hocam algılayamıyorum şuan
yani beni affeder dersen o seni affeder. onun merhameti azabını geçmiştir.
sen dua et gerekirse Rabbine ada günlerini
boşver forumu burdaki insanları cevap zaten kalbinde bence şimdi çık güzel bir dinlen sonra dua ile meşgul ol
inan benden iyi bir insansındır
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hocam son noktada hayırlısıyla ve kolaylıkla diye de dua ediyoruz ama yinede olmaya biliyor
Ya ediyorum dua Allah'ım olmayacaksa istettirme ben istemem diye ama yinede istiyorum
herşeyin hayırlısı hayırsız olan uzak kalsın kardeşimden
 
yani beni affeder dersen o seni affeder. onun merhameti azabını geçmiştir.
sen dua et gerekirse Rabbine ada günlerini
boşver forumu burdaki insanları cevap zaten kalbinde bence şimdi çık güzel bir dinlen sonra dua ile meşgul ol
inan benden iyi bir insansındır
Estağfurullah hocam insanlığına benim insanlığım daha iyi gibi bir şey diyebilme hakkım yok
Bence sende benden iyi bir insansındır
Benim tek korkum o kadar istememe rağmen ve hayırlısıyla ve kolaylıkla istememe rağmen ve edebildiğim en iyi şekilde dua etmeme rağmen olmazsa o zaman bana çok ağır gelir bundan korkuyorum.
 
bitirmiş veya bitirmemiş belki senden daha fazla okumuş veya senin gibi hiç bir şey okuyamamış.
önemli olan kalpteki niyettir. ama sen bunu anlayamazsın bu sözler senin yüreğine fazla gelir.

siz ne zaman anlarsınız biliyor musun
evren kafanıza çökeceği gün. o ne güzel bir gün
kıyameti yaradan Allah a Hamd olsun
Boş konuşma ben kuranı defalarca kez türkçe hatim ettim.10-15 farklı alimlerden bir çok meal ve tefsir okuyup ayetler üzerine 7-8 yıldır ciddi bir araştırma yaptım.Yok niyet önemliymiş allahı nasıl düşünürsen onun gibi muamele görürsün felan geçin bu işleri.100 milyar insan yaşamış bugüne kadar her biri farklı allah hayal etse ortalık yangın yeri olur.
 
yani beni affeder dersen o seni affeder. onun merhameti azabını geçmiştir.
sen dua et gerekirse Rabbine ada günlerini
boşver forumu burdaki insanları cevap zaten kalbinde bence şimdi çık güzel bir dinlen sonra dua ile meşgul ol
inan benden iyi bir insansındır
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


herşeyin hayırlısı hayırsız olan uzak kalsın kardeşimden
Amin cümlemizin
 
Estağfurullah hocam insanlığına benim insanlığım daha iyi gibi bir şey diyebilme hakkım yok
Bence sende benden iyi bir insansındır
Benim tek korkum o kadar istememe rağmen ve hayırlısıyla ve kolaylıkla istememe rağmen ve edebildiğim en iyi şekilde dua etmeme rağmen olmazsa o zaman bana çok ağır gelir bundan korkuyorum.
hayır ağır gelmesin bilmediğim bir şey varmış dersin sadece.
herşeyi bilebilir misin bu sorunun cevabı evet olmadığı sürece böyle demen şart gibi bir şey.

örneğin biricik anneme fazla ömür dilerim peki ya bu fazla ömür onun inancsız ölmesine sebep olacaksa?
bak böyle masum görünen bir duada bile kötü ihtimaller var

herşeyin hayırlısı
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,010
Mesajlar
11,072,620
Üyeler
198,028
Son üye
yigitgrbz
Geri
Top