9900x3d // Phantom Spirit+Hydronaut Soğutucu Ustaları Buyrun

EmirAladag

80+ Bronze
Katılım
4 Eylül 2021
Mesajlar
742
Reaksiyon skoru
271
Merhaba hocalar öncelikle bilgisini paylaşana gerçekten minnettarım sağolsun varolsun.
Şimdi bir sorun var indirimde 9900x3d denk geldi güzel bir anakart ile beraber aldım ve sistem kurmak nasip oldu
yanınada 5060ti 16gb hedefliyorum nasip olursa şuanda dahili gpu su ile ayar yapıyorum( yüksek ekran kartına ihtiyacım yok,bütçemde yok asıl olayım ram ve işlemci hocalarım bunu özellikle not düşeyim tüm herkes ekran kartına odaklı çünkü)

Buradaki sorun şu Nebi Akgün hocanın testlerinde benimkiyle benzer hava soğutmaların 235 240w soğuttuğunu söylemiş.Fakat fotoğrafdada gösterdiğim üzere ben 200w ancak yakalıyorum 210 220 anlık çıktığıda oluyor.

Onun işlemcisi 9950x bendeki 9900x3d // CPB açık PBO açık sadece Curve Optimizer negatif -30 verdim. Prime95 ile sonuçlar bu şekilde. Tüm çekirdekler -30 verdim işin ustası değilim tek yaptığım budur işlemci özelinde.
Yani bendeki soğutucuylada 230 240w stabil görmek isterdim neden üstüne çıkamıyorum ben ısı limitine takılıyorum.
Termal limit yani 95 deyken 230 240w stabil hatasız falan alma imkanım yokmudur.

Not: Kullanım amacımı belirtmem faydalı olacaktır. Öncelikle elimdekini iyi şekilde ayarlayıp değerlendirmek istiyorum.
Kullanım amacımda yayın + çoklu client Metin2dir. Bu sebepten ram' haricinde tek önceliğim işlemcidir bu sebep ile
araştırıyorum.
Bu işin uzmanlarından bir bilgi kırıntısı vs verebilen olursa çok güzel olur.
Soğutucu: Phantom Spirit Evo
Macun: Thermalgrizzly Hydronaut
Anakart: Asus Rog B850-E Anakart 36 derece Yonga Max 58 derece VRM Max 61 derece PRİME95 testinde
 

Ekler

  • hwinfo.webp
    hwinfo.webp
    298.2 KB · Hit: 20
senin işlemci için dünyanın en iyi hava soğutması da olsa bu civarda bir performans alırsın ki phantom spirit çok çok iyi bir HAVA soğutma. ama hava soğutucuların bir limiti var. eğer kullanım amacın %100 kullanıma çıkarmayacaksa işlemciyi daha az ısınacaksa kafaya takma ama işlemci kullanımı yüksek olacaksa testteki gibi (pek sanmıyorum) sıvı soğutma al. benim gözlemlediğim hava soğutmalar 170 watt üstünde patlıyor ne kadar iyi olursa olsun. kasanın hava akışı da önemli ama nafile.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

ayrıca 200 watt tüketen bir intel işlemciyi soğuturdu belki ama güncel amd işlemciler soğumaya direnen işlemciler yapı itibariyle.
 
Son düzenleme:
senin işlemci için dünyanın en iyi hava soğutması da olsa bu civarda bir performans alırsın ki phantom spirit çok çok iyi bir HAVA soğutma. ama hava soğutucuların bir limiti var. eğer kullanım amacın %100 kullanıma çıkarmayacaksa işlemciyi daha az ısınacaksa kafaya takma ama işlemci kullanımı yüksek olacaksa testteki gibi (pek sanmıyorum) böyle kullanmaya devam et. benim gözlemlediğim hava soğutmalar 170 watt üstünde patlıyor ne kadar iyi olursa olsun. kasanın hava akışı da önemli ama nafile.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

ayrıca 200 watt tüketen bir intel işlemciyi soğuturdu belki ama güncel amd işlemciler soğumaya direnen işlemciler yapı itibariyle.
hocam öncelikle yorumun için teşekkür ederim.
ya aslında hocam şuan mesela kafamda Nebi Hocanın testi var sadece. Yani o aynı soğutucularla 230 240w gördü ben niye 205 de kalıyorum. Bunu çözemedim
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

@elemin
 
hocam öncelikle yorumun için teşekkür ederim.
ya aslında hocam şuan mesela kafamda Nebi Hocanın testi var sadece. Yani o aynı soğutucularla 230 240w gördü ben niye 205 de kalıyorum. Bunu çözemedim
Hangi video link atar mısın?
Bir de senin bilgisayarla onunki bir değildir kasa farklıdır hava sıcaklığı farklıdır termal macun ve sürülme şekli farklıdır vb. aynı performansı bekleme. Ama hava soğutma aldığın paranın çok az üstüne 360mm sıvı soğutma da alınıyor sen bilirsin tabi.
 
Hangi video link atar mısın?
Bir de senin bilgisayarla onunki bir değildir kasa farklıdır hava sıcaklığı farklıdır termal macun ve sürülme şekli farklıdır vb. aynı performansı bekleme. Ama hava soğutma aldığın paranın çok az üstüne 360mm sıvı soğutma da alınıyor sen bilirsin tabi.
hocam sıvı istemiyorum ya . korkuyorum şüphe duyuyorum bu yüzden. linki atıyorum
Hocam dakikasıyla attım 10 15dk ya geliyorum
 
hocam sıvı istemiyorum ya . korkuyorum şüphe duyuyorum bu yüzden. linki atıyorum
Hocam dakikasıyla attım 10 15dk ya geliyorum
Işlemciler bile aynı değil videoyla kıyas yapma
Normal kullanımda o sıcaklıklara çıkmaz, metin2 falan ne kadar yorar senin işlemciyi pek bilmiyorum gerçi. Sıcaklıkları yine beğenmezsen ve sisteminde sorun yoksa (montaj hatası vb.) sıvı soğutma şart.
 
Merhaba hocalar öncelikle bilgisini paylaşana gerçekten minnettarım sağolsun varolsun.
Şimdi bir sorun var indirimde 9900x3d denk geldi güzel bir anakart ile beraber aldım ve sistem kurmak nasip oldu
yanınada 5060ti 16gb hedefliyorum nasip olursa şuanda dahili gpu su ile ayar yapıyorum( yüksek ekran kartına ihtiyacım yok,bütçemde yok asıl olayım ram ve işlemci hocalarım bunu özellikle not düşeyim tüm herkes ekran kartına odaklı çünkü)

Buradaki sorun şu Nebi Akgün hocanın testlerinde benimkiyle benzer hava soğutmaların 235 240w soğuttuğunu söylemiş.Fakat fotoğrafdada gösterdiğim üzere ben 200w ancak yakalıyorum 210 220 anlık çıktığıda oluyor.

Onun işlemcisi 9950x bendeki 9900x3d // CPB açık PBO açık sadece Curve Optimizer negatif -30 verdim. Prime95 ile sonuçlar bu şekilde. Tüm çekirdekler -30 verdim işin ustası değilim tek yaptığım budur işlemci özelinde.
Yani bendeki soğutucuylada 230 240w stabil görmek isterdim neden üstüne çıkamıyorum ben ısı limitine takılıyorum.
Termal limit yani 95 deyken 230 240w stabil hatasız falan alma imkanım yokmudur.

Not: Kullanım amacımı belirtmem faydalı olacaktır. Öncelikle elimdekini iyi şekilde ayarlayıp değerlendirmek istiyorum.
Kullanım amacımda yayın + çoklu client Metin2dir. Bu sebepten ram' haricinde tek önceliğim işlemcidir bu sebep ile
araştırıyorum.
Bu işin uzmanlarından bir bilgi kırıntısı vs verebilen olursa çok güzel olur.
Soğutucu: Phantom Spirit Evo
Macun: Thermalgrizzly Hydronaut
Anakart: Asus Rog B850-E Anakart 36 derece Yonga Max 58 derece VRM Max 61 derece PRİME95 testinde
Hocam ilk olarak bana güvenebilirsin o kanalında en eski takipçilerindenim şunu söyleyim +200 mhz ve -30 değer vermişsin öncelikle inanılmaz iyi bir değerde çalıştırabilmişsin eğer prime95 smallest testinde sistem kapanmadıysa eğer işlemcin gayet iyi demektir. Gelelim diğer konuya işlemciniz aynı değil ve tüm işlemcilerden beklenebileceği gibi aynı tdp değeri ile çalışmaz. Hatta aynı model işlemci bile birbirinden farklı sonuçlar gösterebilir slikon kalitesine göre. Sıvı soğutucundan korkmanıza gerek yok hocam güvenilir markalara yöneldikten sonra örneğin Arctic 360 pro alabilirsin pompa üzerinde vram soğutucusu bile var işlemcin için çok daha faydalı olacaktır. Yüksek TDP değerleri de her zaman en iyi performans sonucu vermez eğer 4nm bir işlmciniz var ise 5nm ve ya üzerindeki işlemcilere göre daha düşük voltajda daha yüksek performanslar verir buradaki 4nm transistör mesafesini veri ve ne kadar düşükse o kadar iyidir.
 
Hocam ilk olarak bana güvenebilirsin o kanalında en eski takipçilerindenim şunu söyleyim +200 mhz ve -30 değer vermişsin öncelikle inanılmaz iyi bir değerde çalıştırabilmişsin eğer prime95 smallest testinde sistem kapanmadıysa eğer işlemcin gayet iyi demektir. Gelelim diğer konuya işlemciniz aynı değil ve tüm işlemcilerden beklenebileceği gibi aynı tdp değeri ile çalışmaz. Hatta aynı model işlemci bile birbirinden farklı sonuçlar gösterebilir slikon kalitesine göre. Sıvı soğutucundan korkmanıza gerek yok hocam güvenilir markalara yöneldikten sonra örneğin Arctic 360 pro alabilirsin pompa üzerinde vram soğutucusu bile var işlemcin için çok daha faydalı olacaktır. Yüksek TDP değerleri de her zaman en iyi performans sonucu vermez eğer 4nm bir işlmciniz var ise 5nm ve ya üzerindeki işlemcilere göre daha düşük voltajda daha yüksek performanslar verir buradaki 4nm transistör mesafesini veri ve ne kadar düşükse o kadar iyidir.
hocam +200 yok sadece -30 verdim. Small testinde maximumunu açtım high vardı maximumu daha zorlar diye. Soğutmayıda zaten alıp taktım artık değişmek istemiyorumda. Bu değerler iyi mi? diyorsunuz. +50 mhz veya scalar falan yapmadım Scalaar autoda daha onları yapsak heralde işlemci iflas edicek :D
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Işlemciler bile aynı değil videoyla kıyas yapma
Normal kullanımda o sıcaklıklara çıkmaz, metin2 falan ne kadar yorar senin işlemciyi pek bilmiyorum gerçi. Sıcaklıkları yine beğenmezsen ve sisteminde sorun yoksa (montaj hatası vb.) sıvı soğutma şart.
anladım teşekkür ederim. -35 denicem şuan 1.5 saat oldu -30 da sorun cıkmadı
 
hocam +200 yok sadece -30 verdim. Small testinde maximumunu açtım high vardı maximumu daha zorlar diye. Soğutmayıda zaten alıp taktım artık değişmek istemiyorumda. Bu değerler iyi mi? diyorsunuz. +50 mhz veya scalar falan yapmadım Scalaar autoda daha onları yapsak heralde işlemci iflas edicek :D
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


anladım teşekkür ederim. -35 denicem şuan 1.5 saat oldu -30 da sorun cıkmadı
Hocam o zqman konudan bağımsız olsun +200mhz verin ve curve shaper ile -+(slikon kalitenize göre değişecektir) volt değerleri girin sonrasında prime95 testi ile test edin stabilse eğer sizin için daha iyi performans verecektir. BCLK dokunmanıza gerek yok eğer anakartınızda asenkron var ise 103 yaparak işlemciyi bir deneyebilirsin ama buda vereceğin +- volttu etkiler. Benim tavsiyem +200 ver yeter zateb işlemcinin max hızları iyi aşırıyı da kaçmayalım. Neden curve shaper çünü işlemcinizin 5 performans(Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok yüksek) seviyesine göre ayarlama yapılabiliyor bu daha detaylı oluyor ama daha iyi değerlere ulaşabiliyoruz. Tekrar ve tekrar düzenleyim birileri ocypus gibi saçma sapan abi bunu al çok ucuz sıvı soğutucu derse onlara bulaşma.
 
Hocam o zqman konudan bağımsız olsun +200mhz verin ve curve shaper ile -+(slikon kalitenize göre değişecektir) volt değerleri girin sonrasında prime95 testi ile test edin stabilse eğer sizin için daha iyi performans verecektir. BCLK dokunmanıza gerek yok eğer anakartınızda asenkron var ise 103 yaparak işlemciyi bir deneyebilirsin ama buda vereceğin +- volttu etkiler. Benim tavsiyem +200 ver yeter zateb işlemcinin max hızları iyi aşırıyı da kaçmayalım. Neden curve shaper çünü işlemcinizin 5 performans(Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok yüksek) seviyesine göre ayarlama yapılabiliyor bu daha detaylı oluyor ama daha iyi değerlere ulaşabiliyoruz. Tekrar ve tekrar düzenleyim birileri ocypus gibi saçma sapan abi bunu al çok ucuz sıvı soğutucu derse onlara bulaşma.
hocam o curve shaperi hiç ellemedim. O video beynimi yaktı. ona tekrar bakacağım. Bendeki anakart iyi hocam ama 95 üstünü istemiyorum ya bana göre 85 üstü bile korkutucuydduda nebi akgün hervideoda sorun yok sroun yok dedi diye şuan test yapıyorum :D 1 saaata 46dakika oldu: Ben soğutucudan dolayı 230 lara cıkamıyormuşum bu arada bi hata mavi ekran bir şey yemiyorum ama termal limitim %100 oluyor
 

Ekler

  • dd.webp
    dd.webp
    257 KB · Hit: 4
hocam o curve shaperi hiç ellemedim. O video beynimi yaktı. ona tekrar bakacağım. Bendeki anakart iyi hocam ama 95 üstünü istemiyorum ya bana göre 85 üstü bile korkutucuydduda nebi akgün hervideoda sorun yok sroun yok dedi diye şuan test yapıyorum :D 1 saaata 46dakika oldu: Ben soğutucudan dolayı 230 lara cıkamıyormuşum bu arada bi hata mavi ekran bir şey yemiyorum ama termal limitim %100 oluyor
İlk olarak işlemcinizi 1 saat 46 dakika bu denli performansta çalıştırmanın hiçbir mantığı yok 2. olarak siz -30 volt değeri verdiniz zaten hali hazırda maksimum tdp değerini aşağı çekmiş oldunuz 3. olarak evet o soğutucu o işlemci için yeterli değil sıvı soğutucuya geçmen daha mantıklı olacaktır..
 
İlk olarak işlemcinizi 1 saat 46 dakika bu denli performansta çalıştırmanın hiçbir mantığı yok 2. olarak siz -30 volt değeri verdiniz zaten hali hazırda maksimum tdp değerini aşağı çekmiş oldunuz 3. olarak evet o soğutucu o işlemci için yeterli değil sıvı soğutucuya geçmen daha mantıklı olacaktır..
stabilite için 2 saati tamamladım. Bende sevmiyorum tabi sıcak çalışsın ama. Birde şöyle bir şey var -10 daykende bu değerleri görüyordum -30 dada (arttıra aarttıra gittim). Tam anlamadım ama inşallah performansı yeter bana ryzen 5 5600 den geçicem 16gb da ram vardi. yetmiyordu. eski pc de yaptıgımın 2.5 3 katını yapmaaya açalışacağım bununla inşallah olur.
 
stabilite için 2 saati tamamladım. Bende sevmiyorum tabi sıcak çalışsın ama. Birde şöyle bir şey var -10 daykende bu değerleri görüyordum -30 dada (arttıra aarttıra gittim). Tam anlamadım ama inşallah performansı yeter bana ryzen 5 5600 den geçicem 16gb da ram vardi. yetmiyordu. eski pc de yaptıgımın 2.5 3 katını yapmaaya açalışacağım bununla inşallah olur.
Performansı neden yeterli olmasın hocam işlemci güzel yaptığın ayarlar iyi daha ne olsun.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,607
Mesajlar
11,078,919
Üyeler
198,156
Son üye
cazan
Geri
Top