Yardım 4k OLED Monitöre Geçmeli Miyim?

@ayranli_tuz hocam selamlar, iki monitörden birini alacak gibiyim. Sizle daha önce konuşmuştuk hali hazırda 27” 2k oled g6 360 hz monitörüm var.
Benim istediğim 32” bir monitör fakat aşağıdaki gigabaytın 27” 4.nesil monitörün olması da kafamı çok kurcalıyor. Tercihimi 32” 3. Nesil panelden yana yapsam sıkıntı olur mu? Ne dersiniz?
Gıgabyte Mo27u2
GIGABYTE MO32U2
3. nesil ve 4. nesil arasında parlaklık farkını vs. geçtim teoride %100 ömür farkı var yani burn in yaşama ihtimalin çok daha düşük olacak
tandem qd oled deniyor 4. nesile
tandem 1 tane daha fazla katman olduğu için deniyor
32 inç istiyorsan yeni kaplamalı 4. nesil modeller geliyor, 321up x24 gelmişti stoğu bitti diğerleri de gelir muhtemelen
mo32u24, fo32u24gp gigabyte olan modeller
321up x24 ve 322ur x24 msi olan modeller (322ur x24 mpg olduğu için fiyatını hak etmeyecek şekilde pahalı olur muhtemelen)
asusta pg32ucdm3 var
ek olarak asusun yeni woledi de çıkacak gray banding gibi sorunlar onda olmayacak demişti tayfun hocam, pg32ucwm

sonuç olarak 32 inç istiyorsan beklemen gerekiyor ve bütçeni minimum 45-50k yapman gerekiyor
yoksa kesinlikle 27 alırdım, gigabyte olan model fiyatına göre en güzeli, xg27ucdmg gibi modeller de var
27 inç olan 4. nesil modellerin kaplaması çok ışık altında veya çapraz açıdan mor gözüküyor ve temizlemesi biraz daha özen istiyor
32 inç 3. nesiller zaten bunların da eskisi onların kaplaması ya bunlarla aynıdır ya da daha kötüdür
32 inç 4. nesiller daha türkiyede satışta yok(1 tane vardı stoğu bitti), ve fiyatları uçuk
temizlerken toz olursa sert parçacıkları çizmeden uzaklatırmak, leke olursa etrafa yaymadan silmek, geçmezse saf su veya alkol kullanmak gerekiyor, bastırmak yasak

bende de g6 360 hz var, ben 5. nesil 4k bekliyorum yazı okunurluğuna daha da ihtiyacım olduğu için, 27 inç veya 32 inç hangisi gelirse artık
 
Son düzenleme:
3. nesil ve 4. nesil arasında parlaklık farkını vs. geçtim teoride %100 ömür farkı var yani burn in yaşama ihtimalin çok daha düşük olacak
tandem qd oled deniyor 4. nesile
tandem 1 tane daha fazla katman olduğu için deniyor
32 inç istiyorsan yeni kaplamalı 4. nesil modeller geliyor, 321up x24 gelmişti stoğu bitti diğerleri de gelir muhtemelen
mo32u24, fo32u24gp gigabyte olan modeller
321up x24 ve 322ur x24 msi olan modeller (322ur x24 mpg olduğu için fiyatını hak etmeyecek şekilde pahalı olur muhtemelen)
asusta pg32ucdm3 var
ek olarak asusun yeni woledi de çıkacak gray banding gibi sorunlar onda olmayacak demişti tayfun hocam, pg32ucwm

sonuç olarak 32 inç istiyorsan beklemen gerekiyor ve bütçeni minimum 45-50k yapman gerekiyor
yoksa kesinlikle 27 alırdım, gigabyte olan model fiyatına göre en güzeli, xg27ucdmg gibi modeller de var
27 inç olan 4. nesil modellerin kaplaması çok ışık altında veya çapraz açıdan mor gözüküyor ve temizlemesi biraz daha özen istiyor
32 inç 3. nesiller zaten bunların da eskisi onların kaplaması ya bunlarla aynıdır ya da daha kötüdür
32 inç 4. nesiller daha türkiyede satışta yok(1 tane vardı stoğu bitti), ve fiyatları uçuk
temizlerken toz olursa sert parçacıkları çizmeden uzaklatırmak, leke olursa etrafa yaymadan silmek, geçmezse saf su veya alkol kullanmak gerekiyor, bastırmak yasak

bende de g6 360 hz var, ben 5. nesil 4k bekliyorum yazı okunurluğuna daha da ihtiyacım olduğu için, 27 inç veya 32 inç hangisi gelirse artık
Peki herkesin boyut tercihi farklı tabii de sen ne önerirsin 32" daha iyi olmaz mı? PC nin karşısında çek yat var ona uzandığımda gamepad ile uzak kalıyor ekran 4k ya geçerken de 32" alayım diyorum o yüzden. F80 ile uzattığımda tam olur gibi geliyor.
 
Peki herkesin boyut tercihi farklı tabii de sen ne önerirsin 32" daha iyi olmaz mı? PC nin karşısında çek yat var ona uzandığımda gamepad ile uzak kalıyor ekran 4k ya geçerken de 32" alayım diyorum o yüzden. F80 ile uzattığımda tam olur gibi geliyor.
büyük ekran istiyorsan direkt tv de alabilirsin ama 48 inç olur
ben 3. nesil panele o kadar para vermezdim, son tercih senin hocam
ya da bekleyip biraz daha bütçe artırabilirsin
 
büyük ekran istiyorsan direkt tv de alabilirsin ama 48 inç olur
ben 3. nesil panele o kadar para vermezdim, son tercih senin hocam
ya da bekleyip biraz daha bütçe artırabilirsin
Oled TV var hocam fakat o salonda, pc yi de salona bağlama olanağım yok. PC yi koyduğum yere de 48" TV koyacak yerim yok max 32" koyabilirim. O yüzden 27-32 arasında tercih yapmam lazım.
 
32 inc msi olani 321up yeni aldim. Tavsiye ederim. Bir ara amazonda 34 e filan düşmüştü. Ara ara indirim oluyor. Suan Gigabyte olani da iyi duruyor 240hz ve hoparlör de var. Masa başında kullanmayacaksan 32 inc daha keyifli olur. Ama masa başında uzun kullanimlarda 32 inc gözü daha çok yoruyor.
 
32 inc msi olani 321up yeni aldim. Tavsiye ederim. Bir ara amazonda 34 e filan düşmüştü. Ara ara indirim oluyor. Suan Gigabyte olani da iyi duruyor 240hz ve hoparlör de var. Masa başında kullanmayacaksan 32 inc daha keyifli olur. Ama masa başında uzun kullanimlarda 32 inc gözü daha çok yoruyor.
Öncelikle hayırlı olsun hocam, şu anda 321up olan modeli stokta yok maalesef yoksa direk onu alacaktım ben konuyu araştırana kadar stok bitmiş. Aslında gigabyte’ta dört 4K olduğundan 240 Hz olması pek önemli değil mevcut ekran kartım 60 ile 80 arası fps alır. Dahili hoparlör olması da yine benim için pek önemli değil ekstra hoparlör ve kulaklık kullanıyoru.
Resident Evil gibi oyunları gamepad ile oynarım tabi ama fallout gibi Fps oyunlarını masa başında fare klavyeyle oynamam gerekecek. Masanın derinliği 71 santim monitör standını en dibe attığımda geriye 60 santim kalıyor 32 inç 4K için yeterli olur mu bilemiyorum sen de gözü yorduğunu söylemişsin zaten.
Şu an ben de açıkçası 32 inç mi 27 inç mi tercih etmeliyim ikilemdeyim 32 inç kullanan birisi olarak senin deneyimlerin ne şekilde acaba?
 
Merhaba arkadaşlar sistemim 7600x işlemci, 4070ti super ekran kartı ve hali hazırda G6 Oled 2k Monitörüm var. Ne zamandır aklımda 32" 4k Oled monitöre geçsem mi diye soru işareti vardı. Bugün primeday indirimlerinde aşağıda linkini bıraktığım 2 model indirime girmiş sizce alınır mı?

 
Merhaba arkadaşlar sistemim 7600x işlemci, 4070ti super ekran kartı ve hali hazırda G6 Oled 2k Monitörüm var. Ne zamandır aklımda 32" 4k Oled monitöre geçsem mi diye soru işareti vardı. Bugün primeday indirimlerinde aşağıda linkini bıraktığım 2 model indirime girmiş sizce alınır mı?

[URL
4k bakma nedenin nedir hocam
 
tabii ki 32 inc tavsiye ederim monitör mesafenizi gözünüzü yormayacak sekilde ayarladığınizda hiç bir sorun olmaz. Ama e spor oyunculari, online rekabetci oyunlarda konforlu hissettirmez ama isterseniz ekran ayarlarinda 27inc veya daha küçük formatta kullanma secenegi var. Ben online olarak sadece fc 26 oynuyorum. Onda da bilinçsiz olarak ekranin dibine vs girince gözum cok ağrıyor ve bundan dolayı arada 27 inc moduna aliyorum. Yoksa 32 inc teyken gözümü sürekli dinlendirmem gerekiyor. Onun dışında gamepad ile hikayeli oyunlarda veya film izlerken 32 inc 4k inanılmaz keyifli oluyor.
 
tabii ki 32 inc tavsiye ederim monitör mesafenizi gözünüzü yormayacak sekilde ayarladığınizda hiç bir sorun olmaz. Ama e spor oyunculari, online rekabetci oyunlarda konforlu hissettirmez ama isterseniz ekran ayarlarinda 27inc veya daha küçük formatta kullanma secenegi var. Ben online olarak sadece fc 26 oynuyorum. Onda da bilinçsiz olarak ekranin dibine vs girince gözum cok ağrıyor ve bundan dolayı arada 27 inc moduna aliyorum. Yoksa 32 inc teyken gözümü sürekli dinlendirmem gerekiyor. Onun dışında gamepad ile hikayeli oyunlarda veya film izlerken 32 inc 4k inanılmaz keyifli oluyor.
Çok teşekkürler hocam
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

4k bakma nedenin nedir hocam
2k dan 4k ya geçiş dostum, daha çok piksel daha net gerçekçi görüntü
 
Bence geçilmez dostum. Aynı monitöre sahibim. Samsung g6 oled 240hz.
Rx 9070xt kullanıyorum.

Amdde de Virtual Super Resolution var. Oyunları 2k dan 4k ya upscale ediyor. Gayet işimi görüyor ve görüntü kalitesi çok iyi oluyor.
Aynı zamanda en üst segment 4k oled tvlerden birine de sahibim. 4k ya upscale ettiğim görüntü ile çok ahım şahım yok televizyon arasında. Bence değmez.

Nvidiada amddeki Virtual Super Resolutionun muadili var onu deneyip oyunları pc de 4k oynayabilirsin
 
Bence arada fiyat farkı üç beşten fazlaysa geçilmez. Bendede 2k oled var gayet yeterli olduğunu düşünüyorum. Elbet güzel gelir 4k ama hayatımı wow dedirtecek kadar değiştirmicek. İps oled farkı kadar olmayacak mesela. İnsan para harcamaya yer arıyor biraz bendede var o huy. Tut kendini derim. Oled olmasa yapış derimde bunun sonu yok hep daha iyisi var. Tüketim çılgınlığına gerek yok bence. Performans olayıda var. pixel olarak benimki ultrawide olduğundan 3k gibi bişey oluyor şuan rahat ama yer yer oyuna göre belli ediyor kendini. 4k zor
 
Geri
Top