Vysnc ve Freesync farkı nedir ?

Qzer

80+ Silver
Katılım
9 Ağustos 2020
Mesajlar
2,064
Reaksiyon skoru
842
Ben vysnc açarak 165 Hz de ekranda kırılma olmadan kullanıyorum. Freesync de 165 Hz ye kadar destek veriyor. Bunların arasında ki fark nedir ? Freesync kapatsam kırılma olmayacaksa açmamın anlamı nedir?
 
V sync FPS sabitler ve kırılmaları engeller, FreeSync ise FPS sabitlemeden engeller, ama ben genelde (Rekabetçi oyunlar hariç) Vsync açık kullanıyorum çünkü sabit FPS de daha akıcı geliyor :D.
 
V sync FPS sabitler ve kırılmaları engeller, FreeSync ise FPS sabitlemeden engeller, ama ben genelde (Rekabetçi oyunlar hariç) Vsync açık kullanıyorum çünkü sabit FPS de daha akıcı geliyor :D.
Freesync de ekranın yenileme hızına destek veriyor.
 
V Sync FPS'ini kısıtlıyor, dolayısıyla kırılmaları engellemiş oluyor.
FreeSync ise FPS'ini sınırlamadan kırılmaları engelliyor.
 
Senin ne gördüğüne hiç bir etkisi olmayan bir teknoloji 144 FPS 144HZ yırtılma engeller (burda ne yazdığımı anlayana rtx 3090)
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Qzer
V Sync FPS'ini kısıtlıyor, dolayısıyla kırılmaları engellemiş oluyor.
FreeSync ise FPS'ini sınırlamadan kırılmaları engelliyor.
Benim monitör 165 Hz 200 FPS alsam freesync sayesinde kırılmayacak mı?
 
Ben vysnc açarak 165 Hz de ekranda kırılma olmadan kullanıyorum. Freesync de 165 Hz ye kadar destek veriyor. Bunların arasında ki fark nedir ? Freesync kapatsam kırılma olmayacaksa açmamın anlamı nedir?
Freesync FPS ne kadar artsın veya azalsın yırtılmaları engeller. Vsync ise yırtılmaları engellemeyen monitörlerde FPS i monitörün tazeleme (hz) hızına eşitleyerek yırtılmaların önüne geçer. Mesela Csgoda Freesync bir monitörde 600fps oynarsan hiç bir sorun yaşamazsın ama Freesync olmayan 144hz bir monitörde 600fps oynarsan görüntüler bozulmaya başlar. Freesync Amdnin işi Nvidia da galiba G-Sync ti tam bilmiyorum kullanmadığım için.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Qzer
Freesync FPS ne kadar artsın veya azalsın yırtılmaları engeller. Vsync ise yırtılmaları engellemeyen monitörlerde FPS i monitörün tazeleme (hz) hızına eşitleyerek yırtılmaların önüne geçer. Mesela Csgoda Freesync bir monitörde 600fps oynarsan hiç bir sorun yaşamazsın ama Freesync olmayan 144hz bir monitörde 600fps oynarsan görüntüler bozulmaya başlar. Freesync Amdnin işi Nvidia da galiba G-Sync ti tam bilmiyorum kullanmadığım için.
Freesync Nvidia'da da kullanılabiliyor
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Qzer
Freesync monitörümde G Sync açıyorum FPS kilit oluyor vSync kapalı olsa bile neden?
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Qzer
Geri
Top