Vatan Bilgisayar servis süreci

ambrosian

80+
Katılım
5 Eylül 2023
Mesajlar
21
Reaksiyon skoru
1
Merhaba,

10 Nisan 2025 tarihinde Vatan Bilgisayar'a, arızalı RAM'im için şubeden servis talebi oluşturdum. Aradan neredeyse bir ay geçti; tarafıma yalnızca “ürünün değişimi onaylandı, ancak stokta olmadığı için sevkiyat yapılamıyor, stok bekleniyor” bilgisini verdiler. Ayrıca ücret iadesi de teklif edilebileceği söylendi.

Bu RAM'i yaklaşık 1,5 yıl önce satın almıştım. O dönemin fiyatı ile bugünkü fiyatı aynı olmadığı için iade seçeneğini kabul etmedim—aynı değerde bir ürünü tekrar almak için neden üstüne ekstra para ödeyeyim? Bu durumda izleyebileceğim hukuki ve tüketici hakları açısından en doğru yol nedir?

Bilgilendirirseniz sevinirim.
 
Tüketici hakem heyeti. Ancak ilk olarak o RAM'a yakın muadil vermelerini iste he işlerine gelmiyorsa o zaman başvuru yaparsın
 
bir yere başvurmanı gerektirecek bir şey yok. adamlar değişim yapacaklarını, stok gelmesini beklediklerini ve eğer sen beklemek istemezsen de ödediğin parayı sana geri verebileceklerini söylemişler. burada hukuksuz ney var da hukuki açıdan ne yapmam lazım diye soruyorsun anlamadım.
 
bir yere başvurmanı gerektirecek bir şey yok. adamlar değişim yapacaklarını, stok gelmesini beklediklerini ve eğer sen beklemek istemezsen de ödediğin parayı sana geri verebileceklerini söylemişler. burada hukuksuz ney var da hukuki açıdan ne yapmam lazım diye soruyorsun anlamadım.
Servis için olan maksimum süreyi aştı. Bu tarihten fazlası beni mağdur etmekte. 2023 senesinde aldığım ve üründen kaynaklı bir sorun olmasına rağmen 1 aydan fazla süre ürünün stok gelme ihtimalini mi beklemeliyim?
 
Servis için olan maksimum süreyi aştı. Bu tarihten fazlası beni mağdur etmekte. 2023 senesinde aldığım ve üründen kaynaklı bir sorun olmasına rağmen 1 aydan fazla süre ürünün stok gelme ihtimalini mi beklemeliyim?
adamlar daha fazla beklememen için senin ödediğin parayı geri vermeyi teklif etmişler. beklemek istemezsen paranı geri alırsın. eski fiyatıyla ödediğin ürünü yeni fiyatıyla iade etmeye çalışıyorsan beklemeye devam edersin.
 
adamlar daha fazla beklememen için senin ödediğin parayı geri vermeyi teklif etmişler. beklemek istemezsen paranı geri alırsın. eski fiyatıyla ödediğin ürünü yeni fiyatıyla iade etmeye çalışıyorsan beklemeye devam edersin.
Arkadaşın tüketici olarak yasal hakkı var. Türkiye sınırları içerisinde minimum 24 ay garantisi olan cihaz. Senin mantığına göre 5 yıl önce 100 bin tl olan arabana çarpıp perte çıkaralım ama 5 yıl önce ödediğin 100 bin tl yi verelim
 
adamlar daha fazla beklememen için senin ödediğin parayı geri vermeyi teklif etmişler. beklemek istemezsen paranı geri alırsın. eski fiyatıyla ödediğin ürünü yeni fiyatıyla iade etmeye çalışıyorsan beklemeye devam edersin.
Neden masraf çıkarayım kendime? Ayıplı bir ürün için değişim istiyorum ürün olmadığı için boş yere bekletiyorlar.
 
Servis için olan maksimum süreyi aştı. Bu tarihten fazlası beni mağdur etmekte. 2023 senesinde aldığım ve üründen kaynaklı bir sorun olmasına rağmen 1 aydan fazla süre ürünün stok gelme ihtimalini mi beklemeliyim?
Yasal süresi geçtiyse biraz daha zorlayın. Nazik şekilde servis süresi aştığınızı belirtin. Yasal haklarımı kullanacağımı söyleyin. Hala bekletiyorlarsa o zaman THH başvurun.
 
Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarırmış arkadaşın dediği gibi belirtin adamlara ve iade durumunda aldığınız parayı mı verecekler bu durumda da thh başvurabilirsin mevcut ederini verirler
 
Arkadaşın tüketici olarak yasal hakkı var. Türkiye sınırları içerisinde minimum 24 ay garantisi olan cihaz. Senin mantığına göre 5 yıl önce 100 bin tl olan arabana çarpıp perte çıkaralım ama 5 yıl önce ödediğin 100 bin tl yi verelim
ben de sana bir örnekle geleyim o zaman hocam. atıyorum 5070 ekran kartı 30 bin liraya satılıyor. sen gidip 30 bine alıyorsun. 1 hafta sonra üründe stok sorunu yaşandığı için bütün satıcılar fiyatını artırıyor ve aynı kart 40 bin liraya satılmaya başlıyor. sen kartı geri iade edeceğin zaman ben sana 30 bin ödedim ama şu an 40 bin liraya satılıyor sen bana 40 bin vereceksin diyebilir misin? ödediğin para ürünün o zamanki fiyatıydı. 1 hafta sonraki fiyatıyla aynı değil. satıcı ürünün o zaman ki fiyatını iade etmeyi seçecek tabii ki de. her iade edilecek üründe ürünün güncel fiyatına bakılması çok fazla suistimal edilecek bir durum oluşturur. herkes ucuza aldığı ürünü 2 gün sonra çok daha yüksek fiyata iade eder o zaman.
 
ben de sana bir örnekle geleyim o zaman hocam. atıyorum 5070 ekran kartı 30 bin liraya satılıyor. sen gidip 30 bine alıyorsun. 1 hafta sonra üründe stok sorunu yaşandığı için bütün satıcılar fiyatını artırıyor ve aynı kart 40 bin liraya satılmaya başlıyor. sen kartı geri iade edeceğin zaman ben sana 30 bin ödedim ama şu an 40 bin liraya satılıyor sen bana 40 bin vereceksin diyebilir misin? ödediğin para ürünün o zamanki fiyatıydı. 1 hafta sonraki fiyatıyla aynı değil. satıcı ürünün o zaman ki fiyatını iade etmeyi seçecek tabii ki de. her iade edilecek üründe ürünün güncel fiyatına bakılması çok fazla suistimal edilecek bir durum oluşturur. herkes ucuza aldığı ürünü 2 gün sonra çok daha yüksek fiyata iade eder o zaman.
Üründe hata çıkarsa bu şekilde yapmak zorunda elinde yoksa bir üst modeli ücretsiz vermek zorunda kanun böyle hocam kaldı ki geçenlerde bir kişi laptop konusunda bunu yaşadı güncel fiyattan iade aldı parasını emsal karar uygulanır o raddeye gelirse durum
 
Üründe hata çıkarsa bu şekilde yapmak zorunda elinde yoksa bir üst modeli ücretsiz vermek zorunda kanun böyle hocam kaldı ki geçenlerde bir kişi laptop konusunda bunu yaşadı güncel fiyattan iade aldı parasını emsal karar uygulanır o raddeye gelirse durum
o zaman kanun yanlış hocam :d. ürün elinde yoksa muadilini vermesi daha doğru olur. 5070 i iade etmeye çalışan adama üst modeli verme kanunu var diye 5080 mi verecekler? satıcılar canını verir zarar edeceği anlaşmayı yapmaz
 
Geri
Top