4090 Sistem Tavsiyesi

Blacdus

80+
Katılım
15 Kasım 2023
Mesajlar
284
Reaksiyon skoru
170
Bütçe
30000
Başlıkta da belirttiğim gibi, günlerdir 4080 araştırıyorum birde amd kanadına bakayım dedim rx 7900 xtx baya baya güçlü bir kartmış, şöyle ki 24 gb vram olmasının yanında kas gücü olarak 4080 den daha iyi bir kart.
4080' i artıya çıkaran tamamen yazılımı başka hiç bir şeyi yok. Yani dlss kullanılmayacaksa ki ben kullanmayı düşünmüyorum sadece 4k ultra detaylarda oyun oynamak istiyorum, bu durumda fiyat olarakta değerlendirdiğim de enteresan şekilde yurt dışında iki kartın fiyatının aynı olması yanı sıra bizim ülkemiz de en düşün 4080 39k civarı iken 7900 xtx 32k bandında. Gerçekten çok enteresan. Burda satıcıların mı işgüzarlığı var yoksa yüksek fiyatamı geliyor anlamadım ama yurt dışında fiyatları hemen hemen aynı olan iki kartın bizim ülkemizde aralarında 7k fiyat farkını izah etmek çok zor. Benim görüşüm nvidia daha ağır bastığı için fiyatlarını satıcılar şişiriyor. Amd tarafında arz talep olayı daha az olduğu için fiyatları olması gerektiği yerde.
Hal böyleyken iki karttan hangisini almak daha mantıklı? Bence kesinlikle 7900 xtx daha ağır basıyor.
 
Başlıkta da belirttiğim gibi, günlerdir 4080 araştırıyorum birde amd kanadına bakayım dedim rx 7900 xtx baya baya güçlü bir kartmış, şöyle ki 24 gb vram olmasının yanında kas gücü olarak 4080 den daha iyi bir kart.
4080' i artıya çıkaran tamamen yazılımı başka hiç bir şeyi yok. Yani dlss kullanılmayacaksa ki ben kullanmayı düşünmüyorum sadece 4k ultra detaylarda oyun oynamak istiyorum, bu durumda fiyat olarakta değerlendirdiğim de enteresan şekilde yurt dışında iki kartın fiyatının aynı olması yanı sıra bizim ülkemiz de en düşün 4080 39k civarı iken 7900 xtx 32k bandında. Gerçekten çok enteresan. Burda satıcıların mı işgüzarlığı var yoksa yüksek fiyatamı geliyor anlamadım ama yurt dışında fiyatları hemen hemen aynı olan iki kartın bizim ülkemizde aralarında 7k fiyat farkını izah etmek çok zor. Benim görüşüm nvidia daha ağır bastığı için fiyatlarını satıcılar şişiriyor. Amd tarafında arz talep olayı daha az olduğu için fiyatları olması gerektiği yerde.
Hal böyleyken iki karttan hangisini almak daha mantıklı? Bence kesinlikle 7900 xtx daha ağır basıyor.
eğer yayın falan açmicaksan 7900xtx tokatlıyor 4080i nvida fanboyları gelip boş boş yorum yapmasın işte 7900xtx daha iyi bir kart
 
Ben olsam 4080 alırdım. Aslında bende bu konuyu düşük bütçe de düşünüyorum RX 6700 XT mı alsam rtx 4060 mı diye her ne kadar 6700xt daha güçlü olsa da AMD ile alakalı çok fazla şikayet var korkuyorum biraz.
 
Trde nvidia fanboyluğu fazla olduğu in apple gibi ondan fazlası var. Dediğin gibi yazılım kısmıyla işin yoksa yayındır içerik üretmedir işin yoksa 7900 her türlü
 
eğer yayın falan açmicaksan 7900xtx tokatlıyor 4080i nvida fanboyları gelip boş boş yorum yapmasın işte 7900xtx daha iyi bir kart
Yayınla işim yok bro, 4k da oyun oynayacağım genelde hikaye tabanlı singleplayer. Monıtorum ips zaten 60 hz 4k
 
AMD kullanıyorum yüksek bütçede tavsiye etmiyorum RTX 4080 Alın.
 
Ben olsam 4080 alırdım. Aslında bende bu konuyu düşük bütçe de düşünüyorum RX 6700 XT mı alsam rtx 4060 mı diye her ne kadar 6700xt daha güçlü olsa da AMD ile alakalı çok fazla şikayet var korkuyorum biraz.
O şikayetler sanırım eski nesil kart ve driverlar için diye biliyorum. Şu an güncel olarak 7xxx serisi kartlarda sorun yaşayan pek duymadım.
 
Ben olsam 4080 alırdım. Aslında bende bu konuyu düşük bütçe de düşünüyorum RX 6700 XT mı alsam rtx 4060 mı diye her ne kadar 6700xt daha güçlü olsa da AMD ile alakalı çok fazla şikayet var korkuyorum biraz.
amd mi yoksa nvdiamı alsam diye 1 2 ay düşünmüştüm. şuan rx6700 kullanıyorum iyiki 3060 almamışım
 
O şikayetler sanırım eski nesil kart ve driverlar için diye biliyorum. Şu an güncel olarak 7xxx serisi kartlarda sorun yaşayan pek duymadım.
Nadir de olsa Halen devam ediyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ne gibi sıkıntı yaşadın paylaşır mısın
Driver problemi uzun uzun yazmayacağım ama tak etti artık 19 yıldır AMD kullanıyorum yoruldum.
 
RX 5000 serisi çok sakat oldu. RX 6800 kullanıyorum daha hiç rastlamadım o tür hatalara. (OC bile yaptım, ama pekde zorlamamak gerek kart zaaten tam performans a alıyo kendini amd yazılımıyla)
 
Geri
Top