Neler Yeni

"ASUS Bizi Kazıkladı" - Gamers Nexus

StrangerIX

80+ Bronze
Katılım
30 Ağustos 2020
Mesajlar
1,237
Dahası  
Reaksiyon skoru
624
İsim
Baran Kut
Yılların teknoloji kanalı olan Gamers Nexus, Asus'un ürünlerine sağladığı garantiyi ne kadar yerine getirdiğini öğrenmek ve test etmek için, ellerinde bulunan ROG ALLY el konsolunu ASUS'a gönderdi. Servis formunu doldururken ASUS özel muamele göstermesin diye farklı bir isim kullandı ve üründeki problemler konusunda blinçsiz bir kullanıcı gibi davranıp sadece çok bariz şekilde bulunabilecek analog kayması olduğunu yazdı.

Analog kayması "stick drift" , Micro SD kart slotunun alındığından beri çalışmaması ve bataryasının 1 sene içinde az kullanıma rağmen %8'lik ömür kaybı gibi problemleri olan cihaz, ASUS servisinde "kullanıcı hatası" ibaresiyle ve başka bir sorun belirtilerek garanti kapsamı dışında değerlendirildi.

Serviste ROG ALLY üzerinde bulunan küçük ve asıl gönderilme amacı dışında olan bir hasar için ASUS, tüketiciden para ödemesini istedi. ROG ALLY üzerinde bulunan o küçük hasarı fotoğraflayarak garanti kapsamı dışında değerlendiren ASUS, ROG ALLY el konsolunun LCD ekranını değiştirmek için 200 $'a yakın talep ettiğini mailinde belirtti. Mailde gönderdikleri ASUS'un garanti koşulları kapsamında ödenmediği takdirde ürün tamir edilmemiş şekilde geri gönderileceği, parçalar halinde de geri gönderilme ihtimali olabileceği yazıyor.

Birkaç gün boyunca geri dönüş yapmayan Gamers Nexus, ASUS'tan bir hatırlatma maili aldı. Mailde kendisine belirtilen ücreti ödemesi gerektiği, ödemediği takdirde tamir edilmemiş şekilde geri gönderileceği yazdı. Buna karşılık olarak Gamers Nexus, ASUS'a ekranında problem olmadığını ve gayet iyi durumda olduğunu belirten bir itiraz yazısı gönderdi. Aynı gün içinde cevap veren ASUS, ROG Ally kasasında hasar olduğunu ve fiziksel hasarı garanti kapsamı dışında değerlendirdiğini açıkça belirtti. Analog kayması ve Micro SD kart slotu sorununun da ilk kez bahsedildiği mailde, bu sorunların garanti kapsamına alınacağı ve tamir edileceği de yazdı.

2 gün sonra maile cevap veren Gamers Nexus, LCD ekran değişimini reddettiğini mailinde belirtti. Buna rağmen ASUS aynı gün içinde verdikleri cevapta ücreti ödemelerini yoksa tamir etmeyeceklerini belirten bir mail daha yolladı. Gamers Nexus, itiraz yazısının ciddiye alınmadığını ve ASUS'un kullanıcıdan hala manipülatif ve baskıcı bir şekilde para talep ettiğini belirtti.

Serviste 10 gün bekleyen ROG ALLY için sonunda ASUS herhangi bir ücretlendirme olmayacağını, kasada oluşan hasar kayda alınmadan cihazdaki diğer problemlerin giderileceğini belirten bir mail gönderdi. Aynı gün içinde ve aynı servis numarasına gelen başka bir mailde de servisin iptal edildiğini, ürünün tamir edilmeyeceğini söyleyen mail kafa karıştırdı.Sonraki gün ASUS'un gönderdiği mailde tamirin devam ettiğini, sistem tarafından atılmış olma ihtimali olan iptal mailinin yoksayılması gerektiğini belirterek kafa karışıklığını giderdi.

ROG ALLY cihazını tamir edip güvenli bir şekilde teslim eden ASUS, servis kağıdında belirttiklerine göre üründeki birçok parçayı değiştirmek zorunda kalmış. Sadece ekranın ve birkaç küçük parçanın değişmediğini söyleyen Gamers Nexus, ürünün ASUS'a değişim konusunda pahalıya patladığını ve muhtemelen bu yüzden ASUS'un ROG ALLY X adında yeni bir cihaz çıkarma çabasına giriştiğini söyledi.

SD kart okuyucusunun kronik problemli olduğunu hala kabul etmeyen ASUS, yeni tanıtacakları ROG ALLY X cihazında SD kart okuyucusunun yerini "bir şekilde sığdırmamız gerekti" diyerek değiştirdiklerini The Verge'e verdiği röportajda söyledi.

Son olarak Gamers Nexus, destek istiyorsanız ASUS'tan ürün satın almaktan vazgeçmeniz gerektiğini söyledi. ASUS'la benzer problem yaşayanların da kendisine "[email protected]" adresine mail atmasını, ellerinde bulunan belge, yazı veya ASUS'la bağlantılı herhangi bir geri dönüşü bile kendileriyle paylaşmasını istedi. Yetkili avukatlar ile de bu durumu görüşüp PART 2 videosu hazırlayacağını ekledi.

Gamers Nexus, ASUS destekten hiç memnun kalmadığını da son kez ekledi.

Kaynak:

 

DarylE

80+
Katılım
25 Mart 2022
Mesajlar
368
Dahası  
Reaksiyon skoru
109
İsim
Mehmet Ensar Pulcu
Öncelikle paylaşım için teşekkürler.
Bu ve bunun gibi birçok olayla sıklıkla karşılaşıyoruz. Firmalar bilinçsiz ve haklarını bilmeyen veya uğraşmak istemeyen kullanıcıları çoğunlukla (yasal yollar ile) dolandırıyorlar.
 

Mithril

80+ Bronze
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
1,890
Dahası  
Reaksiyon skoru
714
İsim
Muhammet Kürkçü
Yılların teknoloji kanalı olan Gamers Nexus, Asus'un ürünlerine sağladığı garantiyi ne kadar yerine getirdiğini öğrenmek ve test etmek için, ellerinde bulunan ROG ALLY el konsolunu ASUS'a gönderdi. Servis formunu doldururken ASUS özel muamele göstermesin diye farklı bir isim kullandı ve üründeki problemler konusunda blinçsiz bir kullanıcı gibi davranıp sadece çok bariz şekilde bulunabilecek analog kayması olduğunu yazdı.

Analog kayması "stick drift" , Micro SD kart slotunun alındığından beri çalışmaması ve bataryasının 1 sene içinde az kullanıma rağmen %8'lik ömür kaybı gibi problemleri olan cihaz, ASUS servisinde "kullanıcı hatası" ibaresiyle ve başka bir sorun belirtilerek garanti kapsamı dışında değerlendirildi.

Serviste ROG ALLY üzerinde bulunan küçük ve asıl gönderilme amacı dışında olan bir hasar için ASUS, tüketiciden para ödemesini istedi. ROG ALLY üzerinde bulunan o küçük hasarı fotoğraflayarak garanti kapsamı dışında değerlendiren ASUS, ROG ALLY el konsolunun LCD ekranını değiştirmek için 200 $'a yakın talep ettiğini mailinde belirtti. Mailde gönderdikleri ASUS'un garanti koşulları kapsamında ödenmediği takdirde ürün tamir edilmemiş şekilde geri gönderileceği, parçalar halinde de geri gönderilme ihtimali olabileceği yazıyor.

Birkaç gün boyunca geri dönüş yapmayan Gamers Nexus, ASUS'tan bir hatırlatma maili aldı. Mailde kendisine belirtilen ücreti ödemesi gerektiği, ödemediği takdirde tamir edilmemiş şekilde geri gönderileceği yazdı. Buna karşılık olarak Gamers Nexus, ASUS'a ekranında problem olmadığını ve gayet iyi durumda olduğunu belirten bir itiraz yazısı gönderdi. Aynı gün içinde cevap veren ASUS, ROG Ally kasasında hasar olduğunu ve fiziksel hasarı garanti kapsamı dışında değerlendirdiğini açıkça belirtti. Analog kayması ve Micro SD kart slotu sorununun da ilk kez bahsedildiği mailde, bu sorunların garanti kapsamına alınacağı ve tamir edileceği de yazdı.

2 gün sonra maile cevap veren Gamers Nexus, LCD ekran değişimini reddettiğini mailinde belirtti. Buna rağmen ASUS aynı gün içinde verdikleri cevapta ücreti ödemelerini yoksa tamir etmeyeceklerini belirten bir mail daha yolladı. Gamers Nexus, itiraz yazısının ciddiye alınmadığını ve ASUS'un kullanıcıdan hala manipülatif ve baskıcı bir şekilde para talep ettiğini belirtti.

Serviste 10 gün bekleyen ROG ALLY için sonunda ASUS herhangi bir ücretlendirme olmayacağını, kasada oluşan hasar kayda alınmadan cihazdaki diğer problemlerin giderileceğini belirten bir mail gönderdi. Aynı gün içinde ve aynı servis numarasına gelen başka bir mailde de servisin iptal edildiğini, ürünün tamir edilmeyeceğini söyleyen mail kafa karıştırdı.Sonraki gün ASUS'un gönderdiği mailde tamirin devam ettiğini, sistem tarafından atılmış olma ihtimali olan iptal mailinin yoksayılması gerektiğini belirterek kafa karışıklığını giderdi.

ROG ALLY cihazını tamir edip güvenli bir şekilde teslim eden ASUS, servis kağıdında belirttiklerine göre üründeki birçok parçayı değiştirmek zorunda kalmış. Sadece ekranın ve birkaç küçük parçanın değişmediğini söyleyen Gamers Nexus, ürünün ASUS'a değişim konusunda pahalıya patladığını ve muhtemelen bu yüzden ASUS'un ROG ALLY X adında yeni bir cihaz çıkarma çabasına giriştiğini söyledi.

SD kart okuyucusunun kronik problemli olduğunu hala kabul etmeyen ASUS, yeni tanıtacakları ROG ALLY X cihazında SD kart okuyucusunun yerini "bir şekilde sığdırmamız gerekti" diyerek değiştirdiklerini The Verge'e verdiği röportajda söyledi.

Son olarak Gamers Nexus, destek istiyorsanız ASUS'tan ürün satın almaktan vazgeçmeniz gerektiğini söyledi. ASUS'la benzer problem yaşayanların da kendisine "[email protected]" adresine mail atmasını, ellerinde bulunan belge, yazı veya ASUS'la bağlantılı herhangi bir geri dönüşü bile kendileriyle paylaşmasını istedi. Yetkili avukatlar ile de bu durumu görüşüp PART 2 videosu hazırlayacağını ekledi.

Gamers Nexus, ASUS destekten hiç memnun kalmadığını da son kez ekledi.

Kaynak:

Firmaların neredeyse hepsi kan emici ama millet melek gibi konuşuyor haklarında maalesef. Bu sadece Asus için geçerli değil.
 
Son düzenleme:

Judgment Cut

80+ Silver
Katılım
20 Nisan 2023
Mesajlar
2,361
En İyi Cevap
1
O yüzden elektronik cihaz aldığınız zaman garantisi yokmuş gibi kabul edin ki bozulduğunda iş yokuşa sürüldüğü zaman sürpriz yaşamayın. Aksi bir durum olarak yapılırsa beleşten sevindirik olursunuz hem.
 

StrangerIX

80+ Bronze
Katılım
30 Ağustos 2020
Mesajlar
1,237
Dahası  
Reaksiyon skoru
624
İsim
Baran Kut
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
fenaaa konu ama bu adama bidaha firmalar destek olur mu? :D
:kekw: olmasa da yine incelemelerine devam eder muhtemelen hocam.

JayzTwoCents diye takip ettiğim bir kanal var. O da ASUS anakartlarının problemli olduğu dönem protesto amaçlı incelemeyeceğim ve önermiyorum demişti. Birkaç gün sonra ASUS, yanan anakartları hakkında resmi açıklama yapıp tüm sorun yaşayanlar için para iadesi falan başlatmıştı.

Büyük kanallar olduklarından lafları sektörde ağır basıyor.

MKBHD'nin bir araba markasının hisse değerlerini 1 inceleme ile düşürmesi gibi.
 

DeveloperRedneck

80+ Silver
Katılım
13 Temmuz 2021
Mesajlar
2,336
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,214
İsim
Kürşat
1715422991636.png

Konuyu görüp youtube'a girmek istedim, algoritma böyle çalışınca bayılıyorum youtube'a :D Usulca laptobun markasına bakın.
 

Judgment Cut

80+ Silver
Katılım
20 Nisan 2023
Mesajlar
2,361
En İyi Cevap
1

Zexius

80+ Bronze
Katılım
3 Aralık 2023
Mesajlar
767
Yılların teknoloji kanalı olan Gamers Nexus, Asus'un ürünlerine sağladığı garantiyi ne kadar yerine getirdiğini öğrenmek ve test etmek için, ellerinde bulunan ROG ALLY el konsolunu ASUS'a gönderdi. Servis formunu doldururken ASUS özel muamele göstermesin diye farklı bir isim kullandı ve üründeki problemler konusunda blinçsiz bir kullanıcı gibi davranıp sadece çok bariz şekilde bulunabilecek analog kayması olduğunu yazdı.

Analog kayması "stick drift" , Micro SD kart slotunun alındığından beri çalışmaması ve bataryasının 1 sene içinde az kullanıma rağmen %8'lik ömür kaybı gibi problemleri olan cihaz, ASUS servisinde "kullanıcı hatası" ibaresiyle ve başka bir sorun belirtilerek garanti kapsamı dışında değerlendirildi.

Serviste ROG ALLY üzerinde bulunan küçük ve asıl gönderilme amacı dışında olan bir hasar için ASUS, tüketiciden para ödemesini istedi. ROG ALLY üzerinde bulunan o küçük hasarı fotoğraflayarak garanti kapsamı dışında değerlendiren ASUS, ROG ALLY el konsolunun LCD ekranını değiştirmek için 200 $'a yakın talep ettiğini mailinde belirtti. Mailde gönderdikleri ASUS'un garanti koşulları kapsamında ödenmediği takdirde ürün tamir edilmemiş şekilde geri gönderileceği, parçalar halinde de geri gönderilme ihtimali olabileceği yazıyor.

Birkaç gün boyunca geri dönüş yapmayan Gamers Nexus, ASUS'tan bir hatırlatma maili aldı. Mailde kendisine belirtilen ücreti ödemesi gerektiği, ödemediği takdirde tamir edilmemiş şekilde geri gönderileceği yazdı. Buna karşılık olarak Gamers Nexus, ASUS'a ekranında problem olmadığını ve gayet iyi durumda olduğunu belirten bir itiraz yazısı gönderdi. Aynı gün içinde cevap veren ASUS, ROG Ally kasasında hasar olduğunu ve fiziksel hasarı garanti kapsamı dışında değerlendirdiğini açıkça belirtti. Analog kayması ve Micro SD kart slotu sorununun da ilk kez bahsedildiği mailde, bu sorunların garanti kapsamına alınacağı ve tamir edileceği de yazdı.

2 gün sonra maile cevap veren Gamers Nexus, LCD ekran değişimini reddettiğini mailinde belirtti. Buna rağmen ASUS aynı gün içinde verdikleri cevapta ücreti ödemelerini yoksa tamir etmeyeceklerini belirten bir mail daha yolladı. Gamers Nexus, itiraz yazısının ciddiye alınmadığını ve ASUS'un kullanıcıdan hala manipülatif ve baskıcı bir şekilde para talep ettiğini belirtti.

Serviste 10 gün bekleyen ROG ALLY için sonunda ASUS herhangi bir ücretlendirme olmayacağını, kasada oluşan hasar kayda alınmadan cihazdaki diğer problemlerin giderileceğini belirten bir mail gönderdi. Aynı gün içinde ve aynı servis numarasına gelen başka bir mailde de servisin iptal edildiğini, ürünün tamir edilmeyeceğini söyleyen mail kafa karıştırdı.Sonraki gün ASUS'un gönderdiği mailde tamirin devam ettiğini, sistem tarafından atılmış olma ihtimali olan iptal mailinin yoksayılması gerektiğini belirterek kafa karışıklığını giderdi.

ROG ALLY cihazını tamir edip güvenli bir şekilde teslim eden ASUS, servis kağıdında belirttiklerine göre üründeki birçok parçayı değiştirmek zorunda kalmış. Sadece ekranın ve birkaç küçük parçanın değişmediğini söyleyen Gamers Nexus, ürünün ASUS'a değişim konusunda pahalıya patladığını ve muhtemelen bu yüzden ASUS'un ROG ALLY X adında yeni bir cihaz çıkarma çabasına giriştiğini söyledi.

SD kart okuyucusunun kronik problemli olduğunu hala kabul etmeyen ASUS, yeni tanıtacakları ROG ALLY X cihazında SD kart okuyucusunun yerini "bir şekilde sığdırmamız gerekti" diyerek değiştirdiklerini The Verge'e verdiği röportajda söyledi.

Son olarak Gamers Nexus, destek istiyorsanız ASUS'tan ürün satın almaktan vazgeçmeniz gerektiğini söyledi. ASUS'la benzer problem yaşayanların da kendisine "[email protected]" adresine mail atmasını, ellerinde bulunan belge, yazı veya ASUS'la bağlantılı herhangi bir geri dönüşü bile kendileriyle paylaşmasını istedi. Yetkili avukatlar ile de bu durumu görüşüp PART 2 videosu hazırlayacağını ekledi.

Gamers Nexus, ASUS destekten hiç memnun kalmadığını da son kez ekledi.

Kaynak:

tamam hadi tüketicilere kazık atıyorsunuz tamam diyorum ama bunu görmezden gelmiyorum yanlış anlaşılmasın gidipte koskoca ünlü bir gamer oyunculara hitap eden bir kanala gidip yanlış yapmazsın be asus bu adam bu videoyu paylaştığı için asus daha çok zararar uğrayacak şuan
 

Judgment Cut

80+ Silver
Katılım
20 Nisan 2023
Mesajlar
2,361
En İyi Cevap
1
tamam hadi tüketicilere kazık atıyorsunuz tamam diyorum ama bunu görmezden gelmiyorum yanlış anlaşılmasın gidipte koskoca ünlü bir gamer oyunculara hitap eden bir kanala gidip yanlış yapmazsın be asus bu adam bu videoyu paylaştığı için asus daha çok zararar uğrayacak şuan

Bilmiyorlaşmış ki. Sıradan bir kullanıcı gibi isim vermiş.
 

StrangerIX

80+ Bronze
Katılım
30 Ağustos 2020
Mesajlar
1,237
Dahası  
Reaksiyon skoru
624
İsim
Baran Kut
tamam hadi tüketicilere kazık atıyorsunuz tamam diyorum ama bunu görmezden gelmiyorum yanlış anlaşılmasın gidipte koskoca ünlü bir gamer oyunculara hitap eden bir kanala gidip yanlış yapmazsın be asus bu adam bu videoyu paylaştığı için asus daha çok zararar uğrayacak şuan
Başka bir isimle servise yolluyor ürünü. ASUS farkında değil durumdan. Gamers Nexus olarak yollasalardı yüksek ihtimalle sorunsuz şekilde çözerlerdi.

Tabi videoyu izledikten sonra farkına varırlar o ayrı konu :kekw:
 

furkangorur

80+ Bronze
Katılım
20 Kasım 2022
Mesajlar
1,686
Dahası  
Reaksiyon skoru
805
İsim
Furkan Görür
O yüzden elektronik cihaz aldığınız zaman garantisi yokmuş gibi kabul edin ki bozulduğunda iş yokuşa sürüldüğü zaman sürpriz yaşamayın. Aksi bir durum olarak yapılırsa beleşten sevindirik olursunuz hem.
Tr deki THH sayesinde öyle düşünmenize gerek yok. Cihazda hasar yoksa ve tamir edilmiyorsa paranızı alırsınız her türlü
 

StrangerIX

80+ Bronze
Katılım
30 Ağustos 2020
Mesajlar
1,237
Dahası  
Reaksiyon skoru
624
İsim
Baran Kut
Tr deki THH sayesinde öyle düşünmenize gerek yok. Cihazda hasar yoksa ve tamir edilmiyorsa paranızı alırsınız her türlü
THH iyi aslında da onunla bile sorununu çözemeyenler olabiliyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Örnek @montenegro98 hocam.

Hocam siz çözebildiniz mi monitör probleminizi ? Konuyla alakasız ama sorayım dedim.
 
Son düzenleme:
Top Bottom