StrangerIX
80+ Silver
- Katılım
- 30 Ağustos 2020
- Mesajlar
- 2,934
- En İyi Cevap
- 1
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 1,402
- İsim
- Baran Kut
Yılların teknoloji kanalı olan Gamers Nexus, Asus'un ürünlerine sağladığı garantiyi ne kadar yerine getirdiğini öğrenmek ve test etmek için, ellerinde bulunan ROG ALLY el konsolunu ASUS'a gönderdi. Servis formunu doldururken ASUS özel muamele göstermesin diye farklı bir isim kullandı ve üründeki problemler konusunda blinçsiz bir kullanıcı gibi davranıp sadece çok bariz şekilde bulunabilecek analog kayması olduğunu yazdı.
Analog kayması "stick drift" , Micro SD kart slotunun alındığından beri çalışmaması ve bataryasının 1 sene içinde az kullanıma rağmen %8'lik ömür kaybı gibi problemleri olan cihaz, ASUS servisinde "kullanıcı hatası" ibaresiyle ve başka bir sorun belirtilerek garanti kapsamı dışında değerlendirildi.
Serviste ROG ALLY üzerinde bulunan küçük ve asıl gönderilme amacı dışında olan bir hasar için ASUS, tüketiciden para ödemesini istedi. ROG ALLY üzerinde bulunan o küçük hasarı fotoğraflayarak garanti kapsamı dışında değerlendiren ASUS, ROG ALLY el konsolunun LCD ekranını değiştirmek için 200 $'a yakın talep ettiğini mailinde belirtti. Mailde gönderdikleri ASUS'un garanti koşulları kapsamında ödenmediği takdirde ürün tamir edilmemiş şekilde geri gönderileceği, parçalar halinde de geri gönderilme ihtimali olabileceği yazıyor.
Birkaç gün boyunca geri dönüş yapmayan Gamers Nexus, ASUS'tan bir hatırlatma maili aldı. Mailde kendisine belirtilen ücreti ödemesi gerektiği, ödemediği takdirde tamir edilmemiş şekilde geri gönderileceği yazdı. Buna karşılık olarak Gamers Nexus, ASUS'a ekranında problem olmadığını ve gayet iyi durumda olduğunu belirten bir itiraz yazısı gönderdi. Aynı gün içinde cevap veren ASUS, ROG Ally kasasında hasar olduğunu ve fiziksel hasarı garanti kapsamı dışında değerlendirdiğini açıkça belirtti. Analog kayması ve Micro SD kart slotu sorununun da ilk kez bahsedildiği mailde, bu sorunların garanti kapsamına alınacağı ve tamir edileceği de yazdı.
2 gün sonra maile cevap veren Gamers Nexus, LCD ekran değişimini reddettiğini mailinde belirtti. Buna rağmen ASUS aynı gün içinde verdikleri cevapta ücreti ödemelerini yoksa tamir etmeyeceklerini belirten bir mail daha yolladı. Gamers Nexus, itiraz yazısının ciddiye alınmadığını ve ASUS'un kullanıcıdan hala manipülatif ve baskıcı bir şekilde para talep ettiğini belirtti.
Serviste 10 gün bekleyen ROG ALLY için sonunda ASUS herhangi bir ücretlendirme olmayacağını, kasada oluşan hasar kayda alınmadan cihazdaki diğer problemlerin giderileceğini belirten bir mail gönderdi. Aynı gün içinde ve aynı servis numarasına gelen başka bir mailde de servisin iptal edildiğini, ürünün tamir edilmeyeceğini söyleyen mail kafa karıştırdı.Sonraki gün ASUS'un gönderdiği mailde tamirin devam ettiğini, sistem tarafından atılmış olma ihtimali olan iptal mailinin yoksayılması gerektiğini belirterek kafa karışıklığını giderdi.
ROG ALLY cihazını tamir edip güvenli bir şekilde teslim eden ASUS, servis kağıdında belirttiklerine göre üründeki birçok parçayı değiştirmek zorunda kalmış. Sadece ekranın ve birkaç küçük parçanın değişmediğini söyleyen Gamers Nexus, ürünün ASUS'a değişim konusunda pahalıya patladığını ve muhtemelen bu yüzden ASUS'un ROG ALLY X adında yeni bir cihaz çıkarma çabasına giriştiğini söyledi.
SD kart okuyucusunun kronik problemli olduğunu hala kabul etmeyen ASUS, yeni tanıtacakları ROG ALLY X cihazında SD kart okuyucusunun yerini "bir şekilde sığdırmamız gerekti" diyerek değiştirdiklerini The Verge'e verdiği röportajda söyledi.
Son olarak Gamers Nexus, destek istiyorsanız ASUS'tan ürün satın almaktan vazgeçmeniz gerektiğini söyledi. ASUS'la benzer problem yaşayanların da kendisine "[email protected]" adresine mail atmasını, ellerinde bulunan belge, yazı veya ASUS'la bağlantılı herhangi bir geri dönüşü bile kendileriyle paylaşmasını istedi. Yetkili avukatlar ile de bu durumu görüşüp PART 2 videosu hazırlayacağını ekledi.
Gamers Nexus, ASUS destekten hiç memnun kalmadığını da son kez ekledi.
Kaynak:
Analog kayması "stick drift" , Micro SD kart slotunun alındığından beri çalışmaması ve bataryasının 1 sene içinde az kullanıma rağmen %8'lik ömür kaybı gibi problemleri olan cihaz, ASUS servisinde "kullanıcı hatası" ibaresiyle ve başka bir sorun belirtilerek garanti kapsamı dışında değerlendirildi.
Serviste ROG ALLY üzerinde bulunan küçük ve asıl gönderilme amacı dışında olan bir hasar için ASUS, tüketiciden para ödemesini istedi. ROG ALLY üzerinde bulunan o küçük hasarı fotoğraflayarak garanti kapsamı dışında değerlendiren ASUS, ROG ALLY el konsolunun LCD ekranını değiştirmek için 200 $'a yakın talep ettiğini mailinde belirtti. Mailde gönderdikleri ASUS'un garanti koşulları kapsamında ödenmediği takdirde ürün tamir edilmemiş şekilde geri gönderileceği, parçalar halinde de geri gönderilme ihtimali olabileceği yazıyor.
Birkaç gün boyunca geri dönüş yapmayan Gamers Nexus, ASUS'tan bir hatırlatma maili aldı. Mailde kendisine belirtilen ücreti ödemesi gerektiği, ödemediği takdirde tamir edilmemiş şekilde geri gönderileceği yazdı. Buna karşılık olarak Gamers Nexus, ASUS'a ekranında problem olmadığını ve gayet iyi durumda olduğunu belirten bir itiraz yazısı gönderdi. Aynı gün içinde cevap veren ASUS, ROG Ally kasasında hasar olduğunu ve fiziksel hasarı garanti kapsamı dışında değerlendirdiğini açıkça belirtti. Analog kayması ve Micro SD kart slotu sorununun da ilk kez bahsedildiği mailde, bu sorunların garanti kapsamına alınacağı ve tamir edileceği de yazdı.
2 gün sonra maile cevap veren Gamers Nexus, LCD ekran değişimini reddettiğini mailinde belirtti. Buna rağmen ASUS aynı gün içinde verdikleri cevapta ücreti ödemelerini yoksa tamir etmeyeceklerini belirten bir mail daha yolladı. Gamers Nexus, itiraz yazısının ciddiye alınmadığını ve ASUS'un kullanıcıdan hala manipülatif ve baskıcı bir şekilde para talep ettiğini belirtti.
Serviste 10 gün bekleyen ROG ALLY için sonunda ASUS herhangi bir ücretlendirme olmayacağını, kasada oluşan hasar kayda alınmadan cihazdaki diğer problemlerin giderileceğini belirten bir mail gönderdi. Aynı gün içinde ve aynı servis numarasına gelen başka bir mailde de servisin iptal edildiğini, ürünün tamir edilmeyeceğini söyleyen mail kafa karıştırdı.Sonraki gün ASUS'un gönderdiği mailde tamirin devam ettiğini, sistem tarafından atılmış olma ihtimali olan iptal mailinin yoksayılması gerektiğini belirterek kafa karışıklığını giderdi.
ROG ALLY cihazını tamir edip güvenli bir şekilde teslim eden ASUS, servis kağıdında belirttiklerine göre üründeki birçok parçayı değiştirmek zorunda kalmış. Sadece ekranın ve birkaç küçük parçanın değişmediğini söyleyen Gamers Nexus, ürünün ASUS'a değişim konusunda pahalıya patladığını ve muhtemelen bu yüzden ASUS'un ROG ALLY X adında yeni bir cihaz çıkarma çabasına giriştiğini söyledi.
SD kart okuyucusunun kronik problemli olduğunu hala kabul etmeyen ASUS, yeni tanıtacakları ROG ALLY X cihazında SD kart okuyucusunun yerini "bir şekilde sığdırmamız gerekti" diyerek değiştirdiklerini The Verge'e verdiği röportajda söyledi.
Son olarak Gamers Nexus, destek istiyorsanız ASUS'tan ürün satın almaktan vazgeçmeniz gerektiğini söyledi. ASUS'la benzer problem yaşayanların da kendisine "[email protected]" adresine mail atmasını, ellerinde bulunan belge, yazı veya ASUS'la bağlantılı herhangi bir geri dönüşü bile kendileriyle paylaşmasını istedi. Yetkili avukatlar ile de bu durumu görüşüp PART 2 videosu hazırlayacağını ekledi.
Gamers Nexus, ASUS destekten hiç memnun kalmadığını da son kez ekledi.
Kaynak: