ekran kartı devre elemanı yandı

ErnGnc

80+ Silver
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
2,179
En İyi Cevap
2
Reaksiyon skoru
1,780
elimde high power eco 500w psu var (eski modeli 2014 sanırım) sistem şuanlık çalışıyor ekran kartım ek 6 pin e çok yüke girmediği sürece ihtiyaç duymuyor o yüzden sorun yaratmıyor herhalde sizce sorun psu dan mı kaynaklıdır ekran kartından mı

olay şöyle gerçekleşti ekran kartına furmark ta işkence testi yapıyordum sistem kapandı bende şüphelendim psu yetmese reset atardı diye 2 3 dk denedim açılmadı sistem sonra pc açıldı yüzeye entegre bir parçadan alev çıktı(kondansatör e benziyor) sizce bunun sebebi psu mudur (fazla voltaj filan vermiştir) yada ekran kartı mı (parçanın ömrü dolmuştur ucuz modeldi bu kendi gpu su içinde(gtx750ti ekran kartım)) ve bu arada psu da opp(aşırı güç koruması) ovp(aşırı gerilim koruması) scp(kısa devre koruması) var ben biraz varsayım yaptığımda suçlu psu gibi duruyor ama emin olamadım ek olarak psu da elektrik kaçağı vardı topraklama olmayan bir prize takınca metal kısımlardan ve usb ye bağlı cihazların metallerinden biraz elektrik çarpıyordu
 
GTX 750 Ti mı alev aldı ?
 
PSU'nu artık emekli et 6 sene diyorsun.
 
PSU'un ömrü dolmuş bile, suç atma PSU'ya :D.
kendisine sinirliyim biraz gitti sistemdeki en değerli parçanın değerini 2 paralık etti ve beni 6 ay boyunca küçük küçük çarptı inşallah başka parçaya zarar vermez bende psu ya yükledim suçu ama psu almak zor geliyor ya aklımda hv pro 550 var ama alırsam 10₺ param bile kalmıyacak
 
kendisine sinirliyim biraz gitti sistemdeki en değerli parçanın değerini 2 paralık etti ve beni 6 ay boyunca küçük küçük çarptı inşallah başka parçaya zarar vermez bende PSU ya yükledim suçu ama PSU almak zor geliyor ya aklımda hv pro 550 var ama alırsam 10₺ param bile kalmıyacak
Ekran Kartına falan zarar vereceğini sanmıyorum. En fazla Anakartı öldürür herhalde.
 
GTX 750 Ti mı alev aldı ?
yok psu güç ün yanındaki smd (yüzeye entegre) kondansatör tipinden araştırdım kondansatör diye geçiyor bende 2 şeyden şüphelendim
ya psu sapıttı 12v yerine 14v filan yolladı sistem kapattı koruma ile açınca kısa devre yaptı
yada parça kısa devre yaptı direkt sistem kapattı açılınca parça yandı
 
yok PSU güç ün yanındaki smd (yüzeye entegre) kondansatör tipinden araştırdım kondansatör diye geçiyor bende 2 şeyden şüphelendim
ya PSU sapıttı 12v yerine 14v filan yolladı sistem kapattı koruma ile açınca kısa devre yaptı
yada parça kısa devre yaptı direkt sistem kapattı açılınca parça yandı

Anladıysam arap oliyim :D.
 
Anladıysam arap oliyim :D.
IMG_20200917_005331.jpg

yanan parça belli oluyor c518 kodlu minik parça zaten yanık izi var alev çıktı oradan bende hemep psu yu düğmeden kapattım belki de gpu yu da yakacaktı ama kurtardım ama mermiye kafa atar gibi aynı psu yu kullanıp o sistemde basit oyunlar oynayıp bu yazıyıda oradan yazıyorum
 
Alıntıyı görüntüle
yanan parça belli oluyor c518 kodlu minik parça zaten yanık izi var alev çıktı oradan bende hemep PSU yu düğmeden kapattım belki de gpu yu da yakacaktı ama kurtardım ama mermiye kafa atar gibi aynı PSU yu kullanıp o sistemde basit oyunlar oynayıp bu yazıyıda oradan yazıyorum

Hey hey bir dakika, Güç pin girişi olan bir 750 Ti mı ? ben MSI Gaming 750 Ti kullandım (En üst seviye 750 Ti şuanki Gaming X serisi gibi işte) onda bile güç pin girişi yoktu bu nasıl 750 Ti :D ?

Sıkıntıya yol açabilir bu durum.
 
Hey hey bir dakika, Güç pin girişi olan bir 750 Ti mı ? ben MSI Gaming 750 Ti kullandım (En üst seviye 750 Ti şuanki Gaming X serisi gibi işte) onda bile güç pin girişi yoktu bu nasıl 750 Ti :D ?

Sıkıntıya yol açabilir bu durum.
gigabyte ın en ucuz modeli tek fanlı az aliminyumlu eski phoenix in rakibi ve bazı 750ti larda 6 pin girişi var refereans tasarımda bile lehim yerleri duruyordu strix 750ti da vardı sanırım ama gigabyte ın çoğu 750ti ında vardı ve işin garibi bir yanlışlık yoksa galax hall of fame de 8 pin güç girişi ve 3 fan vardı
bu 750ti sa bu ne o zaman gt710 mu
1600293735715.png
 
gigabyte ın en ucuz modeli tek fanlı az aliminyumlu eski phoenix in rakibi ve bazı 750ti larda 6 pin girişi var refereans tasarımda bile lehim yerleri duruyordu strix 750ti da vardı sanırım ama gigabyte ın çoğu 750ti ında vardı ve işin garibi bir yanlışlık yoksa galax hall of fame de 8 pin güç girişi ve 3 fan vardı

Galax kafaı yemiş, benim MSI 750 Ti 2 fanlı twinfrozr soğutma ile buz kesiyordu :D.
 
Galax kafaı yemiş, benim MSI 750 Ti 2 fanlı twinfrozr soğutma ile buz kesiyordu :D.
hall of fame galax ın rog strix i en üst seviye prestij simgesi benim gördüğüm her hall of fame de 3 fan vardı işin garibi maxwell de 750ti a bile hall of fame yapan galax ın rtx serisinde rtx 2070 altında hall of fame serisi kartı yok( bi ihtimal 2060s olabilir)
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,220,781
Mesajlar
11,070,568
Üyeler
197,982
Son üye
erdemonline
Geri
Top