Neler Yeni

Gaming.gen Den PC Hocası Gg-12 Sistemini Aldım Ama Coil Whine Sorunsalı

UmutD34

80+
Katılım
15 Aralık 2024
Mesajlar
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Umut de
yeni sistem alırken PARANI BOŞA HARCAMAK İSTEMİYORSAN , SİNİRİM BOZULMASIN diyorsan üşenmeden hepsini okuyun lütfen..



Bende Gaming.Gen de PC Hocası GG-12 sistemini aldım.Ekran kartından

ASUS Dual Radeon RX 7800 XT OC 16GB

çok yüksek şekilde coil whine sesi geliyor.Bir kaç gün test ettim bütün oyunlarda aynı sorun sanki kasadan uçak kalkacak...ve GPU Tweak III de GPU kullanımı her zaman %100 gözüküyor boş masaüstündeyken bile...Sonrasında da monitorde dikine renkli çizgiler çıktı hemde kızım oyun oynarken...Monitörüde ( Asus 27" TUF Gaming VG279Q3A 1ms 180hz )


Coil Whine arızası ;








Monitör ;




https://youtu.be/XYSgpgkixjM



KASA CAMI KAPALIYKEN COIL WHINE SES ÇOK DAHA YÜKSEK ;

https://youtu.be/fvcKp5lW8Uw




BOŞ MASAÜSTÜNDE bile açık pencereleri kaydırıken imleç hareketine göre coil whine sesi değişiyor ;

https://youtu.be/59n9e3WLPmM




Gaming.gen den kasayı sipariş ettikten 2 gün sonra internet sitelerinden bu monitörü almıştım.Sürekli problemler çıkınca hemen kasayı ve mönitörü tekrar kutulayıp firmaya götürdüm.Sorunları söyledim ve iade etmek istedim.Bu kararı teknık ekipleri varmış onlar görüp karar verecekmiş.Kasa ve monitor içinde 14 gün cayma hakkım olduğunu söylesemde bu karar Gaming.gen firmasındaki çalışanların değil teknik ekibin karar vereceğin bir durummuş.Onlar sadece satış yapıyorlarmış..????Bu nasıl hizmet her şey satın alana kadar mı geçerli??Hizmet sonrası müşteri memnuniyeti??

Sonuç olarak servis formu doldurup sorunları yazdım... İademi istedim..hatta monitor için oradaki çalışan Enes T. '' keyfi için iade olmaz ama '' dedi ona da söylediğim gibi yasal olarak 14 gün zaten cayma hakkım var nasıl olmaz???..

Servise yolladık kasa ve monitörü..2 gün sonra servis aradı iade etmek istediğimi sordu evet dedim sistemde aşırı bir bobin vızıltısı var 35000 TL sıfır sisteme para verdim sıfır sistemde neden beni sürekli rahatsız edecek bir vızıltı olsun ki neden bununla kullanmak isteyeyim ki dedim..hatta videoları göndermek istedim gerek yok dedi..servis olarak biz incelemeleri yapacağız zaten sorun anlaşılır ve değişim yapılır dedi..bende eğer siz ekran kartının sorunsuz bobin vızıltısız olarak yenisi ile değiştirir bunu test eder ve evet coil whine yok emin olursanız iade etmem sistemi kullanırım dedim.Böyle deyince tabii ki efendim gerekli kontrolleri sağlayacağız ve size sorunsuz coil whine olmayan sistem teslim edeceğiz bizden geri dönüş bekleyin dedi.Ertesi gün aradım durumu sorguladım teknik servisin cevabı ise ; ekran kartında coil whine varmış evet dedi ...ya bir şey yazacam ama buraya yazamıyorum.!!! servise gönderdik dedi yahu sen servis değil misin dedim? asus servisine göndermişler onlar ok verirse değişim olacakmış..(tek tek parçaları asusdan alsaydım keşke)ayrıca monitorünüzde de arıza var dedi ne arızası dedim dikine çizgiler sorunu monitorden miş dedi????vay bee ...maksimum 21 gün ortalama 1.5 hafta bekleyecekmişim anca geri dönüş olurmuş??? 34000TL kasa 8500TL monitor toplma 42.500TL ödeme yaptım bu firmaya hemde tek çekim tiko para...aldığım ürünü 3-4 gün test ettim sonrası direkt firmaya götürdüm onlarda servise ve 15-20 gün sonra anca haber gelecek ...gelecek habere göre değişim olacak ya olmazsa???? T.H.H. ve avukat tutup uğraşacağım en son firmaya icraya kadar gider....





YA ARKADAŞLAR BU ÜRÜNLER SIFIR OLARAK SATILAN ÜRÜNLER KUTULU V.S nasıl hemen ikisinden de sorun arıza çıkıyor?? YOKSA BU ÜRÜNLER YURTDIŞINDAN ÜRETİM BANDINDAN indirilen ürünler mi??normalde tek tek toplayınca daha pahalıya geliyor bu sistem??? gaming.gen ve bu tür firmalar benim aldığım sistemi ortalama 10.000 TL daha ucuza nasıl satıyor?? türlü sebeplerle üretim bandından indirilen ürünleri toplayıp bu sistemlere mi montajlıyorlar??BUNU BİR DÜŞÜNELİM??İşin garibi PC HOCASI youtube kanalında bu sistemi görüp onların yaptığı incelemeyi araştırmayı dikkate alarak kendimcede parçaları araştırıp sipariş verdim.PC HOCASI nın monitor incelemelerini de izledim paneline kadar söküp üreticisine kadar bilgi veriyorlarKeşke bu sitemler de de ekran kartını bu denli inceleyip kaç faz var ?bobin vızıltısı varmı bunlarıda gösterselerdi.Onların kanalında olduğundan sistemin adı PC HOCASI olduğunda kefil niteliğinde sayıldıklarından gönül rahatlığı ile sipariş vermiştim ama ÇOK PİŞMANIM ...kanala ve o çocuklara yakıştıramadım..Amazondan alınan amazonun kendi sattığı ekran kartlarında coil whine arızası olduğunda hemen iade alıyorlarmış ve https://www.techpowerup.com/review/asrock-radeon-rx-7800-xt-phantom/4.html sitesinden detaylı bazı ekran kartların kart ve phase yapısını inceleyebiliyorsunuz ne kadar phase fazla ise o kadar coil whine olma olasılığı az oluyormuş.Bilgi amaçlı paylaşıyorum.
 

Belphegor

80+
Katılım
11 Kasım 2023
Mesajlar
188
Dahası  
Reaksiyon skoru
56
İsim
Oğuz
İlgilendiği Kategoriler
Strateji oyunları ve tanklar
Tüketici mahkemesine giderek olayı çözebilirsin. Ek olarak 14 gün hakkın var. İstemiyorsan geri yollayabilirsin. Gaming gen ayıp etmiş.
 

Daaker

80+
Katılım
28 Kasım 2022
Mesajlar
449
Dahası  
Reaksiyon skoru
153
İsim
Göktuğ İrşad Demircan
hocam kusura bakmayın tüm konuyu okudum ama saat geç olduğu için sabah uyandığımda cevap verebilirim maalesef iyi akşamlar diliyorum
 

ZaneYugi

80+ Bronze
Katılım
26 Mart 2022
Mesajlar
1,066
Dahası  
Reaksiyon skoru
609
İsim
Uğur Ak
İlgilendiği Kategoriler
Ekran kartı, Sıcak fırsatlar, Oyunlar, Monitör
yeni sistem alırken PARANI BOŞA HARCAMAK İSTEMİYORSAN , SİNİRİM BOZULMASIN diyorsan üşenmeden hepsini okuyun lütfen..



Bende Gaming.Gen de PC Hocası GG-12 sistemini aldım.Ekran kartından

ASUS Dual Radeon RX 7800 XT OC 16GB

çok yüksek şekilde coil whine sesi geliyor.Bir kaç gün test ettim bütün oyunlarda aynı sorun sanki kasadan uçak kalkacak...ve GPU Tweak III de GPU kullanımı her zaman %100 gözüküyor boş masaüstündeyken bile...Sonrasında da monitorde dikine renkli çizgiler çıktı hemde kızım oyun oynarken...Monitörüde ( Asus 27" TUF Gaming VG279Q3A 1ms 180hz )


Coil Whine arızası ;








Monitör ;




https://youtu.be/XYSgpgkixjM



KASA CAMI KAPALIYKEN COIL WHINE SES ÇOK DAHA YÜKSEK ;

https://youtu.be/fvcKp5lW8Uw




BOŞ MASAÜSTÜNDE bile açık pencereleri kaydırıken imleç hareketine göre coil whine sesi değişiyor ;

https://youtu.be/59n9e3WLPmM




Gaming.gen den kasayı sipariş ettikten 2 gün sonra internet sitelerinden bu monitörü almıştım.Sürekli problemler çıkınca hemen kasayı ve mönitörü tekrar kutulayıp firmaya götürdüm.Sorunları söyledim ve iade etmek istedim.Bu kararı teknık ekipleri varmış onlar görüp karar verecekmiş.Kasa ve monitor içinde 14 gün cayma hakkım olduğunu söylesemde bu karar Gaming.gen firmasındaki çalışanların değil teknik ekibin karar vereceğin bir durummuş.Onlar sadece satış yapıyorlarmış..????Bu nasıl hizmet her şey satın alana kadar mı geçerli??Hizmet sonrası müşteri memnuniyeti??

Sonuç olarak servis formu doldurup sorunları yazdım... İademi istedim..hatta monitor için oradaki çalışan Enes T. '' keyfi için iade olmaz ama '' dedi ona da söylediğim gibi yasal olarak 14 gün zaten cayma hakkım var nasıl olmaz???..

Servise yolladık kasa ve monitörü..2 gün sonra servis aradı iade etmek istediğimi sordu evet dedim sistemde aşırı bir bobin vızıltısı var 35000 TL sıfır sisteme para verdim sıfır sistemde neden beni sürekli rahatsız edecek bir vızıltı olsun ki neden bununla kullanmak isteyeyim ki dedim..hatta videoları göndermek istedim gerek yok dedi..servis olarak biz incelemeleri yapacağız zaten sorun anlaşılır ve değişim yapılır dedi..bende eğer siz ekran kartının sorunsuz bobin vızıltısız olarak yenisi ile değiştirir bunu test eder ve evet coil whine yok emin olursanız iade etmem sistemi kullanırım dedim.Böyle deyince tabii ki efendim gerekli kontrolleri sağlayacağız ve size sorunsuz coil whine olmayan sistem teslim edeceğiz bizden geri dönüş bekleyin dedi.Ertesi gün aradım durumu sorguladım teknik servisin cevabı ise ; ekran kartında coil whine varmış evet dedi ...ya bir şey yazacam ama buraya yazamıyorum.!!! servise gönderdik dedi yahu sen servis değil misin dedim? asus servisine göndermişler onlar ok verirse değişim olacakmış..(tek tek parçaları asusdan alsaydım keşke)ayrıca monitorünüzde de arıza var dedi ne arızası dedim dikine çizgiler sorunu monitorden miş dedi????vay bee ...maksimum 21 gün ortalama 1.5 hafta bekleyecekmişim anca geri dönüş olurmuş??? 34000TL kasa 8500TL monitor toplma 42.500TL ödeme yaptım bu firmaya hemde tek çekim tiko para...aldığım ürünü 3-4 gün test ettim sonrası direkt firmaya götürdüm onlarda servise ve 15-20 gün sonra anca haber gelecek ...gelecek habere göre değişim olacak ya olmazsa???? T.H.H. ve avukat tutup uğraşacağım en son firmaya icraya kadar gider....





YA ARKADAŞLAR BU ÜRÜNLER SIFIR OLARAK SATILAN ÜRÜNLER KUTULU V.S nasıl hemen ikisinden de sorun arıza çıkıyor?? YOKSA BU ÜRÜNLER YURTDIŞINDAN ÜRETİM BANDINDAN indirilen ürünler mi??normalde tek tek toplayınca daha pahalıya geliyor bu sistem??? gaming.gen ve bu tür firmalar benim aldığım sistemi ortalama 10.000 TL daha ucuza nasıl satıyor?? türlü sebeplerle üretim bandından indirilen ürünleri toplayıp bu sistemlere mi montajlıyorlar??BUNU BİR DÜŞÜNELİM??İşin garibi PC HOCASI youtube kanalında bu sistemi görüp onların yaptığı incelemeyi araştırmayı dikkate alarak kendimcede parçaları araştırıp sipariş verdim.PC HOCASI nın monitor incelemelerini de izledim paneline kadar söküp üreticisine kadar bilgi veriyorlarKeşke bu sitemler de de ekran kartını bu denli inceleyip kaç faz var ?bobin vızıltısı varmı bunlarıda gösterselerdi.Onların kanalında olduğundan sistemin adı PC HOCASI olduğunda kefil niteliğinde sayıldıklarından gönül rahatlığı ile sipariş vermiştim ama ÇOK PİŞMANIM ...kanala ve o çocuklara yakıştıramadım..Amazondan alınan amazonun kendi sattığı ekran kartlarında coil whine arızası olduğunda hemen iade alıyorlarmış ve https://www.techpowerup.com/review/asrock-radeon-rx-7800-xt-phantom/4.html sitesinden detaylı bazı ekran kartların kart ve phase yapısını inceleyebiliyorsunuz ne kadar phase fazla ise o kadar coil whine olma olasılığı az oluyormuş.Bilgi amaçlı paylaşıyorum.
Coil whine bir arıza değil. Bir sorun da değil. Şans sadece. Coil whine olmayan kart çok az. PSU dan da coil whine olabiliyor. MSI afterburner tarzı programlarla GPU watt değerini kısarak belki biraz azaltabilirsiniz. Coil whine lı kart kullanmak istemiyorsanız. 1.cisi çok kaliteli PSU almanız lazım 2.cisi ise Amazon vs gibi kolay iade alabilecek yerlerden ekran kartı almanız gerekiyor. Bu tarz sitelerden ucuz diye alan insanlar bu tarz konuları önemsemeyen insanlar oluyor. Ben de coil whine çok sevmiyorum sırf bu yüzden iade alabilecek satıcılarda indirime girmesini bekliyorum 3,4 aydır beklediğim ekran kartının. Yoksa ben de gider indirimli sistemlerden alır kullanırdım.

Dediğinizi anlıyorum o kadar para verdim sorunsuz istiyorum diyorsunuz ama o kadar para vermemiş de oluyorsunuz aslında. Sessizlik ve sıcaklık değerlerini düşünen kişiler hazır sistem almamalı bence. Daha pahalıya da gelse ayrı ayrı toplamanız gerekiyor ve iade alabilen yerlerden almanız gerekiyor maalesef.

Bu sizdeki sestemden çok daha fazla olup kasa kapağını kapatıp kulaklık takarak oynayanlar var. Ben de sorun ederdim ama tekrar diyorum bunlar F/P sistem diye geçiyor. Sorunsuz kusursuz bir kullanım beklemek tuhaf olur.

Monitör olayını ise bilmiyorum.

Bunun dışında LG monitör almıştım monitör farklı Hz değerlerinde parlaklığa göre coil whine yapıyordu. Monitörde vardı coil whine. Amazondan aldığım için sorunsuz iade ettim. Bir tane daha aldım başka marka ölü pixel çıktı onu da iade ettim sorunsuz. 5. aldığım monitörde sadece sorun olmadı hepsi de farklı markalar. Yani bu tarz detayları önemseyen biri iseniz böyle firmalardan almamanız gerekiyor.
 
Son düzenleme:
  • Üzgün
Reaksiyonlar: Jiyu

ardaakahs

80+ Bronze
Katılım
27 Haziran 2023
Mesajlar
1,253
Dahası  
Reaksiyon skoru
318
İsim
Arda Teksin
coil whine için değişim yapmazlar. Ekran kartım rog strix 4090 olsa bile.
 

SycsıoN

80+
Katılım
2 Nisan 2020
Mesajlar
64
Dahası  
Reaksiyon skoru
27
İsim
Hasan uluk
Bende gecen hafta gaming genden EG4060 sistemini aldım herhangi bir problem yok şuanlık .Tüketici heyetine götür bence fatura tarihi geçmediği için direk onaylanır diye düşünüyorum.
 

Spect

80+ Bronze
Katılım
14 Haziran 2024
Mesajlar
840
Dahası  
Reaksiyon skoru
239
İsim
Arda
yeni sistem alırken PARANI BOŞA HARCAMAK İSTEMİYORSAN , SİNİRİM BOZULMASIN diyorsan üşenmeden hepsini okuyun lütfen..



Bende Gaming.Gen de PC Hocası GG-12 sistemini aldım.Ekran kartından

ASUS Dual Radeon RX 7800 XT OC 16GB

çok yüksek şekilde coil whine sesi geliyor.Bir kaç gün test ettim bütün oyunlarda aynı sorun sanki kasadan uçak kalkacak...ve GPU Tweak III de GPU kullanımı her zaman %100 gözüküyor boş masaüstündeyken bile...Sonrasında da monitorde dikine renkli çizgiler çıktı hemde kızım oyun oynarken...Monitörüde ( Asus 27" TUF Gaming VG279Q3A 1ms 180hz )


Coil Whine arızası ;








Monitör ;




https://youtu.be/XYSgpgkixjM



KASA CAMI KAPALIYKEN COIL WHINE SES ÇOK DAHA YÜKSEK ;

https://youtu.be/fvcKp5lW8Uw




BOŞ MASAÜSTÜNDE bile açık pencereleri kaydırıken imleç hareketine göre coil whine sesi değişiyor ;

https://youtu.be/59n9e3WLPmM




Gaming.gen den kasayı sipariş ettikten 2 gün sonra internet sitelerinden bu monitörü almıştım.Sürekli problemler çıkınca hemen kasayı ve mönitörü tekrar kutulayıp firmaya götürdüm.Sorunları söyledim ve iade etmek istedim.Bu kararı teknık ekipleri varmış onlar görüp karar verecekmiş.Kasa ve monitor içinde 14 gün cayma hakkım olduğunu söylesemde bu karar Gaming.gen firmasındaki çalışanların değil teknik ekibin karar vereceğin bir durummuş.Onlar sadece satış yapıyorlarmış..????Bu nasıl hizmet her şey satın alana kadar mı geçerli??Hizmet sonrası müşteri memnuniyeti??

Sonuç olarak servis formu doldurup sorunları yazdım... İademi istedim..hatta monitor için oradaki çalışan Enes T. '' keyfi için iade olmaz ama '' dedi ona da söylediğim gibi yasal olarak 14 gün zaten cayma hakkım var nasıl olmaz???..

Servise yolladık kasa ve monitörü..2 gün sonra servis aradı iade etmek istediğimi sordu evet dedim sistemde aşırı bir bobin vızıltısı var 35000 TL sıfır sisteme para verdim sıfır sistemde neden beni sürekli rahatsız edecek bir vızıltı olsun ki neden bununla kullanmak isteyeyim ki dedim..hatta videoları göndermek istedim gerek yok dedi..servis olarak biz incelemeleri yapacağız zaten sorun anlaşılır ve değişim yapılır dedi..bende eğer siz ekran kartının sorunsuz bobin vızıltısız olarak yenisi ile değiştirir bunu test eder ve evet coil whine yok emin olursanız iade etmem sistemi kullanırım dedim.Böyle deyince tabii ki efendim gerekli kontrolleri sağlayacağız ve size sorunsuz coil whine olmayan sistem teslim edeceğiz bizden geri dönüş bekleyin dedi.Ertesi gün aradım durumu sorguladım teknik servisin cevabı ise ; ekran kartında coil whine varmış evet dedi ...ya bir şey yazacam ama buraya yazamıyorum.!!! servise gönderdik dedi yahu sen servis değil misin dedim? asus servisine göndermişler onlar ok verirse değişim olacakmış..(tek tek parçaları asusdan alsaydım keşke)ayrıca monitorünüzde de arıza var dedi ne arızası dedim dikine çizgiler sorunu monitorden miş dedi????vay bee ...maksimum 21 gün ortalama 1.5 hafta bekleyecekmişim anca geri dönüş olurmuş??? 34000TL kasa 8500TL monitor toplma 42.500TL ödeme yaptım bu firmaya hemde tek çekim tiko para...aldığım ürünü 3-4 gün test ettim sonrası direkt firmaya götürdüm onlarda servise ve 15-20 gün sonra anca haber gelecek ...gelecek habere göre değişim olacak ya olmazsa???? T.H.H. ve avukat tutup uğraşacağım en son firmaya icraya kadar gider....





YA ARKADAŞLAR BU ÜRÜNLER SIFIR OLARAK SATILAN ÜRÜNLER KUTULU V.S nasıl hemen ikisinden de sorun arıza çıkıyor?? YOKSA BU ÜRÜNLER YURTDIŞINDAN ÜRETİM BANDINDAN indirilen ürünler mi??normalde tek tek toplayınca daha pahalıya geliyor bu sistem??? gaming.gen ve bu tür firmalar benim aldığım sistemi ortalama 10.000 TL daha ucuza nasıl satıyor?? türlü sebeplerle üretim bandından indirilen ürünleri toplayıp bu sistemlere mi montajlıyorlar??BUNU BİR DÜŞÜNELİM??İşin garibi PC HOCASI youtube kanalında bu sistemi görüp onların yaptığı incelemeyi araştırmayı dikkate alarak kendimcede parçaları araştırıp sipariş verdim.PC HOCASI nın monitor incelemelerini de izledim paneline kadar söküp üreticisine kadar bilgi veriyorlarKeşke bu sitemler de de ekran kartını bu denli inceleyip kaç faz var ?bobin vızıltısı varmı bunlarıda gösterselerdi.Onların kanalında olduğundan sistemin adı PC HOCASI olduğunda kefil niteliğinde sayıldıklarından gönül rahatlığı ile sipariş vermiştim ama ÇOK PİŞMANIM ...kanala ve o çocuklara yakıştıramadım..Amazondan alınan amazonun kendi sattığı ekran kartlarında coil whine arızası olduğunda hemen iade alıyorlarmış ve https://www.techpowerup.com/review/asrock-radeon-rx-7800-xt-phantom/4.html sitesinden detaylı bazı ekran kartların kart ve phase yapısını inceleyebiliyorsunuz ne kadar phase fazla ise o kadar coil whine olma olasılığı az oluyormuş.Bilgi amaçlı paylaşıyorum.
Okumaya üşendim ama coil whine olayı normal bir şey coil whinesiz kart yok nerdeyse piyasada kulaklığını tak geç bu kadar.
 

misemise

80+
Katılım
1 Mart 2021
Mesajlar
439
Dahası  
Reaksiyon skoru
154
İsim
Mert Ketenoğlu
Malesef 14 gün cayma hakkı beğenilmeyen ürünler için geçerli oluyor arıza ürünler teknik servise gönderiliyor sonuç bekleniyor ben itopya dan ekran kartı aldım güvenlik etiketi yoktu direk servise gönderdim bir seri numarasını aldım 2 3 gün sonra yenisini yolladılar
 

Jiyu

80+ Bronze
Katılım
9 Kasım 2024
Mesajlar
773
Dahası  
Reaksiyon skoru
151
İsim
Jiyu
Almayı düşündüğüm sistemlerden birisi bu fakat çok fazla cw yorumlarına denk geliyorum.
Bahsettiğiniz bu sorun sadece ekran kartını zorladığımız durumlarda mı gerçekleşiyor ?
örneğin pc normal açıkken youtube dizi film izlerken ya da işlemci odaklı valo cs pubg oynarken de olur mu ?
ben sese karşı duyarlıyım da
 
Top Bottom