Gaming Gen Tr bozuk ürün

Katılım
3 Ocak 2021
Mesajlar
25
Reaksiyon skoru
5
Merhaba arkadaşlar,


23 Ekim’de GamingGen TR üzerinden bir hazır sistem sipariş ettim. Tabii ki büyük bir heyecanla beklemeye başladım. 24–25 derken, sonunda 27 Ekim akşamı mağazadan teslim aldım (kargoyla uğraşmamak için mağazadan teslim seçmiştim).


O gün yorgundum, “yarın kurarım” dedim ama sabah olunca dayanamadım. Ekran kartı demonte geldiği için önce onu taktım. Yanımda bilgisayar mühendisi arkadaşım da vardı, birlikte dikkatlice kurduk. Statik elektriği atsın diye kasayı bir süre beklettik, her şey tam olsun istedik.


Power tuşuna bastım, sistem açıldı… ama birkaç dakika sonra dondu.
“Acaba yanlış mı bağladık?” diye düşündük, çünkü ilk akla gelen güç yetersizliği ya da bağlantı hatası olur. PSU yeterliydi, bağlantılar tamdı ama donma devam etti.


Biraz araştırıp servisi aradık. Arkadaşlar telefonda klasik şeyleri söylediler; BIOS pili çıkarın, 30 dakika bekleyin dediler. Biz de denedik. İlk açılışta sorun yoktu ama bu sefer kurtarma ekranında dondu.
Kurtarma ekranında sürücüler devre dışı olduğu için (standart VGA sürücüsüyle açılır), burada donuyorsa kesinlikle donanımsal bir arıza vardır dedik.


Servise durumu bildirdik. Onlar “test yapıldı, sorun yok” diyerek bir ekran görüntüsü (screenshot) gönderdiler.
Ama burada çok ilginç bir durum fark ettik:
Biz kendi sistemimizde masaüstünde zaten yüklü olan FurMark benzeri test aracını açtık ve onların gönderdiği ekran görüntüsündeki değerlerin program ilk açıldığında bile birebir aynı çıktığını gördük.
Yani o test sonucu aslında gerçek bir stres testinden değil, programın ilk açılış ekranından alınmış gibiydi. Bu yüzden bize hiç güven vermedi.



Ama asıl sıkıntı şu: Ürün belli ki ayıplı (yani fabrika çıkışlı sorunlu), fakat servis süreci inanılmaz yavaş ilerliyor. 14 gün içinde arıza tespit edileceği söylendi ama 3. gündeyiz ve hâlâ “yoğunluktan dolayı kaydınızı açamadık” diyorlar.


Anladım ki, firmada ciddi bir yoğunluk ve iletişim eksikliği var.
Benim hatam ise sırf 5000 TL daha ucuz diye bu firmayı seçmek oldu. Arkadaşlarım daha önce sorun yaşamamıştı, ben de güvendim. Ama demek ki şans işiymiş — “aldığın ürün bozuk çıkmasın diye dua ediyorsan” bu işte bir problem vardır.


Bir de işin yasal tarafını araştırdım. Mali müşavir bir tanıdığım var, durumu anlattım.
Bana üç kelimeyle “ürün ayıplı mı?” diye sordu. “Evet” dedim.
“Video, fotoğraf var mı?” dedi, “var” dedim. “E-postalar?” “Onlar da var.”
Dedi ki:


“Ayıplı mallar 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 8. maddesi kapsamındadır. Eğer ürün gerçekten ayıplıysa, iade veya değişim talep etme hakkın var. Kutunun olması önemli değil çünkü sana satılan şey bir ‘parça’ değil, bir ‘hazır sistem’dir. Araba alırsın, motoru bozuk çıkar, sadece motoru değiştirip geçmezler; o araç komple ayıplı sayılır.”

Bunu duyunca biraz rahatladım. Çünkü işlemci kutusunun eksik olması bu durumda iade engeli oluşturmuyormuş.
ama sonradan işlemcinin kutusu verilmediğine dair bir mail attım. Durumu sordum, “tray işlemciler kutusuz gelir” dediler, o konuda biraz içim rahatladı.

Ama tabii içimde hâlâ huzursuzluk var. Sonuçta günün sonunda 2–3 saat oyun oynamak için aldığım sistem bozuk çıktı, uğraşmak zorunda kaldım.
Mali müşavir arkadaşım, sürecin Tüketici Hakem Heyeti’ne gitmesi durumunda 1–2 ay kadar sürebileceğini söyledi. Bu da can sıkıcı, çünkü bu süreçte param enflasyon yüzünden değer kaybediyor. Bugün 50.000 TL verdiğim sistem yarın 60.000 TL olacak, ama ben aynı maaşla o parayı bekliyor olacağım.


Kısaca özetleyeyim:


  • GamingGen TR’den hazır sistem aldım.
  • Sistem ilk açılışta dondu, muhtemelen donanımsal arıza.
  • Servisin “test sonucu” inandırıcı değil.
  • İletişim ve destek süreci çok yavaş.
  • İşlemci kutusu verilmedi ama tray işlemciymiş, sorun yok.
  • Ürün ayıplı olduğu için yasal olarak iade hakkım var.
  • Süreç devam ediyor ama mağduriyet yaşadım.

Son olarak, şunu kesinlikle tavsiye ediyorum:


Hazır sistem alacaksanız, 5000 TL ucuz diye bilinmeyen yerlerden almayın.
Gidin, parçaları tek tek kendiniz alın, gerekirse 8000 TL fazla verin ama kafanız rahat olsun.
Bu ülkede bir şey “ucuzsa”, genelde “tüketiciyi yormak” içindir, “kazandırmak” için değil.

Kanun metnini incelemek isteyenler için:
🔗 https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.6502.pdf
(klavyem bozuk o yuzden AI a metnı duzelttırdım 2 3 bılgılendırebıldıysem ne mutlu bana. Buraya kadar okuyan herkese tesekkur ederım hayatınızda boyle problemler yasamamanız dılegıyle. )
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,170,650
Mesajlar
10,551,743
Üyeler
185,922
Son üye
Toaakk
Geri
Top