Neler Yeni

Rehber Güçlü işlemcileri kim almalı? Yayın için belli işlemciler mi alınmalı?

RTX3070

80+ Platinum
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
11,853
En İyi Cevap
7
Dahası  
Reaksiyon skoru
9,056
İsim
RTX 3070
İlgilendiği Kategoriler
Windows ve teknik sorunlar
Doğru, haklısınız.
Böyle grup gibi bir yerde toplansa olmaz mı bütün rehberler?
Şöyle yapılabilir aslında birimiz bir konu açar onda konularda sık kullanacağımız rehberleri koyarız veya sınıflandırırız isteyen de o konuya cevap yazıp kendi rehberini ekletir.
 

RTX3070

80+ Platinum
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
11,853
En İyi Cevap
7
Dahası  
Reaksiyon skoru
9,056
İsim
RTX 3070
İlgilendiği Kategoriler
Windows ve teknik sorunlar

caglaracikmese

80+ Bronze
Katılım
2 Ekim 2020
Mesajlar
1,607
En İyi Cevap
1
Herkese selamlar, bu konumda yanlış bilinen ama çokca rastladığım bir konuya değineceğim. Ama öncelikle, güçlü işlemcilerin kimlere göre olduğunu belirtmek isterim.
Buradaki güçlü kavramını çoklu çekirdek için kullanıyorum bu arada. Tekli çekirdek performansını zaten oyuncuların tercihini belirleyecek bir etmen olduğunu biliyorsunuz.

Sorunun cevabı basit. Çoğunlukla kurgu (render) yapmak isteyenler. Solidworks gibi uygulamalarda bile artık GPU kullanılıyor. GPU'lardaki CUDA birimlerinin kullanımı artık gerçekten çok arttı. 3D objeleri CPU ile render'lamak gerçekten artık eskide kaldı. Kendiniz de deneyebilirsiniz. Blender yükleyin, bir de Blender Classroom Demo dosyasını yükleyin, oradan Cycles ve CPU'ya ayarladığınızda Blender çok yavaş çalışacaktır. Bu GPU'lar CPU'lardan güçlü demek değil (bu saçmalık da yaygın), sadece artık bileşenler daha verimli kullanılıyor.

Peki neden kurgu programları CPU'yu daha fazla kullanıyor? Sorunun cevabı aslında hiç de karmaşık değil. Çünkü öyle yapılmış. Çoğu uygulamada yazılım kodlaması kullanınca CPU'ya yük biner ancak kurgu programlarında (aslında Adobe Premiere Pro için konuşuyorum) donanım kodlaması sadece CPU'ya daha az yük binmesini sağlar. Yani CPU hâlâ kullanılıyor. Eğer bu programı birkaç yıl önceden beri kullanıyorsanız sürümler arası nasıl GPU kullanımının düşüş yaşadığını ve kodlama işleminin hızlandığını fark etmişsinizdir. Yani bu iş ile uğraşacaksanız işlemciden veya RAM'den kısıp da 3000 serisi ekran kartı almak gerçekten çok saçma. Render için ekran kartı VRAM'e göre seçilmeli (8 GB VRAM şu anda 8K'ya bile yeter). İleriye dönüklük adına 2000 serisinin altını almayınız.

Peki yayıncılık? Yayıncılıkta evet, CPU kullanılabilir ama bu kısımda yine verimsiz kalıyor. Burada NVENC, Nvidia'nın 1000 serisi kartlarla duyurduğu kodlama sisteminden bahsedeceğim. AMD kartlar veya 900 ve altı serisi Nvidia kartlar için durum değişik olabilir. Konuya girmeden önce biraz ön bilgi vermek istiyorum. X264, yazılım kodlamasıdır ve CPU'ya yük bindiren bu kodlamadır. Intel QuickSync, Intel'in kendi kodlama yöntemidir (AMD işlemciler kod çözemezler), genellikle X264'ten daha verimlidir ancak işlemci modeline göre değişmektedir. NVENC bu ikisinden de daha verimli olan, hatta gerçekten daha verimli olan bir kodlama yöntemidir ve GPU'yu kullanır. Nvidia ekran kartınız varsa ve yayın açacaksanız kesinlikle tercihiniz bu olmalı. Nedeni ise, 10 serisinde olan NVENC x264 very fast'tan çok daha güzel performans veriyor (x264 kullanacaksanız zaten yüksek ihtimal bunu kullanırsınız). Üstüne üstlük, 16 (düz 1650 hariç, onunki 10 serisi gibi) ve 20 serisi (30 serisi belki bunlardan bir tık daha iyidir) kartlarda olan NVENC, x264 fast'ten daha iyi performans veriyor ve x264 medium ile aynı performansı veriyor. Eğer x264'ten uzaksanız bilgi vereyim, medium çok yüksek bir ayardır ve iki PC'li bir yayın sistemi gerektirir.

Olumsuz yanları da var tabii ki, eğer Cyberpunk gibi bir oyun yayınlıyorsanız GPU'nuz çok kullanılacaktır ve sıkıntı çıkma ihtimali olacaktır. CPU'dan da verseniz bir şey değişmez zaten, hatta daha kötü olur. Ondan dolayı yayıncılar FPS'i sınırlayıp ayarları maks.a almıyor.

Rehber denebilir mi bilmiyorum ama rehberim burada bitmiş bulunmaktadır. Umarım bu konuyu okuyanlar artık yayın için 5600X yerine 3700X önermeyi bırakır, bu başka işlemciler için de geçerli. Bu bir yayıncı rehberi değildir bu arada ama Nvidia onu benim yerime yapmış:


Bu dediklerim bütün yayın tiplerine geçerli değil. Neyden bahsediyorum, bazı webcam'ler CPU'yu da çok kullanır onu filan araştırmanız lazım.
Güzel, doğru bir rehber, bravo.
Ben de bu şekilde rehberler yazıyorum. İstersen bir ara göz at. Forum sakinlerinin yorumları, benim için önemli.
 

RevDeisDou

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
43,984
En İyi Cevap
17
Dahası  
Reaksiyon skoru
48,899
İsim
Rev D
İlgilendiği Kategoriler
Hepsi ;)
Radeon 6000 serisi GPU' lar artık AV1 decode ve encode destekliyor. Ne kadar faydası olur bilmem.
 

RTX3070

80+ Platinum
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
11,853
En İyi Cevap
7
Dahası  
Reaksiyon skoru
9,056
İsim
RTX 3070
İlgilendiği Kategoriler
Windows ve teknik sorunlar
Radeon 6000 serisi GPU' lar artık AV1 decode ve encode destekliyor. Ne kadar faydası olur bilmem.
Onu da ekleyecektim ama AV1 kullanan olduğunu sanmıyorum. YouTube HD videoları otomatik olarak AV1 olarak kodluyor, ileride bu videoları kodlamaya daha az vakit harcarsa o zaman faydası olur.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
911,679
Mesajlar
8,343,452
Üyeler
141,474
Son üye
fatoş çelik
Top Bottom