MuratTheFounderOfGariban
80+ Titanium
- Katılım
- 25 Ekim 2020
- Mesajlar
- 20,890
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 11,200
- İsim
- Murat Orhan
Sıfır alacaksan RKS tercih et.
bu düşüncene katılmıyorum.Japon diyen arkadaşların pek fazla motor tecrübesi olduğunu zannetmiyorum.
Motora verdiğin para alacağın değeri belirlemene yardımcı olur.
Örnek Kanuni Mati 125 sıfırı 40 bin olan bir motordur. Ama Dio 90 bin tlden satılıyor. 2 katından daha fazla ederi olan bir japonun bu ederi karşılaması gerekliliği vardır sonuçta. Siz sanıyorsunuz ki çin - türk çin - çin hint melez motorlar kötüdür. 500 kmde bir servise gidersin.
Yanlış. Motor kullanıcısı kadar elverişli ve sağlamdır. Bakımı düzgün yapılıp hor kullanılmayan her motor uzun ömürlü olur.
250nk gibi 100bin ortalama ile satılan motordan 260binden 300bine kadar satılan bir motor olan R25 kalitesi beklenemez tabi ki.
Ama r25 de 250nk dan neredeyse 3 kat pahalı olmasının karşılığını veremez.
Buna katılmıyorum. Hint malı ve CFMoto rks gibi çin mallarına lafım yok. Özellikle Mondial küba kanuni gibi motorlar yüksek devirde giderken bile sağı solu dağılan birsürü kronik sorunu olan motorlar. Sen o motoru 50km h de kullanıyorsan orası farklı.Japon diyen arkadaşların pek fazla motor tecrübesi olduğunu zannetmiyorum.
Motora verdiğin para alacağın değeri belirlemene yardımcı olur.
Örnek Kanuni Mati 125 sıfırı 40 bin olan bir motordur. Ama Dio 90 bin tlden satılıyor. 2 katından daha fazla ederi olan bir japonun bu ederi karşılaması gerekliliği vardır sonuçta. Siz sanıyorsunuz ki çin - türk çin - çin hint melez motorlar kötüdür. 500 kmde bir servise gidersin.
Yanlış. Motor kullanıcısı kadar elverişli ve sağlamdır. Bakımı düzgün yapılıp hor kullanılmayan her motor uzun ömürlü olur.
250nk gibi 100bin ortalama ile satılan motordan 260binden 300bine kadar satılan bir motor olan R25 kalitesi beklenemez tabi ki.
Ama r25 de 250nk dan neredeyse 3 kat pahalı olmasının karşılığını veremez.
hayatımda 18'den fazla motor değiştirdim. satın aldığım her motoru prensıp gereği 1 yıl kullanırım. Bu yazdığın yazının şaka olduğunu düşünüyorum çünkü kaliteli bir japon'a yada bir italyan'a binen birinin motordan anlamayacağını düşünmüyorum. Bu motorlara binen adamlar ciddi anlamda kaliteyi tecrübe ederler. motor tecrübesi olan birini arıyorsan sorularını bana yönlendirebilirsin. ama japon diyenlerin motor tecrübesi olduğunu sanmıyorum demek motor'un M'sinden motosiklet markalarının geçmişinden bilgi teknoloji ve bilgi birikimi ile arge'ye bağlanan paradan haberim yok demek.Japon diyen arkadaşların pek fazla motor tecrübesi olduğunu zannetmiyorum.
Motora verdiğin para alacağın değeri belirlemene yardımcı olur.
Örnek Kanuni Mati 125 sıfırı 40 bin olan bir motordur. Ama Dio 90 bin tlden satılıyor. 2 katından daha fazla ederi olan bir japonun bu ederi karşılaması gerekliliği vardır sonuçta. Siz sanıyorsunuz ki çin - türk çin - çin hint melez motorlar kötüdür. 500 kmde bir servise gidersin.
Yanlış. Motor kullanıcısı kadar elverişli ve sağlamdır. Bakımı düzgün yapılıp hor kullanılmayan her motor uzun ömürlü olur.
250nk gibi 100bin ortalama ile satılan motordan 260binden 300bine kadar satılan bir motor olan R25 kalitesi beklenemez tabi ki.
Ama r25 de 250nk dan neredeyse 3 kat pahalı olmasının karşılığını veremez.
super anlatmışsın. biri 40bin km kadar kullanırken diğerinin şase ayrılması krank dağıtması. acaba neden ? arge yok teknoloji yok motor bloğunda kullanılan aliminyum çeliğin bile belirli bir standart'ı yok çünkü. aynı marka model çinli bir motor satın alanlar hep bu tarz sorunları yaşar. standart yok mühendislik hiç yok. biri 40 bin kullanır diğeri max 50 bin kullanır. bunun bir ortası yok bunun memnuniyeti de yok. çinlilerin daha 40 fırın ekmek yemesi lazım yamaha'nın ilk motorunu ürettiği tarihten bu güne ciddi anlamda bir bilgi birikimi ve kaliteli mühendisliği var. geç ordan amerikan indian firmasına televizyonlar siyah beyazken adamlar bu işe başlamışlar. motosiklet sektöründe standart'ı yakalamak o kadar kolay değil. bunu anlat anlat dilimizde tüy bitti ama adamlar çıkıp japon alan biri kaliteden anlamıyor diyor. şaka gibi. insan utanır bunu yazmaya.Merhaba. Motosikleti ne amaçlı kullanacağınıza bağlı olarak tavsiye verebilirim. Kurye sektöründe bir çok motoru deneyimledik veya deneyimleyen arkadaşlarımızdan yorumlar aldık. 35-40 Bin TL bandında ekmeği yenmemiş bir japon motoru bulmak zor bulabileceğiniz scooterlar da Honda dio, activa s, spacy alfa gibi motorlar olur bunlarda genelde kurye çıkması ve zor şartlarda hor kullanılmış motorlar olacağı için tavsiye edemem.
Çin tarafına gelecek olursak. Burada alabileceğiniz marka ve modeller var ama bir arkadaşımız 40.000 km ye kadar motor aksamında sorun yaşamadan kullanırken diğer arkadaşımız motoru taşıyan kulakların kopması, motorun şaseden ikiye ayrılması, motorun alttan patlaması ve ya krank dağılması sorunları yaşadılar. Sizin kullanım amacınız işe git gel ve ya nadir kullanım ise sıfır çin malı alınabilir. Alınabilir motorlarda youtube ve diğer motosiklet forumlarında ki kullanıcı yorumları ( REKLAM ALMIŞ İNSANLAR HARİÇ ) d'kkate alabilirsiniz.
hayatımda 18'den fazla motor değiştirdim. satın aldığım her motoru prensıp gereği 1 yıl kullanırım. Bu yazdığın yazının şaka olduğunu düşünüyorum çünkü kaliteli bir japon'a yada bir italyan'a binen birinin motordan anlamayacağını düşünmüyorum. Bu motorlara binen adamlar ciddi anlamda kaliteyi tecrübe ederler. motor tecrübesi olan birini arıyorsan sorularını bana yönlendirebilirsin. ama japon diyenlerin motor tecrübesi olduğunu sanmıyorum demek motor'un M'sinden motosiklet markalarının geçmişinden bilgi teknoloji ve bilgi birikimi ile arge'ye bağlanan paradan haberim yok demek.
japon ve italyan marka motorlar sadece bu ülkede değil euro ve dolar bazında diğer ülkelerde de pahalı acaba neden ?
Mesaj otomatik birleştirildi:
super anlatmışsın. biri 40bin km kadar kullanırken diğerinin şase ayrılması krank dağıtması. acaba neden ? arge yok teknoloji yok motor bloğunda kullanılan aliminyum çeliğin bile belirli bir standart'ı yok çünkü. aynı marka model çinli bir motor satın alanlar hep bu tarz sorunları yaşar. standart yok mühendislik hiç yok. biri 40 bin kullanır diğeri max 50 bin kullanır. bunun bir ortası yok bunun memnuniyeti de yok. çinlilerin daha 40 fırın ekmek yemesi lazım yamaha'nın ilk motorunu ürettiği tarihten bu güne ciddi anlamda bir bilgi birikimi ve kaliteli mühendisliği var. geç ordan amerikan indian firmasına televizyonlar siyah beyazken adamlar bu işe başlamışlar. motosiklet sektöründe standart'ı yakalamak o kadar kolay değil. bunu anlat anlat dilimizde tüy bitti ama adamlar çıkıp japon alan biri kaliteden anlamıyor diyor. şaka gibi. insan utanır bunu yazmaya.
Mesaj otomatik birleştirildi:
bu yamaha'nın fabrikası
bu da çinli arkadaşların fabrikası
işçiliği kendiniz görün
istanbul motorlu araçlar ? galeride çalışmak ayrı olay 18 yılın motosiklet tecrübesi ayrı olay. (bu yılın içinde 2.5 sene de pist tecrübem var hobi olarak)Alıntıyı görüntüle
18 motor tabi. Burada çalıştığım sürece 100.000 den fazla motorun servis kaydı geçti elimden. Toplumun affedersiniz koyun düşünce yapısına kapılmış hala Japon iyidir mantığı ile bence etiket fiyatı bile etmicek motorlara gömülen ve Çin - Hint motorlarından önce çöpe giden çok fazla motor gördüm. Siz Japonlar Türkiye piyasasına erken girdiği için ve giren milyonlarca araçtan 2bin-3bini hala piyasada bir şekilde tutunduğu için '' vay be japon motor 20 yıllık hala çalışıyor japon çok sağlam'' diyorsunuz.
Ama gelen ilk 3 toplu teslimatında starter(marş) motoru bozuk olup garantiye girmesi için uzun süre belgelenmeyen Honda Activa Sin milleti mağdur edip motoru kullandırmadığı.
Arka kuyruk şasisi kendi belgelerinde bile belirtilen 15kg yükü taşıyamayıp kuyruk kıran, Euro 5 uyumluluğu adına motor teknolojisini geliştirmek yerine güç kısıtlamasına gidip varyatör uyumluluğunu yapamayıp yokuşlarda sürekli kayış yiyen Dio'yu
2015-2017 Sürekli motor kitleyen CBR125-250 ler
CB250r da kaydırmalı debriyaj ayarını yapamayıp milleti virajda yere yapıştıran
ve Japon olmasına rağmen aklıma gelmeyen tonlarca olay.
Ben size söylüyorum ''Bir motor kullanıcı kadar elverişlidir.'' Ben Japon motorlar kötüdür almayın paranızı çöpe atmayın demiyorum.
Hali hazırda Japon motorların fiyatlandırmasının diğer markaların fiyat politikasına göre çok aşırı olduğunu ve yabancı motorların sanıldığı kadar kötü olmadığını söylüyorum.
Ama siz hala tek bir noktaya odaklanıyorsunuz.
Neyse hocam size iyi kazıklanmalar. Sürekli bilmiyorsunuz, anlamıyorsunuz tarzı bir konuşma tarzınız var aşağalayıcı o yüzden ''etme cahille muhabbet'' sözüne vararak sizle muhabbeti kesiyorum.istanbul motorlu araçlar ? galeride çalışmak ayrı olay 18 yılın motosiklet tecrübesi ayrı olay. (bu yılın içinde 2.5 sene de pist tecrübem var hobi olarak)
yüzbinlerce çinli motor şikayeti yanında yüzlerce japon malı motorun şikayetinin esamesi okunmaz. japon motoru öven motordan anlamıyordur gibi bir tabir kullanıp sonra yok efendim ben servis kayıdı yapıyorum diye buraya sigorta görselini atmakta senin hiç bir şey bilmediğini gösteriyor. 10 bin tane motor kaydı açıyorsun da bunun istatistiğini tutabilecek bilgi ve tecrübeye sahip değilsin üzgünüm. bahsettiğin sorunlar olan yada olabilecek sorunlar bunu bu japon motorlara binen işten anlamıyora getiremezsin . sonuç olarak japonlar ürettiği malın arkasında dururken çinli üreticilerin eline düştüğün vakit anlıyorsun anyayı konyayı. 40 50 binde krank saran daha düne kadar millete kan ağlatan mondial'i kanuniyi ve türevi çinlileri kötülemezsin tabi ekmek yiyorsun sonuçta.
sen bir motosiklet ustası değilsin gözlemlersin en fazla o kadar.Neyse hocam size iyi kazıklanmalar. Sürekli bilmiyorsunuz, anlamıyorsunuz tarzı bir konuşma tarzınız var aşağalayıcı o yüzden ''etme cahille muhabbet'' sözüne vararak sizle muhabbeti kesiyorum.
Bu arada İstanbul Motorlu Araçlar bir servis ağıdır. Motosiklet bayisi değil. Motor sürmek başka motorun yapısını bilmek başka. Gaz fren debriyaj en kolayı siz böyle avutun kendinizi.
Okuduğunu anlamayanlar için tekrar.sen bir motosiklet ustası değilsin gözlemlersin en fazla o kadar.
sen soyulmuş çıplak bir çinli scooter'ın şasesini hiç gördün mü ? görmedi isen bunları yazman normal. plastik arkasına saklanan 5 para etmeyen işçilik var haberin olsun. bu arada etme cahille sohbet konusu beni de ilgilendiriyor. japon teknolojisini işçiliğini tüm dünya bilirken japon alan kazıklanır muhabbeti tamda taraflı çinli tr disb bayilerin sözü. tamda bunu yaptığın için seninle muhabbeti ben kesiyorum. altın çamura bulanınca değerini kaybetmez sende kendini böyle avut
çinlilerin servis ağı işte okuduğumu anlıyorum merak etme benim yazdıklarım senin işine gelmiyor sadece iyi forumlar.