Neler Yeni

İtopya'dan aldığım ürün 2 yılı doldurmadan garantisi bitti

Rezanix

80+
Katılım
13 Nisan 2021
Mesajlar
460
Dahası  
Reaksiyon skoru
169
İsim
Enes Uygun
Arkadaşlar 26.04.2021 tarihinde İtopya üzerinden sipariş verdiğim XPG 2TB Gammix S70 SSD olması gereken hızda çalışmadığından ve sıcak çalıştığından dolayı servise yollamıştım. Yolladığım SSD "arıza tespit edilmedi" ibaresi alarak geri gönderilmişti. Geçen ayda ekran kartımda arıza olduğu için servise yolladığımda, ekran kartının ne durmda olduğunu öğrenmek için servis takip sitesine gittim. Site üzerindeki "Son 10 Sorgu" kısmında daha önce SSD'yi gönderdiğimden dolayı SSD'nin seri numarası da duruyordu. SSD'yi de bir sorgulayayım diyerek garanti takibi yaptığımda "Garanti süresi bitmiş." yazısını gördüm. 26 Nisan 2021'de sipariş verdiğim ürünün 21 Mart 2023 tarihinden daha önceki bir tarihte garantisi nasıl bitebiliyor? Ayrıca 21 Mart 2023 ürünün garantisinin bittiğini tesadüfen öğrendiğim tarih yani öğrendiğim tarihten aylar öncesinde de bitmişte olabilir. Kısacası en az 2 yıl garantili satılan bir ürünün 2 yılını doldurmadan en az 1.5-2 ay önce bir tarihte bitmesi nasıl mümkün olabiliyor? İtopya ile daha önce garanti sürecinde çok büyük sorunlar yaşamıştım ve bir daha alışveriş yapmamaya karar vermiştim. Birkaç yerde okuduğumda da bazı insanlara kullanılmış, ikinci el hatta tamir görmüş ürünler yolladığı hakkında şikayetler gördüm zaten satın aldığım tarihten itibaren yüksek sıcaklık ve olması gereken hızın altında çalışan sorunlu SSD'nin bir de garantisinin erken bittiğini gördüğümde ikinci el, kullanılmış ürün yolladıklarını düşündüm. Bu konuyu biraz gecikmeli açmamdaki sebepte ekran kartımın garantiden dönmesini bekliyordum zaten ekran kartımda "arıza tespit edilmedi" ibaresi alarak geri döndü 😃 Bundan sonra İtopya üzerinden kesinlikle alışveriş yapmayacağım ve çevremdekileri olabildiğince bilgilendirmeye çalışacağım. Yayıncılara, YouTuber'lere, fenomenlere parayı basıp sempati ve güven kazanma dışında hiçbir şey yapmıyorlar. Tüm sistemi İtopya üzerinden topladığım için çok pişmanım.

1681323630809-png.1737746
 

Azoth

80+
Katılım
6 Nisan 2023
Mesajlar
297
Dahası  
Reaksiyon skoru
156
İsim
Azoth
Bende yıllar önce hazır sistem almıştım ve bir daha ürün almamam için uğraştılar sağolsunlar. Bende ordan bir şey almıyorum ve tavsiye etmiyorum. Onun haricinde uğraşmak istersen tüketici haklarına başvurmanı tavsiye ederim. Bazı satıcılara bu lazım çünkü.
 

MrBilgin

80+ Silver
Katılım
30 Ocak 2021
Mesajlar
4,455
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,571
İsim
Yavuz
Mesela ekran kartını itopya alıyor üretici firmadan. Satana kadar 2-3 ay geçtiği için üretici firma itopyaya verdiği tarihi giriyor. Önemli olan fatura tarihidir.
 

Rezanix

80+
Katılım
13 Nisan 2021
Mesajlar
460
Dahası  
Reaksiyon skoru
169
İsim
Enes Uygun
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Mesela ekran kartını itopya alıyor üretici firmadan. Satana kadar 2-3 ay geçtiği için üretici firma itopyaya verdiği tarihi giriyor. Önemli olan fatura tarihidir.
Ben açıkcası bana sorunlu, iade olan ürünü yolladıklarını düşünüyorum. Şikayetvar üzerinden de bu tarzda birkaç tane güncel şikayet görünce iyice şüphelendim. Birisine direkt tamir görmüş ürünü yollamışlar adam sorguladıktan sonra ürünün tamir gördüğünü fark etmiş. Ben de zaten birkaç ay önce klavye hakkında kendileriyle sorun yaşamıştım en son THH'ye gideceğimi söyledikten sonra iletişime geçip sorunumu çözmüşlerdi.

Ayrıca az önce bir şey daha fark ettim. Renkleri sorunlu bir şekilde kullanmaya mecbur olduğum ekran kartınında servisten döndükten sonra garantisinin bittiğini fark ettim. Muhtemelen bulunduğumuz hafta içerisinde bitmiş. Ekipmanlar dahil tüm sistemi İtopyadan topladığımdan dolayı açıkçası çok pişmanım. Ekran kartı da geldiğinden beri olması gerekenden daha yüksek sıcaklıkta çalışıyordu ve renkleri bozuluyordu reset atınca renkler düzeliyordu hatta forumlara falan da sıcaklık değerlerinin normal olup olmadığını sormuştum. Diğer parçalarda herhangi bir sorun görmesemde, ekran kartı ve SSD satın aldığım tarihten itibaren garip bir şekilde çalışıyor.

1681325272648-png.1737798

Mesaj otomatik birleştirildi:

Bende yıllar önce hazır sistem almıştım ve bir daha ürün almamam için uğraştılar sağolsunlar. Bende ordan bir şey almıyorum ve tavsiye etmiyorum. Onun haricinde uğraşmak istersen tüketici haklarına başvurmanı tavsiye ederim. Bazı satıcılara bu lazım çünkü.
Yok bir daha kesinlikle hiçbir türlü alışveriş yapmam. Kendimin ve etrafımdaki insanların deneyimlediği kadarıyla gerçekten ikinci el, kullanılmış ürün satabiliyorlar. Bazen bir üründen birkaç adet çok uygun fiyata koyabiliyorlar, o ürünlerin outlet ürün olma ihitmali yüksek olduğunu düşünüyorum. Firmanın güvenilirliği üzerine kesin bir yargıda bulunmak istemiyorum ama en azından kendi deneyimlediğim kadarıyla tamamen hayal kırıklığı.

THH'ye başvurursamda muhtemelen "sistemsel hata" tarzında bir savunma yapacaklar diye düşünüyorum. Bir ara yine onlardan aldığım klavye konusunda bir mağduriyet yaşatmışlardı, o konuda elimdeki konuşmalarla birlikte THH'ye başvurmaya hazırdım fakat sonrasında arayıp özür dileyip sorunu çözmüşlerdi. Bu konuda ise THH'den olumlu sonuç alacağımı düşünmüyorum çünkü yukarıda arkadaşın dediği gibi üretici firmadan aldıktan sonra da başlamışta olabilir ama ben yaşadığım olumsuz deneyimlerden sonra böyle olduğunu düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:

AK47

80+ Bronze
Katılım
21 Nisan 2020
Mesajlar
1,080
Dahası  
Reaksiyon skoru
735
İsim
Yılmazhan Yıldız
Zamanında 2019'da donanım arşivinin itopya ile anlaşmalı çıkardığı sistemi almıştım bende. O kadar sorun yaşadım ki yani o zamanlar yine forumda bir konu açıp anlatmıştım hikaye gibiydi. Resmen savaş verdik ama nafile. Mümkün olduğunca uzak duruyorum o zamandan beri.
 

MrBilgin

80+ Silver
Katılım
30 Ocak 2021
Mesajlar
4,455
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,571
İsim
Yavuz
Ben açıkcası bana sorunlu, iade olan ürünü yolladıklarını düşünüyorum. Şikayetvar üzerinden de bu tarzda birkaç tane güncel şikayet görünce iyice şüphelendim. Birisine direkt tamir görmüş ürünü yollamışlar adam sorguladıktan sonra ürünün tamir gördüğünü fark etmiş. Ben de zaten birkaç ay önce klavye hakkında kendileriyle sorun yaşamıştım en son THH'ye gideceğimi söyledikten sonra iletişime geçip sorunumu çözmüşlerdi.

Ayrıca az önce bir şey daha fark ettim. Renkleri sorunlu bir şekilde kullanmaya mecbur olduğum ekran kartınında servisten döndükten sonra garantisinin bittiğini fark ettim. Muhtemelen bulunduğumuz hafta içerisinde bitmiş. Ekipmanlar dahil tüm sistemi İtopyadan topladığımdan dolayı açıkçası çok pişmanım. Ekran kartı da geldiğinden beri olması gerekenden daha yüksek sıcaklıkta çalışıyordu ve renkleri bozuluyordu reset atınca renkler düzeliyordu hatta forumlara falan da sıcaklık değerlerinin normal olup olmadığını sormuştum. Diğer parçalarda herhangi bir sorun görmesemde, ekran kartı ve SSD satın aldığım tarihten itibaren garip bir şekilde çalışıyor.

1681325272648-png.1737798

Mesaj otomatik birleştirildi:


Yok bir daha kesinlikle hiçbir türlü alışveriş yapmam. Kendimin ve etrafımdaki insanların deneyimlediği kadarıyla gerçekten ikinci el, kullanılmış ürün satabiliyorlar. Bazen bir üründen birkaç adet çok uygun fiyata koyabiliyorlar, o ürünlerin outlet ürün olma ihitmali yüksek olduğunu düşünüyorum. Firmanın güvenilirliği üzerine kesin bir yargıda bulunmak istemiyorum ama en azından kendi deneyimlediğim kadarıyla tamamen hayal kırıklığı.

THH'ye başvurursamda muhtemelen "sistemsel hata" tarzında bir savunma yapacaklar diye düşünüyorum. Bir ara yine onlardan aldığım klavye konusunda bir mağduriyet yaşatmışlardı, o konuda elimdeki konuşmalarla birlikte THH'ye başvurmaya hazırdım fakat sonrasında arayıp özür dileyip sorunu çözmüşlerdi. Bu konuda ise THH'den olumlu sonuç alacağımı düşünmüyorum çünkü yukarıda arkadaşın dediği gibi üretici firmadan aldıktan sonra da başlamışta olabilir ama ben yaşadığım olumsuz deneyimlerden sonra böyle olduğunu düşünmüyorum.
Ben çok alışveriş yaptım sorunla karşılaşmadım şans işi. Dediğin gibi iade edilen üründe olabilir.
 

AntremanKoçuMünir

80+ Bronze
Katılım
29 Nisan 2020
Mesajlar
1,192
Dahası  
Reaksiyon skoru
676
İsim
ASME
İtopya üzerinden Aoc marka klavye aldım. Aldığım ürün arızalı çıktı. Nette benzer arızaları olduğunu görüp bir ay geçmemiş ürünü servise bırakmak için acıbadem şubesine gittim. Şikayetleri söylüyorum. Adamlar daha kontrol etmeden sıvı teması olmuş olabilir diyor. Güç bela servise veriyorum. İki hafta telefonla görüşüyorum ve yetkili servis arızalı iadeye uygundur diyor. Daha bedava olsa iki kez düşünürüm. Aman diyeyim... 200liralık üründe böyle uğraştırıyorlarsa pahalı ürünlerinde ne yaparlar Allah bilir.
 

Mr.Cerrah

80+ Bronze
Katılım
6 Nisan 2020
Mesajlar
625
Dahası  
Reaksiyon skoru
160
İsim
Burak
bendede ayni olay var asus tuf gaming k3 almiştım 1 sene once syan garantisi bitmis gozukuyor ama urun 2 sene grantili
 

Azoth

80+
Katılım
6 Nisan 2023
Mesajlar
297
Dahası  
Reaksiyon skoru
156
İsim
Azoth
Ben açıkcası bana sorunlu, iade olan ürünü yolladıklarını düşünüyorum. Şikayetvar üzerinden de bu tarzda birkaç tane güncel şikayet görünce iyice şüphelendim. Birisine direkt tamir görmüş ürünü yollamışlar adam sorguladıktan sonra ürünün tamir gördüğünü fark etmiş. Ben de zaten birkaç ay önce klavye hakkında kendileriyle sorun yaşamıştım en son THH'ye gideceğimi söyledikten sonra iletişime geçip sorunumu çözmüşlerdi.

Ayrıca az önce bir şey daha fark ettim. Renkleri sorunlu bir şekilde kullanmaya mecbur olduğum ekran kartınında servisten döndükten sonra garantisinin bittiğini fark ettim. Muhtemelen bulunduğumuz hafta içerisinde bitmiş. Ekipmanlar dahil tüm sistemi İtopyadan topladığımdan dolayı açıkçası çok pişmanım. Ekran kartı da geldiğinden beri olması gerekenden daha yüksek sıcaklıkta çalışıyordu ve renkleri bozuluyordu reset atınca renkler düzeliyordu hatta forumlara falan da sıcaklık değerlerinin normal olup olmadığını sormuştum. Diğer parçalarda herhangi bir sorun görmesemde, ekran kartı ve SSD satın aldığım tarihten itibaren garip bir şekilde çalışıyor.

1681325272648-png.1737798

Mesaj otomatik birleştirildi:


Yok bir daha kesinlikle hiçbir türlü alışveriş yapmam. Kendimin ve etrafımdaki insanların deneyimlediği kadarıyla gerçekten ikinci el, kullanılmış ürün satabiliyorlar. Bazen bir üründen birkaç adet çok uygun fiyata koyabiliyorlar, o ürünlerin outlet ürün olma ihitmali yüksek olduğunu düşünüyorum. Firmanın güvenilirliği üzerine kesin bir yargıda bulunmak istemiyorum ama en azından kendi deneyimlediğim kadarıyla tamamen hayal kırıklığı.

THH'ye başvurursamda muhtemelen "sistemsel hata" tarzında bir savunma yapacaklar diye düşünüyorum. Bir ara yine onlardan aldığım klavye konusunda bir mağduriyet yaşatmışlardı, o konuda elimdeki konuşmalarla birlikte THH'ye başvurmaya hazırdım fakat sonrasında arayıp özür dileyip sorunu çözmüşlerdi. Bu konuda ise THH'den olumlu sonuç alacağımı düşünmüyorum çünkü yukarıda arkadaşın dediği gibi üretici firmadan aldıktan sonra da başlamışta olabilir ama ben yaşadığım olumsuz deneyimlerden sonra böyle olduğunu düşünmüyorum.
Bence deneyin hocam. Kendi tarlaları gibi koşturuyolar. Denetim olsa bunlardan kan alırlarda denetim yok.
 

ege_onall

80+ Bronze
Katılım
12 Ocak 2023
Mesajlar
1,252
Dahası  
Reaksiyon skoru
575
İsim
ege
bana itopya açık kutu mouse sattı mousenin içindeki seri nosuyla kutu dışındaki aynı bile değildi yine de ürünü iade almadı :d
 

Rezanix

80+
Katılım
13 Nisan 2021
Mesajlar
460
Dahası  
Reaksiyon skoru
169
İsim
Enes Uygun
Ben çok alışveriş yaptım sorunla karşılaşmadım şans işi. Dediğin gibi iade edilen üründe olabilir.
Hocam ben de sistemi toplamadan bir yıl önce 2020'de kulaklık almıştım bir sorun çıkmamıştı hala da kullanıyorum. PC toplamaya karar verdiğimde de İtopya'nın çok reklamı yapıldığından dolayı kalitesine güvenerek ekipmanlar dahil olmak üzere tüm sistemi onlardan toplamıştım. O zamanlar PC parçalarından çok anlamadığımdan dolayı almışken tek bir yerden alayım, hazır gelsin mantığıyla tüm parçaları oradan alıp birleştirmelerini istemiştim. Dediğiniz gibi şans faktörü de var birkaç parça alsam sorunlu çıkmayabilirdi ama birçok parça aldığımda sorun çıkma ihtimali de artıyor ama Şikayetvar sitesinde ve birkaç yerde okuduğum kadarıyla tamir görmüş ürünü bile sıfır olarak yollayabiliyorlar. Kendimi tekrar ediyor gibi olacak ama daha öncede mağduriyet yaşatmışlardı, çok büyük uğraş verdirtmeden hakkını vermiyorlar. Bir gün aldığınız ürünlerden birinde herhangi bir sorun çıkarsa size de mağduriyet yaşatma olasılıkları yüksek.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Zamanında 2019'da donanım arşivinin itopya ile anlaşmalı çıkardığı sistemi almıştım bende. O kadar sorun yaşadım ki yani o zamanlar yine forumda bir konu açıp anlatmıştım hikaye gibiydi. Resmen savaş verdik ama nafile. Mümkün olduğunca uzak duruyorum o zamandan beri.
İtopya üzerinden Aoc marka klavye aldım. Aldığım ürün arızalı çıktı. Nette benzer arızaları olduğunu görüp bir ay geçmemiş ürünü servise bırakmak için acıbadem şubesine gittim. Şikayetleri söylüyorum. Adamlar daha kontrol etmeden sıvı teması olmuş olabilir diyor. Güç bela servise veriyorum. İki hafta telefonla görüşüyorum ve yetkili servis arızalı iadeye uygundur diyor. Daha bedava olsa iki kez düşünürüm. Aman diyeyim... 200liralık üründe böyle uğraştırıyorlarsa pahalı ürünlerinde ne yaparlar Allah bilir.
Ben de birkaç ay önce klavyeyi garantiye yolladığımda klavyeye el koyup, bana hiçbir bilgi vermeden outlet ürün yollamışlardı. Ben de yaklaşık bir hafta büyük bir uğraş verdikten sonra en son onlardan bir sonuç alamayınca Şikayetvar sitesinde THH'ye maillerle birlikte gidip şikayet edeceğimi söylediğimde sorun çözme departmanından arayıp anca ilgilenmişlerdi.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bence deneyin hocam. Kendi tarlaları gibi koşturuyolar. Denetim olsa bunlardan kan alırlarda denetim yok.
Hocam gerçekten ben de bu duruma çok içerliyorum. Denetim olmadığı için müşteriler olarak büyük mağduriyetler yaşayabiliyoruz. Sanki günümüzde para kazanmak kolaymış gibi bir de bunların yaşattığı mağduriyetlerden dolayı paramızdan oluyoruz. Ülkemizde gerek garanti servisleri olsun gerek mağazalar olsun yeterince denetlenmediği çok belli. Sizin de dediğiniz gibi kendi tarlaları gibi koşuyorlar, nasıl olsa hiçbir şey olmaz kafasıyla. Umarım ilerleyen zamanlarda ülkemizde bu tarz kurumlara denetim artarda mağduriyetler azalır, bunlara para kaptırmayız.
Mesaj otomatik birleştirildi:

bana itopya açık kutu mouse sattı mousenin içindeki seri nosuyla kutu dışındaki aynı bile değildi yine de ürünü iade almadı :d
Bence ürünün fiyatı arttıysa ve stokta yoksa para iadesi teklif ediyorlar ürünü tekrardan satmak için ama ürünün fiyatı düştüyse veya stokta varsa iade veya değişim yapmamak için büyük direniş gösteriyorlar :D
 
Son düzenleme:

Azoth

80+
Katılım
6 Nisan 2023
Mesajlar
297
Dahası  
Reaksiyon skoru
156
İsim
Azoth
He
Hocam ben de sistemi toplamadan bir yıl önce 2020'de kulaklık almıştım bir sorun çıkmamıştı hala da kullanıyorum. PC toplamaya karar verdiğimde de İtopya'nın çok reklamı yapıldığından dolayı kalitesine güvenerek ekipmanlar dahil olmak üzere tüm sistemi onlardan toplamıştım. O zamanlar PC parçalarından çok anlamadığımdan dolayı almışken tek bir yerden alayım, hazır gelsin mantığıyla tüm parçaları oradan alıp birleştirmelerini istemiştim. Dediğiniz gibi şans faktörü de var birkaç parça alsam sorunlu çıkmayabilirdi ama birçok parça aldığımda sorun çıkma ihtimali de artıyor ama Şikayetvar sitesinde ve birkaç yerde okuduğum kadarıyla tamir görmüş ürünü bile sıfır olarak yollayabiliyorlar. Kendimi tekrar ediyor gibi olacak ama daha öncede mağduriyet yaşatmışlardı, çok büyük uğraş verdirtmeden hakkını vermiyorlar. Bir gün aldığınız ürünlerden birinde herhangi bir sorun çıkarsa size de mağduriyet yaşatma olasılıkları yüksek.
Mesaj otomatik birleştirildi:



Ben de birkaç ay önce klavyeyi garantiye yolladığımda klavyeye el koyup, bana hiçbir bilgi vermeden outlet ürün yollamışlardı. Ben de yaklaşık bir hafta büyük bir uğraş verdikten sonra en son onlardan bir sonuç alamayınca Şikayetvar sitesinde THH'ye maillerle birlikte gidip şikayet edeceğimi söylediğimde sorun çözme departmanından arayıp anca ilgilenmişlerdi.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Hocam gerçekten ben de bu duruma çok içerliyorum. Denetim olmadığı için müşteriler olarak büyük mağduriyetler yaşayabiliyoruz. Sanki günümüzde para kazanmak kolaymış gibi bir de bunların yaşattığı mağduriyetlerden dolayı paramızdan oluyoruz. Ülkemizde gerek garanti servisleri olsun gerek mağazalar olsun yeterince denetlenmediği çok belli. Sizin de dediğiniz gibi kendi tarlaları gibi koşuyorlar, nasıl olsa hiçbir şey olmaz kafasıyla. Umarım ilerleyen zamanlarda ülkemizde bu tarz kurumlara denetim artarda mağduriyetler azalır, bunlara para kaptırmayız.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Bence ürünün fiyatı arttıysa ve stokta yoksa para iadesi teklif ediyorlar, ürünü tekrardan satmak için ama ürünün fiyatı düştüyse veya stokta varsa iade veya değişim yapmamak için büyük direniş gösteriyorlar :D
Hocam bu gözler 1.000$ lık bir monitörün 60.000₺ fiyat çekildiği bir satıcı (incehesap) gördü. Bu arada aynı monitör 3 gün sonra GamingGenTR de 30.000₺ ye satışa sunuldu :) Hem fahiş fiyat, hem servisten yardımcı olmama hem açılmış ürünü veya tamir görmüş ürünü sıfır diye kakalamaları gerçekten insanlık namına bir şeyleri kalmamış. Yazık gerçekten
 

Rezanix

80+
Katılım
13 Nisan 2021
Mesajlar
460
Dahası  
Reaksiyon skoru
169
İsim
Enes Uygun
He

Hocam bu gözler 1.000$ lık bir monitörün 60.000₺ fiyat çekildiği bir satıcı (incehesap) gördü. Bu arada aynı monitör 3 gün sonra GamingGenTR de 30.000₺ ye satışa sunuldu :) Hem fahiş fiyat, hem servisten yardımcı olmama hem açılmış ürünü veya tamir görmüş ürünü sıfır diye kakalamaları gerçekten insanlık namına bir şeyleri kalmamış. Yazık gerçekten
Gerçekten öyle hocam. Benim gözlerde Apex Pro'nun Apex Pro TKL'den daha ucuza satıldığı satıcı (İtopya) gördü. Sorunlu ürünleri elden çıkarmak için ellerinden geleni yapıyorlar, çok vicdansızlar.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
906,692
Mesajlar
8,302,009
Üyeler
140,684
Son üye
enabs
Top Bottom