öncelikle iyi günler, sizlere Lenovo bdh servisi ile yaşadığım sorunları anlatacağım ve sonrasında tavsiye isteyeceğim.
11 Eylül 2024 tarihinde 199.999 TL fiyatla Lenovo Legion 9 16IRX9 laptop satın aldım. Kasım ayında laptopun fanından sürtme sesi gelmeye başladı. Bu sebeple laptopu ve adaptörünü servise tamir edilmesi için götürdüm. Danışmadaki arkadaş, cihazın daha yeni olduğunu belirterek, "bence bunu tamir etmeyelim, orijinal kutusunu getir, doğrudan değişim talep edelim. Satın aldıktan sonra 6 ay içinde arıza çıkarsa tüketici hakem heyetinin bu hakkı tanıdığını" söyledi. Ben de kabul ettim ve Tekirdağ'a geri döndüm.
Derslerimden dolayı ocak ayında kutusuyla beraber tekrar servise götürdüm. Çalışan arkadaş şikayeti not alıp cihazı teslim aldı. Arızanın videosunu vermeyi teklif ettiğimde gerek olmadığını söyledi. Cihazı teslim ettiğime dair evrakta cihazın seri numarası doğru gözüküyordu ancak cihazın modeli "yoga 7" olarak görünüyordu. Bunu fark edip imzalamadan söyledim, "böyle bir şey ilk kez başımıza geliyor" dediler ve hatayı düzelttiler.
Servise bıraktıktan sonra bdh takip sitesinden cihazın onarım durumunu takip ettim. 10 gün boyunca işlemde gözüküyordu. İstanbul'a gittiğimde cihazla ilgili soru sormak için servise uğradım. 5 gün önce bittiğini söylediler ama hala "işlemde" gözüküyordu. Oradaki arkadaşla birlikte baktığımızda, benim ekranımda "işlemde" gözükürken, onların ekranında "bitmiş" olarak gözüküyordu (şu an hala "işlemde" gözüküyor). Cihazı teslim aldım. Danışmadaki arkadaş, sesin bobin sesi olduğunu ve bunun normal olduğunu söyledi. Ben bobin sesi olmadığını, videolarla gösterdiğimi söyledim. Cuma günü mesai bitiminde teslim aldığım için "hafta sonu cihazı kullan, tekrar video çek, pazartesi günü cihazı tekrar teslim et" dediler. Ben de tamam dedim. Hafta sonu tekrar test ettim ve ses devam etmekteydi. Bu sefer fan çalışırken net bir şekilde fark ettim ki ses fandan geliyordu.
Bu video ile tekrar servise başvurdum. Cihaz bir hafta onarımda kaldı, bdh sitesinden takip ettim ama hala "işlemde" gözüküyordu. Lenovo premium care ile iletişime geçtim ve servis durumunu sordum. Onlar cihazın bittiğini söylediler. Ben ne yapıldığını sordum, "değişim kararının çıkmadığını, fanların çok güçlü olduğu için statik örtünün sallanıp yerinden çıktığını ve bunun çift taraflı bantla yapıştırılıp giderildiğini" söylediler. Şaşkınlıkla "tamam" deyip telefonu kapattım.
Derslerim olduğu için bir hafta teslim almaya gidemedim. Teslim almaya gittiğimde cihazın benden onay alınmadan tamir edilmesine itiraz ettim. Danışmadaki arkadaş, "Lenovo global cihazın iadesini onaylamadı, bu yüzden servis inisiyatif alıp onardı" dedi. Ben de mecburen kabul ettim ve cihazı burada test etmek istediğimi söyledim. Cihazı getirdiler. Açtım ve test ettim, yine sadece düşük devirde fandan sürtme sesi geliyordu. Bu şekilde cihazı teslim almak istemediğimi belirttim, o sırada başka bir danışman geldi ve "teknisyen arıza bulamadı, bobin sesi normal, donanımsal bir arıza olmadığı için değişim yapılmayacak, cihazı teslim almak zorundasınız" dedi. Bu durumu sert bir şekilde ifade etti. Ben de Lenovo Türkiye'yi aramak istediğimi söyledim ama o gün Lenovo Türkiye'nin telefon altyapı bakımı olduğu için telefonla ulaşamadım. Canlı destek sayfasına ulaştım ve onlar cihazı teslim alıp tekrar servise bırakmam gerektiğini söylediler. Cihazı teslim almak zorunda kaldım, kutulamaya başladım ama arka kapağın köşesindeki boyanın kalktığını fark ettim. Bunu söyledim, "cihaz açılırken böyle sorunlar olabilir, buna biz bir şey yapamayız" dediler.
Sonunda, cihazı servise kendim tekrar teslim etmeyeceğimi belirttim ve cihazı aldım. Satın aldığım firmaya durumu anlattım ve gönderdim, şu an haber bekliyorum.
tavsiyelerinizi bekliyorum. Tüketici hakem heyeti, 149.999 TL üzerindeki cihazlarda uyuşmazlık durumunda mahkemeye gitmem gerektiğini söylüyor. Cihaz servisten dönene kadar 6 aylık süre dolmuş olacak. Ne yapmalıyım?
Fandan çıkan ses
11 Eylül 2024 tarihinde 199.999 TL fiyatla Lenovo Legion 9 16IRX9 laptop satın aldım. Kasım ayında laptopun fanından sürtme sesi gelmeye başladı. Bu sebeple laptopu ve adaptörünü servise tamir edilmesi için götürdüm. Danışmadaki arkadaş, cihazın daha yeni olduğunu belirterek, "bence bunu tamir etmeyelim, orijinal kutusunu getir, doğrudan değişim talep edelim. Satın aldıktan sonra 6 ay içinde arıza çıkarsa tüketici hakem heyetinin bu hakkı tanıdığını" söyledi. Ben de kabul ettim ve Tekirdağ'a geri döndüm.
Derslerimden dolayı ocak ayında kutusuyla beraber tekrar servise götürdüm. Çalışan arkadaş şikayeti not alıp cihazı teslim aldı. Arızanın videosunu vermeyi teklif ettiğimde gerek olmadığını söyledi. Cihazı teslim ettiğime dair evrakta cihazın seri numarası doğru gözüküyordu ancak cihazın modeli "yoga 7" olarak görünüyordu. Bunu fark edip imzalamadan söyledim, "böyle bir şey ilk kez başımıza geliyor" dediler ve hatayı düzelttiler.
Servise bıraktıktan sonra bdh takip sitesinden cihazın onarım durumunu takip ettim. 10 gün boyunca işlemde gözüküyordu. İstanbul'a gittiğimde cihazla ilgili soru sormak için servise uğradım. 5 gün önce bittiğini söylediler ama hala "işlemde" gözüküyordu. Oradaki arkadaşla birlikte baktığımızda, benim ekranımda "işlemde" gözükürken, onların ekranında "bitmiş" olarak gözüküyordu (şu an hala "işlemde" gözüküyor). Cihazı teslim aldım. Danışmadaki arkadaş, sesin bobin sesi olduğunu ve bunun normal olduğunu söyledi. Ben bobin sesi olmadığını, videolarla gösterdiğimi söyledim. Cuma günü mesai bitiminde teslim aldığım için "hafta sonu cihazı kullan, tekrar video çek, pazartesi günü cihazı tekrar teslim et" dediler. Ben de tamam dedim. Hafta sonu tekrar test ettim ve ses devam etmekteydi. Bu sefer fan çalışırken net bir şekilde fark ettim ki ses fandan geliyordu.
Bu video ile tekrar servise başvurdum. Cihaz bir hafta onarımda kaldı, bdh sitesinden takip ettim ama hala "işlemde" gözüküyordu. Lenovo premium care ile iletişime geçtim ve servis durumunu sordum. Onlar cihazın bittiğini söylediler. Ben ne yapıldığını sordum, "değişim kararının çıkmadığını, fanların çok güçlü olduğu için statik örtünün sallanıp yerinden çıktığını ve bunun çift taraflı bantla yapıştırılıp giderildiğini" söylediler. Şaşkınlıkla "tamam" deyip telefonu kapattım.
Derslerim olduğu için bir hafta teslim almaya gidemedim. Teslim almaya gittiğimde cihazın benden onay alınmadan tamir edilmesine itiraz ettim. Danışmadaki arkadaş, "Lenovo global cihazın iadesini onaylamadı, bu yüzden servis inisiyatif alıp onardı" dedi. Ben de mecburen kabul ettim ve cihazı burada test etmek istediğimi söyledim. Cihazı getirdiler. Açtım ve test ettim, yine sadece düşük devirde fandan sürtme sesi geliyordu. Bu şekilde cihazı teslim almak istemediğimi belirttim, o sırada başka bir danışman geldi ve "teknisyen arıza bulamadı, bobin sesi normal, donanımsal bir arıza olmadığı için değişim yapılmayacak, cihazı teslim almak zorundasınız" dedi. Bu durumu sert bir şekilde ifade etti. Ben de Lenovo Türkiye'yi aramak istediğimi söyledim ama o gün Lenovo Türkiye'nin telefon altyapı bakımı olduğu için telefonla ulaşamadım. Canlı destek sayfasına ulaştım ve onlar cihazı teslim alıp tekrar servise bırakmam gerektiğini söylediler. Cihazı teslim almak zorunda kaldım, kutulamaya başladım ama arka kapağın köşesindeki boyanın kalktığını fark ettim. Bunu söyledim, "cihaz açılırken böyle sorunlar olabilir, buna biz bir şey yapamayız" dediler.
Sonunda, cihazı servise kendim tekrar teslim etmeyeceğimi belirttim ve cihazı aldım. Satın aldığım firmaya durumu anlattım ve gönderdim, şu an haber bekliyorum.
tavsiyelerinizi bekliyorum. Tüketici hakem heyeti, 149.999 TL üzerindeki cihazlarda uyuşmazlık durumunda mahkemeye gitmem gerektiğini söylüyor. Cihaz servisten dönene kadar 6 aylık süre dolmuş olacak. Ne yapmalıyım?
Fandan çıkan ses