Neler Yeni

maks 250-300k araba önerisi

Peak2Core

80+
Katılım
30 Mart 2023
Mesajlar
373
En son verilere göre Mazda ve Toyota liderlik koltuğunda devam ediyor. Son güncellenme tarihi 14 nisan hocam bakabilirsiniz. Ayrıca sinirden ziyade asılsızlığa tahammül edemiyorum bu yüzden biraz kızmışım evet o konuda diyecek yok. Ayrıca dünyanın açık ara en sorunsuz araçlarını şimdiye kadar hep mazda üretti. Son zamanlarda toyota da liderlik koltuğunda kendine yer buldu bunu ben kendim söylemiyorum 5 dakikalık kısa bir gezinme ile kulaktan dolma bir bilgiyi sizinle paylaşmadığımı anlarsınız.
Anlıyorum hocam hepimiz bazen gergin olabiliyoruz. Benim de demek istediğim Mazda’nın servis ağı bir Fransız yada alman firmaları gibi erişilebilir ve esnek değil. Yoksa kalpler kırılmasın : )
Mesaj otomatik birleştirildi:

Güncel vag araçlarında DSG sorunu minimum düzeyde katılıyorum. Sadece mikro şalter ve mekatronik sorunu vardı. O da şuan yok gibi bir şey. Arkadaş biraz fazla öfkelenmiş konu boyunca sanırım kötü bir gün geçiriyor. Sonuç itibariyle mevzu bahis bir araba-ulaşım aracı. Beklentileri karşılıyorsa ve keyif veriyorsa önerilir fakat fan boyluk başka bir boyut. En sorunsuz araba Mazda iddasına tebessüm ettim. Dayanıklılık ve sorunsuzlukta cevap net Toyota. Ama tercih ve beklentim mercedes e serisi mesela. 26 yaşındayım kimisi BMW sever kimisi Audi kimisi mercedes. Tamamen kullanıcıya hitap meselesi. Yoksa aynı mantıkla gidersek mercedesde kronik motor sorunu BMWde şanzıman sorunu mevcut. Her markanın illaki sorunları olacak…
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,528
En İyi Cevap
1
Hocam biliyorum yorum yazarken biraz sert olabiliyor mizacım ama özellikle bazı konularda cidden tahammül edemiyorum. Şuan bir sıkıntı kalmadı zaten. Benim Alman araçlara karşı algı yapmıyorum ama eskileri ve bakımsızları cidden sorun çıkartıyor bunu kullanıcıları dahil söylüyor zaten. Fransız araçları ise hala sevmiyorum. Sizden büyük veya küçük olmamın bir önemi yok yaş burada çok çok az şey ifade ediyor. Deprem konusuna diyecek birşeyim yok, deprem olmasaydı da kimsenin kalbini kırmaya gerek yok ama cidden stresli günler geçiriyoruz zatem böyle konularda daha da stresli olabiliyor insan. Benim sinirlenip mizacımı değiştirme nedenim de Golf 5'in(özellikle bu paraya kötü kondisyondakileri ve 2004 model civarı varken) 2009 mazda 3 ile karşılaştırılıp sadece trde tutulmadığı için mazda 3ten kötü olarak lanse edilmesi. Alacak arkadaşın kafasını yok yere bulandırmak oluyor bu. Eski ve bakımsız, 200 250 bin kmyi geçmiş bir araba isterse dünyanın en iyi markası en tutulan modeli olsun yine de masraf çıkartır. Öte yandan Mazda 3'e baktığın zaman 2009 model TRde en çok tutulan modellerinden biri Ncap testinden 5 yıldızı var,Mekanik ve elektronik olarak daha yeni bir teknoloji kullanıyor ayrıca daha dolu ve daha düşük kilometreli. Arkadaş inatla kötülemeye çalıştığı için ben de sinirlenip üslubumu değiştirdim ve cezasını da aldım. Daha nazik bir dil ile anlatmaya çalıştım fakat her insanın da bir sınırı var. Şuan aramızda bir sorun gözükmüyor zaten. Pert E36 konusunda ben bir şey demedim zaten arkadaşın orada ironi yaptığını anladım. Araç konularında sinirli yazmıyorum aslında. Yaptığım önerilere aldığım asılsız cevaplar beni sinirlendiriyor. Konuda arkadaşın da dediği gibi mazdanın -lerini saymıyorsun hep +larını sayıyorsun diyor ben de -lerini saymasını rica ettim eğer saydığı eksiler(saysaydı) ve doğru olsaydı kendisinden özür de dilerdim fakat beklediğim cevabı alamadım ve hala üstelemesine mantıken sinirlendim. Çünkü bu konuyu açan arkadaş burada aldığı cevaplara göre belki 300 bin TL harcayıp araba alacak. Sırf Polonun piyasası ve parçası heryerde bulunuyor diye 250 bin kmde 2004 bitmiş bir golf 5 alıp(Muhtemelen böyle olur bu fiyatlara.) alıp sürmek var, Diğer yandan dediğim gibi 2009 Mazda 3 alıp hem kaporta hem şase olarak bir nebze daha yeni 5* ncap testli daha donanımlı ve teknolojik daha düşük km bir araba almak var. böyle bir araba alırsan zaten sanayiye bakım dışında gitmene gerek dahi kalmayacaktır. Ustası her ilde mevcut parçası da maksimum 1 haftaya evine kadar geliyor gereksiz önyargıları kırmak gerek.''Kimse mazda çok sorunlu bir araç çok eksiği var demiyorlar'' demişsin benim zaten sinirlenme nedenim arkadaşın bunun aksi şeyler söyleyip bir argüman sunmamasıydı. Baştan sona okursan hakaret dışında (o konuda özür dilerim) haklı olduğumu göreceksin zaten. Bundan sonra daha dikkatli olurum zaten.
Hocam karar sizin bir dahaki konulara nasıl yazacağınıza da siz karar verirsiniz bu sizin tutumunuz bunu eleştirmek benim için saçma olur.
Yaşça büyüğümsünüz derken bunu kastetmedim. Forumda olduğumca saygı sınırlarını aşmamaya çalışırım . Yaşça büyüğümsünüz bu yüzden daha fazla dikkat ederim. Çünkü benden yaşça büyük samimi olmadığım kişilere kolay kolay şaka yapamam veya ironi yapamam bu yüzden benim için böyle. Yani hep böyle gördüm böyle gidiyor benim için.
Depreme gelirsek örnek olarak verdim hocam aşırı üzücü bir şey bu konuda hiçbir şey diyemem. Yaşanılanlar ve kayıplar da anlaşılacak cinsten değil. Anlıyorum demekle de anlamayacağımı da biliyorum
Mesaj otomatik birleştirildi:

Güncel vag araçlarında DSG sorunu minimum düzeyde katılıyorum. Sadece mikro şalter ve mekatronik sorunu vardı. O da şuan yok gibi bir şey. Arkadaş biraz fazla öfkelenmiş konu boyunca sanırım kötü bir gün geçiriyor. Sonuç itibariyle mevzu bahis bir araba-ulaşım aracı. Beklentileri karşılıyorsa ve keyif veriyorsa önerilir fakat fan boyluk başka bir boyut. En sorunsuz araba Mazda iddasına tebessüm ettim. Dayanıklılık ve sorunsuzlukta cevap net Toyota. Ama tercih ve beklentim mercedes e serisi mesela. 26 yaşındayım kimisi BMW sever kimisi Audi kimisi mercedes. Tamamen kullanıcıya hitap meselesi. Yoksa aynı mantıkla gidersek mercedes de kronik motor sorunu BMW de şanzıman sorunu mevcut. Her markanın illaki sorunları olacak…
Hocam forumda neler yeni kısmında fazlasıyla mercedes hayranlığımın yattığı mesajlar var.
W211 , w212 ve w212FL hayranıyımdır. Aynı zamanda yaklaşık 60 bin kilometredir sahip olduğumuz işyerimize ait 113 cdi 2012 w639 vito var. Kısılmış haliyle 136 ps fakat şuan soft yazılımla 200ps güç veriyor.
2.2 ton aracın nasıl kafa kaldırdığını görmeniz lazım. Ve dahası araç manuel arkadan itiş. Çok zevkli aşırı konforlu ve sorunsuz.
Araç kilometre itibariyle şuanda sadece baskı balata ve bir sensörü değişti.
Bu haliyle bile fazlasıyla sorunsuz. Tabii yakıt ve parça fiyatları insanı üzebiliyor harici çook güzel araba. Bindiyseniz ne demek istediğimi anlarsınız. Ve bu araçta airmatic yok. Vianolarda airmatic var o çok başka bir boyut. Hani ticariye biniyorum demezsin öyle bir araç
Mesaj otomatik birleştirildi:

Benim de tercihim caddy yönünde olur. Bir kere konforu bineklerden daha iyi. Sadece rifter artık caddy nin rakibi olabilecek seviyeye geldi. Ve psa çatısı altında çalışırken çok yoğun bir talep olduğunu gördüm.
Riftera hiç binmedim ama eat şanzımanlı araca bindim.
Ben hissetmedim fakat eat şanzımanın dsgden daha vuruntulu çalıştığını söyleyen tanıdıklarım vardı( araç 3008)
Tercihim kesinliklee caddy 2.0 tdi olurdu. Yeni kasalarda klima panelinin olmaması kullanırken huzursuz edebiliyor. Ekranda uğraşmak falan hoş olmuyor
Eski caddylerde de panelin torpidonun üstünde değil de teyipin altında olmasını isterdim harici eskisi de yenisi de bana hitap eden araçlardır. Seri ticari oluşu fazlasıyla güzel
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
22,437
Dahası  
Reaksiyon skoru
12,204
İsim
Murat Orhan
Anlıyorum hocam hepimiz bazen gergin olabiliyoruz. Benim de demek istediğim Mazda’nın servis ağı bir Fransız yada alman firmaları gibi erişilebilir ve esnek değil. Yoksa kalpler kırılmasın : )
Mesaj otomatik birleştirildi:
Mazdanın ülkede eskiden tutmamasının nedeni fransız alman ve italyanlara hatta diğer japonlara kıyasla ülkeye daha geç girmesi. Zamanına göre farklı teknolojiler ile giriş yaptığı için(4 cam oto elektrikli ayna içeriden açılan bagaj,konsol aydınlatmaları hatta sunroof) sanayi ustaları anlamadıkları için bakmadılar dolayısıyla millette fransızlara vs alıştıkları için mazdaya hep önyargı ile yaklaştılar. Konu böyle olunca sanayiler parçalarını temin etmedi ve ''parçası bulunmuyor'' durumu doğdu. zamanında internet vs olmadığı içinde parça ve usta bulmak zorlaştı. Fakat şuan her ilde ustasını bulmak mümkün. Japon motorları birbirine benzer teknolojiler kullandığı için japoncu olarak tabir ettiğimiz ustalar kolayca elektriksel veya mekanik tamirini yapabiliyor. Internetin yaygınlaşmasıyla da 1990 modelinin bile parçasını 1 haftada bulup getirtebiliyorsunuz ki yeni modeller için bu süreç daha ucuz ve daha kısa. Mazdanın tek eksi yanı günümüzde sanayi sitesine gidip parçasını oradan temin edememek olur ki bu durumda da internet giriyor devreye. Mazdanın TRden çekilmesinin başlıca nedenlerinden biri de insanların rx8 wankel motoruna karşı olan korkusu oldu. rx8 wankel yüzünden sorun çıkarınca ki zaten sorun çıkarmaya müsait bir motor hele ki yağı arabadan çok çok sonra ülkeye girince, tüm mazdalar sanki wankelmiş gibi davrandı millet. Mazdanın en son türkiyeye araba getirmeyi kesmesi de yeni çıkan modellerinin SUV ve çok yüksek hacimli motorlar barındırmasıydı. Biraz uzattım da anlatmak istediğimi anlatamıyorum diğer türlü
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hocam karar sizin bir dahaki konulara nasıl yazacağınıza da siz karar verirsiniz bu sizin tutumunuz bunu eleştirmek benim için saçma olur.
Yaşça büyüğümsünüz derken bunu kastetmedim. Forumda olduğumca saygı sınırlarını aşmamaya çalışırım . Yaşça büyüğümsünüz bu yüzden daha fazla dikkat ederim. Çünkü benden yaşça büyük samimi olmadığım kişilere kolay kolay şaka yapamam veya ironi yapamam bu yüzden benim için böyle. Yani hep böyle gördüm böyle gidiyor benim için.
Depreme gelirsek örnek olarak verdim hocam aşırı üzücü bir şey bu konuda hiçbir şey diyemem. Yaşanılanlar ve kayıplar da anlaşılacak cinsten değil. Anlıyorum demekle de anlamayacağımı da biliyorum
Mesaj otomatik birleştirildi:


Hocam forumda neler yeni kısmında fazlasıyla mercedes hayranlığımın yattığı mesajlar var.
W211 , w212 ve w212FL hayranıyımdır. Aynı zamanda yaklaşık 60 bin kilometredir sahip olduğumuz işyerimize ait 113 cdi 2012 w639 vito var. Kısılmış haliyle 136 ps fakat şuan soft yazılımla 200ps güç veriyor.
2.2 ton aracın nasıl kafa kaldırdığını görmeniz lazım. Ve dahası araç manuel arkadan itiş. Çok zevkli aşırı konforlu ve sorunsuz.
Araç kilometre itibariyle şuanda sadece baskı balata ve bir sensörü değişti.
Bu haliyle bile fazlasıyla sorunsuz. Tabii yakıt ve parça fiyatları insanı üzebiliyor harici çook güzel araba. Bindiyseniz ne demek istediğimi anlarsınız. Ve bu araçta airmatic yok. Vianolarda airmatic var o çok başka bir boyut. Hani ticariye biniyorum demezsin öyle bir araç
Mesaj otomatik birleştirildi:


Riftera hiç binmedim ama eat şanzımanlı araca bindim.
Ben hissetmedim fakat eat şanzımanın dsgden daha vuruntulu çalıştığını söyleyen tanıdıklarım vardı( araç 3008)
Tercihim kesinliklee caddy 2.0 tdi olurdu. Yeni kasalarda klima panelinin olmaması kullanırken huzursuz edebiliyor. Ekranda uğraşmak falan hoş olmuyor
Eski caddylerde de panelin torpidonun üstünde değil de teyipin altında olmasını isterdim harici eskisi de yenisi de bana hitap eden araçlardır. Seri ticari oluşu fazlasıyla güzel
Size bir lafım yok zaten samimi görüyorum yanlış anlama ben sadece o anlık neden sinirlendiğimi söylüyordum. Seviyeli tartışmaya açığım ama asılsız olunca insan sinirleniyor. Ben golfe çöp diyip mazdayı övmedim ki. eksi ve artı yanlarından bahsettim.
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,528
En İyi Cevap
1
Mazdanın ülkede eskiden tutmamasının nedeni fransız alman ve italyanlara hatta diğer japonlara kıyasla ülkeye daha geç girmesi. Zamanına göre farklı teknolojiler ile giriş yaptığı için(4 cam oto elektrikli ayna içeriden açılan bagaj,konsol aydınlatmaları hatta sunroof) sanayi ustaları anlamadıkları için bakmadılar dolayısıyla millette fransızlara vs alıştıkları için mazdaya hep önyargı ile yaklaştılar. Konu böyle olunca sanayiler parçalarını temin etmedi ve ''parçası bulunmuyor'' durumu doğdu. zamanında internet vs olmadığı içinde parça ve usta bulmak zorlaştı. Fakat şuan her ilde ustasını bulmak mümkün. Japon motorları birbirine benzer teknolojiler kullandığı için japoncu olarak tabir ettiğimiz ustalar kolayca elektriksel veya mekanik tamirini yapabiliyor. Internetin yaygınlaşmasıyla da 1990 modelinin bile parçasını 1 haftada bulup getirtebiliyorsunuz ki yeni modeller için bu süreç daha ucuz ve daha kısa. Mazdanın tek eksi yanı günümüzde sanayi sitesine gidip parçasını oradan temin edememek olur ki bu durumda da internet giriyor devreye. Mazdanın TRden çekilmesinin başlıca nedenlerinden biri de insanların rx8 wankel motoruna karşı olan korkusu oldu. rx8 wankel yüzünden sorun çıkarınca ki zaten sorun çıkarmaya müsait bir motor hele ki yağı arabadan çok çok sonra ülkeye girince, tüm mazdalar sanki wankelmiş gibi davrandı millet. Mazdanın en son türkiyeye araba getirmeyi kesmesi de yeni çıkan modellerinin SUV ve çok yüksek hacimli motorlar barındırmasıydı. Biraz uzattım da anlatmak istediğimi anlatamıyorum diğer türlü
Mesaj otomatik birleştirildi:


Size bir lafım yok zaten samimi görüyorum yanlış anlama ben sadece o anlık neden sinirlendiğimi söylüyordum. Seviyeli tartışmaya açığım ama asılsız olunca insan sinirleniyor. Ben golfe çöp diyip mazdayı övmedim ki. eksi ve artı yanlarından bahsettim.
Wankelden anlayan çok usta yok bizde. Kolay bir motor da değil ama kaliteli motor.
Bu yağ meselesi yüzünden çoğu araba motor olarak öldü zaten. Çoğu da bu yüzden yağ yakıyordur. Yoksa 1.3 motordan 250 hp güç almak her yiğidin harcı değildir. Çok verimli motor da yer yer yetersiz motor.
Eğer tam anlamıyla bu araçlara bakılsaydı , mahalle arasına düşmeseydi çok kaliteliydi. Tasarım olarakta arka kapıyı beğenmiyorum ama ütopik bir yapısı var ilgi çekiyor ister istemez.
Rx-8 kaliteli araçtır (binmeyi bilene)
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
22,437
Dahası  
Reaksiyon skoru
12,204
İsim
Murat Orhan
Wankelden anlayan çok usta yok bizde. Kolay bir motor da değil ama kaliteli motor.
Bu yağ meselesi yüzünden çoğu araba motor olarak öldü zaten. Çoğu da bu yüzden yağ yakıyordur. Yoksa 1.3 motordan 250 hp güç almak her yiğidin harcı değildir. Çok verimli motor da yer yer yetersiz motor.
Eğer tam anlamıyla bu araçlara bakılsaydı , mahalle arasına düşmeseydi çok kaliteliydi. Tasarım olarakta arka kapıyı beğenmiyorum ama ütopik bir yapısı var ilgi çekiyor ister istemez.
Rx-8 kaliteli araçtır (binmeyi bilene)
RX8 benim de çok sevdiğim hatta zamanında 10 bin lira eksiğim cıktığı için alamadığım bir araçtır. Arka kapı dizaynını beğeniyorum aslında coupe + aile arabası gibi bir yapısı var. Wankel 1.3 olmasına rağmen yakan bir motor ayrıca yağ yakma nedeni de iki zamanlı mantığıyla çalışması aslında. Millet yağ yakmayı sadece bitik motorlarda var sanıyor. Yağları daha erken girseydi s2000 falan hikayeydi ki benim hala s2000den çok beğendiğim bir araçtır.
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,528
En İyi Cevap
1
RX8 benim de çok sevdiğim hatta zamanında 10 bin lira eksiğim cıktığı için alamadığım bir araçtır. Arka kapı dizaynını beğeniyorum aslında coupe + aile arabası gibi bir yapısı var. Wankel 1.3 olmasına rağmen yakan bir motor ayrıca yağ yakma nedeni de iki zamanlı mantığıyla çalışması aslında. Millet yağ yakmayı sadece bitik motorlarda var sanıyor. Yağları daha erken girseydi s2000 falan hikayeydi ki benim hala s2000den çok beğendiğim bir araçtır.
Temiz s2000 kaldıysa kredi çekip talip olabilirimmm
Suz plaka olan ve Ankarada merdivenin altında yatan beyaz renkli kırmızı tenteli araç harici güzel araç yok
S2000 sesiyle tatmin eder rx8 gücüyle . Bence karşılaştırmak yanlış olur. ikisi de çok güzel geliyor bana
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
22,437
Dahası  
Reaksiyon skoru
12,204
İsim
Murat Orhan
Temiz s2000 kaldıysa kredi çekip talip olabilirimmm
Suz plaka olan ve Ankarada merdivenin altında yatan beyaz renkli kırmızı tenteli araç harici güzel araç yok
S2000 sesiyle tatmin eder rx8 gücüyle . Bence karşılaştırmak yanlış olur. ikisi de çok güzel geliyor bana
RX7 ve 8 sesi başka hiçbirşeyde yok ama öyle bir gerçekte var

BRAP BRAP BRAP BRAP BRAP BRAP BRAP BRAP
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,528
En İyi Cevap
1
Top Bottom