Masaüstü Vs Dizüstü!

Era.

80+ Bronze
Katılım
10 Mayıs 2023
Mesajlar
601
Reaksiyon skoru
245
Arkadaşlar aynı özelliklere sahip masaüstü ile dizüstü arasında performans farkı oluyor mu? Eşime hemen hemen eşit hatta bir tık üstü dizüstü pc aldım fakat oyunları açarken falan masaüstü daha hızlı açılıyor. Oyunda bir problem olmuyor ama açılırken falan daha yavaş geldi bana. Bu dizüstülerle masaüstüler arasında ki farktan mı kaynaklanıyor yoksa bizim disüstünde bir problem mi var?
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Che_
Arkadaşlar aynı özelliklere sahip masaüstü ile dizüstü arasında performans farkı oluyor mu? Eşime hemen hemen eşit hatta bir tık üstü dizüstü pc aldım fakat oyunları açarken falan masaüstü daha hızlı açılıyor. Oyunda bir problem olmuyor ama açılırken falan daha yavaş geldi bana. Bu dizüstülerle masaüstüler arasında ki farktan mı kaynaklanıyor yoksa bizim disüstünde bir problem mi var?
aynı performans da bi laptop almak istersen çok daha fazla para vermen gerekiyor masaüstü al
 
aynı performans da bi laptop almak istersen çok daha fazla para vermen gerekiyor masaüstü al
Anladım yani o zaman bizim aldığımız laptop'ta bir sıkıntı yok sadece dizüstü olduğu için masaüstünden performansı düşük kalıyor.
 
Dizüstü bilgisayardaki bileşenler yapısal olarak daha az watt harcar. Bu da aynı cpu ve gpu ile dizüstünde daha düşük bi performans almaya sebep olabilir. Yine de tatmin edici bir deneyim olacaktır.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: dnzz
Anladım yani o zaman bizim aldığımız laptop'ta bir sıkıntı yok sadece dizüstü olduğu için masaüstünden performansı düşük kalıyor.
bide dizüstülerin fanlarıda soğutucu bloklarıda daha güçsüz olduğundan masaüstüne göre çok daha fazla ısınıyo laptop seyahat için alınacak bişey
 
tamamen ssd ve islemciden kaynakli bir durum laptop olmasi ile ilgisi yok

4060 laptop ve 4060 masaustu ekran kartlari tamamen farkli olarak uretiliyor ve ayni isimdeki laptop versiyonu her zaman masaustu versiyonundan gucsuz oluyor
4060 masaustu performansi icin 4070 laptop alman gerekiyor (bu kiyaslamada 4070 laptop daha guclu kaliyor).
genelde laptop tarafi ya biraz daha gucsuz ya da biraz daha guclu kaliyor masaustune kiyasla
3080-4080-4090 gibi flagship gpularin masaustu versiyonlarina kiyasla daha da fazla kirpilmis oluyor.
ayriyetten laptoplarda, laptop modeline gore ayni isimdeki ekran kartlari arasinda cok fazla tgp (toplam gpu gucu(watt cinsinden)) farki olabiliyor
bu sebeple bu kiyaslamalar yapilirken en yuksek tgp degerine sahip olan laptop modeli uzerinden yapiliyor. Bu nedenle daha dusuk gucte bir model alirsaniz daha yavas calismasini bekleyebilirsiniz.

islemci konusunda ise islemcileri tamamen verdikleri benchmark sonuclarina gore degerlendirmek gerekiyor cunku isimlendirmeye gore nesiller boyu istikrarli bir masaustu-laptop kiyaslamasi yapmak pek mumkun degil. Ayriyetten ayni islemci laptop modelleri arasindada tamamen farkli sonuclar verebiliyor. Ornegin bir cihazda ayni model islemci 70W guc ile daha yuksek frekansta calisirken farkli bir model laptopta 50W gucte calisabiliyor isi yonetiminden kaynakli. O yuzden en onemli olan sey stabil calisabilecegi maksimum hizda/sicaklikta benchmarklarda verdigi skor oluyor.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar aynı özelliklere sahip masaüstü ile dizüstü arasında performans farkı oluyor mu? Eşime hemen hemen eşit hatta bir tık üstü dizüstü pc aldım fakat oyunları açarken falan masaüstü daha hızlı açılıyor. Oyunda bir problem olmuyor ama açılırken falan daha yavaş geldi bana. Bu dizüstülerle masaüstüler arasında ki farktan mı kaynaklanıyor yoksa bizim disüstünde bir problem mi var?
Çok fazla fark var hem de. Örneğin ekran kartı watt değeri laptoplarda masaüstüne göre çok düşük oluyor bu yüzden performansı da düşük oluyor
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Era.
Arkadaşlar aynı özelliklere sahip masaüstü ile dizüstü arasında performans farkı oluyor mu? Eşime hemen hemen eşit hatta bir tık üstü dizüstü pc aldım fakat oyunları açarken falan masaüstü daha hızlı açılıyor. Oyunda bir problem olmuyor ama açılırken falan daha yavaş geldi bana. Bu dizüstülerle masaüstüler arasında ki farktan mı kaynaklanıyor yoksa bizim disüstünde bir problem mi var?
Kullanilan ssd ram islemci ekran vs her sey ayni isim olabilir ama fark olur.
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: Era.
İyi bari içim rahatladı.
 
Arkadaşlar aynı özelliklere sahip masaüstü ile dizüstü arasında performans farkı oluyor mu? Eşime hemen hemen eşit hatta bir tık üstü dizüstü pc aldım fakat oyunları açarken falan masaüstü daha hızlı açılıyor. Oyunda bir problem olmuyor ama açılırken falan daha yavaş geldi bana. Bu dizüstülerle masaüstüler arasında ki farktan mı kaynaklanıyor yoksa bizim disüstünde bir problem mi var?
max performance olan ekran kartıyla bile masaüstü arasında çok fark var
sadece isimden ibaretler
 
Geri
Top