Neler Yeni

Nvidia Reflex dümen midir?

nontius

80+
Katılım
4 Şubat 2024
Mesajlar
248
Dahası  
Reaksiyon skoru
54
İsim
nontius
Arkadaşlar Nvidia Reflex'in ne amaçla yapıldığını öğrendim.

Şimdli herhangi bir upscale yöntemiyle sahte kareler oluşuyor ya bu yüzden input lag yoğun oluyormuş bu yüzden bu input lag gidermek adına sahte kareler ile kullanıcı etkileşimini sağlamak için oluşturulmuş bir teknoloji.

Bence büyük dümen dönüyor yani burada.

Siz ne düşünüyorsunuz?
 
Katılım
3 Mart 2023
Mesajlar
393
Dahası  
Reaksiyon skoru
136
Konum
Bu dünyada fanı olabileceğim tek şey BERSERK'tir
İsim
F.M.

Ayan

80+ Bronze
Katılım
10 Mayıs 2022
Mesajlar
1,056
Dahası  
Reaksiyon skoru
701
İsim
Mehmet
reflex, fg öncesi de vardı sherlock.
 

AirLife

80+ Silver
Katılım
10 Şubat 2021
Mesajlar
2,736
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,230
İsim
Yunus Şahin
Valla bilmiyorum bir sürü teknoloji var ekran kartlarında anlamıyorum hala. Taş devrinde kalmışım gibi oyuna gireyim oynayım çıkayım. Teknoloji meknoloji anlamıyorum. :D
 
Katılım
3 Aralık 2023
Mesajlar
495
Dahası  
Reaksiyon skoru
242
İsim
keday samur
kankim şimdi her şey herkezin "F P S" kelimesine takmasıyla başladı. herkes donanımından en yüksek "fps"yi almaya çalışıyor. biraz düşük olursa kıyasladıklarında herkezin yüzü düşüyor. böyle bir giriş yaptıktan sonra;

ehrhangi bir oyunda fps_max 300 yazıp keyif almak varken en yüksek fps'yi almak istememizle sistemimizi biraz en yüksek fps'yi oluşturmaya zorluyoruz. ama bu da klavye ve fare giriş gecikmesi oluşturabiliyor. örneğin herhangi bir noktadayken fareyi 180 derece çevirdiğimizde (o anda yüksek fps alıyor olsak da9 düşük frametime ve input lag ile biraz gecikmeyle yeni kareler oluşuyor.

yeni kareleri oluşturan ekran kartı, kaç kare ve hangi karede ne oluşacağını önden söyleyen işlemci. reflex yazılımı burada 320 kare oluşmasın 310 kare oluşsun diyerek frametime ve input lag oluşturacak durumu engelliyor.

bahsettiğiniz mevzu dlss ve fsr fg mevzularında da önemli.

dümen olduğunu düşünüyorsan en yüksek fps'yi oluşturduğun durumda, klavye ve özellikle fare tepkilerini gözüne kaç ms gecikmeli (reflex kapalı ve açık) kıyaslayabilirsin. oyunlar orada, bilgisayar önünde.
 

nontius

80+
Katılım
4 Şubat 2024
Mesajlar
248
Dahası  
Reaksiyon skoru
54
İsim
nontius
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
kankim şimdi her şey herkezin "F P S" kelimesine takmasıyla başladı. herkes donanımından en yüksek "fps"yi almaya çalışıyor. biraz düşük olursa kıyasladıklarında herkezin yüzü düşüyor. böyle bir giriş yaptıktan sonra;

ehrhangi bir oyunda fps_max 300 yazıp keyif almak varken en yüksek fps'yi almak istememizle sistemimizi biraz en yüksek fps'yi oluşturmaya zorluyoruz. ama bu da klavye ve fare giriş gecikmesi oluşturabiliyor. örneğin herhangi bir noktadayken fareyi 180 derece çevirdiğimizde (o anda yüksek fps alıyor olsak da9 düşük frametime ve input lag ile biraz gecikmeyle yeni kareler oluşuyor.

yeni kareleri oluşturan ekran kartı, kaç kare ve hangi karede ne oluşacağını önden söyleyen işlemci. reflex yazılımı burada 320 kare oluşmasın 310 kare oluşsun diyerek frametime ve input lag oluşturacak durumu engelliyor.

bahsettiğiniz mevzu dlss ve fsr fg mevzularında da önemli.

dümen olduğunu düşünüyorsan en yüksek fps'yi oluşturduğun durumda, klavye ve özellikle fare tepkilerini gözüne kaç ms gecikmeli (reflex kapalı ve açık) kıyaslayabilirsin. oyunlar orada, bilgisayar önünde.
Yani demek istediğim koca bir dümenin parçası gibi duruyor. O hissi veriyor bize, ondan. Gerçek olmayan sahte kareler ile sanki etkileşime geçiyoruz.
Mesaj otomatik birleştirildi:

reflex, fg öncesi de vardı sherlock.
Refleks 3000 kartlar ile çıktı ya.
 

Shyankh

80+ Bronze
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
1,735
Dahası  
Reaksiyon skoru
642
İsim
Anonim Ankh
Yani demek istediğim koca bir dümenin parçası gibi duruyor. O hissi veriyor bize, ondan. Gerçek olmayan sahte kareler ile sanki etkileşime geçiyoruz.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Refleks 3000 kartlar ile çıktı ya.
Hayır, GTX 900 serisi kartlardan itibaren bütün kartlarda çalışabiliyor ama 3000 ve 4000 serisinde daha performanslı çalışıyor, Frame Generation yokken de bu teknoloji vardı ve MSI Afterburner gibi programlar ile her karedeki gecikme süresine bakıp, bu teknoloji açık ve kapalıykenki halini kıyaslayabilirsin. Yaptığı olay gecikmeyi azaltıyor, görüntü sana daha hızlı geliyor ve sen daha hızlı tepki verebiliyorsun. Bu özellik Frame Generation için büyük avantaj oluyor, çünkü FG'ın yapmış olduğu gecikmeyi azaltıyor ve normal bir deneyim sunmuş oluyor.

Mesaj otomatik birleştirildi:

Yani demek istediğim koca bir dümenin parçası gibi duruyor. O hissi veriyor bize, ondan. Gerçek olmayan sahte kareler ile sanki etkileşime geçiyoruz.
Bu dediğin şey FG zaten, asıl bahsetmek istediğin bu mu? Frame Generator'ın çalışma prensibi bu zaten, sana gelecek iki karenin arasına bir tane de kendisi üretiyor ve akıcılık sağlıyor bu da 1 kare yerine 2 kare demek.
 

The Semih

80+ Gold
Katılım
10 Mart 2023
Mesajlar
5,314
Arkadaşlar Nvidia Reflex'in ne amaçla yapıldığını öğrendim.

Şimdli herhangi bir upscale yöntemiyle sahte kareler oluşuyor ya bu yüzden input lag yoğun oluyormuş bu yüzden bu input lag gidermek adına sahte kareler ile kullanıcı etkileşimini sağlamak için oluşturulmuş bir teknoloji.

Bence büyük dümen dönüyor yani burada.

Siz ne düşünüyorsunuz?
Evet hem dediğin gibi o işe yarıyor ama Reflex DLSS3 ten çok önce çıktı, DLSS desteklemeyen oyunlardada reflex açılabiliyor örnek valorat , CS2 gibi ve özellikle input lagı gözle görülür derecede azaltıyor zaten kapatıp açıp deneyebilirsin açık olunca anında ateş ediyor.
 
Top Bottom