Öneri Ortalama 1.5 - 1.6 milyon bütçeye ilk araç önerisi

Türkiye pazarına özgü 'nasılsa satarız' mantığıyla, yüksek meblağlar talep edip (1.5-1.6 milyon TL ve üzeri) kalitesiz araçları satan firmaların ürünlerini kesinlikle ne kendim tercih ediyorum ne de çevreme aldırtıyorum.

Yüksek bedeller ödeyerek sırf yaşı küçük diye alınan, içi boş, kalitesiz ve sürüş hissinden yoksun araçları tercih etmek yerine, aynı bütçeyle 7-8 yaşında bile olsa ideal kilometredeki bir Audi A4, BMW F30 (3 Serisi) veya Mercedes C Serisi'ne yönelmek çok daha mantıklı''
2 hafta önce 105 binde 16 model F30 1.360m aldı kuzen.
Önerdiğin araçların bakım maliyetleri çok yüksek hocam. En basitinden bu bütçede temiz B47'li D20 190'lık F30 alınmadıkça sorun çıkaracağı zaten garanti, B47 190'lık bile olsa sorun çıkarır ve maliyetler çok yüksek.
A4 bakım masrafları nispeten daha düşük olur ama bu bütçede alınacak A4'de 200.000 KM civarı temiz veya nispeten daha düşük KM li kaportası sıkıntılı araçlar olur ve bu bütçede alınacak A4'ün de pek bir albenisi yok diye düşünüyorum. 2015 civarı yüksek KM bir A4 yerine güncel model bir Focus bile daha mantıklı ve tercih edilesi olur.
 
Son düzenleme:
Türkiye pazarına özgü 'nasılsa satarız' mantığıyla, yüksek meblağlar talep edip (1.5-1.6 milyon TL ve üzeri) kalitesiz araçları satan firmaların ürünlerini kesinlikle ne kendim tercih ediyorum ne de çevreme aldırtıyorum.

Yüksek bedeller ödeyerek sırf yaşı küçük diye alınan, içi boş, kalitesiz ve sürüş hissinden yoksun araçları tercih etmek yerine, aynı bütçeyle 7-8 yaşında bile olsa ideal kilometredeki bir Audi A4, BMW F30 (3 Serisi) veya Mercedes C Serisi'ne yönelmek çok daha mantıklı''
2 hafta önce 105 binde 16 model F30 1.360m aldı kuzen.
f30un motorunun kodunu da soylesene bi 😃
 
Önerdiğin araçların bakım maliyetleri çok yüksek hocam. En basitinden bu bütçede temiz B47'li D20 190'lık F30 alınmadıkça sorun çıkaracağı zaten garanti, B47 190'lık bile olsa sorun çıkarır ve maliyetler çok yüksek.
A4 bakım masrafları nispeten daha düşük olur ama bu bütçede alınacak A4'de 200.000 KM civarı temiz veya nispeten daha düşük KM li kaportası sıkıntılı araçlar olur ve bu bütçede alınacak A4'ün de pek bir albenisi yok diye düşünüyorum. 2015 civarı yüksek KM bir A4 yerine güncel model bir Focus bile daha mantıklı ve tercih edilesi olur.
bakım maaliyetleri corolla kadar.
yağ filtre bakımı 6k falan tutuyor kullanılan yağ liquı moly filtreler mann. bizzat alıp kullanıp deneyim edilmediği sürece ya da bu işin içine girmedikçe uzaktan hep insan boşuna korkuyor. Ağır bir arıza çıkmadığı sürece daha mantıklı.
yağ fitre ön arka balata antifirz fren hidroliği buji hepsi isçilik dahil 19k tuttu. malzemelerin hepsi a kalite. aynısını en ekonomik görülen corollada yapsan belki 15k tutar ki sanmıyorum.
N13 ayrı bişey dediklerim onu kapsamıyor ama geri kalan model ve motor secenekleri çok rahat tercih edilir.

1.5m - 1.6m verip aman 50k-100k masraf acar mı diye korkmalarını anlıyorum çünkü ustalar korkunc.

Motor yapmaya gitmediği sürece o paraya alman 3 markadan birini alır 100k masraf yapmaya okey olurum diğer türlü ne sürdüğün belli değil. yarın satarkende aracın temizliğine göre yine fiyat bicebiliyorsun
 
bakım maaliyetleri corolla kadar.
yağ filtre bakımı 6k falan tutuyor kullanılan yağ liquı moly filtreler mann. bizzat alıp kullanıp deneyim edilmediği sürece ya da bu işin içine girmedikçe uzaktan hep insan boşuna korkuyor. Ağır bir arıza çıkmadığı sürece daha mantıklı.
yağ fitre ön arka balata antifirz fren hidroliği buji hepsi isçilik dahil 19k tuttu. malzemelerin hepsi a kalite. aynısını en ekonomik görülen corollada yapsan belki 15k tutar ki sanmıyorum.
N13 ayrı bişey dediklerim onu kapsamıyor ama geri kalan model ve motor secenekleri çok rahat tercih edilir.

1.5m - 1.6m verip aman 50k-100k masraf acar mı diye korkmalarını anlıyorum çünkü ustalar korkunc.

Motor yapmaya gitmediği sürece o paraya alman 3 markadan birini alır 100k masraf yapmaya okey olurum diğer türlü ne sürdüğün belli değil. yarın satarkende aracın temizliğine göre yine fiyat bicebiliyorsun
Her konuda okeyim ama o 3 büyüklerden şuan özellikle bmw den 2020 model altı araç asla almam yakın bir dostum 2019 model 5.20i aracını ağır bakımı geldiği için servise götürdü arabaya 50K bakım çektiler yapacakları şeyde 10k km de bir yaptıkları yağ bakımı baskı balatanın yağ değişimi ve akü değişimi (neredeyse bitmiş) ki eski arabalar için daha fazla servis ücreti istiyolar diye biliyorum eğer bu 3 ünden birinide illlaki seçmicek olursamda bmw yi seçmezdim gene mercedes ile audi daha az maaliyetli en azından diye düşünüyorum.
 
Her konuda okeyim ama o 3 büyüklerden şuan özellikle bmw den 2020 model altı araç asla almam yakın bir dostum 2019 model 5.20i aracını ağır bakımı geldiği için servise götürdü arabaya 50K bakım çektiler yapacakları şeyde 10k km de bir yaptıkları yağ bakımı baskı balatanın yağ değişimi ve akü değişimi (neredeyse bitmiş) ki eski arabalar için daha fazla servis ücreti istiyolar diye biliyorum eğer bu 3 ünden birinide illlaki seçmicek olursamda bmw yi seçmezdim gene mercedes ile audi daha az maaliyetli en azından diye düşünüyorum.
servis fiyatlandırması her markanın inanılmaz uçuk parca 2 ise serviste 5 işcilik 1 se serviste 3 o yüzden orayı referans almak çok doğru olmaz.
 
İyi akşamlar.

İstanbulda yaşıyorum. 28 yaşındayım. Yaklaşık bir 9 senedir ehliyetim mevcut, memlekete gittikçe annemin 2016 polo aracını sürüyorum ancak İstanbul içi iki elin parmağını geçmeyecek sürüş deneyimim var. Şahsi aracım olarak ilk aracım olacak. 1.5 - 1.6 milyon ₺ gibi bir bütçe ayırdım. Bir miktar üstüne çıkabilirim ama tercih etmem, ek olarak bu bütçeden daha uygun fiyatlı ve kriterleri karşılayan araç önerilerine de açığım tabi.

** Çok büyük oranda işe gidip gelirken kısa mesafe (~toplamda 10-12 km), ve hafta içi-hafta sonu gezmelerde değişken (tahminen 20-30 km) düzenli kullanılacak bir araç olacak. Belki yılda 1-2 defa uzun yol yapılır.
** İstanbul içi navigasyon açısından falan android oto gibi özellikleri kullanmak istediğim için ortalama - ortalama üstü bir multimedya sistemi olan,
** İşim gereği sanayiye ayıracak çok vaktim olmaması nedeniyle mümkün mertebe sanayiye uğratmaması açısından 2023-2024-2025 model gibi güncel bir araç olması,
** Muhtemelen 2-3 yıl binip aracı değiştireceğim, bu nedenle 2.el piyasası da genel olarak iyi,
** Tercihen B / C hatchback, B-SUV modellerinden,
** Aslında yakıt konusunda da çok üzsün istemiyorum ama arkadaşlar o kadar fazla km yapmayacağım için bunu çok da sorun etmememi, bakım / yedek parça gibi kalemlerin uygun olmasının daha önemli olduğunu belirtiyor ama kafam karışık tabi.

Önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
100 daha ekler İoniq 6 alırdım :peeposad2:
 
İyi akşamlar.

İstanbulda yaşıyorum. 28 yaşındayım. Yaklaşık bir 9 senedir ehliyetim mevcut, memlekete gittikçe annemin 2016 polo aracını sürüyorum ancak İstanbul içi iki elin parmağını geçmeyecek sürüş deneyimim var. Şahsi aracım olarak ilk aracım olacak. 1.5 - 1.6 milyon ₺ gibi bir bütçe ayırdım. Bir miktar üstüne çıkabilirim ama tercih etmem, ek olarak bu bütçeden daha uygun fiyatlı ve kriterleri karşılayan araç önerilerine de açığım tabi.

** Çok büyük oranda işe gidip gelirken kısa mesafe (~toplamda 10-12 km), ve hafta içi-hafta sonu gezmelerde değişken (tahminen 20-30 km) düzenli kullanılacak bir araç olacak. Belki yılda 1-2 defa uzun yol yapılır.
** İstanbul içi navigasyon açısından falan android oto gibi özellikleri kullanmak istediğim için ortalama - ortalama üstü bir multimedya sistemi olan,
** İşim gereği sanayiye ayıracak çok vaktim olmaması nedeniyle mümkün mertebe sanayiye uğratmaması açısından 2023-2024-2025 model gibi güncel bir araç olması,
** Muhtemelen 2-3 yıl binip aracı değiştireceğim, bu nedenle 2.el piyasası da genel olarak iyi,
** Tercihen B / C hatchback, B-SUV modellerinden,
** Aslında yakıt konusunda da çok üzsün istemiyorum ama arkadaşlar o kadar fazla km yapmayacağım için bunu çok da sorun etmememi, bakım / yedek parça gibi kalemlerin uygun olmasının daha önemli olduğunu belirtiyor ama kafam karışık tabi.

Önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
Peugeot 3008 1.5bluehdi
2008 1.5d 130hp
 
Ne kadar önermesem de 1.0 polo sıfır kafidir.

Alman alınca giriş modelde bile fark ediyor. İçi dolu alt marka alacağıma biraz daha boş alman alırım, son araçlarımdan sonra bunu artık rahat söyleyebilirim.

Bakım vs olarak da şöyle aynı zamanda bakıma giren 2 araç: 2.bakım mercedes 18k, 1. bakım clio 10k tuttu. Bu yüzden premium markalar kampanya yakalayınca çok da sıkmıyor servis kısmı.

İkinci el olarak da tutulan bir model can sıkmaz.
 
Megane e-tech alınabilir senin kullanım şartlarında.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,162,400
Mesajlar
10,476,884
Üyeler
184,620
Son üye
luciferina
Geri
Top