Valla sorunuzu anlayamıyorum, evrim mekanizması bellidir , ve evrim bir KANUNDUR, evrimi kabul etmek, yerçekimi kabul etmekle aynıdır, reddetmek, reddetmekle aynıdır. Sorunuzu birazdaha açar mısınız?
Takıldığım nokta bu aslında evrim KANUNDUR. Ve kitaplara inanacak olursakta Topraktan yaratılmışız. Şimdi ben burada ikisinin arasındaki bağlantıyı kuramıyorum ya evrim yok(kanun???) ya da kitaplarda bir yanlışlık var. Bilimle din tamamen örtüşebilirse eğer neden inanmayayım ki(çok düşük ihtimal) ama ya bilime inanmayacağım ya da tanrıya/kitaplara. Ve bu noktada da açıkçası bilime inanmayı tercih ediyorum
Takıldığım nokta bu aslında evrim KANUNDUR. Ve kitaplara inanacak olursakta Topraktan yaratılmışız. Şimdi ben burada ikisinin arasındaki bağlantıyı kuramıyorum ya evrim yok(kanun???) ya da kitaplarda bir yanlışlık var. Bilimle din tamamen örtüşebilirse eğer neden inanmayayım ki(çok düşük ihtimal) ama ya bilime inanmayacağım ya da tanrıya/kitaplara. Ve bu noktada da açıkçası bilime inanmayı tercih ediyorum
Bilime inanacaksın tabii ki hocam bence, yani ben bilime inanıyorum, bu kanun çünkü, sende bilirsin evrim "teorisi"ndeki teori , kanunu açıklayan, o kanunun nasıl işlediğini, süreci açıklayan anlatım bütünüdür, ve evrim teorisi İNANİLMAZ GÜÇLÜ BİR TEORİDİR, EN GÜÇLÜLERİN BAŞINI ÇEKER, BİNLERCE KEZ KANİTLANDİ.
Bilime inanacaksın tabii ki hocam bence, yani ben bilime inanıyorum, bu kanun çünkü, sende bilirsin evrim "teorisi"ndeki teori , kanunu açıklayan, o kanunun nasıl işlediğini, süreci açıklayan anlatım bütünüdür, ve evrim teorisi İNANİLMAZ GÜÇLÜ BİR TEORİDİR, EN GÜÇLÜLERİN BAŞINI ÇEKER, BİNLERCE KEZ KANİTLANDİ.
Yaratabilir, ama orada "Adem" , ilk insan olayı boşa düşüyor, yani, insan dediğimiz şeyin "ilki yoktur" , ben sana desem ki , hangi gün yaşlandın ? Spesifik bir gün veremezsin, bilimde, evrimde "aratür" diye bir şey yoktur, insanlar kolay anlasın diyen "aratür" denir, yanı maymundan insana şugün, şu yıl geçtik diyebilmek mümkün değildir. Burada işte, evrim teorisi ile "Adem" inancı çatışıyor.
Hani bana göre İslam'da çok fazla yanlış var ama, hadi diyelim hiçbir yanlış yok, evrimle "Adem" direkt çakışıyor bence, hani bunu kurtarmanın imkanı yok gibi geliyor bana, herkesin inancına, fikrine, düşüncesine saygı duyarım, birilerine dikte etmediği sürece.
Yaratabilir, ama orada "Adem" , ilk insan olayı boşa düşüyor, yani, insan dediğimiz şeyin "ilki yoktur" , ben sana desem ki , hangi gün yaşlandın ? Spesifik bir gün veremezsin, bilimde, evrimde "aratür" diye bir şey yoktur, insanlar kolay anlasın diyen "aratür" denir, yanı maymundan insana şugün, şu yıl geçtik diyebilmek mümkün değildir. Burada işte, evrim teorisi ile "Adem" inancı çatışıyor.
Hz.Adem yaratılmadan önce dünya varmıydı yokmuydu belli değil Allah Dünyayı yarattı canlilarin evrilmesiyle evrim Sapiense kadar geldiğini farz edelim Tanrı o Sapiens türlerinden herhangi birinden bir canlı alıp ona adem ismini koyup cennete götürüp onu sınamış olabilir burda evrim ile din çatışmıyor
Hz.Adem yaratılmadan önce dünya varmıydı yokmuydu belli değil Allah Dünyayı yarattı canlilarin evrilmesiyle evrim Sapiense kadar geldiğini farz edelim Tanrı o Sapiens türlerinden herhangi birinden bir canlı alıp ona adem ismini koyup cennete götürüp onu sınamış olabilir burda evrim ile din çatışmıyor
"O sapiens türlerinden herhangibirinden bir canlı alıp ona Adem ismini koyup.."
Kuran'da ademi topraktan yarattık diyor, senin dediğin gibi, zaten halihazırda varolan bir türün içinden seçtik, aldık gibi bir ibare yok, yakını bile yok. Biz biliyoruz ki, homo sapiens'ten önce homo erectus gibi onlarca farklı insan türü vardı, şimdi Adem'in "ilk" insan olması çok zor bir olay, çünkü biliyoruz ki Adem'den önce dünyada Homo yani (insan) cinsi vardı, Adem eğer dünyaya "insan" olarak indiyse, Adem'den bir nesil önceki, yani ondan 30 yıl önce yaşamış vehatta belkide adem gelince bile yaşamaya devam eden "homo" , "homo saphiens" değil miydi? Yani Adem'i "Homo Saphiens" in başlangıcı olarak mı görüyorsun? Bence uymuyor, çünkü senin dediğin gibi bir seçip almak gibi bir durum yok, açık açık topraktan yarattık yazıyor.
Hz.Adem yaratılmadan önce dünya varmıydı yokmuydu belli değil Allah Dünyayı yarattı canlilarin evrilmesiyle evrim Sapiense kadar geldiğini farz edelim Tanrı o Sapiens türlerinden herhangi birinden bir canlı alıp ona adem ismini koyup cennete götürüp onu sınamış olabilir burda evrim ile din çatışmıyor
"O sapiens türlerinden herhangibirinden bir canlı alıp ona Adem ismini koyup.."
Kuran'da ademi topraktan yarattık diyor, senin dediğin gibi, zaten halihazırda varolan bir türün içinden seçtik, aldık gibi bir ibare yok, yakını bile yok. Biz biliyoruz ki, homo sapiens'ten önce homo erectus gibi onlarca farklı insan türü vardı, şimdi Adem'in "ilk" insan olması çok zor bir olay, çünkü biliyoruz ki Adem'den önce dünyada Homo yani (insan) cinsi vardı, Adem eğer dünyaya "insan" olarak indiyse, Adem'den bir nesil önceki, yani ondan 30 yıl önce yaşamış vehatta belkide adem gelince bile yaşamaya devam eden "homo" , "homo saphiens" değil miydi? Yani Adem'i "Homo Saphiens" in başlangıcı olarak mı görüyorsun? Bence uymuyor, çünkü senin dediğin gibi bir seçip almak gibi bir durum yok, açık açık topraktan yarattık yazıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Ayrıca evrim sapiens'e kadar gelmişse "Adem" ilk olmuyor.. ama heryerde geçer ilk diye.
Keza eğer bir türün içinden alınmışsa Adem, bir anne ve babası olması gerekir, evrimsel olarak anne babası ondan çok geri bir tür olamaz, yani burada yine "Adem"i ilk, özel yapacak bir şey bulmak zorlama bence. Keza zaten "Topraktan yarattık" ifadesi geçiyor.
"O sapiens türlerinden herhangibirinden bir canlı alıp ona Adem ismini koyup.."
Kuran'da ademi topraktan yarattık diyor, senin dediğin gibi, zaten halihazırda varolan bir türün içinden seçtik, aldık gibi bir ibare yok, yakını bile yok. Biz biliyoruz ki, homo sapiens'ten önce homo erectus gibi onlarca farklı insan türü vardı, şimdi Adem'in "ilk" insan olması çok zor bir olay, çünkü biliyoruz ki Adem'den önce dünyada Homo yani (insan) cinsi vardı, Adem eğer dünyaya "insan" olarak indiyse, Adem'den bir nesil önceki, yani ondan 30 yıl önce yaşamış vehatta belkide adem gelince bile yaşamaya devam eden "homo" , "homo saphiens" değil miydi? Yani Adem'i "Homo Saphiens" in başlangıcı olarak mı görüyorsun? Bence uymuyor, çünkü senin dediğin gibi bir seçip almak gibi bir durum yok, açık açık topraktan yarattık yazıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Ayrıca evrim sapiens'e kadar gelmişse "Adem" ilk olmuyor.. ama heryerde geçer ilk diye.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Keza eğer bir türün içinden alınmışsa Adem, bir anne ve babası olması gerekir, evrimsel olarak anne babası ondan çok geri bir tür olamaz, yani burada yine "Adem"i ilk, özel yapacak bir şey bulmak zorlama bence. Keza zaten "Topraktan yarattık" ifadesi geçiyor.
"O sapiens türlerinden herhangibirinden bir canlı alıp ona Adem ismini koyup.."
Kuran'da ademi topraktan yarattık diyor, senin dediğin gibi, zaten halihazırda varolan bir türün içinden seçtik, aldık gibi bir ibare yok, yakını bile yok. Biz biliyoruz ki, homo sapiens'ten önce homo erectus gibi onlarca farklı insan türü vardı, şimdi Adem'in "ilk" insan olması çok zor bir olay, çünkü biliyoruz ki Adem'den önce dünyada Homo yani (insan) cinsi vardı, Adem eğer dünyaya "insan" olarak indiyse, Adem'den bir nesil önceki, yani ondan 30 yıl önce yaşamış vehatta belkide adem gelince bile yaşamaya devam eden "homo" , "homo saphiens" değil miydi? Yani Adem'i "Homo Saphiens" in başlangıcı olarak mı görüyorsun? Bence uymuyor, çünkü senin dediğin gibi bir seçip almak gibi bir durum yok, açık açık topraktan yarattık yazıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Ayrıca evrim sapiens'e kadar gelmişse "Adem" ilk olmuyor.. ama heryerde geçer ilk diye.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Keza eğer bir türün içinden alınmışsa Adem, bir anne ve babası olması gerekir, evrimsel olarak anne babası ondan çok geri bir tür olamaz, yani burada yine "Adem"i ilk, özel yapacak bir şey bulmak zorlama bence. Keza zaten "Topraktan yarattık" ifadesi geçiyor.
"O sapiens türlerinden herhangibirinden bir canlı alıp ona Adem ismini koyup.."
Kuran'da ademi topraktan yarattık diyor, senin dediğin gibi, zaten halihazırda varolan bir türün içinden seçtik, aldık gibi bir ibare yok, yakını bile yok. Biz biliyoruz ki, homo sapiens'ten önce homo erectus gibi onlarca farklı insan türü vardı, şimdi Adem'in "ilk" insan olması çok zor bir olay, çünkü biliyoruz ki Adem'den önce dünyada Homo yani (insan) cinsi vardı, Adem eğer dünyaya "insan" olarak indiyse, Adem'den bir nesil önceki, yani ondan 30 yıl önce yaşamış vehatta belkide adem gelince bile yaşamaya devam eden "homo" , "homo saphiens" değil miydi? Yani Adem'i "Homo Saphiens" in başlangıcı olarak mı görüyorsun? Bence uymuyor, çünkü senin dediğin gibi bir seçip almak gibi bir durum yok, açık açık topraktan yarattık yazıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Ayrıca evrim sapiens'e kadar gelmişse "Adem" ilk olmuyor.. ama heryerde geçer ilk diye.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Keza eğer bir türün içinden alınmışsa Adem, bir anne ve babası olması gerekir, evrimsel olarak anne babası ondan çok geri bir tür olamaz, yani burada yine "Adem"i ilk, özel yapacak bir şey bulmak zorlama bence. Keza zaten "Topraktan yarattık" ifadesi geçiyor.
İslam filozofları zamanında bir evrim teorisi olmadığı için, bunu açıklama gibi bir olayları yok. Onlara göre Adem = İlk insan , Maymun = Maymun , İnsan = İnsan , bildiğimiz anlamda evrimsel olarak, yani özellikle maymundan insana dönüşmek falan, adamı kes*rler kanka. İslam filazofları dediğimiz çoğu kişide , zamanında sürgün yemiş adamlar İbn-i Sina dahil.
İslam filozofları zamanında bir evrim teorisi olmadığı için, bunu açıklama gibi bir olayları yok. Onlara göre Adem = İlk insan , Maymun = Maymun , İnsan = İnsan , bildiğimiz anlamda evrimsel olarak, yani özellikle maymundan insana dönüşmek falan, adamı kes*rler kanka. İslam filazofları dediğimiz çoğu kişide , zamanında sürgün yemiş adamlar İbn-i Sina dahil.
İslam filozofu diyonce eski filozoflar gelmesin aga aklına şuanda İslama dair filozofluk yapan hayli adamlar var içlerinde ebrili reddetmeden acillayan kişilerde helbet vardır biraz yobaz bir din düşüncesi var senin aklında islam ile ilgili