Isı pompası ısıtma modunda olduğunda, batarya ısısı enerji tüketimini düşürmek için hava kanalındaki ısı değiştirici tarafından soğutuluyor. Isı pompası sistemi kapalı olduğunda ise bataryanın ısısı, araç önündeki ısı değiştirici yoluyla doğal soğutma kaynağından yardım alınarak soğutuluyor.
Kısaca ısı pompası olmayan araçta ısıtma soğutma sistemi tüm gücünü bataryadan alıyor ve menzili epey düşürüyor.
Isı pompası olunca bu sistem kullanılarak menzilden kayıp vermiyor. Kışın aşırı işe yarar. Isı pompası yoksa 450 menzili olan araçta kışın 300 menzili kullanmana sebep olur. Diğer tarafta kayıp yaşamazsın.
Her ne kadar karşılaştırılsa da toggda da ısı pompası bulunmamakta.
Bu videoda bu olaydan bahsediyor.
Kışın menzil ile alakalı olan sorulardan da burada bahsetmiş. İki videoyu da izlemeni öneririm. Teslanın farklarına bakmalısın