İnşallahUmarım seçimden sonra sahip çıkılır. Kazanan kim olursa olsun.
putperesler kazanırsa heykele sahip çıkarlar anca
Dostum sanırım daha gençsin veya bu konularda cahilsin o yüzden sana bir şey anlatmakla uğraşamam kendine iyi bakAynen kanka herşeyi yurtdışından al, tasarımı bile yabancı çizsin, civatanın yerli olmasına özen göster Alamanya arabayı gıskanır he çok dolaştırmayın.
her devlet yanlısının klasik lafı ''Daha gençsin ya da cahilsin yiğenum' .dDostum sanırım daha gençsin veya bu konularda cahilsin o yüzden sana bir şey anlatmakla uğraşamam kendine iyi bak
Ben hükümet yanlısı değilim hatta yurtdışına gideceğim direkt, ben sadece sektörün içindeyim ve bir aracın üretim planinin başlangıcından sonuna kadar nasıl işlediğini bir halt bilmeyen kişilere anlatmakla ugraşamam. Bir hattın kurulması veya bir projenin gerçekleşmesi şak diyince olmuyor.her devlet yanlısının klasik lafı ''Daha gençsin ya da cahilsin yiğenum' .d
Arkadaşın burada bahsettiği konunun doğruluğundan şüphe duymuyorum. Farklı bir sektör ancak, ben de Alarko-Carrier'ın çatı tipi klima üreten departmanında staj yapmıştım ve arkadaşımızın dediği problemlere bizzat ben de şahit olmuştum. Üstelik düzenli olarak üretilen ve aşırı teferruat içermeyen parçalar gönderilmesine rağmen çok fazla hatayla karşılaşıyorduk. Türkiye'de tedarikçilerde genel olarak bir özensizlik var demek ki.TOGG'un tüm üretim bantlarını üreten firmada staj yaptım (otomotiv mühendisliği okuyorum) Ciddi bir çalışma var ve gerçekten bitti sayılır tüm hatlar. Gizli bilgilerde edindim medyaya yansımayan fakat burada paylaşamam. Ek olarak şuan ki aracın üretiminin gecikmesinin en büyük nedeni, TR de ki fason üreten tedarikçiler. Araç yerli olsun diye fason denilen( her hangi küçük veya büyük hammadde , parça vb.) parçaların tedariği Türk firmalardan yapılıyor. Fakat Türk tedarikçileri devamlı olarak kalite kontrol standartlarını sağlamayan ürün gönderiyor. Bizim mühendisler de parçaları kabul etmeyince süreç uzuyor. Kısacası keşke Ülkemizdeki tedarikçi firmalar bakkal gibi değil de profesyonel çalışsalar.
Çıkana kadar maliyetler ve kurda artışlar yaşanacağını ve üzerine vergiler bindirileceğini de hesap etmelisinizBu arabanın maliyeti 40.000Euro olarak açıklanmadı mı? Şu an 670K yapıyor. 1M olma intimali 0 gibi
Kesinlikle bu fason dediğimiz tedarikçi firmalarla iş yapılmamalı sırf yerliler diye. 1 kamyon sevkiyat geliyorsa %40'ı kalite-kontrolden geçemiyor ve reddediliyor. Tedarikçi de parçaları yeniden getiriyor fakat süreç çok uzuyor. 1 haftalık iş oluyor 1 ay, ve bu bahsettiğim her tedarikte ve parçada yaşanıyor. Almanlardan aldığımız gripper denilen parçalar var ve sıfır hata ile geliyor bize mesela.Arkadaşın burada bahsettiği konunun doğruluğundan şüphe duymuyorum. Farklı bir sektör ancak, ben de Alarko-Carrier'ın çatı tipi klima üreten departmanında staj yapmıştım ve arkadaşımızın dediği problemlere bizzat ben de şahit olmuştum. Üstelik düzenli olarak üretilen ve aşırı teferruat içermeyen parçalar gönderilmesine rağmen çok fazla hatayla karşılaşıyorduk. Türkiye'de tedarikçilerde genel olarak bir özensizlik var demek ki.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Çıkana kadar maliyetler ve kurda artışlar yaşanacağını ve üzerine vergiler bindirileceğini de hesap etmelisiniz
Ben de ondan bahsediyorum zaten. 1.5M aşağısı hayal olurArkadaşın burada bahsettiği konunun doğruluğundan şüphe duymuyorum. Farklı bir sektör ancak, ben de Alarko-Carrier'ın çatı tipi klima üreten departmanında staj yapmıştım ve arkadaşımızın dediği problemlere bizzat ben de şahit olmuştum. Üstelik düzenli olarak üretilen ve aşırı teferruat içermeyen parçalar gönderilmesine rağmen çok fazla hatayla karşılaşıyorduk. Türkiye'de tedarikçilerde genel olarak bir özensizlik var demek ki.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Çıkana kadar maliyetler ve kurda artışlar yaşanacağını ve üzerine vergiler bindirileceğini de hesap etmelisiniz
1 milyon lirayı bulmaz demek istediğinizi sandım Özür dilerim.Ben de ondan bahsediyorum zaten. 1.5M aşağısı hayal olur