Oyun sektörünün içinde olan biri olarak şunları söyleyebilirim , Yazdığın şeylerin birçoğu doğru ama hepsi değil. Türkiyede gerçekten yetişmiş ve tecrübeli bir çok insan var ve bu insanlar istese çok kaliteli oyunlar ortaya koyabilir ama neden koyamıyor diyorsanız sebebi tabiikide yatırımcılar ve şirket sahiplerinin günü kurtarayım derdi. Şöyle ki bir şirket sahibi/yatırımcı tutacağı ve para getireceği kesin olmayan bir oyuna 3-5 yıl yatırım yapmak istemiyor o yüzden hyper-casual gibi 1 haftada yapılabilen , yapılıp başarısız olunsa bile kolayca çöpe atılabilen oyunlara yöneliyorlar. Ama türkiyede başaralı ve büyük oyunlar yokmu tabi ki de var örneğin;
1-Mount&Blade
2-Zula
3-Kafa topu
4-Crysis serisi ve farcry 1 (Ne kadar almanyada geliştirilmiş olsada crytek'in sahibi 3 türk asılı kardeşler)
5-İstanbul kıyamet vakti
6-Kabus 22
7-Rise online
8-Death Relieves ( daha yayınlanmadı)
9-TFM:The Firt Man
10-Demonologist
11-Racing Kingdom (Daha çıkmadı)(Kendi çalıştığım şirketin geliştirmekte olduğu mobil oyun)
vs. böyle sayılabilir sayıları evet az ama bunlar türklerinde güzel oyunlar yapabildiğini gösteriyorum ekonomik olarak zincirlerimizi kırabilirsek eminim global anlamda çok daha büyük oyunlar yapabiliriz.