Windows Siyah Ekran Sorunu

z.talha

80+
Katılım
17 Şubat 2026
Mesajlar
230
Reaksiyon skoru
44
merhaba ne zaman bilgisayarı formatlasam windows ilk 1 2 saat felaket derecede siyah ekran verip duruyor ondan sonra kendi kendine düzeliyor sebebini bilmiyorum her seferindede farklı bi kod veriyor hatta bugün windowsu yüklerken canım çıktı 7 saatde anca yükledim windows kurulum ekranında bile siyah ekran verdi usbde çalışıyo olmasına rağmen. ama linux dağıtımlarında hiç bir sorun olmuyor sadece windowsta oluyor bu çökme olayı isoyu kaç kere sil yükle yaptım rami çıkarıp taktım anca yükleyebildim şansa bala sorun ne gram bilmiyorum yapay zekaya soruyorum işlemci diyo anakart diyo ssd diyo ram diyo ekran kartı diyo olabilecek tüm bilgisayar parçalarını sayıyor bana psum biraz kalitesiz ondan olabilir mi acaba rampage 500w psu kullanıyorum 1070ti sistemde
1782114615850.webp

birde şundan şüpheleniyorum bunu ne zaman güncellemeye çalışsam 5 inci dakikada siyah ekran veriyor sürekli yeniden deneye basıp anca kuruyorum 7 8 siyah ekrandan sonra
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: VeVx
1782114945207.webp

birde siteler şöyle oluyor zorlayınca gene siyah ekran atıyor
 
Ssd sağlık durumuna bakın bazen ssd çalışıyor gibi görünse bile HDD'den daha yavaş oluyor sağlıkda sorun varsa. yada marka kötüyse de 2 3 yıldır kullanıyorsanız ondan da olabilir
 
Ssd sağlık durumuna bakın bazen ssd çalışıyor gibi görünse bile HDD'den daha yavaş oluyor sağlıkda sorun varsa. yada marka kötüyse de 2 3 yıldır kullanıyorsanız ondan da olabilir
1782115406860.webp

daha yeni aldım sayılır böyle şuan kötü sektörden yapacağını düşünmüyorum çünkü ilk topladığımdada yapıyodu kötü sektör olmadan önce
 
Tam emin değilim ama benzer bir sorunu bende geçmişte yaşamıştım. Dediğiniz gibi linuxta aynı sorun olmuyordu ve diğer anlattığınız bilgiler de örtüşüyor. işlemciniz de görüntü birimi var mı varsa? Driverlar uyumsuz hale gelmiş olabilir. işlemciye dahili grafik olarak driver yüklememek lazım bunun bir yolu var mı şuan hatırlamıyorum. Ama ben bu şekilde çözmüştüm diye hatırlıyorum. Bir de lütfen yanlış anlamayın monitöre bağlı görüntü kablosunun anakart değil ekran kartına bağlı olduğuna emin olun lütfen. Bu windowsu yavaş yüklemeyi açıklamıyor. ramlere xmp veya expo açık olmadan memtest yapmanı öneririm. Hatta ramleri tek tek de deneyerek bunu yapabilirsin. işlemci anakart ve ramlerinizin de marka modelini yazabilir misiniz?
 
bende buna bernzer bişi yaşamıştım kafayı yemiştim win 10da sorun yoktu 11 de vardı ben bios sürümünü güncellemiş elimle tek tek driverlarını kurmuştum bir sorun olmamıştı
 
Tam emin değilim ama benzer bir sorunu bende geçmişte yaşamıştım. Dediğiniz gibi linuxta aynı sorun olmuyordu ve diğer anlattığınız bilgiler de örtüşüyor. işlemciniz de görüntü birimi var mı varsa? Driverlar uyumsuz hale gelmiş olabilir. işlemciye dahili grafik olarak driver yüklememek lazım bunun bir yolu var mı şuan hatırlamıyorum. Ama ben bu şekilde çözmüştüm diye hatırlıyorum. Bir de lütfen yanlış anlamayın monitöre bağlı görüntü kablosunun anakart değil ekran kartına bağlı olduğuna emin olun lütfen. Bu windowsu yavaş yüklemeyi açıklamıyor. ramlere xmp veya expo açık olmadan memtest yapmanı öneririm. Hatta ramleri tek tek de deneyerek bunu yapabilirsin. işlemci anakart ve ramlerinizin de marka modelini yazabilir misiniz?
sorun değil expo açık değil işlemcimin dahili ekran kartı yok ryzen 5 1600AF kullanıyorum ama monitörümde sadece vga girişi olduğundan vga dp dönüştürücüsü kullanıyorum bundan olacağını düşünmüyorum Corsair Vengeance LPX 8gb ram var 1 tane birde gigabyte b450m k cf anakartım var
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

bende buna bernzer bişi yaşamıştım kafayı yemiştim win 10da sorun yoktu 11 de vardı ben bios sürümünü güncellemiş elimle tek tek driverlarını kurmuştum bir sorun olmamıştı
bilgisayarcıya götürsem çok para ister mi
 
sorun değil expo açık değil işlemcimin dahili ekran kartı yok ryzen 5 1600AF kullanıyorum ama monitörümde sadece vga girişi olduğundan vga dp dönüştürücüsü kullanıyorum bundan olacağını düşünmüyorum Corsair Vengeance LPX 8gb ram var 1 tane birde gigabyte b450m k cf anakartım var
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


bilgisayarcıya götürsem çok para ister mi
bence götürme yazılımsal bişiye benziyor yedsek bir ekran kartın varsa 1070 ti ı söküp bir dene
 
Kral durum şu; 0x00000139 kodu Windows'un ana sistem verileri bozulduğu için kendini korumaya aldığını, 0x0000003b kodu ekran kartı sürücüsünün o an donanımla elektrik veya frekans uyuşmazlığı yaşayıp çöktüğünü, Olay 6008 bilgisayarın normal kapanmadığını (yani donduğu için senin düğmeden kapattığını veya elektriğin aniden kesildiğini), Pre-attestation uyarısı ise anakarttaki TPM güvenlik çipinin Windows'la kapışıp sistemi kilitlediğini ve kurulumu işkenceye çevirdiğini gösteriyor. Yani özetle parçaların fiziksel olarak sağlam ama ilk kurulumda yazılım ve güç yönetimi birbirine giriyor. ben biosu güncelleyip tpmi sıfırlamanı fabrika ayarlarına döndürmeni ve internetsiz kurulum yapmanı öneririm
 
Kral durum şu; 0x00000139 kodu Windows'un ana sistem verileri bozulduğu için kendini korumaya aldığını, 0x0000003b kodu ekran kartı sürücüsünün o an donanımla elektrik veya frekans uyuşmazlığı yaşayıp çöktüğünü, Olay 6008 bilgisayarın normal kapanmadığını (yani donduğu için senin düğmeden kapattığını veya elektriğin aniden kesildiğini), Pre-attestation uyarısı ise anakarttaki TPM güvenlik çipinin Windows'la kapışıp sistemi kilitlediğini ve kurulumu işkenceye çevirdiğini gösteriyor. Yani özetle parçaların fiziksel olarak sağlam ama ilk kurulumda yazılım ve güç yönetimi birbirine giriyor. ben biosu güncelleyip tpmi sıfırlamanı fabrika ayarlarına döndürmeni ve internetsiz kurulum yapmanı öneririm
çok teşekkürler ne desem az 1 aydır aynı sorunu yaşıyorum yapay zeka felan gram yardımcı olmadı denicem
 
Geri
Top