yusuf7878
80+ Silver
- Katılım
- 26 Temmuz 2024
- Mesajlar
- 3,033
- En İyi Cevap
- 1
- Reaksiyon skoru
- 1,816
Ne hikmetse ilk başta tartışmaya ben elektrikçiyim diye giren sizdiniz. Sonradan 20 yıldır elektronik tamir ediyorum diyende sizdiniz. Yani en baştan beri Sidik yarıştıran sizsiniz. Burada kimsenin kimseden üstünlüğü yok. Ben hiçbir yerde yok ben buyum yok ben şu yaşındayım yok 20 yıl deneyimim var gibi bir söylemde bulunmadım. Sadece siz sordunuz diye cevap verdim.Artık tartışmak istemiyorum. Bu kaliteli bir tartışma yerine sidik yarışına dönüyor.
Malesef verdiğiniz bilgiler doğru değil. Öncelikle akım birini Watt değildir. VRM mosfetlerden watt değil akım geçer. İşin teknik kısmını sizinle tartışırım bir elektronikçi olarak ama konu o değil.
İnternetten terimler öğrenip burada yazıp durmayın arkadaşım. Eline bir güç kaynağı al, mosfetlerin kaynağına 12V ve çektiği akımı ölç video çek bana.
Güç kaynaklarını basit bir örnek olarak belirttim. Konu zaten güç kaynakları değil. Siz bana güç kaynağını ölçüp verin dediniz. Ben değil.Ben hiç bir şekilde şu bunu veremez demedim güç kaynakları hakkında.
Böyle bir saçmalık olabilir mi? Olamaz. Ben bunu direkt kendim deneyimledim. Hatta XTU üzerinde bunun için bir gösterge bile mevcut. İşlemci anakart yüzünden Thorttle yaparsa uyarı veriyor.Siz 14900K da taksanız 12100F de taksanız Mosfetler aynı sıcaklığa ulaşırlar. Termal boğulmaya girip işlemcinin saat hızının düşmesi için işlemcinin çok ısınması gerekir. VRM Mosfetler ısındı diye işlemci gücü azaltmaz. Keşke dediğiniz gibi bir şey olsaydı Mosfetler yanmazdı. Elimde 12400F var, 14600KF niz varda gönderin H610 anakartta size test edeyim.
Ya akım sınırlaması yüzünden verebilir ya da sıcaklık sebebiyle. H610'da sağdaki gösterge her zaman turuncu oluyordu bende. Ve işlemci sürekli 50W'da düşüp kendini kısıyordu.
Burasıda saçmalıktan ibaret örneğin. 1.'si Laptop bataryaları 19V oluyor. Basit matematik yapalım. Laptop'un işlemcisi 45W, GPU'su 100W çekiyor olsun. Öbür bileşenler de 20W olsun. Toplamda ne kadar ediyor? 175W. Peki 175'i 19'a bölün ne çıkıyor? 3.3A gibi bir değer çıkıyor. Yani Bataryadan 3.3 amper çekiliyor yük altında. Bu kısım doğru.Efendim öncelikle terimleri netleştirmemiz lazım. 140-150 amper çok büyük bir değer. Bir laptop bataryası boş olduğunda ve tüm sistemi en ağır yüke soktuğunuz da bile 3-4 amper total akım çeker.
İşlemci tarafında da aynı şey geçerli. 750W Gold bir güç kaynağı, i5 13600KF ve 3070'li bir sistem olsun. 13600KF ve 3070(OC'li 270W) ikilisi 470W civarını görüyor. Sistemi de 30W sayarsak toplamda 500W'lık bir güç tüketimi oluyor. Güç kaynağı sisteme 500W sağlarken, şebekeden 560W civarı bir miktar çekiyor. Bu kaç amper oluyor peki? 560'ı 230'a bölün? 2.5 amper gibi bir değer çıkıyor. Peki güç kaynağı sisteme kaç amper sağlıyor? 47 amper. Eee şebekeden 2.5 amper çekiyor ama sisteme 47 amper sağlıyor nasıl oluyor bu? Çünkü birisi 230V AC birisi 12V DC. Hatta 115 AC olsaydı giriş akımı 2 katına çıkardı voltaj düştüğünden dolayı. Voltaj ne kadar düşerse aynı enerjisi sağlamak için gereken akım o kadar artar.
Peki biz bu sistemi wattmetreye bağlarsak ne olur? Ekranında 560W gibi bir değer görmesi gereki değil mi?
CPU tarafına gelelim. 13600KF tam yükte 205W+ üstü çekebilen bir işlemci. Daha önceki fotoğraflarımda da attım. Hatta testi yine yapayım.
1.25V'da 165 amper çekiyor. Bu ikisini çarpınca da 205W falan ortaya çıkıyor. Voltaj sürekli değiştiğinden normal. Yani işlemci gerçekten 165 amper çekiyor olması gerekli. Neden mi? Çünkü eğer çekmeseydi Wattmetre'de öyle bir değer gözükemezdi. 2 saattir 19V 195 amper ile 1.2V 195 amperin aynı şey olmadığını anlatmaya çalışıyorum ama siz hala 150 amper insanı yok eder diyorsunuz...
19'u 195 ile çarparsanız çok uçuk bir rakam çıkıyor. Bir zahmet insanı yerinden hoplatsın. Fakat 1.2V ile 195'i çarparsanız 200W çıkıyor ki voltaj çok düşük. Hatta yine bunu güç kaynaklarından bir örnek vereyim. Neden PWM hattı aşırı derecede ölümcülken, DC hattı değil? AC olduğundan mı? Hayır, çünkü 230V gibi dehşet yüksek bir değer mevcut. DC hattında ise en fazla 12V var. 12V ile çarpılmak için dilinizi direkt kablolara deydirmeniz lazım.
Sürekli işte ben bir şeyler öğrenmek istiyorum fakat siz anlamıyorsunuz diyorsunuz ama sürekli olarak varsayımlar üzerinden konuşuyorsunuz. Öğrenmek isteseydiniz bu bilgileri öğrenmeyi bırakın sitelerde dolaşıp daha fazlasını öğrenirdiniz. Sizin öğrenmek istediğiniz bir şey falan yok emin olun...
Son düzenleme: