❌İndirim Bitti! Intel İ5 14600kf 3.50ghz 24mb 14 Çekirdek 1700p Box Fansız İşlemci 9.707tl

Artık tartışmak istemiyorum. Bu kaliteli bir tartışma yerine sidik yarışına dönüyor.
Ne hikmetse ilk başta tartışmaya ben elektrikçiyim diye giren sizdiniz. Sonradan 20 yıldır elektronik tamir ediyorum diyende sizdiniz. Yani en baştan beri Sidik yarıştıran sizsiniz. Burada kimsenin kimseden üstünlüğü yok. Ben hiçbir yerde yok ben buyum yok ben şu yaşındayım yok 20 yıl deneyimim var gibi bir söylemde bulunmadım. Sadece siz sordunuz diye cevap verdim.
Malesef verdiğiniz bilgiler doğru değil. Öncelikle akım birini Watt değildir. VRM mosfetlerden watt değil akım geçer. İşin teknik kısmını sizinle tartışırım bir elektronikçi olarak ama konu o değil.
İnternetten terimler öğrenip burada yazıp durmayın arkadaşım. Eline bir güç kaynağı al, mosfetlerin kaynağına 12V ve çektiği akımı ölç video çek bana.
Ben hiç bir şekilde şu bunu veremez demedim güç kaynakları hakkında.
Güç kaynaklarını basit bir örnek olarak belirttim. Konu zaten güç kaynakları değil. Siz bana güç kaynağını ölçüp verin dediniz. Ben değil.

Siz 14900K da taksanız 12100F de taksanız Mosfetler aynı sıcaklığa ulaşırlar. Termal boğulmaya girip işlemcinin saat hızının düşmesi için işlemcinin çok ısınması gerekir. VRM Mosfetler ısındı diye işlemci gücü azaltmaz. Keşke dediğiniz gibi bir şey olsaydı Mosfetler yanmazdı. Elimde 12400F var, 14600KF niz varda gönderin H610 anakartta size test edeyim.
Böyle bir saçmalık olabilir mi? Olamaz. Ben bunu direkt kendim deneyimledim. Hatta XTU üzerinde bunun için bir gösterge bile mevcut. İşlemci anakart yüzünden Thorttle yaparsa uyarı veriyor.

1780775869051.webp


Ya akım sınırlaması yüzünden verebilir ya da sıcaklık sebebiyle. H610'da sağdaki gösterge her zaman turuncu oluyordu bende. Ve işlemci sürekli 50W'da düşüp kendini kısıyordu.

Efendim öncelikle terimleri netleştirmemiz lazım. 140-150 amper çok büyük bir değer. Bir laptop bataryası boş olduğunda ve tüm sistemi en ağır yüke soktuğunuz da bile 3-4 amper total akım çeker.
Burasıda saçmalıktan ibaret örneğin. 1.'si Laptop bataryaları 19V oluyor. Basit matematik yapalım. Laptop'un işlemcisi 45W, GPU'su 100W çekiyor olsun. Öbür bileşenler de 20W olsun. Toplamda ne kadar ediyor? 175W. Peki 175'i 19'a bölün ne çıkıyor? 3.3A gibi bir değer çıkıyor. Yani Bataryadan 3.3 amper çekiliyor yük altında. Bu kısım doğru.

İşlemci tarafında da aynı şey geçerli. 750W Gold bir güç kaynağı, i5 13600KF ve 3070'li bir sistem olsun. 13600KF ve 3070(OC'li 270W) ikilisi 470W civarını görüyor. Sistemi de 30W sayarsak toplamda 500W'lık bir güç tüketimi oluyor. Güç kaynağı sisteme 500W sağlarken, şebekeden 560W civarı bir miktar çekiyor. Bu kaç amper oluyor peki? 560'ı 230'a bölün? 2.5 amper gibi bir değer çıkıyor. Peki güç kaynağı sisteme kaç amper sağlıyor? 47 amper. Eee şebekeden 2.5 amper çekiyor ama sisteme 47 amper sağlıyor nasıl oluyor bu? Çünkü birisi 230V AC birisi 12V DC. Hatta 115 AC olsaydı giriş akımı 2 katına çıkardı voltaj düştüğünden dolayı. Voltaj ne kadar düşerse aynı enerjisi sağlamak için gereken akım o kadar artar.

Peki biz bu sistemi wattmetreye bağlarsak ne olur? Ekranında 560W gibi bir değer görmesi gereki değil mi?

CPU tarafına gelelim. 13600KF tam yükte 205W+ üstü çekebilen bir işlemci. Daha önceki fotoğraflarımda da attım. Hatta testi yine yapayım.

1780777120842.webp


1.25V'da 165 amper çekiyor. Bu ikisini çarpınca da 205W falan ortaya çıkıyor. Voltaj sürekli değiştiğinden normal. Yani işlemci gerçekten 165 amper çekiyor olması gerekli. Neden mi? Çünkü eğer çekmeseydi Wattmetre'de öyle bir değer gözükemezdi. 2 saattir 19V 195 amper ile 1.2V 195 amperin aynı şey olmadığını anlatmaya çalışıyorum ama siz hala 150 amper insanı yok eder diyorsunuz...

19'u 195 ile çarparsanız çok uçuk bir rakam çıkıyor. Bir zahmet insanı yerinden hoplatsın. Fakat 1.2V ile 195'i çarparsanız 200W çıkıyor ki voltaj çok düşük. Hatta yine bunu güç kaynaklarından bir örnek vereyim. Neden PWM hattı aşırı derecede ölümcülken, DC hattı değil? AC olduğundan mı? Hayır, çünkü 230V gibi dehşet yüksek bir değer mevcut. DC hattında ise en fazla 12V var. 12V ile çarpılmak için dilinizi direkt kablolara deydirmeniz lazım.

Sürekli işte ben bir şeyler öğrenmek istiyorum fakat siz anlamıyorsunuz diyorsunuz ama sürekli olarak varsayımlar üzerinden konuşuyorsunuz. Öğrenmek isteseydiniz bu bilgileri öğrenmeyi bırakın sitelerde dolaşıp daha fazlasını öğrenirdiniz. Sizin öğrenmek istediğiniz bir şey falan yok emin olun...
 
Son düzenleme:

Ufak bir ön giriş videosu ekledim. Ciddi olduğumu anlayın diye. Daha sonra test sistemlerini toplarlayıp güzel bir video çekerim. Zaten elektronik tamir videoları çekmek istiyordumsiz de bahane olursunuz. Bazı yerler de 12V yerine 19V kullanmış olabilirim. Genel de servisler bana Lptop gönderiyor tamir için. Ortamın dağınıklığını görmezden gelin lütfen.
en kalitesi e model değil hocam g modeli :D b , e ,g diye gidiyor msi da kalite
edit: oda çok dağınık hocam rahatsız olmuyor musunuz
 
Ne hikmetse ilk başta tartışmaya ben elektrikçiyim diye giren sizdiniz. Sonradan 20 yıldır elektronik tamir ediyorum diyende sizdiniz. Yani en baştan beri Sidik yarıştıran sizsiniz. Burada kimsenin kimseden üstünlüğü yok. Ben hiçbir yerde yok ben buyum yok ben şu yaşındayım yok 20 yıl deneyimim var gibi bir söylemde bulunmadım. Sadece siz sordunuz diye cevap verdim.



Güç kaynaklarını basit bir örnek olarak belirttim. Konu zaten güç kaynakları değil. Siz bana güç kaynağını ölçüp verin dediniz. Ben değil.


Böyle bir saçmalık olabilir mi? Olamaz. Ben bunu direkt kendim deneyimledim. Hatta XTU üzerinde bunun için bir gösterge bile mevcut. İşlemci anakart yüzünden Thorttle yaparsa uyarı veriyor.

Alıntıyı görüntüle

Ya akım sınırlaması yüzünden verebilir ya da sıcaklık sebebiyle. H610'da sağdaki gösterge her zaman turuncu oluyordu bende. Ve işlemci sürekli 50W'da düşüp kendini kısıyordu.


Burasıda saçmalıktan ibaret örneğin. 1.'si Laptop bataryaları 19V oluyor. Basit matematik yapalım. Laptop'un işlemcisi 45W, GPU'su 100W çekiyor olsun. Öbür bileşenler de 20W olsun. Toplamda ne kadar ediyor? 175W. Peki 175'i 19'a bölün ne çıkıyor? 3.3A gibi bir değer çıkıyor. Yani Bataryadan 3.3 amper çekiliyor yük altında. Bu kısım doğru.

İşlemci tarafında da aynı şey geçerli. 750W Gold bir güç kaynağı, i5 13600KF ve 3070'li bir sistem olsun. 13600KF ve 3070(OC'li 270W) ikilisi 470W civarını görüyor. Sistemi de 30W sayarsak toplamda 500W'lık bir güç tüketimi oluyor. Güç kaynağı sisteme 500W sağlarken, şebekeden 560W civarı bir miktar çekiyor. Bu kaç amper oluyor peki? 560'ı 230'a bölün? 2.5 amper gibi bir değer çıkıyor. Peki güç kaynağı sisteme kaç amper sağlıyor? 47 amper. Eee şebekeden 2.5 amper çekiyor ama sisteme 47 amper sağlıyor nasıl oluyor bu? Çünkü birisi 230V AC birisi 12V DC. Hatta 115 AC olsaydı giriş akımı 2 katına çıkardı voltaj düştüğünden dolayı. Voltaj ne kadar düşerse aynı enerjisi sağlamak için gereken akım o kadar artar.

Peki biz bu sistemi wattmetreye bağlarsak ne olur? Ekranında 560W gibi bir değer görmesi gereki değil mi?

CPU tarafına gelelim. 13600KF tam yükte 205W+ üstü çekebilen bir işlemci. Daha önceki fotoğraflarımda da attım. Hatta testi yine yapayım.

Alıntıyı görüntüle

1.25V'da 165 amper çekiyor. Bu ikisini çarpınca da 205W falan ortaya çıkıyor. Voltaj sürekli değiştiğinden normal. Yani işlemci gerçekten 165 amper çekiyor olması gerekli. Neden mi? Çünkü eğer çekmeseydi Wattmetre'de öyle bir değer gözükemezdi. 2 saattir 19V 195 amper ile 1.2V 195 amperin aynı şey olmadığını anlatmaya çalışıyorum ama siz hala 150 amper insanı yok eder diyorsunuz...

19'u 195 ile çarparsanız çok uçuk bir rakam çıkıyor. Bir zahmet insanı yerinden hoplatsın. Fakat 1.2V ile 195'i çarparsanız 200W çıkıyor ki voltaj çok düşük. Hatta yine bunu güç kaynaklarından bir örnek vereyim. Neden PWM hattı aşırı derecede ölümcülken, DC hattı değil? AC olduğundan mı? Hayır, çünkü 230V gibi dehşet yüksek bir değer mevcut. DC hattında ise en fazla 12V var. 12V ile çarpılmak için dilinizi direkt kablolara deydirmeniz lazım.

Sürekli işte ben bir şeyler öğrenmek istiyorum fakat siz anlamıyorsunuz diyorsunuz ama sürekli olarak varsayımlar üzerinden konuşuyorsunuz. Öğrenmek isteseydiniz bu bilgileri öğrenmeyi bırakın sitelerde dolaşıp daha fazlasını öğrenirdiniz. Sizin öğrenmek istediğiniz bir şey falan yok emin olun...
Ben size cevap vermedim. Bir sürü üyeliğiniz var sanırım. Biriyle yapay zekadan cevap veriyor birin de güç kaynağı modifiyecisi birin de elektronikçi olarak. Hangisi? Sizi etiketlemiş olsam da ben ilk başlarda bu üyeliğe cevap vermedim. İlk başta 14600K işlemcinin gayette H610M anakartta çalışacağını daha sonra da mosfetlerden 150A gibi büyük akım geçmediğini söyledim. Sonra o kadar yüksek akım geçer ki parmağınızı dokundurunca yanar meselesine cevap verdim sonra cevaplar güç kaynağına döndü. Tatilde olduğum için bilgisayara erişimim yok. Sizin gibi ne yazıldı kimi etiketledim telefondan uğraşamıyorum. Dönünce işleri bitirip size güzel bir video çekeceğim. Artık siz misiniz, kaç kişisiniz bilmiyorum. Bana görselle, yazıyla cevap vermeyin artık lütfen. 14600K işlemciniz varsa gönderin. Göndermeye güvenmez gibi hissederseniz ben size 2 tane anakart bir 12400F göndereyim siz video çekin. Yazmakla, teorik bilgilerle hiçbir şey olmaz. O 180 W çekermiş anakartta faz eksikmiş, soğutması yokmuş. Değeri şu kadarmış. Yarım yamalak bilgiler işi çorba eder ve yapay zekada sizi başka yola götürür.
 
Bu konu başlığında ne yaşıyorsunuz mübarekler Allah aşkına sidik yarıştırmayın iyice konu bütünlüğünden kopup başka bir yere evrilmiş.
 
Tamam arkadaşlar en bilgili, en donanımlı sizsiniz harbiden salın şu konuyu.

14600K ve H610 dünyanın hiç bir yerinde ne kullanılır, ne önerilir, ne tavsiye edilir şu kadar bariz bir gerçeklik üzerinden bile yok amper yok voltaj yok bilmem ne tartışması döndürüyorsanız diğerlerini düşünemiyorum bile haftalarca uzar gider.

H610 anakartın kendine bile faydası yok, bırakın 14600K yı normal şartlarda 14400F bile takılmaz çünkü PL açılınca 150W a kadar güç tüketebilen bir işlemci. H610 a 14100F gibi işlemciler takacan bu kadar basit.
 
Ben size cevap vermedim. Bir sürü üyeliğiniz var sanırım. Biriyle yapay zekadan cevap veriyor birin de güç kaynağı modifiyecisi birin de elektronikçi olarak. Hangisi? Sizi etiketlemiş olsam da ben ilk başlarda bu üyeliğe cevap vermedim. İlk başta 14600K işlemcinin gayette H610M anakartta çalışacağını daha sonra da mosfetlerden 150A gibi büyük akım geçmediğini söyledim. Sonra o kadar yüksek akım geçer ki parmağınızı dokundurunca yanar meselesine cevap verdim sonra cevaplar güç kaynağına döndü. Tatilde olduğum için bilgisayara erişimim yok. Sizin gibi ne yazıldı kimi etiketledim telefondan uğraşamıyorum. Dönünce işleri bitirip size güzel bir video çekeceğim. Artık siz misiniz, kaç kişisiniz bilmiyorum. Bana görselle, yazıyla cevap vermeyin artık lütfen. 14600K işlemciniz varsa gönderin. Göndermeye güvenmez gibi hissederseniz ben size 2 tane anakart bir 12400F göndereyim siz video çekin. Yazmakla, teorik bilgilerle hiçbir şey olmaz. O 180 W çekermiş anakartta faz eksikmiş, soğutması yokmuş. Değeri şu kadarmış. Yarım yamalak bilgiler işi çorba eder ve yapay zekada sizi başka yola götürür.
Hocam tatilde güneşte fazla kaldınız herhalde. İki kişinin size aynı evrensel fizik kurallarını ve donanım mimarisini anlatması bizi 'aynı kişi' veya 'çoklu hesap' yapmıyor. Tek ortak noktamız, sizin aksinize ikimizin de Ohm kanununu, Step-Down devresini ve lisede öğretilen fiziği biliyor olmamız. En baştan beri tartışmaya 'ben elektrikçiyim, 20 yıllık elektronik tamircisiyim' diye unvanlarıyla girip üstünlük kurmaya çalışan sizsiniz; teknik olarak duvara toslayınca da 'yapay zeka bu, okumuyorum, cevap vermiyorum' deyip topu taca atıp tatile kaçan yine sizsiniz. Bu mağdur edebiyatı gerçekten çok komik duruyor.

Bakın Yusuf hocam üşenmemiş, sizin o 'programlar 2-3 sıfır fazla gösteriyor, 150 Amper olmaz' fiyaskonuzu kapı gibi test verisiyle çürütmüş. 13600KF işlemcinin 1.25V gerilim altında tam tamına 165 Amper çektiğini ve bunun yük altında 205 Watt güce denk geldiğini canlı canlı test edip önünüze koymuş. İşlemci gerçekten o akımı çekmese, prizdeki Wattmetre o tüketimi uyduracak mı sanıyorsunuz? Ekranda bas bas bağıran telemetri verisine, XTU programına ve fiziksel Wattmetreye de yalan deyin tam olsun. Üstelik o çok övdüğünüz H610 anakartta sistemin nasıl akım limitine takıldığını, XTU programında o VRM turuncu uyarısının nasıl yandığını da bizzat tecrübe etmiş. Benim günlerdir anlattığım anakart darboğazı olayı budur.

Bana 12400F veya anakart gönderme teklifiniz için sağ olun, donanım takasına girmeye veya kargoculuk oynamaya hiç gerek yok. Sizin asıl ihtiyacınız olan şey kargodan işlemci beklemek değil, temel bir fizik kitabıdır.

Hala inatla '150 amper adamı yok eder' diyorsunuz. Yusuf hocanın da çok güzel anlattığı gibi; 230V AC şebeke elektriğinin ölümcüllüğüyle, işlemciyi besleyen 1.2V DC gerilimi aynı kefeye koyuyorsunuz. Sizi elektrikten çarpacak olan şey akımın büyüklüğü değil, o akımı vücudunuza zerk edecek olan 'Voltaj' iticiliğidir. 1.2 Volt gibi komik bir gerilimin sizin yüksek dirençli yalıtkan derinizi aşıp da o akımı bedeninize basması fiziksel olarak imkansızdır. Elektrik çarpması için dilinizi falan değdirmeniz lazım o kablolara.

Sizin 20 yıllık klasik kart tamircisi mantığınız ve ölü anakarta 12V verip akım çekme testiniz doğru; ama Intel datasheet'leri, XTU verileri, Cybenetics testleri ve canlı Wattmetre verileri yalan, öyle mi? Biz size bir şeyler anlatmaya çalışmaktan yorulduk, siz kendi ezberinizde boğulmaktan yorulmadınız. Tatilinizin keyfini çıkarın. Dönünce o bahsettiğiniz videoyu çekerken multimetrenin proplarını prize veya 12V girişine sokmamaya dikkat edin.
 
Geri
Top