Yardım RTX 5060ti mi RTX 5070 mi Rx9070 mi

exCyrus99

80+
Katılım
28 Mayıs 2026
Mesajlar
7
Reaksiyon skoru
1
Rtx 5060ti 16GB mı almalıyım yoksa 5070 mi yada 9070 mi 2k çözünürlükse oyun oynuyorum işlemcim ryzen 5 7500F nvidia daha çok seviyorum ama Amd fp olarak iyi olduğu için sorucam
 
5070 iyi güzel hoşta bi alt modeli 5060 larda 16 gb modeli var 5070de 12 gb var ve yetersiz gelecek vram değeri
 
rx 9070 mi 9070 xt mi eğer rx 9070 ise rtx 5070 rx 9070 xt ise kesinlikle 9070 xt
 
Rtx 5060ti 16GB mı almalıyım yoksa 5070 mi yada 9070 mi 2k çözünürlükse oyun oynuyorum işlemcim ryzen 5 7500F nvidia daha çok seviyorum ama Amd fp olarak iyi olduğu için sorucam
26 27 Bandına 9070 bulabilirsen en iyisi o olur. Ama bulamazsan 9070XT yi zorla hocam. 5070 de güzel kart ama 12 GB vram şu dönemde bence yetersiz kalıyor. 5060Ti 16GB ise ateş pahası.
 
öncelikle amd yi unut. sana 5070 ten daha güçlü olduğu falan söylenir ama zaten mfg 4x açınca 9070xt yi geçiyorsun. nvidia al stabilite ve basit kullanıcı dostu yazılımını kullan. amd yalan dolandan başka bir şey değil. fsr4 çıkalı bir yıldan fazla oldu, bir yıldır çıkan oyunlardan kaç tanesinde fsr4 var? ama nerdeyse çıkan her oyun dlss4 ve mfg desteğiyle çıkıyor. mesela yazılım desteği de çok yavaş. nvidia yeni bir oyun çıktığı zaman oyun steame gelir gelmez oyunu destekleyen sürücüyü yayınlıyor. amd bazen haftalar sonra yayınlıyor sürücüyü. bu arada bu yorumları boş sallamıyorum, 9070xt ilk çıktığı zaman alanlardanım, 8-9 ay kullandım sonra satıp kurtuldum aylardır geri nvidia ya dönmüşüm acayip kafam rahat. hangi oyunu oynasam açıyorum ışın izlemeyi alıyorum grafikleri full'e , mfg 4x açıyorum 200 fps oynuyorum. gelelim 5060ti mi 5070 mi sorusuna , ona da yapay zekanın dediklerini ekliyorum aşağıya;

Detaylı Karşılaştırma

  • Performans: Testlerde RTX 5070, 1440p’de %35 ve 4K’da %40 civarında daha yüksek FPS veriyor. Bu fark, özellikle AAA oyunlarda akıcı oynanış için kritik.
  • VRAM: 5060 Ti’nin 16GB VRAM’i, yüksek çözünürlüklü dokular ve gelecekteki oyunlar için avantaj sağlayabilir. Ancak GPU gücü yetersiz olduğunda bu VRAM tam anlamıyla kullanılamıyor.
  • Ray Tracing: 5070, daha fazla CUDA çekirdeği ve RT çekirdeği sayesinde ışın izleme performansında belirgin şekilde üstün.
  • Enerji Verimliliği: 5060 Ti daha az güç tüketiyor, bu da daha serin ve sessiz sistem isteyenler için avantaj.
  • Fiyat/Performans: 5070 daha pahalı olsa da sunduğu performans farkı, uzun vadede daha mantıklı bir yatırım haline getiriyor.

Hangi Kullanıcı İçin Hangi Kart?

  • RTX 5070:
    • 1440p veya 4K çözünürlükte oyun oynayanlar
    • Yüksek FPS ve ray tracing isteyenler
    • Daha uzun ömürlü bir kart arayanlar
  • RTX 5060 Ti 16GB:
    • Daha düşük bütçeli kullanıcılar
    • 1080p veya orta seviye 1440p oyun oynayanlar
    • VRAM’i yoğun kullanan içerik üreticiler veya AI uygulamalarıyla uğraşanlar
 
5070 bant genişliğinden doalyı 12gb vrami daha iyi kullanıyordu diye hatırlıyorum veri giriş çıkışı hızlı olduğu için 12gb dolmuyor kolay kolay. Yapay zeka ile ilgileniyorsan kesinlikle 5070 derim nvidia yapay zekada ayrı bir yerde ama sadece oyunsa 9070/9070xt falan da düşünülebilir.
5060ti çok kötü karar olur 16gb vrami var ama zaten o vrami dolduracak güçte değil kart.
 
öncelikle amd yi unut. sana 5070 ten daha güçlü olduğu falan söylenir ama zaten mfg 4x açınca 9070xt yi geçiyorsun. nvidia al stabilite ve basit kullanıcı dostu yazılımını kullan. amd yalan dolandan başka bir şey değil. fsr4 çıkalı bir yıldan fazla oldu, bir yıldır çıkan oyunlardan kaç tanesinde fsr4 var? ama nerdeyse çıkan her oyun dlss4 ve mfg desteğiyle çıkıyor. mesela yazılım desteği de çok yavaş. nvidia yeni bir oyun çıktığı zaman oyun steame gelir gelmez oyunu destekleyen sürücüyü yayınlıyor. amd bazen haftalar sonra yayınlıyor sürücüyü. bu arada bu yorumları boş sallamıyorum, 9070xt ilk çıktığı zaman alanlardanım, 8-9 ay kullandım sonra satıp kurtuldum aylardır geri nvidia ya dönmüşüm acayip kafam rahat. hangi oyunu oynasam açıyorum ışın izlemeyi alıyorum grafikleri full'e , mfg 4x açıyorum 200 fps oynuyorum. gelelim 5060ti mi 5070 mi sorusuna , ona da yapay zekanın dediklerini ekliyorum aşağıya;

Detaylı Karşılaştırma

  • Performans: Testlerde RTX 5070, 1440p’de %35 ve 4K’da %40 civarında daha yüksek FPS veriyor. Bu fark, özellikle AAA oyunlarda akıcı oynanış için kritik.
  • VRAM: 5060 Ti’nin 16GB VRAM’i, yüksek çözünürlüklü dokular ve gelecekteki oyunlar için avantaj sağlayabilir. Ancak GPU gücü yetersiz olduğunda bu VRAM tam anlamıyla kullanılamıyor.
  • Ray Tracing: 5070, daha fazla CUDA çekirdeği ve RT çekirdeği sayesinde ışın izleme performansında belirgin şekilde üstün.
  • Enerji Verimliliği: 5060 Ti daha az güç tüketiyor, bu da daha serin ve sessiz sistem isteyenler için avantaj.
  • Fiyat/Performans: 5070 daha pahalı olsa da sunduğu performans farkı, uzun vadede daha mantıklı bir yatırım haline getiriyor.

Hangi Kullanıcı İçin Hangi Kart?

  • RTX 5070:
    • 1440p veya 4K çözünürlükte oyun oynayanlar
    • Yüksek FPS ve ray tracing isteyenler
    • Daha uzun ömürlü bir kart arayanlar
  • RTX 5060 Ti 16GB:
    • Daha düşük bütçeli kullanıcılar
    • 1080p veya orta seviye 1440p oyun oynayanlar
    • VRAM’i yoğun kullanan içerik üreticiler veya AI uygulamalarıyla uğraşanlar
Hiç biri degil 5050 alıp mfg açmak lazım. Yaptığın yorumlar o kadar boş ki yok mfg var yok şu var yok satıp kurtuldum Kim satıp kurtulmuş Dostum sizin gibilerle uğraşmaktan bıktım siz gidin 55 bin TL'ye alın o karti değecek mi sonra bir de düşün 30 bine aldığın kart forza da vram hatası veriyor ona ne yapacaksın?
 
Geri
Top