öncelikle amd yi unut. sana 5070 ten daha güçlü olduğu falan söylenir ama zaten mfg 4x açınca 9070xt yi geçiyorsun. nvidia al stabilite ve basit kullanıcı dostu yazılımını kullan. amd yalan dolandan başka bir şey değil. fsr4 çıkalı bir yıldan fazla oldu, bir yıldır çıkan oyunlardan kaç tanesinde fsr4 var? ama nerdeyse çıkan her oyun dlss4 ve mfg desteğiyle çıkıyor. mesela yazılım desteği de çok yavaş. nvidia yeni bir oyun çıktığı zaman oyun steame gelir gelmez oyunu destekleyen sürücüyü yayınlıyor. amd bazen haftalar sonra yayınlıyor sürücüyü. bu arada bu yorumları boş sallamıyorum, 9070xt ilk çıktığı zaman alanlardanım, 8-9 ay kullandım sonra satıp kurtuldum aylardır geri nvidia ya dönmüşüm acayip kafam rahat. hangi oyunu oynasam açıyorum ışın izlemeyi alıyorum grafikleri full'e , mfg 4x açıyorum 200 fps oynuyorum. gelelim 5060ti mi 5070 mi sorusuna , ona da yapay zekanın dediklerini ekliyorum aşağıya;
- Performans: Testlerde RTX 5070, 1440p’de %35 ve 4K’da %40 civarında daha yüksek FPS veriyor. Bu fark, özellikle AAA oyunlarda akıcı oynanış için kritik.
- VRAM: 5060 Ti’nin 16GB VRAM’i, yüksek çözünürlüklü dokular ve gelecekteki oyunlar için avantaj sağlayabilir. Ancak GPU gücü yetersiz olduğunda bu VRAM tam anlamıyla kullanılamıyor.
- Ray Tracing: 5070, daha fazla CUDA çekirdeği ve RT çekirdeği sayesinde ışın izleme performansında belirgin şekilde üstün.
- Enerji Verimliliği: 5060 Ti daha az güç tüketiyor, bu da daha serin ve sessiz sistem isteyenler için avantaj.
- Fiyat/Performans: 5070 daha pahalı olsa da sunduğu performans farkı, uzun vadede daha mantıklı bir yatırım haline getiriyor.
- RTX 5070:
- 1440p veya 4K çözünürlükte oyun oynayanlar
- Yüksek FPS ve ray tracing isteyenler
- Daha uzun ömürlü bir kart arayanlar
- RTX 5060 Ti 16GB:
- Daha düşük bütçeli kullanıcılar
- 1080p veya orta seviye 1440p oyun oynayanlar
- VRAM’i yoğun kullanan içerik üreticiler veya AI uygulamalarıyla uğraşanlar