İyi Forumlar,
Modem: TP-Link Archer VR300, altyapı: VDSL2.
Uzun süredir içinden çıkamadığım, hem Türk Telekom hem de TurkNet tarafında yaşadığım garip bir altyapı/hız sorunu var. Süreç tam olarak şöyle:
Türk Telekom abonesiyken 50 Mbps Download / 8 Mbps Upload paketim vardı. Taahhüt bitimine doğru hızlarım 3 Download / 0.1 Upload seviyelerine düştü. Oluşturduğum arıza kaydı sonrası teknik ekip "Ankastreye kadar sorunsuz 65/18 mbps geliyor, ev içi kablolarınız sıkıntılı, elektrikçi çağırın" dedi.
Kontrol sağlamak için modemi ve laptopu alıp ankastrenin yanına indim. Direkt ankastreden modeme kablo bağladığımda hat değerlerinde 64.5 Download / 12.2 Upload gördüm. Fotoğrafı aşağıya ekliyorum. Ekibin tespiti doğru gibiydi.
Herhangi bir destek almadan taahhüt bitti ve 1 ay taahhütsüz kullandım. Bu 1 ay boyunca, iç tesisatta hiçbir şey değiştirmememe rağmen hızım 48-50 Download / 10-12 Upload seviyelerine yükseldi ve hiç düşmedi. Tekrar taahhüt yeniledim, 2 gün sonra hız yine 25-30 Download'a çakıldı.
Duruma sinirlenip TurkNet'e geçtim (75/8 paketine) ama hız yine 20-25 Download seviyelerinde kaldı. Destek kaydı açtım, muhtemelen ankastredeki eski Türk Telekom teknik ekibin notlarına bakarak direkt "İç tesisat sorunlu" deyip geçtiler.
Elektrikçi çağırıp ankastreden dairedeki modeme 50 metre yeni hat çektirdim.
Yeni hat çekilmesine rağmen hat değerlerim, eskiden Türk Telekom abonesiyken ankastrenin dibinde aldığım değerlerin çok altında. Türk Telekom'dayken ankastreden direkt 65/12 Mbps alabiliyorken, şu an TurkNet ile ankastreden gelen değerler 44 Download / 4.5 Upload olarak görünüyor. Fotoğrafını aşağıya ekliyorum.
Evde ne zaman Speedtest yapsam sürekli 33 Mbps Download / 6 Mbps Upload alıyorum. Hat değerlerimin ekran görüntüsünü aşağıya bırakıyorum.
Daha önce böyle bir durumla karşılaşan var mı? Türk Telekom portu mu kısıtlıyor, yoksa gözden kaçırdığım başka bir altyapısal problem mi var? Fikir ve önerilerinizi bekliyorum.
Modem: TP-Link Archer VR300, altyapı: VDSL2.
Uzun süredir içinden çıkamadığım, hem Türk Telekom hem de TurkNet tarafında yaşadığım garip bir altyapı/hız sorunu var. Süreç tam olarak şöyle:
Türk Telekom abonesiyken 50 Mbps Download / 8 Mbps Upload paketim vardı. Taahhüt bitimine doğru hızlarım 3 Download / 0.1 Upload seviyelerine düştü. Oluşturduğum arıza kaydı sonrası teknik ekip "Ankastreye kadar sorunsuz 65/18 mbps geliyor, ev içi kablolarınız sıkıntılı, elektrikçi çağırın" dedi.
Kontrol sağlamak için modemi ve laptopu alıp ankastrenin yanına indim. Direkt ankastreden modeme kablo bağladığımda hat değerlerinde 64.5 Download / 12.2 Upload gördüm. Fotoğrafı aşağıya ekliyorum. Ekibin tespiti doğru gibiydi.
Herhangi bir destek almadan taahhüt bitti ve 1 ay taahhütsüz kullandım. Bu 1 ay boyunca, iç tesisatta hiçbir şey değiştirmememe rağmen hızım 48-50 Download / 10-12 Upload seviyelerine yükseldi ve hiç düşmedi. Tekrar taahhüt yeniledim, 2 gün sonra hız yine 25-30 Download'a çakıldı.
Duruma sinirlenip TurkNet'e geçtim (75/8 paketine) ama hız yine 20-25 Download seviyelerinde kaldı. Destek kaydı açtım, muhtemelen ankastredeki eski Türk Telekom teknik ekibin notlarına bakarak direkt "İç tesisat sorunlu" deyip geçtiler.
Elektrikçi çağırıp ankastreden dairedeki modeme 50 metre yeni hat çektirdim.
Yeni hat çekilmesine rağmen hat değerlerim, eskiden Türk Telekom abonesiyken ankastrenin dibinde aldığım değerlerin çok altında. Türk Telekom'dayken ankastreden direkt 65/12 Mbps alabiliyorken, şu an TurkNet ile ankastreden gelen değerler 44 Download / 4.5 Upload olarak görünüyor. Fotoğrafını aşağıya ekliyorum.
Evde ne zaman Speedtest yapsam sürekli 33 Mbps Download / 6 Mbps Upload alıyorum. Hat değerlerimin ekran görüntüsünü aşağıya bırakıyorum.
Daha önce böyle bir durumla karşılaşan var mı? Türk Telekom portu mu kısıtlıyor, yoksa gözden kaçırdığım başka bir altyapısal problem mi var? Fikir ve önerilerinizi bekliyorum.