Ustaların Fiyatlandırması Bir Bana mı Anormal?

eneskaya6

80+ Silver
Katılım
1 Aralık 2023
Mesajlar
4,183
Reaksiyon skoru
2,907
Bugün aracın lastiğine demir girdi ve lastikciye gittim. Yama yaptıracağım. Bilenler bilir yama denilen şey daha düne kadar 200 300tl bişeydi parann önemi kalmadı hadi 400-500 tl olsun.

Lastiği çıkardı ve büyük demir girmiş delik büyük o yüzden daha büyük yama takacağız. Tamam yap o zaman YAMA bu ne kadar olabilir 20 30 tl plastik parca. En ucuz yamaya 500 TL alan bir lastikci işlem sonu borcum ne dedim 1000 TL dedi.
Yamaya 1000 tl mi istiyorsun dedim cevabı büyük yama taktım kücükler 500tl dedi. Ayak üstü carpmaya calısıyor 20 senedir bu sektörün içindeyim adam 20tl lik parca için 500tl fark istiyor ve bön bön bakıp inanmamı bekliyor.

Kardeş sen kücük yama için yaptığından farklı işlem yaptın mı dedim hayır o zaman 500tl niye fazla istiyorsun bu yama diğerinden 20-30tl fazla onun farkını istersin hadi 600tl de tamam derim diyorum yok bunu elle bu çok farklı diğerinden daha büyük kalın cart curt boş konusuyor.
Bu konularda bişey yaptıracaksam önceden her zaman fiyat alırım bu sefer zaten yama yani her zaman uygun fix fiyatı olan bir işlem diye sorma gereği duymadım ve anında düdüklemeye calıstılar. 500tl sine sokayım her hareketi her kuruşu hesaplamak zorundayız biraz dalgın olalım herkes bişey saplama derdinde.
15 20 dk konustum adamla bana dediği senin lastiğin sıfır 14 15bin lira yok araban hız arabası daha kaliteli yapılmalı cart curt adam secıyor cakal. 500tl için dükkanını denettiresim var o kadar köylü kurnazı gibi takılıyorlar. Akıl verin ne yapayım salayım mı yoksa başka insanlara da aynı muammeleyi ceker diye üzerine mi düşeyim.
 
Bugün aracın lastiğine demir girdi ve lastikciye gittim. Yama yaptıracağım. Bilenler bilir yama denilen şey daha düne kadar 200 300tl bişeydi parann önemi kalmadı hadi 400-500 tl olsun.

Lastiği çıkardı ve büyük demir girmiş delik büyük o yüzden daha büyük yama takacağız. Tamam yap o zaman YAMA bu ne kadar olabilir 20 30 tl plastik parca. En ucuz yamaya 500 TL alan bir lastikci işlem sonu borcum ne dedim 1000 TL dedi.
Yamaya 1000 tl mi istiyorsun dedim cevabı büyük yama taktım kücükler 500tl dedi. Ayak üstü carpmaya calısıyor 20 senedir bu sektörün içindeyim adam 20tl lik parca için 500tl fark istiyor ve bön bön bakıp inanmamı bekliyor.

Kardeş sen kücük yama için yaptığından farklı işlem yaptın mı dedim hayır o zaman 500tl niye fazla istiyorsun bu yama diğerinden 20-30tl fazla onun farkını istersin hadi 600tl de tamam derim diyorum yok bunu elle bu çok farklı diğerinden daha büyük kalın cart curt boş konusuyor.
Bu konularda bişey yaptıracaksam önceden her zaman fiyat alırım bu sefer zaten yama yani her zaman uygun fix fiyatı olan bir işlem diye sorma gereği duymadım ve anında düdüklemeye calıstılar. 500tl sine sokayım her hareketi her kuruşu hesaplamak zorundayız biraz dalgın olalım herkes bişey saplama derdinde.
15 20 dk konustum adamla bana dediği senin lastiğin sıfır 14 15bin lira yok araban hız arabası daha kaliteli yapılmalı cart curt adam secıyor cakal. 500tl için dükkanını denettiresim var o kadar köylü kurnazı gibi takılıyorlar. Akıl verin ne yapayım salayım mı yoksa başka insanlara da aynı muammeleyi ceker diye üzerine mi düşeyim.
sen ona şimdi acırsan yarın öbür gün o bana acımayacak. hiç affetmeyin herkes işini hakkıyla yapsın hakkını kazansın. lastik pahalı diye araba pahalı diye senin yapacağın iş niye pahalı oluyor.
 
millet yapay zekaya sora sora yapıyor artık korkusundan
Tr de en aşağılık meslek grubu zorda kalınmasa adım atmaz kimse.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

sen ona şimdi acırsan yarın öbür gün o bana acımayacak. hiç affetmeyin herkes işini hakkıyla yapsın hakkını kazansın. lastik pahalı diye araba pahalı diye senin yapacağın iş niye pahalı oluyor.
Ticaret bakanlığı ile zabıtaya bildirecem fiyat listesi olmadığı için ceza yer. Bide dümenden ziyaret edilmiş olur.

Vergi müfettişine girmek istemiyorum zaten kimse ödemiyor ama bir yandan da ic sesim bu acımasız insana acıma diyor.
Müfettiş giderse baya ceza yerler ama tr de her esnaf aynı şekilde calisiyor.
 
Tr de en aşağılık meslek grubu zorda kalınmasa adım atmaz kimse.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Ticaret bakanlığı ile zabıtaya bildirecem fiyat listesi olmadığı için ceza yer. Bide dümenden ziyaret edilmiş olur.

Vergi müfettişine girmek istemiyorum zaten kimse ödemiyor ama bir yandan da ic sesim bu acımasız insana acıma diyor.
Müfettiş giderse baya ceza yerler ama tr de her esnaf aynı şekilde calisiyor.
mesele ceza yemesi değil ıslah olmaları. keşke laftan anlasalarda adam gibi yüzlerine bu fiyatlandırmanız ahlaksızca dediğimizde içlerine işlese ceza yemeden adam gibi işlerini yapsalar. ama para cezası ancak bunları durdurabilir.
 
Yama 20-30 lira diyorsun da ben sana 50 lira versem yama ve yamalı lastiğin balansını yapabilecek misin? Tamam bir yama için 1.000₺ çok olabilir de masraf oluşturacak ve işçiliğe yazılacak şeyleri de hesaba katınca çok da wowluk bir durum yok ortada. 1.000₺ yerine 800₺ falan alsa daha iyi olurmuş da 1.000₺ demesine de şaşırıp bu kadar köpürmeye gerek yok sanki.

Lastiğin kaç inç? 17 ve üstüyse çok da absürt bir rakam değil.

İçten yama mı? Öyleyse de absürt bir rakam değil.

Bu iki dediğim de senin için geçerliyse 1.000₺ biraz şov olmuş ama 800₺ falan ideal fiyat.
 
Son düzenleme:
Yama 20-30 lira diyorsun da ben sana 50 lira versem yama ve yamalı lastiğin balansını yapabilecek misin? Tamam bir yama için 1.000₺ çok olabilir de masraf oluşturacak ve işçiliğe yazılacak şeyleri de hesaba katınca çok da wowluk bir durum yok ortada. 1.000₺ yerine 800₺ falan alsa daha iyi olurmuş da 1.000₺ demesine de şaşırıp bu kadar köpürmeye gerek yok sanki.

Lastiğin kaç inç? 17 ve üstüyse çok da absürt bir rakam değil.

İçten yama mı? Öyleyse de absürt bir rakam değil.

Bu iki dediğim de senin için geçerliyse 1.000₺ biraz şov olmuş ama 800₺ falan ideal fiyat.
Sen benim demek istediğimi anlamamassın ve ezbere konusmussun.

Saydığın butun her seyi 500₺ ye yapıyor. Fotoda ki küçük yamayı yaparken tek tek saydıklarını yapıyor ve 500₺ ücret istiyor
IMG_2706.webp



Küçük yamadan sadece 20-25₺ daha pahalı olan fotoğrafını eklediğim yamayı yapmaya gelince 1.000₺ diyor. Üstte bahsettiğim işçilikten zerre farklı işlem yok.
Aynı araba aynı lastikle gitsem küçük yamayı takıp aynı lastiği söküp aynı balansı yapınca 500₺ ama ekstradan 20-25₺ yama fiyatı artınca 1.000₺ :)

Çevre lastikçilere sordum 600-650 dediler max.
IMG_2704.webp
 
Sen benim demek istediğimi anlamamassın ve ezbere konusmussun.

Saydığın butun her seyi 500₺ ye yapıyor. Fotoda ki küçük yamayı yaparken tek tek saydıklarını yapıyor ve 500₺ ücret istiyor
Alıntıyı görüntüle


Küçük yamadan sadece 20-25₺ daha pahalı olan fotoğrafını eklediğim yamayı yapmaya gelince 1.000₺ diyor. Üstte bahsettiğim işçilikten zerre farklı işlem yok.
Aynı araba aynı lastikle gitsem küçük yamayı takıp aynı lastiği söküp aynı balansı yapınca 500₺ ama ekstradan 20-25₺ yama fiyatı artınca 1.000₺ :)

Çevre lastikçilere sordum 600-650 dediler max.
Alıntıyı görüntüle
O zaman senin hatan oluyor, yapacak bir şey yok. Sanayi sitesi içinde gidip o dükkanı tercih etmek de senin sorumluluğun.
 
Bugün aracın lastiğine demir girdi ve lastikciye gittim. Yama yaptıracağım. Bilenler bilir yama denilen şey daha düne kadar 200 300tl bişeydi parann önemi kalmadı hadi 400-500 tl olsun.

Lastiği çıkardı ve büyük demir girmiş delik büyük o yüzden daha büyük yama takacağız. Tamam yap o zaman YAMA bu ne kadar olabilir 20 30 tl plastik parca. En ucuz yamaya 500 TL alan bir lastikci işlem sonu borcum ne dedim 1000 TL dedi.
Yamaya 1000 tl mi istiyorsun dedim cevabı büyük yama taktım kücükler 500tl dedi. Ayak üstü carpmaya calısıyor 20 senedir bu sektörün içindeyim adam 20tl lik parca için 500tl fark istiyor ve bön bön bakıp inanmamı bekliyor.

Kardeş sen kücük yama için yaptığından farklı işlem yaptın mı dedim hayır o zaman 500tl niye fazla istiyorsun bu yama diğerinden 20-30tl fazla onun farkını istersin hadi 600tl de tamam derim diyorum yok bunu elle bu çok farklı diğerinden daha büyük kalın cart curt boş konusuyor.
Bu konularda bişey yaptıracaksam önceden her zaman fiyat alırım bu sefer zaten yama yani her zaman uygun fix fiyatı olan bir işlem diye sorma gereği duymadım ve anında düdüklemeye calıstılar. 500tl sine sokayım her hareketi her kuruşu hesaplamak zorundayız biraz dalgın olalım herkes bişey saplama derdinde.
15 20 dk konustum adamla bana dediği senin lastiğin sıfır 14 15bin lira yok araban hız arabası daha kaliteli yapılmalı cart curt adam secıyor cakal. 500tl için dükkanını denettiresim var o kadar köylü kurnazı gibi takılıyorlar. Akıl verin ne yapayım salayım mı yoksa başka insanlara da aynı muammeleyi ceker diye üzerine mi düşeyim.
İşçilikten alıyor parayı birde insanına göre muamele yapıyorlar örnek: aa bu adamda Audi/BMW var buna yüksek fiyattan yaparız Pazarlık konusundada zayıf iteleriz birşeyler diyor arabası örnek: Tofaş/Toros gibi arabalarla gidince birde Pazar yeteneğin yüksek se daha ucuza yapıyor birde aranızda ticaret varsa millete 50 liraya verdiği şeyi sana 40 liraya veriyor pazarlık ı 5 lira daha düşürmeye çalıştığını abi zaten bana gelişi 35 lira bilmem ne millete 50 liraya satıyom siz tanıdıksınız falan filan yani herkese aynı mualemeyi çekmez
Usta olunca anlarsın meselesi birazda bu ilk önce araştıracan birde aynısını sana gelip bana bunu 100 liraya tak deseler takmazssın fiyatı Beğenmediysen öteki yerlere bakayım gelecen diyecen ondan sonra burda şu fiyat sen niye bu fiyattan yapıyorsun diyeceksin pazarlık yapacaksın baktın fiyatı inmiyormu başka yere götürüverirsin zor bir şey mi kimse işini silah zoruyla bana yaptırcan demiyor ama bazı gözünü para bürümüş ustalar 2,3 katı fiyat biçiyor bunu araştırmak da senin sorumluluğunda Türkiye ye gelen turistlere esnaflar nasıl geçiriyorsa bu işi bilmeyenlere aynen öyle geçiriyorlar
 
Son düzenleme:
İşçilikten alıyor parayı birde insanına göre muamele yapıyorlar örnek: aa bu adamda Audi/BMW var buna yüksek fiyattan yaparız Pazarlık konusundada zayıf iteleriz birşeyler diyor arabası örnek: Tofaş/Toros gibi arabalarla gidince birde Pazar yeteneğin yüksek se daha ucuza yapıyor birde aranızda ticaret varsa millete 50 liraya verdiği şeyi sana 40 liraya veriyor pazarlık ı 5 lira daha düşürmeye çalıştığını abi zaten bana gelişi 35 lira bilmem ne millete 50 liraya satıyom siz tanıdıksınız falan filan yani herkese aynı mualemeyi çekmez
20 senedir aynı mahalledeyiz birbirimizi biliyoz es dost vs muhabbetimizde var eskiden böyle degildi burası önceden de gittim kac defa.
Arac secmeye baslamıs bu da pismis kasarlasmıs
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

O zaman senin hatan oluyor, yapacak bir şey yok. Sanayi sitesi içinde gidip o dükkanı tercih etmek de senin sorumluluğun.
Kardes gidip birini dolandıracaksan dolandır buraya gelip bunu normalleştirme.
Dediğin hic bisey o fiyatlandırmayı yapmasına olanak sunmuyor.
Benim hatam falanda değil kac sene Avusturya da yaşadım 1 tane böyle olayı yaşamayı bırak cevremde dahi yaşayan olmadı.
1 defa kafalarına göre bu tarz olay yapsınlar tek şikayetle gelmisi gecmisi sorgulanır o işletmenin.

Serefsizleri gelip savunma burda senin hatandı diye.
İsin komik tarafı sanayi sitesi değil düz mahallede :) ruhsat alma ihtimali %1 yok
 
Son düzenleme:
20 senedir aynı mahalledeyiz birbirimizi biliyoz es dost vs muhabbetimizde var eskiden böyle degildi burası önceden de gittim kac defa.
Arac secmeye baslamıs bu da pismis kasarlasmıs
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Kardes gidip birini dolandıracaksan dolandır buraya gelip bunu normalleştirme.
Dediğin hic bisey o fiyatlandırmayı yapmasına olanak sunmuyor.
Benim hatam falanda değil kac sene Avusturya da yaşadım 1 tane böyle olayı yaşamayı bırak cevremde dahi yaşayan olmadı.
1 defa kafalarına göre bu tarz olay yapsınlar tek şikayetle gelmisi gecmisi sorgulanır o işletmenin.

Serefsizleri gelip savunma burda senin hatandı diye.
İsin komik tarafı sanayi sitesi değil düz mahallede :) ruhsat alma ihtimali %1 yok
Bu işi hakkıyla yapanlar var günümüzde telefonlar çok yaygın bence orayı boykot edip herkese demelisin onlarda onlara derken konu çığ gibi büyür yalnız böyle şeyleri 10 kere düşüncen ağzından laf bir çıktımı adamı savunanların sana etmediği laf kalmaz
 
Kardes gidip birini dolandıracaksan dolandır buraya gelip bunu normalleştirme.
Dediğin hic bisey o fiyatlandırmayı yapmasına olanak sunmuyor.
Benim hatam falanda değil kac sene Avusturya da yaşadım 1 tane böyle olayı yaşamayı bırak cevremde dahi yaşayan olmadı.
1 defa kafalarına göre bu tarz olay yapsınlar tek şikayetle gelmisi gecmisi sorgulanır o işletmenin.

Serefsizleri gelip savunma burda senin hatandı diye.
İsin komik tarafı sanayi sitesi değil düz mahallede :) ruhsat alma ihtimali %1 yok
Usta, seni o dükkana git diye zorladılar mı? Madem çevrede sorup 600 lira fiyat aldığın lastikçi vardı, neden oraya gittin? Hak etmişsin fazla ödemesini. Öyle dükkanlara gidip hala para verdiğiniz için bu durumu ben değil o esnaf normalleştiriyor. Siz para ödemeye devam ettiğiniz için de suçlusu sizsiniz tabi ki de.

Realistik olmak gerekirse burası Avusturya da değil. Buradaki dükkan sahiplerinin ufaktan dahi tanıdığı varsa senin şikayet etmen genellikle bir şey değiştirmez. O yüzden direkt en baştan alacağın hizmetin parasını diğer yerlere göre kıyaslaman lazım ki mağdur olmayasın. Napalım hizmet alırken ilk fiyat aldığımız yere ödeme mi yapalım? Bu ülkede bu taktik iş görmüyor maalesef. Ayaküstü beni şerefsizlerin dostu ilan ettiğin için de çok teşekkürler :D
 
Geri
Top