Hazır Sistem mi Alsaydım?

esd rpg

80+
Katılım
7 Haziran 2026
Mesajlar
32
Reaksiyon skoru
6
Bütçe
55000
Arkadaşlar merhaba.

AM5 sisteme geçmeye karar verdim ve parça parça şunları aldım:
6300 TL'ye MSI PRO B850M-P WIFI AMD B850 Soket AM5 DDR5 8200MHZ(OC) M.2 Anakart
21000 TL'ye SAPPHIRE PULSE AMD RADEON™ RX 9060 XT GAMING OC 16GB DUAL HDMI/DP GPU, Ekran Kartı,
6000 TL'ye Ryzen 5 7600,
20000 TL'ye Lexar Thor LD5U16G60C38LG-RGD 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL38 Ram
1300 TL'ye Segotep FZ6 Pro Siyah 2x120mm Kule Tipi İşlemci Soğutucu (LGA 1851 ve AM5, AM4 Uyumlu) aldım.

Eski kasam Zalman N3 ve eski PSU FSP Hydro K HD600'ü kullanmaya devam edeceğim.

Bu saydıklarıma toplam 54.600 TL harcamış durumdayım. Sizce hazır bir sistem alsam daha mı iyi olurdu?
 
Arkadaşlar merhaba.

AM5 sisteme geçmeye karar verdim ve parça parça şunları aldım:
6300 TL'ye MSI PRO B850M-P WIFI AMD B850 Soket AM5 DDR5 8200MHZ(OC) M.2 Anakart
21000 TL'ye SAPPHIRE PULSE AMD RADEON™ RX 9060 XT GAMING OC 16GB DUAL HDMI/DP GPU, Ekran Kartı,
6000 TL'ye Ryzen 5 7600,
20000 TL'ye Lexar Thor LD5U16G60C38LG-RGD 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL38 Ram
1300 TL'ye Segotep FZ6 Pro Siyah 2x120mm Kule Tipi İşlemci Soğutucu (LGA 1851 ve AM5, AM4 Uyumlu) aldım.

Eski kasam Zalman N3 ve eski PSU FSP Hydro K HD600'ü kullanmaya devam edeceğim.

Bu saydıklarıma toplam 54.600 TL harcamış durumdayım. Sizce hazır bir sistem alsam daha mı iyi olurdu?
Hazır sistemler gözünüze daha ucuz geliyor olabilir fakat parçaları toplama pc ile eşdeğer değil direk giriş seviye anakart takıyorlar en kötü marka ekran kartı 500 tllik soğutucu falan takıyorlar. Adamların düşünce parçaları en kötülerini en ucuzlarını seçip kârımıza bakalım. Neyse bu arada aldığınız parçalar iyi bu kadar parça almışken hazır sistemmi alsaydım sorusu için çok geç bence. Sadece ram cl30-32-36 olabilirdi. Cl38 biraz kötü bir değer.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

+ bu kadar paraya kıyıp kaliteli parçalar almışken adam akıllı bir kasa ve psu alın bence hiç riske atmaya değmez.
 
Hazır sistemin tek amacı; "5070'li sistemi 60'a aldım" diyebilmek. O kadar. Diğer tüm bileşenler en giriş seviyesi seçiliyor.
 
Hazır sistemler gözünüze daha ucuz geliyor olabilir fakat parçaları toplama pc ile eşdeğer değil direk giriş seviye anakart takıyorlar en kötü marka ekran kartı 500 tllik soğutucu falan takıyorlar. Adamların düşünce parçaları en kötülerini en ucuzlarını seçip kârımıza bakalım. Neyse bu arada aldığınız parçalar iyi bu kadar parça almışken hazır sistemmi alsaydım sorusu için çok geç bence. Sadece ram cl30-32-36 olabilirdi. Cl38 biraz kötü bir değer.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

+ bu kadar paraya kıyıp kaliteli parçalar almışken adam akıllı bir kasa ve psu alın bence hiç riske atmaya değmez.
Hocam parçaların çoğu kargoda veya yeni teslim edildi, daha kargo bile açmadım, o yüzden rahatım.

kasa ve psu da yakın zamanda alırım muhtemelen.

CL38 ram çok olumsuz etkiler mi sizce? Çünkü ramler çok pahalı, gaming gecesinde 20 görünce alayım dedim.

Mesela bir arkadaş rami 16 yapıp rx 9070 xt almamı önerdi. Siz ne dersiniz?

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hazır sistemin tek amacı; "5070'li sistemi 60'a aldım" diyebilmek. O kadar. Diğer tüm bileşenler en giriş seviyesi seçiliyor.
Evet hocam katılıyorum da günlük kullanımda etkiler mi endişem de var. Yani anakartın en ucuzu olması gerçekten hissedilebilir fark yaratıyor mu?
 
Hocam parçaların çoğu kargoda veya yeni teslim edildi, daha kargo bile açmadım, o yüzden rahatım.

kasa ve psu da yakın zamanda alırım muhtemelen.

CL38 ram çok olumsuz etkiler mi sizce? Çünkü ramler çok pahalı, gaming gecesinde 20 görünce alayım dedim.

Mesela bir arkadaş rami 16 yapıp rx 9070 xt almamı önerdi. Siz ne dersiniz?

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Evet hocam katılıyorum da günlük kullanımda etkiler mi endişem de var. Yani anakartın en ucuzu olması gerçekten hissedilebilir fark yaratıyor mu?
Olay şuna dönüyor, orada sana A620 soket anakart veriyor. Bu anakart genelde 4-5 fazlı oluyor. Koyduğu işlemci 7500F oluyor. İleride buna 9000 serisi bir CPU takmalısın. Ne oluyor? Anakartı da upgrade etmen gerek çünkü o anakart ile o işlemci ısı sorunu yaşar. E bunu yapmışken, bir de üstüne taktıkları ucuz soğutucuyu değiştirmen gerekiyor. O da ne, taktıkları PSU sınırda çalışan, %90'ı no-name olan PSU'lar. Yeni işlemcin 40W daha fazla çekiyor diye onu da yükseltmen gerek artık.

Ben de zamanında aldım ve birebir aynılarını yaşadım.

Sonuç? Daha da pahalıya geldi.

Kendi sistemini yaparak, ileriye yatırım yaparak ilerliyorsun.

Ekleme: CL dediğimiz şey rekabetçi oyunlardaki %1 ve %0.1'lere minimal etkiler eden bir şey. Internette testlerine bakabilirsiniz. Gayet yeterli raminiz. Upgrade'ini ram krizi bitene kadar düşünmeyin. CL40 6400MHz ram ile 265K işlemci kullanıyorum. Eski yanan CL 36 sistemim ile aralarında en ufak fark yok.
 
Ömrümde 1 kere deneyimledim, illet ettim. 3-5 bin ucuza alayım diye aldıktan sonra uğraşıp duracaksınız. Gerek yok. Tek tek toplamanın zevki, kalitesi başka. Zaten şunun yerinde şu olsaydı, şu şöyle olsaydı güzel olurdu denilen bir ürün almak başlı başına zarar. Hazır sisteme bulaşmayın, devasa bir fırsat yoksa.
 
Olay şuna dönüyor, orada sana A620 soket anakart veriyor. Bu anakart genelde 4-5 fazlı oluyor. Koyduğu işlemci 7500F oluyor. İleride buna 9000 serisi bir CPU takmalısın. Ne oluyor? Anakartı da upgrade etmen gerek çünkü o anakart ile o işlemci ısı sorunu yaşar. E bunu yapmışken, bir de üstüne taktıkları ucuz soğutucuyu değiştirmen gerekiyor. O da ne, taktıkları PSU sınırda çalışan, %90'ı no-name olan PSU'lar. Yeni işlemcin 40W daha fazla çekiyor diye onu da yükseltmen gerek artık.

Ben de zamanında aldım ve birebir aynılarını yaşadım.

Sonuç? Daha da pahalıya geldi.

Kendi sistemini yaparak, ileriye yatırım yaparak ilerliyorsun.

Ekleme: CL dediğimiz şey rekabetçi oyunlardaki %1 ve %0.1'lere minimal etkiler eden bir şey. Internette testlerine bakabilirsiniz. Gayet yeterli raminiz. Upgrade'ini ram krizi bitene kadar düşünmeyin.
Anladım hocam, açıkçası çok rekabetçi oyun oynamıyorum. FC 26, GTA VI, RDR 2 vs. şeklinde oynarım çoğunlukla.
 
Daha yeni tırto bi psu yüzünden günlerdir uğraşıyorum. Servis hatası ancak garanti süresi bittiğinden ortada kalıyorsun. THH ile uğraşmak da cabası.
 
Ömrümde 1 kere deneyimledim, illet ettim. 3-5 bin ucuza alayım diye aldıktan sonra uğraşıp duracaksınız. Gerek yok. Tek tek toplamanın zevki, kalitesi başka. Zaten şunun yerinde şu olsaydı, şu şöyle olsaydı güzel olurdu denilen bir ürün almak başlı başına zarar. Hazır sisteme bulaşmayın, devasa bir fırsat yoksa.
Teşekkürler hocam, peki genel olarak parçalar iş görür değil mi? Birkaç aya yeni bir PSU da eklersem sistem daha verimli olur.
 
Anladım hocam, açıkçası çok rekabetçi oyun oynamıyorum. FC 26, GTA VI, RDR 2 vs. şeklinde oynarım çoğunlukla.
O zaman gönül rahatlığıyla, asla bir fark hissetmezsiniz, emin olun. Çok iyi bir ram ile çok çok iyi bir ram arasındaki farkı sadece benchmark testleriyle ölçersiniz. O da minimal olur. İçiniz rahat olsun.

Eleştiriler yerinde ama. Yakında PSU ve kasanı da upgrade et. O sisteme en kötü bir C tier 750W PSU alın. Hatta bugün gaming gecesinde indirimi vardı NZXT 750W C Tier 2300 liraya, bitti ama galiba.
 
Daha yeni tırto bi psu yüzünden günlerdir uğraşıyorum. Servis hatası ancak garanti süresi bittiğinden ortada kalıyorsun. THH ile uğraşmak da cabası.
Üzücü hocam, THH de 5-6 aydan önce karar vermiyor, bir de karar alsanız dahi icrası kısmı uğraştırıyor.
O zaman gönül rahatlığıyla, asla bir fark hissetmezsiniz, emin olun. Çok iyi bir ram ile çok çok iyi bir ram arasındaki farkı sadece benchmark testleriyle ölçersiniz. O da minimal olur. İçiniz rahat olsun.

Eleştiriler yerinde ama. Yakında PSU ve kasanı da upgrade et.
Hocam eleştirilerden kastınız PSU ve kasa mı?
 
Hocam parçaların çoğu kargoda veya yeni teslim edildi, daha kargo bile açmadım, o yüzden rahatım.

kasa ve psu da yakın zamanda alırım muhtemelen.

CL38 ram çok olumsuz etkiler mi sizce? Çünkü ramler çok pahalı, gaming gecesinde 20 görünce alayım dedim.

Mesela bir arkadaş rami 16 yapıp rx 9070 xt almamı önerdi. Siz ne dersiniz?

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Evet hocam katılıyorum da günlük kullanımda etkiler mi endişem de var. Yani anakartın en ucuzu olması gerçekten hissedilebilir fark yaratıyor mu?
Cl38 sorun çıkarmaz ama düşük fps alırsın cl30a göre falan neden o kadar verip tam performans alamayasınki ram ucuz değil bence iptal edip 2 tane 16gb patriot viper venom al geç keyfine bak. bu arada rami 16 yapma zaten ddr5 sistemlerde ucu ucuna yetiyor.
 
Üzücü hocam, THH de 5-6 aydan önce karar vermiyor, bir de karar alsanız dahi icrası kısmı uğraştırıyor.

Hocam eleştirilerden kastınız PSU ve kasa mı?
Evet, eliniz değmişken onları da bir elden geçirin bir ara bana göre
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Cl38 sorun çıkarmaz ama düşük fps alırsın cl30a göre falan neden o kadar verip tam performans alamayasınki ram ucuz değil bence iptal edip 2 tane 16gb patriot viper venom al geç keyfine bak. bu arada rami 16 yapma zaten ddr5 sistemlerde ucu ucuna yetiyor.
%2 ila %4 arası bir fark hocam bu, sizce buna değer mi?
 

Ekler

  • 1782508325568.webp
    1782508325568.webp
    59.3 KB · Hit: 5
  • 1782508346166.webp
    1782508346166.webp
    55.9 KB · Hit: 5
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,138
Mesajlar
11,084,607
Üyeler
198,242
Son üye
grındd
Geri
Top