Arkadaşlar araba alma arefesindeyim. Bi konu da sizinde fikirlerinizi merak ettim. Araç alırken aynı paraya boya değişen olmaması daha önemli sizin için. Yoksa aynı paraya düşük kilometre olması mı. Önceliğiniz km mi kaporta mı bunu merak ettim.
Benim için öncelik motor, şanzuman ve yürüyen aksam. Sonrası şaşe ve direkler gibi aracın ana gövdesidir. Boya ve değişen en son planda. Seni yolda güvenle götürebileceğini düşünüyorsan boya hiç önemli değil.
Daha önceki arabamızı hatasız almıştık lakin trafikte başımıza ne geleceği belli olmuyor. Hatasız diye yüksek fiyattan aldığımız araç, karşı tarafın yüzde yüz kusurlu olduğu kaza sonucu epey bi değer kaybına uğradı. Düşük km ye yatırım yapmak bana daha mantıklı geliyor. Sonuçta km si düşük araç her zaman satar.
Bi yandan senede 10bin kmyi geçmiyorum. Başıma kaza bela gelmezse de yüksek km aldığım araç ileriki yıllar emsallerine göre düşük km kalabilir.
Sizce hangisine yatırım yapmak mantıklı
Benim için öncelik motor, şanzuman ve yürüyen aksam. Sonrası şaşe ve direkler gibi aracın ana gövdesidir. Boya ve değişen en son planda. Seni yolda güvenle götürebileceğini düşünüyorsan boya hiç önemli değil.
Bende aynı kafadayım. Takıldığım şey mesela aynı araç ikisi de ciddi kazası yok motor yürüyen sıkıntısız birinde nokta hata yok ama 100bin km de. Diğerinde bi parça değişen bi kaç parça boya ve biraz tramer var ama 60bin km de. Ben aradaki 40bin km yi 4 yılda yapan biriyim.
Daha önceki arabamızı hatasız almıştık lakin trafikte başımıza ne geleceği belli olmuyor. Hatasız diye yüksek fiyattan aldığımız araç, karşı tarafın yüzde yüz kusurlu olduğu kaza sonucu epey bi değer kaybına uğradı. Düşük km ye yatırım yapmak bana daha mantıklı geliyor. Sonuçta km si düşük araç her zaman satar.
Bi yandan senede 10bin kmyi geçmiyorum. Başıma kaza bela gelmezse de yüksek km aldığım araç ileriki yıllar emsallerine göre düşük km kalabilir.
Sizce hangisine yatırım yapmak mantıklı
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:
Bende aynı kafadayım. Takıldığım şey mesela aynı araç ikisi de ciddi kazası yok motor yürüyen sıkıntısız birinde nokta hata yok ama 100bin km de. Diğerinde bi parça değişen bi kaç parça boya ve biraz tramer var ama 60bin km de. Ben aradaki 40bin km yi 4 yılda yapan biriyim.
Bu tamamen yapacağın KM ye bağlı. Ben gezerek yılda 30K KM yaptığımdan 2 parça fazladan boya olsun KM daha düşük olsun kafasındayım. Kaput tavan bagaj dışında her yer boyalı da değilse boyaya çok takılmamak lazım. Boyalı aracı ona göre ucuza alıp ona göre ucuza satmak lazım zaten. Boyalı aracı ucuza alıp satarken ucuza gider diye dert edilmemesi lazım. TR kafası böyle çünkü.
Bu tamamen yapacağın KM ye bağlı. Ben gezerek yılda 30K KM yaptığımdan 2 parça fazladan boya olsun KM daha düşük olsun kafasındayım. Kaput tavan bagaj dışında her yer boyalı da değilse boyaya çok takılmamak lazım. Boyalı aracı ona göre ucuza alıp ona göre ucuza satmak lazım zaten. Boyalı aracı ucuza alıp satarken ucuza gider diye dert edilmemesi lazım. TR kafası böyle çünkü.
Yukarda yazdığım senede 10bini pek aşmıyorum. Bundan mütevellit aldığım araçta ilerki yıllarda emsallerinden düşük km olabilir. Tr de sırf hatasız diye çok pahalıya satıyolar araçları. Bende mantıklı olandan ziyade değer kaybı olmasın diye tr kafasından mı gitsem diye düşünüyorum
Yukarda yazdığım senede 10bini pek aşmıyorum. Bundan mütevellit aldığım araçta ilerki yıllarda emsallerinden düşük km olabilir. Tr de sırf hatasız diye çok pahalıya satıyolar araçları. Bende mantıklı olandan ziyade değer kaybı olmasın diye tr kafasından mı gitsem diye düşünüyorum
hocam sizi etkilemez ki, siz dusuk km arabayı emsallerinden 3-5 pahalı alırsınız zamanla fazla km yapmayacağınız için emsallerinden daha az km’de kalır yine 3-5 pahalı satarsınız, boyalı alırsanız da ucuza alırsınız ucuza satarsınız aynı şekilde. tek fark cebinizden çıkan ilk para olur
mümkün mertebe değişen olmasına bakarım adam 2000 model aracı değişensiz diyor 90 modele de aynısını diyor. Değişensiz araç mezardır kardom yani aldığından beri aynı parçalar var yenilenmemiş direkt elinde kalır kaç km yaptığının önemi yok değişim yapıldıysa bakımı tamsa tamamdır. Ayriyeten de ne kadar değişen olsa da önemli olan motor blokları onlar önemli birde şaseyi kontrol et ayriyeten fren disklerine bak ve de son olarak koltuk altlarında ki bağlantılara bak pas vs varsa alma su görmüştür araç. Ama dediğim gibi genel olarak değişenli olması motorun sıkıntısız olması önemli.
Açıkçası kullanım amacına göre değişir ama genel olarak düşük km benim için daha öncelikli. Motorun, yürüyenin yorgun olmaması uzun vadede daha az masraf demek. Kaporta, boya vs. çok kafaya takmam, değişen parça düzgün takıldıysa ve şasi düzgünse problem değil. Ama ağır kazalı, airbag açmış falansa orada dururum.
Sonuç olarak kozmetik şeyler bir yere kadar telafi edilir ama motor ve mekanik yorgunsa işin ucu kaçabiliyor.
mümkün mertebe değişen olmasına bakarım adam 2000 model aracı değişensiz diyor 90 modele de aynısını diyor. Değişensiz araç mezardır kardom yani aldığından beri aynı parçalar var yenilenmemiş direkt elinde kalır kaç km yaptığının önemi yok değişim yapıldıysa bakımı tamsa tamamdır. Ayriyeten de ne kadar değişen olsa da önemli olan motor blokları onlar önemli birde şaseyi kontrol et ayriyeten fren disklerine bak ve de son olarak koltuk altlarında ki bağlantılara bak pas vs varsa alma su görmüştür araç. Ama dediğim gibi genel olarak değişenli olması motorun sıkıntısız olması önemli.
Hacı sen özellikle değişen arıyosun yani. Metal sonuça çürür korozyona uğrar elbet mantıklı da ben 4-5 yaşındaki arabalara bakıyorum şimdilik. Piyasada araç 30 yaşında da olsa değişeni olunca değer kaybına uğruyor
Açıkçası kullanım amacına göre değişir ama genel olarak düşük km benim için daha öncelikli. Motorun, yürüyenin yorgun olmaması uzun vadede daha az masraf demek. Kaporta, boya vs. çok kafaya takmam, değişen parça düzgün takıldıysa ve şasi düzgünse problem değil. Ama ağır kazalı, airbag açmış falansa orada dururum.
Sonuç olarak kozmetik şeyler bir yere kadar telafi edilir ama motor ve mekanik yorgunsa işin ucu kaçabiliyor.
Arkadaşlar araba alma arefesindeyim. Bi konu da sizinde fikirlerinizi merak ettim. Araç alırken aynı paraya boya değişen olmaması daha önemli sizin için. Yoksa aynı paraya düşük kilometre olması mı. Önceliğiniz km mi kaporta mı bunu merak ettim.
Hacı sen özellikle değişen arıyosun yani. Metal sonuça çürür korozyona uğrar elbet mantıklı da ben 4-5 yaşındaki arabalara bakıyorum şimdilik. Piyasada araç 30 yaşında da olsa değişeni olunca değer kaybına uğruyor
kardom bırak olsun. hasar kayıtsız tramersiz bilmemnesiz ise almam o aracı illa bişi olmuşur işlememiştir sıkını yapar. Adam 4-5 yaşında ki araba da bi boya attırmadıysa arkadan çekişlidir kardom net yalan söylüyordur o kadar temiz kullananı görmedim. 4-5 yaşında bir şey alacaksan da emniyet kemerlerine bak araba yaşıyla tutmuyorsa ağır kaza var demektir. Ayriyeten de radyatöre bak eğer ezilme büzülme görüyorsan kaza görmüş demektir kaza olmuyorsa 4-5 yaşta o petekler yamulmaz. Direksiyonu debriyaja basarak tam tur 2 tarafa çevir eğer aralarında dönüşlerinde de fark varsa lastiklerden birinde sıkıntı vardır. Ve elinle de lastik yuvalarını konrtol et aradaki boşluğa parmaklarını sok birinde 2 parmak diğerinde 3 parmak giriyorsa yamulmuştur o araba. Son olarak da tavanda orijinal araçta sunroof yoksa ama senin baktığında varsa net tavanda hasar var veya takla atmıştır.