𝙅𝙤𝙣 𝙎𝙣𝙤𝙬
80+ Platinum
- Katılım
- 3 Aralık 2020
- Mesajlar
- 10,764
- Reaksiyon skoru
- 6,478
Değerli dostlar elimden geldiğince bu tarz bilgi içerikli konuları sizlerin yararlanması için açacağım destek vereceğim çünkü bazılarımız bu anlatacağım durumu bilsede bazılarımız bilmiyor
Almış olduğunuz üründe problem oldu Tüketici hakem heyetine şikayet edeceksiniz firmayı fakat nasıl bir şikayet metni yazacağınızı bilmiyorsaniz bu durumda
Chatgpt devreye giriyor genel olarak herkes ödev yaptırıyor veya fotoğraf montaji vs yaptırıyor fakat chatgpt çok fazla iş görüyor örnek olarak sizlerde yaşadığınız bir problemi chatgpt yazın ve sonuna şunu ekleyin bu problemi tüketici hakem heyetinde kazanacağım bir metne çevir vs oda hızlı şekilde seçimlik haklarınızın olduğu bir şablon çıkaracak sizler buna göre oynama yaparak şikayet edebilirsiniz ben bu şekilde bir dava kazandım bu sebepten sizlerde faydalanın diye açıyorum konuyu
Dipnot: Olur'da Tüketici Hakem Heyetine Gidip Elden Şikayet Ederseniz'de Yöntem Aynı Sizler Sadece Oynama Yapacaksınız Şablonla
Dipnot: Sizlerin hakem heyeti işin ehli ise sizi haklı bulur ama işin ehli olmayanlar genelde firmayı haklı bulur bu durum maalesef benlik değil bununda ekliyim
Örnek chatgpt şikayet metni şablonu:

Şikayetin Konusu:
Servis desteği bulunmayan bir ürünün satılması nedeniyle Tüketicinin mağduriyeti.
---
Olayın Özeti:
[Satın alma tarihi] tarihinde, [satın alınan ürünün tam adı, marka, model] ürününü, [satın alınan yer, örneğin “XYZ Elektronik Mağazası” veya internet sitesi] üzerinden [satış fiyatı] TL karşılığında satın aldım. Ürün kısa süre içinde arızalandı ve onarım için yetkili servisine başvurdum. Ancak yapılan incelemelerde, ürünün Türkiye’de hiçbir yetkili teknik servis ağı bulunmadığı, hatta bazı durumlarda yedek parça temininin dahi mümkün olmadığı belirtilmiştir.
Bu durum, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 58. maddesi gereği üretici ve ithalatçıların, ürünleriyle ilgili satış sonrası servis hizmetlerini sunma yükümlülüğüne aykırıdır. Kanunun açık hükmüne göre, garanti süresi boyunca ve gerekli durumlarda garanti süresi sonrasında da tüketiciye servis sağlamak zorundadırlar.
Buna rağmen, [satıcı veya ithalatçı firma] bu yükümlülüğünü yerine getirmemekte ve tüketici olarak mağduriyetimi giderecek hiçbir çözüm sunmamaktadır. Satış sonrası servis imkânı sunulmayan bir ürünün satışa sunulması hem tüketiciyi yanıltıcı hem de kanunlara aykırıdır.
---
Talebim:
Türkiye’de servis desteği bulunmayan ürünün satılması nedeniyle yaşadığım mağduriyetin giderilmesi için;
Satın aldığım ürünün bedelinin tarafıma iadesine (iade edilen ürün karşılığında),
Veya ürünün servis hizmeti sunulan muadili ile ücretsiz değiştirilmesine
karar verilmesini arz ederim.
---
Ekler:
1. Ürüne ait fatura/satış fişi
2. Ürünün arızalı olduğunu gösterir servis raporu (varsa)
3. Satıcının veya üreticinin Türkiye’de servis sunmadığını belirten yazışmalar, e-posta, ekran görüntüsü vb.
4. Ürünün garanti belgesi (varsa)
YASAL DAYANAK:
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
Madde 58 – Satış Sonrası Hizmetler:
> “… Üretici veya ithalatçı, ithal ettiği veya ürettiği sanayi malları için, Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, o mala ilişkin hizmet verebilecek yeterli teknik servis istasyonlarını kurmak ve bunun devamlılığını sağlamak zorundadır.”
> “… Satış sonrası hizmet sunma yükümlülüğü yerine getirilmeksizin piyasaya arz edilen ürünler için Bakanlıkça idari yaptırım uygulanır.”
Benim şikayetimin Şablonu bu şekildeydi sizlerin şikayetine göre maddeler vs değişir bilginize
Amazon.com.tr'yi şikayet ettim soracak olursanız Türkiyede servisi bulunmayan ürün satıp arkasında durmuyor. 4 adet ürün bu şekilde elimde kaldı 1 tanesini verdim yukarıdaki şablona gore kazanıp kazanmayacagima baktım baktım kazandım şimdi diğerlerine geldi sıra
Almış olduğunuz üründe problem oldu Tüketici hakem heyetine şikayet edeceksiniz firmayı fakat nasıl bir şikayet metni yazacağınızı bilmiyorsaniz bu durumda
Chatgpt devreye giriyor genel olarak herkes ödev yaptırıyor veya fotoğraf montaji vs yaptırıyor fakat chatgpt çok fazla iş görüyor örnek olarak sizlerde yaşadığınız bir problemi chatgpt yazın ve sonuna şunu ekleyin bu problemi tüketici hakem heyetinde kazanacağım bir metne çevir vs oda hızlı şekilde seçimlik haklarınızın olduğu bir şablon çıkaracak sizler buna göre oynama yaparak şikayet edebilirsiniz ben bu şekilde bir dava kazandım bu sebepten sizlerde faydalanın diye açıyorum konuyu
Dipnot: Olur'da Tüketici Hakem Heyetine Gidip Elden Şikayet Ederseniz'de Yöntem Aynı Sizler Sadece Oynama Yapacaksınız Şablonla
Dipnot: Sizlerin hakem heyeti işin ehli ise sizi haklı bulur ama işin ehli olmayanlar genelde firmayı haklı bulur bu durum maalesef benlik değil bununda ekliyim
Örnek chatgpt şikayet metni şablonu:

Şikayetin Konusu:
Servis desteği bulunmayan bir ürünün satılması nedeniyle Tüketicinin mağduriyeti.
---
Olayın Özeti:
[Satın alma tarihi] tarihinde, [satın alınan ürünün tam adı, marka, model] ürününü, [satın alınan yer, örneğin “XYZ Elektronik Mağazası” veya internet sitesi] üzerinden [satış fiyatı] TL karşılığında satın aldım. Ürün kısa süre içinde arızalandı ve onarım için yetkili servisine başvurdum. Ancak yapılan incelemelerde, ürünün Türkiye’de hiçbir yetkili teknik servis ağı bulunmadığı, hatta bazı durumlarda yedek parça temininin dahi mümkün olmadığı belirtilmiştir.
Bu durum, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 58. maddesi gereği üretici ve ithalatçıların, ürünleriyle ilgili satış sonrası servis hizmetlerini sunma yükümlülüğüne aykırıdır. Kanunun açık hükmüne göre, garanti süresi boyunca ve gerekli durumlarda garanti süresi sonrasında da tüketiciye servis sağlamak zorundadırlar.
Buna rağmen, [satıcı veya ithalatçı firma] bu yükümlülüğünü yerine getirmemekte ve tüketici olarak mağduriyetimi giderecek hiçbir çözüm sunmamaktadır. Satış sonrası servis imkânı sunulmayan bir ürünün satışa sunulması hem tüketiciyi yanıltıcı hem de kanunlara aykırıdır.
---
Talebim:
Türkiye’de servis desteği bulunmayan ürünün satılması nedeniyle yaşadığım mağduriyetin giderilmesi için;
Satın aldığım ürünün bedelinin tarafıma iadesine (iade edilen ürün karşılığında),
Veya ürünün servis hizmeti sunulan muadili ile ücretsiz değiştirilmesine
karar verilmesini arz ederim.
---
Ekler:
1. Ürüne ait fatura/satış fişi
2. Ürünün arızalı olduğunu gösterir servis raporu (varsa)
3. Satıcının veya üreticinin Türkiye’de servis sunmadığını belirten yazışmalar, e-posta, ekran görüntüsü vb.
4. Ürünün garanti belgesi (varsa)

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
Madde 58 – Satış Sonrası Hizmetler:
> “… Üretici veya ithalatçı, ithal ettiği veya ürettiği sanayi malları için, Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, o mala ilişkin hizmet verebilecek yeterli teknik servis istasyonlarını kurmak ve bunun devamlılığını sağlamak zorundadır.”
> “… Satış sonrası hizmet sunma yükümlülüğü yerine getirilmeksizin piyasaya arz edilen ürünler için Bakanlıkça idari yaptırım uygulanır.”
Benim şikayetimin Şablonu bu şekildeydi sizlerin şikayetine göre maddeler vs değişir bilginize
Amazon.com.tr'yi şikayet ettim soracak olursanız Türkiyede servisi bulunmayan ürün satıp arkasında durmuyor. 4 adet ürün bu şekilde elimde kaldı 1 tanesini verdim yukarıdaki şablona gore kazanıp kazanmayacagima baktım baktım kazandım şimdi diğerlerine geldi sıra

Son düzenleme: