Öneri 👨‍⚖️TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞVURUSU👨‍⚖️

Katılım
3 Aralık 2020
Mesajlar
10,764
Reaksiyon skoru
6,478
Değerli dostlar elimden geldiğince bu tarz bilgi içerikli konuları sizlerin yararlanması için açacağım destek vereceğim çünkü bazılarımız bu anlatacağım durumu bilsede bazılarımız bilmiyor

Almış olduğunuz üründe problem oldu Tüketici hakem heyetine şikayet edeceksiniz firmayı fakat nasıl bir şikayet metni yazacağınızı bilmiyorsaniz bu durumda

Chatgpt devreye giriyor genel olarak herkes ödev yaptırıyor veya fotoğraf montaji vs yaptırıyor fakat chatgpt çok fazla iş görüyor örnek olarak sizlerde yaşadığınız bir problemi chatgpt yazın ve sonuna şunu ekleyin bu problemi tüketici hakem heyetinde kazanacağım bir metne çevir vs oda hızlı şekilde seçimlik haklarınızın olduğu bir şablon çıkaracak sizler buna göre oynama yaparak şikayet edebilirsiniz ben bu şekilde bir dava kazandım bu sebepten sizlerde faydalanın diye açıyorum konuyu

Dipnot: Olur'da Tüketici Hakem Heyetine Gidip Elden Şikayet Ederseniz'de Yöntem Aynı Sizler Sadece Oynama Yapacaksınız Şablonla

Dipnot: Sizlerin hakem heyeti işin ehli ise sizi haklı bulur ama işin ehli olmayanlar genelde firmayı haklı bulur bu durum maalesef benlik değil bununda ekliyim

Örnek chatgpt şikayet metni şablonu:

📄

Şikayetin Konusu:

Servis desteği bulunmayan bir ürünün satılması nedeniyle Tüketicinin mağduriyeti.


---

Olayın Özeti:

[Satın alma tarihi] tarihinde, [satın alınan ürünün tam adı, marka, model] ürününü, [satın alınan yer, örneğin “XYZ Elektronik Mağazası” veya internet sitesi] üzerinden [satış fiyatı] TL karşılığında satın aldım. Ürün kısa süre içinde arızalandı ve onarım için yetkili servisine başvurdum. Ancak yapılan incelemelerde, ürünün Türkiye’de hiçbir yetkili teknik servis ağı bulunmadığı, hatta bazı durumlarda yedek parça temininin dahi mümkün olmadığı belirtilmiştir.

Bu durum, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 58. maddesi gereği üretici ve ithalatçıların, ürünleriyle ilgili satış sonrası servis hizmetlerini sunma yükümlülüğüne aykırıdır. Kanunun açık hükmüne göre, garanti süresi boyunca ve gerekli durumlarda garanti süresi sonrasında da tüketiciye servis sağlamak zorundadırlar.

Buna rağmen, [satıcı veya ithalatçı firma] bu yükümlülüğünü yerine getirmemekte ve tüketici olarak mağduriyetimi giderecek hiçbir çözüm sunmamaktadır. Satış sonrası servis imkânı sunulmayan bir ürünün satışa sunulması hem tüketiciyi yanıltıcı hem de kanunlara aykırıdır.


---

Talebim:

Türkiye’de servis desteği bulunmayan ürünün satılması nedeniyle yaşadığım mağduriyetin giderilmesi için;

Satın aldığım ürünün bedelinin tarafıma iadesine (iade edilen ürün karşılığında),

Veya ürünün servis hizmeti sunulan muadili ile ücretsiz değiştirilmesine


karar verilmesini arz ederim.


---

Ekler:

1. Ürüne ait fatura/satış fişi


2. Ürünün arızalı olduğunu gösterir servis raporu (varsa)


3. Satıcının veya üreticinin Türkiye’de servis sunmadığını belirten yazışmalar, e-posta, ekran görüntüsü vb.


4. Ürünün garanti belgesi (varsa)

🧾 YASAL DAYANAK:

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun

Madde 58 – Satış Sonrası Hizmetler:

> “… Üretici veya ithalatçı, ithal ettiği veya ürettiği sanayi malları için, Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, o mala ilişkin hizmet verebilecek yeterli teknik servis istasyonlarını kurmak ve bunun devamlılığını sağlamak zorundadır.”



> “… Satış sonrası hizmet sunma yükümlülüğü yerine getirilmeksizin piyasaya arz edilen ürünler için Bakanlıkça idari yaptırım uygulanır.”

Benim şikayetimin Şablonu bu şekildeydi sizlerin şikayetine göre maddeler vs değişir bilginize
Amazon.com.tr'yi şikayet ettim soracak olursanız Türkiyede servisi bulunmayan ürün satıp arkasında durmuyor. 4 adet ürün bu şekilde elimde kaldı 1 tanesini verdim yukarıdaki şablona gore kazanıp kazanmayacagima baktım baktım kazandım şimdi diğerlerine geldi sıra :)

 
Son düzenleme:
Değerli dostlar elimden geldiğince bu tarz bilgi içerikli konuları sizlerin yararlanması için açacağım destek vereceğim çünkü bazılarımız bu anlatacağım durumu bilsede bazılarımız bilmiyor

Almış olduğunuz üründe problem oldu Tüketici hakem heyetine şikayet edeceksiniz firmayı fakat nasıl bir şikayet metni yazacağınızı bilmiyorsaniz bu durumda

Chatgpt devreye giriyor genel olarak herkes ödev yaptırıyor veya fotoğraf montaji vs yaptırıyor fakat chatgpt çok fazla iş görüyor örnek olarak sizlerde yaşadığınız bir problemi chatgpt yazın ve sonuna şunu ekleyin bu problemi tüketici hakem heyetinde kazanacağım bir metne çevir vs oda hızlı şekilde seçimlik haklarınızın olduğu bir şablon çıkaracak sizler buna göre oynama yaparak şikayet edebilirsiniz ben bu şekilde bir dava kazandım bu sebepten sizlerde faydalanın diye açıyorum konuyu

Dipnot: Sizlerin hakem heyeti işin ehli ise sizi haklı bulur ama işin ehli olmayanlar genelde firmayı haklı bulur bu durum maalesef benlik değil bununda ekliyim

Örnek chatgpt şikayet metni şablonu:

📄 TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI’NA

Başvuru Sahibi (Tüketici):

Adı Soyadı: [Adınızı yazınız]
T.C. Kimlik No: [T.C. kimlik numaranız]
Adres: [Açık adresiniz]
Telefon: [Telefon numaranız]
E-Posta (varsa): [e-posta adresiniz]


---

Şikayet Edilen (Satıcı/İthalatçı/Üretici):

Unvan: [Firma adı – fatura veya satın alma belgesinde yazdığı şekliyle]
Adres: [Firma adresi – internet sitesinden veya faturadan alınabilir]
Telefon: [Varsa]
Vergi No / MERSİS No: [Varsa]


---

Şikayetin Konusu:

Servis desteği bulunmayan bir ürünün satılması nedeniyle Tüketicinin mağduriyeti.


---

Olayın Özeti:

[Satın alma tarihi] tarihinde, [satın alınan ürünün tam adı, marka, model] ürününü, [satın alınan yer, örneğin “XYZ Elektronik Mağazası” veya internet sitesi] üzerinden [satış fiyatı] TL karşılığında satın aldım. Ürün kısa süre içinde arızalandı ve onarım için yetkili servisine başvurdum. Ancak yapılan incelemelerde, ürünün Türkiye’de hiçbir yetkili teknik servis ağı bulunmadığı, hatta bazı durumlarda yedek parça temininin dahi mümkün olmadığı belirtilmiştir.

Bu durum, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 58. maddesi gereği üretici ve ithalatçıların, ürünleriyle ilgili satış sonrası servis hizmetlerini sunma yükümlülüğüne aykırıdır. Kanunun açık hükmüne göre, garanti süresi boyunca ve gerekli durumlarda garanti süresi sonrasında da tüketiciye servis sağlamak zorundadırlar.

Buna rağmen, [satıcı veya ithalatçı firma] bu yükümlülüğünü yerine getirmemekte ve tüketici olarak mağduriyetimi giderecek hiçbir çözüm sunmamaktadır. Satış sonrası servis imkânı sunulmayan bir ürünün satışa sunulması hem tüketiciyi yanıltıcı hem de kanunlara aykırıdır.


---

Talebim:

Türkiye’de servis desteği bulunmayan ürünün satılması nedeniyle yaşadığım mağduriyetin giderilmesi için;

Satın aldığım ürünün bedelinin tarafıma iadesine (iade edilen ürün karşılığında),

Veya ürünün servis hizmeti sunulan muadili ile ücretsiz değiştirilmesine


karar verilmesini arz ederim.


---

Ekler:

1. Ürüne ait fatura/satış fişi


2. Ürünün arızalı olduğunu gösterir servis raporu (varsa)


3. Satıcının veya üreticinin Türkiye’de servis sunmadığını belirten yazışmalar, e-posta, ekran görüntüsü vb.


4. Ürünün garanti belgesi (varsa)


5. Kimlik fotokopisi




---

Tarih: [GG/AA/YYYY]
İmza:
[Ad Soyad]


---

🧾 YASAL DAYANAK:

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun

Madde 58 – Satış Sonrası Hizmetler:

> “… Üretici veya ithalatçı, ithal ettiği veya ürettiği sanayi malları için, Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, o mala ilişkin hizmet verebilecek yeterli teknik servis istasyonlarını kurmak ve bunun devamlılığını sağlamak zorundadır.”



> “… Satış sonrası hizmet sunma yükümlülüğü yerine getirilmeksizin piyasaya arz edilen ürünler için Bakanlıkça idari yaptırım uygulanır.”

Benim şikayetimin Şablonu bu şekildeydi sizlerin şikayetine göre maddeler vs değişir bilginize
Amazon.com.tr'yi şikayet ettim soracak olursanız Türkiyede servisi bulunmayan ürün satıp arkasında durmuyor. 4 adet ürün bu şekilde elimde kaldı 1 tanesini verdim yukarıdaki şablona gore kazanıp kazanmayacagima baktım baktım kazandım şimdi diğerlerine geldi sıra :)

Ben de şöyle bir şey söyliyim böyle bir şablona gerek yok zaten e devletten başvuru yaparken şablonu kendi kendine oluşturuyor. Sadece metin kısmını yapmanız yeterli olur. Metin kısmında da çok hukuki bir şey denmesine de gerek yok. Olayın ne olduğunu ve ne talep ettiğinizi yazan bir metin yazın en kötü onu chatgpt atıp Tüketiciyi Koruma Kanunu'na göre yazmasını isteyin yeterli olur. THH de çok haksız olmak gerekiyor haksız çıkabilmek için onun haricinde haksız çıkma ihtimali zaten zor.
 
Ben de şöyle bir şey söyliyim o zaman, bazı ''trendyol'' gibi firmalar tüketici mahkeme heyetini umursamıyor böyle bir durumda tek yapabileceğiniz şey icraya gitmek oluyor. Yani aslında benim yaşadıklarımdan anladığım küçük firmalarda göz korkutucu bir unsur oluyor ama büyük firmalarda avukatları vs. olduğu için süreci icraya götürüyorlar ve 6 ay ile bir yıl arası uzatıyorlar.
 
Ben de şöyle bir şey söyliyim böyle bir şablona gerek yok zaten e devletten başvuru yaparken şablonu kendi kendine oluşturuyor. Sadece metin kısmını yapmanız yeterli olur. Metin kısmında da çok hukuki bir şey denmesine de gerek yok. Olayın ne olduğunu ve ne talep ettiğinizi yazan bir metin yazın en kötü onu chatgpt atıp Tüketiciyi Koruma Kanunu'na göre yazmasını isteyin yeterli olur. THH de çok haksız olmak gerekiyor haksız çıkabilmek için onun haricinde haksız çıkma ihtimali zaten zor.
Bu örnekti hocam :) onu yazacaktim aslında ama sen belirttin iyi oldu 😁
 
Ben de şöyle bir şey söyliyim o zaman, bazı ''trendyol'' gibi firmalar tüketici mahkeme heyetini umursamıyor böyle bir durumda tek yapabileceğiniz şey icraya gitmek oluyor. Yani aslında benim yaşadıklarımdan anladığım küçük firmalarda göz korkutucu bir unsur oluyor ama büyük firmalarda avukatları vs. olduğu için süreci icraya götürüyorlar ve 6 ay ile bir yıl arası uzatıyorlar.
Bilgi yanlışlığını düzeltiyim eğer ki THH kararı alıp itiraz süresi geçtikten sonra hala ödeme yapmıyorlar icra da ilamlı icra denen bir yol var. O yol ile karşı tarafın itiraz etmesine imkan tanımadan daha kolay bir şekilde paranızı, masraflarınızı alırsınız.
 
Çokta kasmanıza gerek 2 satır cümle ile başvurduğunuz başvurularda eğer haklıysanız ve belirtebilmişseniz kabul ediliyor ve edilmiyor.:) 50 den fazla savunma yazdım.

Ki örnek vermek gerekirse 2019 yılında almış olduğu derin dondurucuyu adama 2025 yılında yeni model sıfır ürünü vererek dosyayı kapattık.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Değerli dostlar elimden geldiğince bu tarz bilgi içerikli konuları sizlerin yararlanması için açacağım destek vereceğim çünkü bazılarımız bu anlatacağım durumu bilsede bazılarımız bilmiyor

Almış olduğunuz üründe problem oldu Tüketici hakem heyetine şikayet edeceksiniz firmayı fakat nasıl bir şikayet metni yazacağınızı bilmiyorsaniz bu durumda

Chatgpt devreye giriyor genel olarak herkes ödev yaptırıyor veya fotoğraf montaji vs yaptırıyor fakat chatgpt çok fazla iş görüyor örnek olarak sizlerde yaşadığınız bir problemi chatgpt yazın ve sonuna şunu ekleyin bu problemi tüketici hakem heyetinde kazanacağım bir metne çevir vs oda hızlı şekilde seçimlik haklarınızın olduğu bir şablon çıkaracak sizler buna göre oynama yaparak şikayet edebilirsiniz ben bu şekilde bir dava kazandım bu sebepten sizlerde faydalanın diye açıyorum konuyu

Dipnot: Olur'da Tüketici Hakem Heyetine Gidip Elden Şikayet Ederseniz'de Yöntem Aynı Sizler Sadece Oynama Yapacaksınız Şablonla

Dipnot: Sizlerin hakem heyeti işin ehli ise sizi haklı bulur ama işin ehli olmayanlar genelde firmayı haklı bulur bu durum maalesef benlik değil bununda ekliyim

Örnek chatgpt şikayet metni şablonu:

📄

Şikayetin Konusu:

Servis desteği bulunmayan bir ürünün satılması nedeniyle Tüketicinin mağduriyeti.


---

Olayın Özeti:

[Satın alma tarihi] tarihinde, [satın alınan ürünün tam adı, marka, model] ürününü, [satın alınan yer, örneğin “XYZ Elektronik Mağazası” veya internet sitesi] üzerinden [satış fiyatı] TL karşılığında satın aldım. Ürün kısa süre içinde arızalandı ve onarım için yetkili servisine başvurdum. Ancak yapılan incelemelerde, ürünün Türkiye’de hiçbir yetkili teknik servis ağı bulunmadığı, hatta bazı durumlarda yedek parça temininin dahi mümkün olmadığı belirtilmiştir.

Bu durum, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 58. maddesi gereği üretici ve ithalatçıların, ürünleriyle ilgili satış sonrası servis hizmetlerini sunma yükümlülüğüne aykırıdır. Kanunun açık hükmüne göre, garanti süresi boyunca ve gerekli durumlarda garanti süresi sonrasında da tüketiciye servis sağlamak zorundadırlar.

Buna rağmen, [satıcı veya ithalatçı firma] bu yükümlülüğünü yerine getirmemekte ve tüketici olarak mağduriyetimi giderecek hiçbir çözüm sunmamaktadır. Satış sonrası servis imkânı sunulmayan bir ürünün satışa sunulması hem tüketiciyi yanıltıcı hem de kanunlara aykırıdır.


---

Talebim:

Türkiye’de servis desteği bulunmayan ürünün satılması nedeniyle yaşadığım mağduriyetin giderilmesi için;

Satın aldığım ürünün bedelinin tarafıma iadesine (iade edilen ürün karşılığında),

Veya ürünün servis hizmeti sunulan muadili ile ücretsiz değiştirilmesine


karar verilmesini arz ederim.


---

Ekler:

1. Ürüne ait fatura/satış fişi


2. Ürünün arızalı olduğunu gösterir servis raporu (varsa)


3. Satıcının veya üreticinin Türkiye’de servis sunmadığını belirten yazışmalar, e-posta, ekran görüntüsü vb.


4. Ürünün garanti belgesi (varsa)

🧾 YASAL DAYANAK:

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun

Madde 58 – Satış Sonrası Hizmetler:

> “… Üretici veya ithalatçı, ithal ettiği veya ürettiği sanayi malları için, Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, o mala ilişkin hizmet verebilecek yeterli teknik servis istasyonlarını kurmak ve bunun devamlılığını sağlamak zorundadır.”



> “… Satış sonrası hizmet sunma yükümlülüğü yerine getirilmeksizin piyasaya arz edilen ürünler için Bakanlıkça idari yaptırım uygulanır.”

Benim şikayetimin Şablonu bu şekildeydi sizlerin şikayetine göre maddeler vs değişir bilginize
Amazon.com.tr'yi şikayet ettim soracak olursanız Türkiyede servisi bulunmayan ürün satıp arkasında durmuyor. 4 adet ürün bu şekilde elimde kaldı 1 tanesini verdim yukarıdaki şablona gore kazanıp kazanmayacagima baktım baktım kazandım şimdi diğerlerine geldi sıra :)

 

Ekler

  • 233233.webp
    233233.webp
    20.9 KB · Hit: 27
Çokta kasmanıza gerek 2 satır cümle ile başvurduğunuz başvurularda eğer haklıysanız ve belirtebilmişseniz kabul ediliyor ve edilmiyor.:) 50+ den savunma yazdım.

Ki örnek vermek gerekirse 2019 yılında almış olduğu derin dondurucuyu adama 2025 yılında yeni model sıfır ürünü vererek dosyayı kapattık.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:
Maalesef öyle olmuyor bazı durumlar ben şahsen elimde ne kadar kanıt niteliği sunacak belge fotoğraf vs varsa sunma taraftarıyım karşı tarafa koz vermemek için gerisi tabii ki tüketici hakem heyetinin kararına ve vicdanına kalmış
 
Bilgi yanlışlığını düzeltiyim eğer ki THH kararı alıp itiraz süresi geçtikten sonra hala ödeme yapmıyorlar icra da ilamlı icra denen bir yol var. O yol ile karşı tarafın itiraz etmesine imkan tanımadan daha kolay bir şekilde paranızı, masraflarınızı alırsınız.
sen daha önce nerdeydin be adam ben bunu bilmiyodum ya haberim olsaydı söke söke alırdım geri
 
Bilgi yanlışlığını düzeltiyim eğer ki THH kararı alıp itiraz süresi geçtikten sonra hala ödeme yapmıyorlar icra da ilamlı icra denen bir yol var. O yol ile karşı tarafın itiraz etmesine imkan tanımadan daha kolay bir şekilde paranızı, masraflarınızı alırsınız.
Zaten karar sonrasında firma kararı uygulamazsa bütün banka hesaplarına haciz ibaresi geliyor. Ekstra bir şey yapmanıza gerek kalmıyor.
 
Çokta kasmanıza gerek 2 satır cümle ile başvurduğunuz başvurularda eğer haklıysanız ve belirtebilmişseniz kabul ediliyor ve edilmiyor.:) 50 den fazla savunma yazdım.

Ki örnek vermek gerekirse 2019 yılında almış olduğu derin dondurucuyu adama 2025 yılında yeni model sıfır ürünü vererek dosyayı kapattık.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:
2022 da aldığım bir fareyi garantiye yollamıştım ellerinde yok diye fiyat iade edicez dediler ama ürünü 700tl ye almıştım ve fiyatı 3.500 tl olmuştu trendyol THH kabul etmiyoruz dedi ve icra ile uzatmak istemediğim için iade almıştım. böyle bir durumda ne yapılır paylaşırsanız bizde bilgi sahibi olalım
 
Maalesef öyle olmuyor bazı durumlar ben şahsen elimde ne kadar kanıt niteliği sunacak belge fotoğraf vs varsa sunma taraftarıyım karşı tarafa koz vermemek için gerisi tabii ki tüketici hakem heyetinin kararına ve vicdanına kalmış
Tabii ki elinde bir kanıt niteliğinde destekleyici belge olduğu sürece bunuda dosyaya ek olarak belirteceksin. Ama çok resmi yazıp sayfalarca kanun maddesi yazmayın komik oluyor :D Bizemi öğretiyorsun ayağına konuşuyorlar sonra
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,153,465
Mesajlar
10,395,455
Üyeler
183,433
Son üye
redboxer82
Geri
Top