125cc İçin Ehliyet Hakkında

A1 ile a2 arasında fiyat farkı genelde çok az oluyor aradaki tek fark yazılı sınava girmeden geçmen olucak almışken A2 al hangi sürücü kursuyla görüşürsem görüşeyim almışken A2 alın dedi adamlar harbiden sonradan baktım A1 işi çok saçmaymış. Sürücü kursuna ödücen para aynı kalıyor sadece harç ödeyip ehliyete işletmeye para vermiyorsun o kadar. Harici aynı. A2 alırsan yeni bi sınıf işleteceğin için ekstra ehliyet çıkarttırma masrafın olucak tekrar ama almışken A2 al
farketmiyor. Önceden herhangi bir ehliyetin varsa ve a1 bile alıyor olsan eski ehliyeti çöpe atıp yenisini çıkartmak zorundasın.
 
farketmiyor. Önceden herhangi bir ehliyetin varsa ve a1 bile alıyor olsan eski ehliyeti çöpe atıp yenisini çıkartmak zorundasın.
Normal A1 alırsan işletirsin ama b sınıfı olanlara 125cc ye kadar sürebilme olayı için alınan eğitimde gerekmiyor. Sadece sürücü kursuna para ödüyorsun onlarda eğitimler bitince bi kağıt veriyor onu yanında gezdiriyorsun bu meselenin avantajı o zaten devlet ben para almıcam diyor 125cc ye kadar sürmek isteyenlerden. A1 derken demek istediğim buydu yoksa normal A1 de dediğin gibi farketmiyor
 
öyle bir şey şuanlık gündem de bile değil. Etrafta ehliyetlerle ilgili çok fazla dedikodu dönüyor çoğu kolpa. (Sürücü kursu işletiyorum.)
bende sürücü kursunda duydum muhabbeti gündem içinde değil ama dillendirilmiş bir muhabbet olarak ehliyeti A ya çeviriyorum ondan gidip geliyorum öyle gündem ülkenin durumundan havadan sudan konuşurken bahçede geçti mevzusu
 
Normal A1 alırsan işletirsin ama b sınıfı olanlara 125cc ye kadar sürebilme olayı için alınan eğitimde gerekmiyor. Sadece sürücü kursuna para ödüyorsun onlarda eğitimler bitince bi kağıt veriyor onu yanında gezdiriyorsun bu meselenin avantajı o zaten devlet ben para almıcam diyor 125cc ye kadar sürmek isteyenlerden. A1 derken demek istediğim buydu yoksa normal A1 de dediğin gibi farketmiyor
Evet ne demek istediğini anladım B sınıfından a1 e geçerken dediğin doğru.
 
Hocam sizde kurs ücretleri ne kadar ? :D
a1 11k + vergi
a2 13.5k + vergi
a 15k + vergi.
vergi 2239TL
İlçeden ilçeye bile fiyatlar değişir. Biz Hatay Dörtyoldayız.
 
Bugün gittim sordum sürücü kursuna tam anlamadım ekstra 4k vermezsin dedi ama direksiyon dersi ve sınav yine var dedi 125cc için ancak merakım madem öyle tam A-A1-A2 bilmiyorum artık hangisi ise tüm motorları süren hangisiden oluyorsa ondan almak daha mantıklı olmaz mı daha büyük motor almak istersem sonrasında diye ?
Süreç aynı, B sınıfına ekletirsen ehliyet parası ödemezsin sınava 125cc motorla girersin. Alacağın hak da en fazla 125cc kullanmana izin verir ve yurtdışında geçerli olmaz.

A2 alırsan ehliyet parası ödersin ve aynı sınava 200-250cc civarı bir motorla girersin. Sonuç olarak 47 beygire kadar olan motorları kullanabilirsin.

A alırsan A2 ile yaklaşık aynı ücreti ödersin aynı sınava 750cc civarı bir motorla girersin ve alacağın ehliyetle tüm motorları kullanma hakkına sahip olursun. Bu ehliyete başvurmak için ya 24 yaşından büyük olmalısın ya da en az 2 senelik A2 ehliyetin olmalı.

A1 alma gibi bir seçenek de var ama 18 yaşından büyük biri için o ehliyetin bir anlamı yok, o yüzden bahsetmek gereksiz.
 
Geri
Top