Sessiz ve Premium Sistem Topladım, Fikirlerinizi Alayım

Teşekkürler hocam anakart için proart x870e alabilirim ama gerçekten ne gibi farkı olacak açıklayabilirmisin rica etsem
Süper bir sistem toplamissin, en güncel yongayı kullan. Hem faz sayısi, hem arka port sayısı bi tık daha iyi olur.
Sana git de msi meg al demiyorum. Çok abartiya kaçmadan max. 15-20 arası güzel bir x870e bulabilirsin. Proart lar biraz tuzlu oluyor yanlış bilmiyorsam
 
Herkese merhaba,


Yeni bir sistem toplamayı planlıyorum ve özellikle sessizlik, düşük sıcaklık ve premium kalite benim için en önemli kriterler. FPS odaklı sıradan bir kurulumdan ziyade, uzun ömürlü, stabil ve “rahat çalışan” bir sistem hedefliyorum.


Parçaları tek tek seçerken mümkün olduğunca denge ve kaliteye odaklandım. Sistemim şu şekilde:


  • İşlemci: AMD Ryzen 7 9800X3D
  • Soğutma: Noctua NH-U12A chromax.black
  • Ekran Kartı: ASUS GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 Noctua OC Edition
  • Kasa: HAVN BF 360 Flow Black
  • RAM: Kingston Fury Beast 32GB (2x16) DDR5 6000MHz CL30 (EXPO)
  • Anakart: (X870E / B850 Creator arasında kararsızım, yorumlara açığım)

Burada özellikle ekran kartı konusunda küçük bir parantez açmak istiyorum.


RTX 5080 tarafında tüm modeller performans olarak zaten birbirine çok yakın. Günün sonunda farkı belirleyen şeyler;


  • soğutma kalitesi
  • fan sesi
  • VRM/PCB kalitesi
  • uzun süreli yük altında stabilite

Bu yüzden benim gözümde ASUS Noctua RTX 5080 OC Edition, bu segmentte en “mantıklı premium” kartlardan biri. Sessizlik odaklı bir sistem kurduğum için de tercihimi bu yönde kullandım.


Açıkçası bu seviyede ekran kartlarında RGB, agresif tasarım ya da marka farkından çok; gerçek kullanımda sessizlik ve sıcaklık değerleri benim için daha önemli.


Sizce sistem genel olarak nasıl?


  • Anakart seçimi
  • RAM uyumu
  • Kasa hava akışı
  • NH-U12A’nın 9800X3D için yeterliliği

özellikle bu konularda yorumlarınızı merak ediyorum.


Her türlü fikir ve eleştiriye açığım
Aynı ekran kartını almayı bende düşünüyorum çok pahalı yani 97 bin şuan piyasada ama inanılmaz güzel duruyor eğer parada sıkıntı yoksa direk al bence zevk olarak müthiş bi kart yani gerçekten güzel bir sistem olmuş taviseyim kasa yıda böyle krem renklerde bulabilirsen yada ekran kartına uyumlu bir renk müthiş olur .
 
Süper bir sistem toplamissin, en güncel yongayı kullan. Hem faz sayısi, hem arka port sayısı bi tık daha iyi olur.
Sana git de msi meg al demiyorum. Çok abartiya kaçmadan max. 15-20 arası güzel bir x870e bulabilirsin. Proart lar biraz tuzlu oluyor yanlış bilmiyorsam
Anladım hocam teşekkürler evet Proart x870e biraz tuzlu ama ne yapalım battı balık yan gider :))
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Aynı ekran kartını almayı bende düşünüyorum çok pahalı yani 97 bin şuan piyasada ama inanılmaz güzel duruyor eğer parada sıkıntı yoksa direk al bence zevk olarak müthiş bi kart yani gerçekten güzel bir sistem olmuş taviseyim kasa yıda böyle krem renklerde bulabilirsen yada ekran kartına uyumlu bir renk müthiş olur .
Teşekürler evet biraz pahalı ancak alacağım ya bir daha mı gelecez dünyaya içime sinen olsun 5 fazla olsun demi..
 
Anladım hocam teşekkürler evet Proart x870e biraz tuzlu ama ne yapalım battı balık yan gider :))
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Teşekürler evet biraz pahalı ancak alacağım ya bir daha mı gelecez dünyaya içime sinen olsun 5 fazla olsun demi..
Hocam fansız kasa alıp noctua fan döşemen daha güzel olmaz mı takım olur ful
 
Geri
Top