Çözüldü✓ Arctic Fan: Kasa Fanı Tavsiye Öneri.

xanxaroth

80+
Katılım
17 Kasım 2025
Mesajlar
20
Reaksiyon skoru
4
Bütçe
4000
Bitfenix al118 kasam var egzoz fanı sıkıntı çıkarmaya başladı değiştirmek istiyorum. Bıraktığım link te ki fan dan 4 tane alıp bir tanesini egzoz yerine diğer üçünü de kasanın altında ki boş yerlere takmayı düşünüyorum kasanın içerisinde kendi kontrolcüsü var fakat yeni fanları takmak için yer olmadığından ek kontrolcü almam gerek farklı öneri veya tavsiyeniz varmı.

 
Bitfenix al118 kasam var egzoz fanı sıkıntı çıkarmaya başladı değiştirmek istiyorum. Bıraktığım link te ki fan dan 4 tane alıp bir tanesini egzoz yerine diğer üçünü de kasanın altında ki boş yerlere takmayı düşünüyorum kasanın içerisinde kendi kontrolcüsü var fakat yeni fanları takmak için yer olmadığından ek kontrolcü almam gerek farklı öneri veya tavsiyeniz varmı.

anakartınız nedir? normalde bu fanları birbirine bağlayabiliyorsunuz. Alta takacağınız 3 fanı tek çıkıştan besleyebilirsiniz.
1781306777352.webp
 
O kasa için görüntüyü bozmamak adına şu fanlardan önerebilirim . Reverse fan ve birbirine eklenebiliyor anakartında boşta fan girişi var ise tek giriş yeterli ayrıca içeri 6 fan olacağı için çok yüksek hızda çalıştırmanada gerek yok
Yada bunlardan

 
O kasa için görüntüyü bozmamak adına şu fanlardan önerebilirim . Reverse fan ve birbirine eklenebiliyor anakartında boşta fan girişi var ise tek giriş yeterli ayrıca içeri 6 fan olacağı için çok yüksek hızda çalıştırmanada gerek yok
Yada bunlardan

Çoook sesli thermalright fanlar. Arctic geçince anlıyorsun bunu.
 
Asus prime b650 mr ana kartın altında cha_fan 2 var oraya takabilirim sanırım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Eski kasam da arctic vardı ondan dolayı kaliteli oldukları belliydi, ama bu gösterdikleriniz de o kadar kaliteli ise neden olmasın, bir de rgb olması önemli değil aslında rgb leri kapatıyorum ben
 
Son düzenleme:
anakartınız nedir? normalde bu fanları birbirine bağlayabiliyorsunuz. Alta takacağınız 3 fanı tek çıkıştan besleyebilirsiniz.
Alıntıyı görüntüle
Asus prime b650 mr, kontrol ettim kartın altında cha fan 2 var oraya takabilirim sanırım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

O kasa için görüntüyü bozmamak adına şu fanlardan önerebilirim . Reverse fan ve birbirine eklenebiliyor anakartında boşta fan girişi var ise tek giriş yeterli ayrıca içeri 6 fan olacağı için çok yüksek hızda çalıştırmanada gerek yok
Yada bunlardan

RGB olması önemli değil açıkçası bu gösterdiklerinizi kullanıyor musunuz arctic yerine önerir misiniz, ben eski kasam da kullanmıştım arctic ondan çok memnun kalmıştım baya kaliteli idi
 
Asus prime b650 mr, kontrol ettim kartın altında cha fan 2 var oraya takabilirim sanırım
Aynen cha_fan 2 slotunu kullanabilirsiniz.
RGB olması önemli değil açıkçası bu gösterdiklerinizi kullanıyor musunuz arctic yerine önerir misiniz, ben eski kasam da kullanmıştım arctic ondan çok memnun kalmıştım baya kaliteli idi
Ben önceki kasamda arctic in f serisi 14 lük fanlarını kullandım 2 yıl. Şimdi ki kasamda da thermalright tl-m12q modelinden 8 adet kullanıyorum.
Thermalright ın fanları, arctic fanlarla aşık atamaz.
Alev alev yanan bir ekran kartınız yoksa yani alttan devirli şekilde soğutma sağlamayacaksanız silent modda iki fanda sessiz çalışır. Ama devir arttıkça arctic farkını her açıdan koyar. Gerek ses gerek devir. Ayrıca arctic'in p serisi fanlarını istediğin yerde kullanabilirsiniz. Radyatör yada hava soğutmada bile.
Thermalright fanları ise sadece kasa serinleten güzel aksesuarlardır.
 
Çoook sesli thermalright fanlar. Arctic geçince anlıyorsun bunu.
Arctic de var hocam bende 6 fan içeri olacağı için full rpm ihtiyaç olmayacak o nedenle f/p önerdim arkadaşa, şu an üst kısımda p14 argb kullanıyorum dışarı tahliye için yinede sesliler p14 pro reverse aldım onlarda çok sesli çıktılar en memnun kaldığım p12 pwm pst ve p12 argb idi . Şu an thermaltight reverse kullanıyorum kasamda 6 adet çok memnunum aman aman bir sesleri yok . Normalde evet arctic sessiz olması lazım ama kullandığım konum itibari ile mi ilgili anlamadım p14 argb üst kısımda eksoz olarak kullanıyorum performans almak için %60 seviyesinde sesli çalışıyorlar muhtemelen kullandığım 100r pz nin üst kapağından olabilir .
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Asus prime b650 mr, kontrol ettim kartın altında cha fan 2 var oraya takabilirim sanırım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


RGB olması önemli değil açıkçası bu gösterdiklerinizi kullanıyor musunuz arctic yerine önerir misiniz, ben eski kasam da kullanmıştım arctic ondan çok memnun kalmıştım baya kaliteli idi
Eğer rgb önemli değilse arctic olabilir ayrıca arctic de argb fanlar var reverse olarak kasanıza uyumlu olsun ve f/p olsun diye paylaştım
 
Son düzenleme:
Bitfenix al118 kasam var egzoz fanı sıkıntı çıkarmaya başladı değiştirmek istiyorum. Bıraktığım link te ki fan dan 4 tane alıp bir tanesini egzoz yerine diğer üçünü de kasanın altında ki boş yerlere takmayı düşünüyorum kasanın içerisinde kendi kontrolcüsü var fakat yeni fanları takmak için yer olmadığından ek kontrolcü almam gerek farklı öneri veya tavsiyeniz varmı.

max serisi almaya bakın pro serilerinde kronik rulman sorunu var.
 
Aynen cha_fan 2 slotunu kullanabilirsiniz.

Ben önceki kasamda arctic in f serisi 14 lük fanlarını kullandım 2 yıl. Şimdi ki kasamda da thermalright tl-m12q modelinden 8 adet kullanıyorum.
Thermalright ın fanları, arctic fanlarla aşık atamaz.
Alev alev yanan bir ekran kartınız yoksa yani alttan devirli şekilde soğutma sağlamayacaksanız silent modda iki fanda sessiz çalışır. Ama devir arttıkça arctic farkını her açıdan koyar. Gerek ses gerek devir. Ayrıca arctic'in p serisi fanlarını istediğin yerde kullanabilirsiniz. Radyatör yada hava soğutmada bile.
Thermalright fanları ise sadece kasa serinleten güzel aksesuarlardır.
5070 ti var BF6 açınca kasanın içi ısınıyor tam da bundan dolayı fanları değiştiriyorum, egzoz fan kasanın içi ısınınca ses yapmaya başlıyor elimle oturtmaya çalışıyorum sanki yerinden çıkacakmış gibi oluyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

max serisi almaya bakın pro serilerinde kronik rulman sorunu var.
Çoğu sitede stok yok diyor
 
Son düzenleme:
5070 ti var BF6 açınca kasanın içi ısınıyor tam da bundan dolayı fanları değiştiriyorum, egzoz fan kasanın içi ısınınca ses yapmaya başlıyor elimle oturtmaya çalışıyorum sanki yerinden çıkacakmış gibi oluyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Çoğu sitede stok yok diyor
stock var yahut yok orasını bilmem.size sadece tercih ettiğiniz modelin kronik sorunlu olduğunu paylaştım. Alıp almamanız yahut başka marka almanız size kalmış artık.
 
5070 ti var BF6 açınca kasanın içi ısınıyor tam da bundan dolayı fanları değiştiriyorum, egzoz fan kasanın içi ısınınca ses yapmaya başlıyor elimle oturtmaya çalışıyorum sanki yerinden çıkacakmış gibi oluyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Çoğu sitede stok yok diyor
Kullandığım kasada seninkine benzer alt kısma fan ekleyince özellikle görüntüyü bozmamak adına reverse daha iyi olur doğrudan ekran kartına üfleyince çok faydası oluyor , kasanın alt açıklığını bilmiyorum ama ona göre yeterli boşluk vardır diye tahmin ediyorum alt fanlar yan fanlara göre kasanın içine daha iyi hava üflüyor
 
Kullandığım kasada seninkine benzer alt kısma fan ekleyince özellikle görüntüyü bozmamak adına reverse daha iyi olur doğrudan ekran kartına üfleyince çok faydası oluyor , kasanın alt açıklığını bilmiyorum ama ona göre yeterli boşluk vardır diye tahmin ediyorum alt fanlar yan fanlara göre kasanın içine daha iyi hava üflüyor
Kasanın altında yer var 3x120mm taka biliyorum tamda söylediğin gibi ekran kartına üflesin diye takacağım reverse de alabilirim aslında, alabiliyor iken en iyisini almak istiyorum açıkçası daha sonra sorun çıkınca uğraşmak istemiyorum
 
Geri
Top