5700x ve 5060ti 16gb A Gecmeli Miyim?

Pişmaniye

80+ Silver
Katılım
1 Nisan 2021
Mesajlar
4,143
En İyi Cevap
1
Reaksiyon skoru
2,279
ddr5 sistemler pahalı arkadaşlar, 5700x + soğutucu + 5060ti 16gb ne diyorsunuz 36 37 tutuyor eski parçaları da satarsam 32 33 e gelir iyi kötü?
 
Son düzenleme:
ddr5'e geçmeyi beklemeni tavsiye ederim. Ama şuan ki sistemin ne kadar eski ? 4K mı tutuyor ancak ?
 
ddr5'e geçmeyi beklemeni tavsiye ederim. Ama şuan ki sistemin ne kadar eski ? 4K mı tutuyor ancak ?
hocam r5 2600, 1650 super var sadece bu ikisini satacağım mevcutta m2, 16gb ram be b450 ve 550w psum var ikisi tas çatlasın 5 tutar gibime geliyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Güncel oyunlarda fazlasıyla işini görür hocam gayet güzel sistem olur.
acaba darbogaz yapar mı onu bilemedim yoksa 35 38 arasına kurtulmak daha iyi ddr5 istesem en az 55 60k yani maalesef.
 
hocam r5 2600, 1650 super var sadece bu ikisini satacağım mevcutta m2, 16gb ram be b450 ve 550w psum var ikisi tas çatlasın 5 tutar gibime geliyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


acaba darbogaz yapar mı onu bilemedim yoksa 35 38 arasına kurtulmak daha iyi ddr5 istesem en az 55 60k yani maalesef.
darboğaz olmaz hocam
 
darboğaz olmaz hocam
Yani bencede kontrol ettim gozume bir sey carpmadı, thermalright dan bi kule tipi alırım kullanırım. Benim icin ddr5 pek onemli degil yıllardır ddr4 kullanıyorum zaten. Hatta bu vesileyle belki 2x8 den 2x16 ya geçerim.
 
DDR5 Geçmek için bir hayli bütçe ayarlamak gerekiyor hocam.
DDR5 Ramleri zaten Hazır sistemler gibi fiyatları var mantıklı değil geçiş.
 
DDR5 bir sisteme geç derim ama vram krizinden dolayı ram fiyatları uçtu gitti bundan dolayı bu sistemi değerlendirecek olursam direkt al geç derim. Darboğaz konusunu da değinirsek şu safsafatan artık uzak durun arkadaşlar işlemci ekran kartını beslemez bu yalanı unutun ekran aslında kendi içinde bir pc çünkü çekirdeğiyle içindeki ramiyle aslında küçük bir pc, peki darboğaz denen yapı nedir. İlk önce oyun çalışma mantığını bilelim ilk olarak işlem işlemciye gelir ve işlem buradan işlenip hızlı bir şekilde ekran kartına gönderilir ve 1080p low grafik oyunculukta ekran kartı işlemciden gelen görüntüyü hızlı bir şekilde işleyebileceği için %100 performansa ihtiyaç duymaz neden diyelim ki işlemci 100 parça işledi ekran kartı aynı süre de bunu yarı performansı kullanrak işleyebilecek ama görüntüyü 2k ve ya 4k ya aldığımızda yüksek grafiklere aldığımızda işlemciyi görüntüyü işlemez sadece beyin gibi davranıp kordineyi sağlar bu sefer işlemcinin işlediği 100 parçayı ekran kartı aynı sürede bitirmesi gerektiği için bu zor görevi %100 kullanarak yapabilir. Yani işin kısa ve netini söyleyim darboğaz değil kaç fps almak isteyeceğine göre sistem dizilir. (Bir kaç bilmiş gelecek ne anlatıyorsun o öyle değil felan diyecek hem bana hem sana kafana takma rahat ol sadece zevkine bak. Ben sistem alır almaz gpus undervolt ve işlemci üzerinde pbo ve curve yapan biriyim benim sitilimde bu mesela parça ne olursa olsun. Bilgisayar mühendiliği İşlemci üzerine sunum yapmış biri olarak söylüyorum). (Not: Böyle dedim diyede 2000 serisi bir işlemciye 5090 takmayın işin sonunda işlemci ne kadar kordinelik yapsa da bir şeyi işlemesi lazım herşeyin bir dengesi her zaman olması lazım :D )
 
ddr5 sistemler pahalı arkadaşlar, 5700x + soğutucu + 5060ti 16gb ne diyorsunuz 36 37 tutuyor eski parçaları da satarsam 32 33 e gelir iyi kötü?
Geçilir bence uzun süre kullanırsın. Ben 5700X 32 GB bellek ve 4060 ile bir sürü yeni oyun ve rekabetçi oyunları oynuyorum. BF6'da sadece 5800X3D çıkarsa ve becerebilirsem düzgün bir anakartla yükseltmek istiyorum.

DDR5'ler bence uzun süre ucuzlamayacak, elindeki sistem eskiyse geç. Nvidia ve Windows RT, PT vb. çok yazılımsal iyileştirme yapacak. 50K serisini bayağı kullanırsın.
 
Geçilir bence uzun süre kullanırsın. Ben 5700X 32 GB bellek ve 4060 ile bir sürü yeni oyun ve rekabetçi oyunları oynuyorum. BF6'da sadece 5800X3D çıkarsa ve becerebilirsem düzgün bir anakartla yükseltmek istiyorum.

DDR5'ler bence uzun süre ucuzlamayacak, elindeki sistem eskiyse geç. Nvidia ve Windows RT, PT vb. çok yazılımsal iyileştirme yapacak. 50K serisini bayağı kullanırsın.
evet elimde r5 2600 ve 1650s var maalesem ama psu 550w ve b450m a pro max anakart var bu yuzden 5700x + 5060ti i 36 38 arasına alıp eskileri satarsam 33 34 civarına gelmis olur bana.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,150
Mesajlar
11,084,770
Üyeler
198,245
Son üye
ulkem.cifci
Geri
Top