merb1y
80+
- Katılım
- 12 Mart 2023
- Mesajlar
- 253
- Reaksiyon skoru
- 127
Biliyorsunuz 9070 xt vbios'unu 9070e flashlama yöntemi vardı ve o yöntem çok riskli ve garanti dışı bırakıyordu. Bu yöntem çok daha risksiz. (Garanti dışı bırakma konusu biraz şüpheli onu göz önüne alın.)
Konuyu bu rehberden alarak açıyorum, Türkçe güncel kaynak göremedim.
Öncelikle sorumluluk tamamen kendinize aittir, absürt değerler girip kartınızı brick etme ihtimaliniz var.
RDNA3 kısmına girmeyeceğim, dileyen konuya bakıp onu yapabilir muhtemelen benzerdir.
RDNA4 kartlar için;
2 tane iso dosyamız var
Birisi geçici sürüm yani yaptığımız işlem bilgisayar güçten çekilinceye kadar aktif oluyor. İlk başta geçici sürümü USB'ye ister rufusla dd modunda, ister balena ile yazdırıp kart stabil çalışıyor mu, sıkıntı var mı onu kontrol edeceğiz.
Geçici iso linki
PC'yi usb ile boot ettikten sonra, karşımıza linux ekranı açılacak.
Ekranda 1 2 3 ile başlayan kısımlar göreceksiniz, bizim işimiz 1 yani TBP/TDC kısmıyla olacak.
Girdikten sonra bu ekran çıkacak karşımıza. Buradan manuel değer de girebilirsiniz fakat konuda belirtildiği gibi oyun oynayan birisi için 1.20 çarpanı yeterli.
1 yazıp enterladıktan sonra 3 yazıp enterlayalım.(TDC limit ve TDC_alt limiti aynı anda kullanmayın). Manuel girmek istiyorsanız 2 ve 4 seçeneklerine gireceksiniz.
1 ve 3 girdikten sonra 0'a basıp menüye dönüp aynı şekilde değişiklikleri uygula diyeceğiz. (Hangi sayıda olduğunu hatırlamıyorum). Sonrasında 0 diyip yeniden başlatın.
NOT: Çarpanı abartmayın, özellikle pulse gibi giriş seviyesi kartlar 400A'e kadar güvenli çalışabiliyor.
Bu bizim güç limtimizi basitçe 1.20'ye katlayacak. Yeni güç limiti windowsta gözükmeyecek bir nevi sensörleri kandırmış olacağız.
Windowsta gözükmüyorsa nasıl anlayacağız diye soracak olursanız, Öncesi ve sonrası furmark testi yapın, farkı göreceksiniz zaten.
Hwinfo kullanıyorsanız oradaki güç limitlerininin çarpanını 1.2 olarak güncelleyebilirsiniz, böylece oyunlarda gerçekte kaç watt çektiğini göreceksiniz.
Pc yeniden başladıktan sonra testler yapın, furmarkta deneyin, oyunlarda deneyin. Bir sıkıntı olursa bilgisayarı tamamen kapatıp güç kaynağını kapattığınızda tüm ayarlar gitmiş olacak.
Eğer ayarlarınız stabilse ve eminseniz kalıcı sürüme geçebilirsiniz;
Kalıcıya geçerken dikkat etmeniz gereken şeyler var:
Kalıcıyla geçiciyi aynı anda kullanmayın. Geçici sürümü kullandıktan sonra pcyi tamamen kapatıp güç kaynağını kapatıp açın öyle kalıcı isoyu çalıştırın.
Kalıcı iso link
Bu iso da çok benzer çalışıyor geçici sürümle.
Yine aynı ayarlar gelecek ve bu sefer iso backup alacak,
Aynı ayarları yapın ve bir kere yeniden başlatın. Başlattıktan sonra yine USB ile tekrar boot edin ve 7'ye basıp ayarları kaydedin.
NOT: Ayarları yapıp yeniden başlatmazsanız, ayarlar uygulanmaz. O ayarları girdikten sonra bir kere yeniden başlatmanız gerekiyor.
Stabilite sorunu varsa tekrar usb'yle boot edip backup'a dönebiliyorsunuz.
NOT: Bu ayarlar ve adrenalin'deki güç limiti artışı birbiriyle çarpılıyor. Yani bendeki RX9070 normalde 220W çekerken, 1.20 Çarpan ve %10 güç limiti ile 290W kadar çıkıyor, böylelikle 9070xt ile arasındaki fark çok çok azalıyor.
9070xt çok fazla güç tüketen bir kart, o yüzden o kartta nasıl tepki verir bilmiyorum. Bu rehber 9070 için çok iyi çalışıyor onu söyleyebilirim.
Konuyu bu rehberden alarak açıyorum, Türkçe güncel kaynak göremedim.
Öncelikle sorumluluk tamamen kendinize aittir, absürt değerler girip kartınızı brick etme ihtimaliniz var.
RDNA3 kısmına girmeyeceğim, dileyen konuya bakıp onu yapabilir muhtemelen benzerdir.
RDNA4 kartlar için;
2 tane iso dosyamız var
Birisi geçici sürüm yani yaptığımız işlem bilgisayar güçten çekilinceye kadar aktif oluyor. İlk başta geçici sürümü USB'ye ister rufusla dd modunda, ister balena ile yazdırıp kart stabil çalışıyor mu, sıkıntı var mı onu kontrol edeceğiz.
Geçici iso linki
PC'yi usb ile boot ettikten sonra, karşımıza linux ekranı açılacak.
Ekranda 1 2 3 ile başlayan kısımlar göreceksiniz, bizim işimiz 1 yani TBP/TDC kısmıyla olacak.
Girdikten sonra bu ekran çıkacak karşımıza. Buradan manuel değer de girebilirsiniz fakat konuda belirtildiği gibi oyun oynayan birisi için 1.20 çarpanı yeterli.
1 yazıp enterladıktan sonra 3 yazıp enterlayalım.(TDC limit ve TDC_alt limiti aynı anda kullanmayın). Manuel girmek istiyorsanız 2 ve 4 seçeneklerine gireceksiniz.
1 ve 3 girdikten sonra 0'a basıp menüye dönüp aynı şekilde değişiklikleri uygula diyeceğiz. (Hangi sayıda olduğunu hatırlamıyorum). Sonrasında 0 diyip yeniden başlatın.
NOT: Çarpanı abartmayın, özellikle pulse gibi giriş seviyesi kartlar 400A'e kadar güvenli çalışabiliyor.
Bu bizim güç limtimizi basitçe 1.20'ye katlayacak. Yeni güç limiti windowsta gözükmeyecek bir nevi sensörleri kandırmış olacağız.
Windowsta gözükmüyorsa nasıl anlayacağız diye soracak olursanız, Öncesi ve sonrası furmark testi yapın, farkı göreceksiniz zaten.
Hwinfo kullanıyorsanız oradaki güç limitlerininin çarpanını 1.2 olarak güncelleyebilirsiniz, böylece oyunlarda gerçekte kaç watt çektiğini göreceksiniz.
Pc yeniden başladıktan sonra testler yapın, furmarkta deneyin, oyunlarda deneyin. Bir sıkıntı olursa bilgisayarı tamamen kapatıp güç kaynağını kapattığınızda tüm ayarlar gitmiş olacak.
Eğer ayarlarınız stabilse ve eminseniz kalıcı sürüme geçebilirsiniz;
Kalıcıya geçerken dikkat etmeniz gereken şeyler var:
Kalıcıyla geçiciyi aynı anda kullanmayın. Geçici sürümü kullandıktan sonra pcyi tamamen kapatıp güç kaynağını kapatıp açın öyle kalıcı isoyu çalıştırın.
Kalıcı iso link
Bu iso da çok benzer çalışıyor geçici sürümle.
Yine aynı ayarlar gelecek ve bu sefer iso backup alacak,
Aynı ayarları yapın ve bir kere yeniden başlatın. Başlattıktan sonra yine USB ile tekrar boot edin ve 7'ye basıp ayarları kaydedin.
NOT: Ayarları yapıp yeniden başlatmazsanız, ayarlar uygulanmaz. O ayarları girdikten sonra bir kere yeniden başlatmanız gerekiyor.
Stabilite sorunu varsa tekrar usb'yle boot edip backup'a dönebiliyorsunuz.
NOT: Bu ayarlar ve adrenalin'deki güç limiti artışı birbiriyle çarpılıyor. Yani bendeki RX9070 normalde 220W çekerken, 1.20 Çarpan ve %10 güç limiti ile 290W kadar çıkıyor, böylelikle 9070xt ile arasındaki fark çok çok azalıyor.
9070xt çok fazla güç tüketen bir kart, o yüzden o kartta nasıl tepki verir bilmiyorum. Bu rehber 9070 için çok iyi çalışıyor onu söyleyebilirim.