İşlemci Boşta 65 Derece Olmaya Başladı.Sıcaklığı Nasıl Düşürebilirim ?

AMESEMA

80+
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
218
Reaksiyon skoru
32
Sistem: Ryzen 7 7800x3d
GTX 5060 ti 16 gb
32 gb ram
MSI mag pano 100R PZ siyah
Thermalright frozen warfreame pro 360mm
işlemci pubg oynarken yüksek ayarlarda 80 derece olmaya başladı.
Daha kötüsü boştayken ders çalışırken bile bir anda 45'ten 73'e falan çıkıyor.
BİOS ayarlarına girip yapabileceğim bişey var mı ?
İşlemci soğutucumun fan ayarlarını nasıl yapıcam onu da bilmiyorum.
Şimdiden Teşekkürler yardımınız için.
 
Fanlarım doğru takılı diye düşünüyorum ama bi bakarsanız süper olur.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

az önce lol'e gireyim dedim sıcaklık 75 oldu.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Birde anladığım kadarıyla oyun açılırken fanlar bir anda çok hızlı dönüyor sıcaklıkta çok yükseliyor.
 

Ekler

  • 1000085902.webp
    1000085902.webp
    872.5 KB · Hit: 30
Sistem: Ryzen 7 7800x3d
GTX 5060 ti 16 gb
32 gb ram
MSI mag pano 100R PZ siyah
Thermalright frozen warfreame pro 360mm
işlemci pubg oynarken yüksek ayarlarda 80 derece olmaya başladı.
Daha kötüsü boştayken ders çalışırken bile bir anda 45'ten 73'e falan çıkıyor.
BİOS ayarlarına girip yapabileceğim bişey var mı ?
İşlemci soğutucumun fan ayarlarını nasıl yapıcam onu da bilmiyorum.
Şimdiden Teşekkürler yardımınız için.
bende de 7800x3d var boşta takılıyoken kendi kendine 60 70 arasına çıktığı oluyor, şimdilik oyunlarda vs max 76 gördüm
 
Curve Optimize yaptınız mı? 7800x3d ve 9800x3d işlemcilerde sweet spot diye -20 yapıp devam edilebiliyor. Onu deneyebilirsiniz gemini yardımı ile.
 
Bağlantıda önerdiğim şekilde güncellemeleri ve ince ayarları yapın. Güç ayarınız nihai veya yüksek performans ise dengeliye çekin.


Ayrıca BIOS sıfırlayın, bağlantıda zaten BIOS için bir ayar videosu var. O ayarları yapıp geçin, fazla kurcalamayın.

Bir de video izlerken de işlemci ve ekran kartı kullanılır. Yani 4K veya 60 FPS video izlemek boşta olduğunu göstermez. Oyun kadar kullanmasa da kaynak kullanır. Tarayıcıda ayrıca Ublock Origin Lite uzantısını da kullanın. Adblock, Adblock Plus gibi kötü bir reklam engelleme uzantısı varsa kaldırın. Reklam engelleme sitelerin tükettiği kaynak tüketimini de büyük oranda azaltır.

Yazılımsal dışında fiziksel olarak bu kasalarda alt tarafa, kasaya doğru galiba üfleyen fan takmanın da faydası var. Bir de kasanın dışında hava alan kısım, mümkünse duvara doğru değil, boşluğa baksın. Görselde duvara yapışık gibi duruyor, sağdaki dik şekilde duran 3 fan içeri hava atabilsin yani.

2026-06-26_00-25.webp


Konudan bağımsız yaz geldiğinden IEM kulaklık geçmenizi de öneririm. Genelde ucuz kulaküstü kulaklıklar hem ses olarak hem de konfor olarak kötü ürünler. Bütçe varsa Klasse IEM'i ve ses kartını almanızı öneririm. Ses kartına bütçe çıkmıyorsa, JAK versiyonunu sitesinde KEYMO kodu ile alıp Amazon üzerinden Apple DAC ve dönüştürücü alıp kullanabilirsiniz. Net olarak farkını görürsünüz. Type-C çıkış varsa dönüştürücüye de gerek yok.
 
Güç ayarlarınıza baktınız mı?
hocam baktımda anlamam ki
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

bende de 7800x3d var boşta takılıyoken kendi kendine 60 70 arasına çıktığı oluyor, şimdilik oyunlarda vs max 76 gördüm
evet bendede max 82 mesela ama boştayken dalgalanmalar can sıkıcı işte
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Curve Optimize yaptınız mı? 7800x3d ve 9800x3d işlemcilerde sweet spot diye -20 yapıp devam edilebiliyor. Onu deneyebilirsiniz gemini yardımı ile.
deneyeyim hocam yazarım sonucunu
 
hocam baktımda anlamam ki
Güç seçeneklerinde dengeli seçeneği seçili olmalı. Haricinde üzün süre temizlik yapmadıysanız vakti gelmiş olabilir. Olmadı bios dan fan ayarlarını yapmak sorunu çözecektir diye düşünüyorum.
Soğutucu nedir?
 
Güç seçeneklerinde dengeli seçeneği seçili olmalı. Haricinde üzün süre temizlik yapmadıysanız vakti gelmiş olabilir. Olmadı bios dan fan ayarlarını yapmak sorunu çözecektir diye düşünüyorum.
Soğutucu nedir?
Thermalright frozen warfreame pro 360mm
 
Hocam aynı işlemci var. MSI MAG Coreliquid I360 ile soğutuyorum. PBO'dan curve optimizer -25 ve watt limitini 60W yaptım. 0 FPS kaybıyla max 68 derece görüyorum o da PUBG'de. Diğer oyunlarda max 60. Sessiz mis gibi kullanıyorum. Tavsiye ederim.
 
Hocam aynı işlemci var. MSI MAG Coreliquid I360 ile soğutuyorum. PBO'dan curve optimizer -25 ve watt limitini 60W yaptım. 0 FPS kaybıyla max 68 derece görüyorum o da PUBG'de. Diğer oyunlarda max 60. Sessiz mis gibi kullanıyorum. Tavsiye ederim.
nasıl yapıldığı ile ilgili bir video var mı hocam
bios çok karışık geliyor bana kafam almıyor heralde
 
Geri
Top