[Yardım] Banka Bana 500.000 TL Kagıt Gönderdi

farketmez borcu silinmez sadece alacaklı banka yerine şirket olur oda şirketin insiyatifine kalir
genelde borç 600 se şirketle 100 e anlaşıp öder , bankanın alamadığını şirket mi alabilcek adam vercek olsa bankaya verir zaten

şirketlerde bankalardan borçları devralırken 600 üzerinden fiyatlamıyo satın alımlar genelde 10da 1i kadar bi fiyatlanmayla devralıyolar borçları
 
üzerinde kayıtlı bişey yoksa ve çalışmıyosan boşver 2-3 yıl kalsın sonra banka senin borcunu fonlara satınca çok ucuza kapatırsın

kimse seni borcun var diye alıkoyamaz rahat ol
Aynen sonra çöp bile alamazsın bankalardan on yıllarca. Ek olarak sigortalı işe girdiği an kafasına çökerler.
 
genelde borç 600 se şirketle 100 e anlaşıp öder , bankanın alamadığını şirket mi alabilcek adam vercek olsa bankaya verir zaten

şirketlerde bankalardan borçları devralırken 600 üzerinden fiyatlamıyo satın alımlar genelde 10da 1i kadar bi fiyatlanmayla devralıyolar borçları
kara listeye girip resmi evrak işlerinde ne olacak patates bağliyacak :kekw:
 
Aynen sonra çöp bile alamazsın bankalardan on yıllarca. Ek olarak sigortalı işe girdiği an kafasına çökerler.
şu durumda ödese bile alamayacak ki değişen ne olacak borçlar şirkete düşüp şirketle ucuza kapatıldıktan sonra sigortalı işe girse ne yazar
 
kara listeye girip resmi evrak işlerinde ne olacak patates bağliyacak :kekw:
şimdide çok farklı bir durum ortada yok gibi duruyor
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

zaten yarın bi gün evlenceğin zaman eşinin üzerinden çekersin annenin yada babanın kardeşinin üzerinden bile alırsın krediyi kredi kartını onlar dert değil kişisine kalmış bir şey
 
Herkes olayın sonrası için yazmış fakat bu işin ikametgah adresine haciz memurunun gelmesi olayı da var. Tek yaşıyorsan bir problem yok ama aile evindeysen problem. Bu olayı yaşamasam da bizzat görmüşlüğüm var ve sıkıntılı bir süreç. Bence en makul çıkış yolu ödeyip kurtulman. Para cebimde kalsın ve bana hiçbir şey yapamazlar mantığıyla hareket etsen bile seni bu tebligat, haciz memuru olayı psikolojik olarak yıpratacaktır.
 
arka plan biraz karışık fazla anlatmıyorum ama evet 3 ay ödemedim orası dogru bundan sonraki süreç ne olucak onu bilmıyorum
Ödemezsen haciz gelecek tahsil edebildikleri her şeyi o miktara kadar tahsil etmeye çalışacaklar, ödemen için son bir süre tanıyor sana kısaca öyle söyleyebilirim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Şirket alacak kadar geldiyse borç zate üçte birine düşer
Süreç oraya gelene kadar borç faizle üçe katlanır zaten, yıllarca da banka hesabını bile kullanamayan sigortalı işe giremeyen biri olarak sürünürsün.
 
Birebir yaşadım aynısını, anlatayım.

Yazılımcıyım, kısa bir süre öncesine kadar da Türkiye'de değildim. Bu süreçte de QNB Finansbank'daki kredilerim, kredi kartlarım patladı. Cahilce, bir daha ülkeye dönmem zaten deyip ödemedim. Borç miktarı totelde 300 bin lira ham para, günümüz faizleri ile de 600-700 bandındaydı.

Türkiye hattıma sayısız mesaj, arama geldi aylarca. Eve sayısız kağıt gitmiş. İcra, haciz, tehdit içeren mesajlar... Hiçbir şey yapmadım zaten ülkede değilim diye.

Bilmeniz gerekenler:

Haciz yok, o eskidendi. 3-4 milyon lira altı hacizle uğraşılmaz, uğraşsalar bile evde 1 üründen 2 tane yok ise; elleri boş gidiyorlar.
Bana haciz hiç gelmedi. Türkiye'deki banka hesaplarım blokelendi.
Faiz birikir. Sürekli birikir.

Bu olay 2 sene sürdü. 2 sene boyunca benden asla haber, bilgi almadılar/alamadılar.

2 senenin sonunda geçen hafta borç varlık şirketine devir etti. Ve bu şirketler borcu; ANA PARA üzerinden %10-15 miktarına satın alıyorlar. Yani bir varlık şirketi benim borcuma aslında 40-50 bin lira en fazla ödeyerek sahip oldu.

Bu noktada da kendileri sana teklif veriyorlar. Faizini silelim, mevcut borcu da 6 aya 12 aya bölelim diyorlar. Bu noktada tüm olay pazarlığında bitiyor. Durumum yok, ödesem zaten bankaya öderdim der, katı durur, ağlar sızlarsan; faiziyle 700 olan borcu bir anda 100 bine indirip; 10 ay da taksit yapıyorlar.

Bitip gidiyor.

Ha olan ne? Sicil yandı. Kredi, kredi kartı hak getire.

Korkma, ölmezsin. Ama mental olarak sıkı durman gereken bir süreç.

Benim için sorun yoktu. Türkiye'ye döndüğümde de çalıştığım şirketler yurtdışıydı ve ödemeleri payoneer ya da worldfirst'e çekip; yurtdışı kartı kullanıyordum. Takibi yoktu. Varlık fonuna geçince de yaptım pazarlığımı. Tek yanan şey banka sicilim oldu.

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ödemezsen haciz gelecek tahsil edebildikleri her şeyi o miktara kadar tahsil etmeye çalışacaklar, ödemen için son bir süre tanıyor sana kısaca öyle söyleyebilirim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Süreç oraya gelene kadar borç faizle üçe katlanır zaten, yıllarca da banka hesabını bile kullanamayan sigortalı işe giremeyen biri olarak sürünürsün.
Haciz mümkün değil artık pek. Süreci yaşamış birisi olarak söylüyorum. Borç dişe dokunur 3-4 milyon üstü bir şey değilse; kişinin üstünde mal varlığı yoksa, kimse hacize girişmez.
 
bu durumda kara listeye girmişsin ödemek mantıksız üzerine mal yoksa ödeme
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,039
Mesajlar
11,083,630
Üyeler
198,229
Son üye
treckery
Geri
Top