Güncelleme: BDH Yetkili servisi DOA belgesini verdi ürün iade edildi. Ubuntu sürümünü alıp başınızı ağrıtmayın derim.
Bu yazıyı, Dell almak isteyen arkadaşlara bir fikir vermek amacıyla yazıyorum. Umarım benim yaptığım hataları yapmazsınız.
30 Nisan'da Dell G15 5530 modelini online olarak satın aldım ve cihaz 2-3 gün içinde elime ulaştı. Cihaz iyi görünüyordu; Windows'u kurdum ve birkaç gün boyunca iş yoğunluğundan dolayı oyun yükleyemedim. Müsait olduğum bir zaman GTA 5'i indirdim ve oyunu açtım, ancak oyun 5-6 dakika sonra kendiliğinden kapandı. Sorunun oyunda olduğunu düşündüm ve tekrar açtım ama oyun yine 3-4 dakika sonra kapandı.
Bunun üzerine laptopu Furmark testiyle denedim ve testin %50'sine gelmeden mavi ekran verip kapandı. Satın aldığım yeri aradım ve cihazı iade etmek istediğimi söyledim. Laptopu gönderdim. Ancak, cihazın altında çizik olduğu için iade alamayacaklarını belirttiler. Çizik, belki de cihaz geldiğinde vardı ama ışıkta belli oluyordu ve geri satılabilirliğini etkilediğini söylediler.
Daha sonra Dell'i aradım ve durumu anlattım. Minidump dosyalarını istediler, ben de gönderdim. Windows'u yeniden kurmam gerektiğini söylediler. Driverları Dell'in kendi sitesinden indirerek her şeyi baştan kurdum ama yine mavi ekran hatası aldım.
Tekrar aradım ve bu bilgisayarın Ubuntu çıkışlı olduğunu, Ubuntu'da hata almam gerektiğini söylediler. Ubuntu'yu zar zor kurdum ve ekran kartı driverlarını yükledim. ETS 2'yi indirdim ama oyun açılırken bilgisayar dondu. Yeniden başlattım ama bilgisayar 4-5 saniye sonra yine dondu.
Dell'i tekrar aradım ve durumu anlattım. Bilgisayarı BDH servisine göndermemi söylediler. 23 Mayıs'ta bilgisayar geri geldi ve Windows 11 kurmuşlardı. Furmark testini yeniden yaptım ama %50'ye geldiğinde yine mavi ekran hatası verdi. Tüm süreci video kaydına aldım.
Yine Dell'i aradım ve durumu anlattım. Bana neden Windows kurduğumu(ki kendi servisleri kurdu bunu sorunca yine cevap yok), Ubuntu kurmam gerektiğini söylediler. Ubuntu'da aldığım hataların video ve resimlerini de göndermiştim. Ubuntu'yu tekrar kurdum ve Furmark testini yaptım, ancak yine hata verdi ve ekran dondu. ETS 2'yi test için indirdim ve yine donma sorunu yaşadım.
Dell'i tekrar aradım ve durumu anlattım. Bana DOA belgesinin geleceğini söylediler. 6 gün geçti ve aradım, ancak iade talebimin reddedildiğini öğrendim. Neden aramadıklarını veya e-posta göndermediklerini sordum ama cevap alamadım. Şimdi ne yapacağımı sordum ve bana Windows'u yeniden kurmamı ve hata dosyalarını tekrar göndermemi söylediler.
Bu süreçte bana 8-9 kez Windows ve 2-3 kez Ubuntu kurdurdular, hata dosyalarını ve video, ekran görüntülerini aldılar ama hiçbir destek vermediler. Üstüne bir de dalga geçercesine yeniden Windows kurmamı istediler.
Dell asla tavsiye etmiyorum. Servis olarak berbatlar Konuştuğum kişiler Almanyadaymış ordan destek veriyorlar Türkiyede destek hatları da yok. Yerinde servis var oda bu sorunlara bakmıyormuş.
THH Başvurumu yapacağım. Başınızı ağrıtmak istemiyorsanız hiç bulaşmayın derim.
Bu yazıyı, Dell almak isteyen arkadaşlara bir fikir vermek amacıyla yazıyorum. Umarım benim yaptığım hataları yapmazsınız.
30 Nisan'da Dell G15 5530 modelini online olarak satın aldım ve cihaz 2-3 gün içinde elime ulaştı. Cihaz iyi görünüyordu; Windows'u kurdum ve birkaç gün boyunca iş yoğunluğundan dolayı oyun yükleyemedim. Müsait olduğum bir zaman GTA 5'i indirdim ve oyunu açtım, ancak oyun 5-6 dakika sonra kendiliğinden kapandı. Sorunun oyunda olduğunu düşündüm ve tekrar açtım ama oyun yine 3-4 dakika sonra kapandı.
Bunun üzerine laptopu Furmark testiyle denedim ve testin %50'sine gelmeden mavi ekran verip kapandı. Satın aldığım yeri aradım ve cihazı iade etmek istediğimi söyledim. Laptopu gönderdim. Ancak, cihazın altında çizik olduğu için iade alamayacaklarını belirttiler. Çizik, belki de cihaz geldiğinde vardı ama ışıkta belli oluyordu ve geri satılabilirliğini etkilediğini söylediler.
Daha sonra Dell'i aradım ve durumu anlattım. Minidump dosyalarını istediler, ben de gönderdim. Windows'u yeniden kurmam gerektiğini söylediler. Driverları Dell'in kendi sitesinden indirerek her şeyi baştan kurdum ama yine mavi ekran hatası aldım.
Tekrar aradım ve bu bilgisayarın Ubuntu çıkışlı olduğunu, Ubuntu'da hata almam gerektiğini söylediler. Ubuntu'yu zar zor kurdum ve ekran kartı driverlarını yükledim. ETS 2'yi indirdim ama oyun açılırken bilgisayar dondu. Yeniden başlattım ama bilgisayar 4-5 saniye sonra yine dondu.
Dell'i tekrar aradım ve durumu anlattım. Bilgisayarı BDH servisine göndermemi söylediler. 23 Mayıs'ta bilgisayar geri geldi ve Windows 11 kurmuşlardı. Furmark testini yeniden yaptım ama %50'ye geldiğinde yine mavi ekran hatası verdi. Tüm süreci video kaydına aldım.
Yine Dell'i aradım ve durumu anlattım. Bana neden Windows kurduğumu(ki kendi servisleri kurdu bunu sorunca yine cevap yok), Ubuntu kurmam gerektiğini söylediler. Ubuntu'da aldığım hataların video ve resimlerini de göndermiştim. Ubuntu'yu tekrar kurdum ve Furmark testini yaptım, ancak yine hata verdi ve ekran dondu. ETS 2'yi test için indirdim ve yine donma sorunu yaşadım.
Dell'i tekrar aradım ve durumu anlattım. Bana DOA belgesinin geleceğini söylediler. 6 gün geçti ve aradım, ancak iade talebimin reddedildiğini öğrendim. Neden aramadıklarını veya e-posta göndermediklerini sordum ama cevap alamadım. Şimdi ne yapacağımı sordum ve bana Windows'u yeniden kurmamı ve hata dosyalarını tekrar göndermemi söylediler.
Bu süreçte bana 8-9 kez Windows ve 2-3 kez Ubuntu kurdurdular, hata dosyalarını ve video, ekran görüntülerini aldılar ama hiçbir destek vermediler. Üstüne bir de dalga geçercesine yeniden Windows kurmamı istediler.
Dell asla tavsiye etmiyorum. Servis olarak berbatlar Konuştuğum kişiler Almanyadaymış ordan destek veriyorlar Türkiyede destek hatları da yok. Yerinde servis var oda bu sorunlara bakmıyormuş.
THH Başvurumu yapacağım. Başınızı ağrıtmak istemiyorsanız hiç bulaşmayın derim.
Son düzenleme: