Ürün alırken tek önemli olanın ürünün teknik özellikleri olmadığının kanıtlarından sadece biri. Forumda dell in özellikle monitörlerini vs çok tavsiye eden oluyor. Böyle şeyleri tavsiye etmeden önce bunlarıda düşünmek lazım. Ben şahsen denemediğim markaları tavsiye etmiyorumBu yazıyı, Dell almak isteyen arkadaşlara bir fikir vermek amacıyla yazıyorum. Umarım benim yaptığım hataları yapmazsınız.
30 Nisan'da Dell G15 5530 modelini online olarak satın aldım ve cihaz 2-3 gün içinde elime ulaştı. Cihaz iyi görünüyordu; Windows'u kurdum ve birkaç gün boyunca iş yoğunluğundan dolayı oyun yükleyemedim. Müsait olduğum bir zaman GTA 5'i indirdim ve oyunu açtım, ancak oyun 5-6 dakika sonra kendiliğinden kapandı. Sorunun oyunda olduğunu düşündüm ve tekrar açtım ama oyun yine 3-4 dakika sonra kapandı.
Bunun üzerine laptopu Furmark testiyle denedim ve testin %50'sine gelmeden mavi ekran verip kapandı. Satın aldığım yeri aradım ve cihazı iade etmek istediğimi söyledim. Laptopu gönderdim. Ancak, cihazın altında çizik olduğu için iade alamayacaklarını belirttiler. Çizik, belki de cihaz geldiğinde vardı ama ışıkta belli oluyordu ve geri satılabilirliğini etkilediğini söylediler.
Daha sonra Dell'i aradım ve durumu anlattım. Minidump dosyalarını istediler, ben de gönderdim. Windows'u yeniden kurmam gerektiğini söylediler. Driverları Dell'in kendi sitesinden indirerek her şeyi baştan kurdum ama yine mavi ekran hatası aldım.
Tekrar aradım ve bu bilgisayarın Ubuntu çıkışlı olduğunu, Ubuntu'da hata almam gerektiğini söylediler. Ubuntu'yu zar zor kurdum ve ekran kartı driverlarını yükledim. ETS 2'yi indirdim ama oyun açılırken bilgisayar dondu. Yeniden başlattım ama bilgisayar 4-5 saniye sonra yine dondu.
Dell'i tekrar aradım ve durumu anlattım. Bilgisayarı BDH servisine göndermemi söylediler. 23 Mayıs'ta bilgisayar geri geldi ve Windows 11 kurmuşlardı. Furmark testini yeniden yaptım ama %50'ye geldiğinde yine mavi ekran hatası verdi. Tüm süreci video kaydına aldım.
Yine Dell'i aradım ve durumu anlattım. Bana neden Windows kurduğumu(ki kendi servisleri kurdu bunu sorunca yine cevap yok), Ubuntu kurmam gerektiğini söylediler. Ubuntu'da aldığım hataların video ve resimlerini de göndermiştim. Ubuntu'yu tekrar kurdum ve Furmark testini yaptım, ancak yine hata verdi ve ekran dondu. ETS 2'yi test için indirdim ve yine donma sorunu yaşadım.
Dell'i tekrar aradım ve durumu anlattım. Bana DOA belgesinin geleceğini söylediler. 6 gün geçti ve aradım, ancak iade talebimin reddedildiğini öğrendim. Neden aramadıklarını veya e-posta göndermediklerini sordum ama cevap alamadım. Şimdi ne yapacağımı sordum ve bana Windows'u yeniden kurmamı ve hata dosyalarını tekrar göndermemi söylediler.
Bu süreçte bana 8-9 kez Windows ve 2-3 kez Ubuntu kurdurdular, hata dosyalarını ve video, ekran görüntülerini aldılar ama hiçbir destek vermediler. Üstüne bir de dalga geçercesine yeniden Windows kurmamı istediler.
Dell asla tavsiye etmiyorum. Servis olarak berbatlar Konuştuğum kişiler Almanyadaymış ordan destek veriyorlar Türkiyede destek hatları da yok. Yerinde servis var oda bu sorunlara bakmıyormuş.
THH Başvurumu yapacağım. Başınızı ağrıtmak istemiyorsanız hiç bulaşmayın derim.
Şuanda kullandığım cihaz Monster ısınıyor ediyor ama teknik servis olarak 1 kere bile beni mağdur bırakmamıştır. Aradığımda her zaman iyi bir şekilde yaklaşıp gönderin cihazınızı inceleyelim çözelim diyorlar. Belki de insanların en fazla yerden yere vurduğu markalardan biridir ama teknik servis olarak diyecek söz yok.Ürün alırken tek önemli olanın ürünün teknik özellikleri olmadığının kanıtlarından sadece biri. Forumda dell in özellikle monitörlerini vs çok tavsiye eden oluyor. Böyle şeyleri tavsiye etmeden önce bunlarıda düşünmek lazım. Ben şahsen denemediğim markaları tavsiye etmiyorum
Hayret doğrusu bilmiyorum benimde monitör bir anda ekranı bozuldu elektrik arızası mıdır bilmiyorum. Dell i aradım mailden fotoğraf at dediler attım adres istediler verdim sonra hemen yeni monitör gönderdiler. Hatta benim monitör üretilmiyor artık diye 280Hz monitör yollamışlar benim ki 165Hz di. Benim ki yerinde servisti galiba o yüzden. Ona dikkat etmek lazım sanırım.Ürün alırken tek önemli olanın ürünün teknik özellikleri olmadığının kanıtlarından sadece biri. Forumda dell in özellikle monitörlerini vs çok tavsiye eden oluyor. Böyle şeyleri tavsiye etmeden önce bunlarıda düşünmek lazım. Ben şahsen denemediğim markaları tavsiye etmiyorum
Bunda yerinde servis var ama bu soruna bakmıyormuş hangisine bakacaksa artık.Hayret doğrusu bilmiyorum benimde monitör bir anda ekranı bozuldu elektrik arızası mıdır bilmiyorum. Dell i aradım mailden fotoğraf at dediler attım adres istediler verdim sonra hemen yeni monitör gönderdiler. Hatta benim monitör üretilmiyor artık diye 280Hz monitör yollamışlar benim ki 165Hz di. Benim ki yerinde servisti galiba o yüzden. Ona dikkat etmek lazım sanırım.
3-4 Sene evvel Küçükyalı Otokoç binasının altında Dell servisi vardı. Orada çalışıyordum. Ama Koç bünyesine bağlı olarak sadece ufak tefek şeylere bakıyordum. Koç Sistemin bilgisayarlarını kuruyorduk veya notebooklara kamera montajı yapıyorduk. Bana kapanacaklarını o senelerde söylemişlerdi. Şimdi başka şirketle anlaşmışlar demekki. Servisleri çok iyiydi. Müşteri, içerideki cihazı tamir eden çalışan ile konuşabiliyordu tavsiyeler vs verebiliyordu. Şimdi dağıldılar tabi. Sorunun için üzgünüm ama Türkiyemizde bazı şeyler düzgün gitmiyor.Bu yazıyı, Dell almak isteyen arkadaşlara bir fikir vermek amacıyla yazıyorum. Umarım benim yaptığım hataları yapmazsınız.
30 Nisan'da Dell G15 5530 modelini online olarak satın aldım ve cihaz 2-3 gün içinde elime ulaştı. Cihaz iyi görünüyordu; Windows'u kurdum ve birkaç gün boyunca iş yoğunluğundan dolayı oyun yükleyemedim. Müsait olduğum bir zaman GTA 5'i indirdim ve oyunu açtım, ancak oyun 5-6 dakika sonra kendiliğinden kapandı. Sorunun oyunda olduğunu düşündüm ve tekrar açtım ama oyun yine 3-4 dakika sonra kapandı.
Bunun üzerine laptopu Furmark testiyle denedim ve testin %50'sine gelmeden mavi ekran verip kapandı. Satın aldığım yeri aradım ve cihazı iade etmek istediğimi söyledim. Laptopu gönderdim. Ancak, cihazın altında çizik olduğu için iade alamayacaklarını belirttiler. Çizik, belki de cihaz geldiğinde vardı ama ışıkta belli oluyordu ve geri satılabilirliğini etkilediğini söylediler.
Daha sonra Dell'i aradım ve durumu anlattım. Minidump dosyalarını istediler, ben de gönderdim. Windows'u yeniden kurmam gerektiğini söylediler. Driverları Dell'in kendi sitesinden indirerek her şeyi baştan kurdum ama yine mavi ekran hatası aldım.
Tekrar aradım ve bu bilgisayarın Ubuntu çıkışlı olduğunu, Ubuntu'da hata almam gerektiğini söylediler. Ubuntu'yu zar zor kurdum ve ekran kartı driverlarını yükledim. ETS 2'yi indirdim ama oyun açılırken bilgisayar dondu. Yeniden başlattım ama bilgisayar 4-5 saniye sonra yine dondu.
Dell'i tekrar aradım ve durumu anlattım. Bilgisayarı BDH servisine göndermemi söylediler. 23 Mayıs'ta bilgisayar geri geldi ve Windows 11 kurmuşlardı. Furmark testini yeniden yaptım ama %50'ye geldiğinde yine mavi ekran hatası verdi. Tüm süreci video kaydına aldım.
Yine Dell'i aradım ve durumu anlattım. Bana neden Windows kurduğumu(ki kendi servisleri kurdu bunu sorunca yine cevap yok), Ubuntu kurmam gerektiğini söylediler. Ubuntu'da aldığım hataların video ve resimlerini de göndermiştim. Ubuntu'yu tekrar kurdum ve Furmark testini yaptım, ancak yine hata verdi ve ekran dondu. ETS 2'yi test için indirdim ve yine donma sorunu yaşadım.
Dell'i tekrar aradım ve durumu anlattım. Bana DOA belgesinin geleceğini söylediler. 6 gün geçti ve aradım, ancak iade talebimin reddedildiğini öğrendim. Neden aramadıklarını veya e-posta göndermediklerini sordum ama cevap alamadım. Şimdi ne yapacağımı sordum ve bana Windows'u yeniden kurmamı ve hata dosyalarını tekrar göndermemi söylediler.
Bu süreçte bana 8-9 kez Windows ve 2-3 kez Ubuntu kurdurdular, hata dosyalarını ve video, ekran görüntülerini aldılar ama hiçbir destek vermediler. Üstüne bir de dalga geçercesine yeniden Windows kurmamı istediler.
Dell asla tavsiye etmiyorum. Servis olarak berbatlar Konuştuğum kişiler Almanyadaymış ordan destek veriyorlar Türkiyede destek hatları da yok. Yerinde servis var oda bu sorunlara bakmıyormuş.
THH Başvurumu yapacağım. Başınızı ağrıtmak istemiyorsanız hiç bulaşmayın derim.
Evet koçsistem ile anlaşmaları bitmiş galiba. Onlara götürecektim.3-4 Sene evvel Küçükyalı Otokoç binasının altında Dell servisi vardı. Orada çalışıyordum. Ama Koç bünyesine bağlı olarak sadece ufak tefek şeylere bakıyordum. Koç Sistemin bilgisayarlarını kuruyorduk veya notebooklara kamera montajı yapıyorduk. Bana kapanacaklarını o senelerde söylemişlerdi. Şimdi başka şirketle anlaşmışlar demekki. Servisleri çok iyiydi. Müşteri, içerideki cihazı tamir eden çalışan ile konuşabiliyordu tavsiyeler vs verebiliyordu. Şimdi dağıldılar tabi. Sorunun için üzgünüm ama Türkiyemizde bazı şeyler düzgün gitmiyor.