AMAZON TÜRKİYE SAÇMALIĞI

2021’den beri Amazon’dan ürün alıyorum, bir kere bile sorun yaşamadım. Onlarca insan sorunsuz sipariş verirken size denk gelince rezillik olmuyor; bu kadar büyütmeniz açıkçası şaşırtıyor. Biraz şanssız bir durum, eninde sonunda çözülecektir. O yüzden sabırlı olmanızı öneririm. Zaten iş çözülmezse Amazon paranızı otomatik olarak iade ediyor. Beklemek istemiyorsanız da direkt kendiniz iptal edip tekrar sipariş verebilirsiniz.
 
Geçmiş olsun öncellikle ama Amazon Türkiye TR de en iyi alışveriş platformu olabilir diye düşünüyorum diğer platformlara göre gecikme vesaire elbette oluyor olmuyor değil ama müşteri memnuniyeti konusunda eline kimse bence su dökemez.
Memnuniyet konusunda artık katılıyorum, ürünü normalde dün tekrar alsam cuma günü geleceği yazıyordu fakat dedikleri gibi özür dileyip acil şekilde kargoya verildi başta inanmamıştım ama olsun, ve bu sabah dağıtıma çıktı. Beklemediğim şekilde arandım ve özür dileyip durumun takipçisi olduğunu söyledi başka bir temsilci ve hızlı bir şekilde dağıtıma çıkartılması için uğraştınıda ekledi ve dediği gibi de oldu zaten. Rezillik sadece bu kadar büyük bir firmanın temsilcisi ve deposu arasında iletişim olmaması ve kargonun kaybolması artı olarak aciliyeti vardı ve o yüzden prime aldım madem veremeyeceksin neden ekspress sipariş sistemi yapıyorsun?
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

2021’den beri Amazon’dan ürün alıyorum, bir kere bile sorun yaşamadım. Onlarca insan sorunsuz sipariş verirken size denk gelince rezillik olmuyor; bu kadar büyütmeniz açıkçası şaşırtıyor. Biraz şanssız bir durum, eninde sonunda çözülecektir. O yüzden sabırlı olmanızı öneririm. Zaten iş çözülmezse Amazon paranızı otomatik olarak iade ediyor. Beklemek istemiyorsanız da direkt kendiniz iptal edip tekrar sipariş verebilirsiniz.
Rezillik kısmı herkes için geçerli böyle büyük bir firmanın deposu ve temsilcisi arasında iletişim olamamsı depoya bildiri geçilmesine rağmen 4 günde cevap dahi vermemesi ve üründen haber alamaması kadar saçma bir şey yok keza başka satıcı değil kendileri satıyor ürünü. En başta da ve diğer yazdığım cevaplarda da bir çok kez söyledim olay gecikme vs değil zaten.
 
Yaşadığın durum sıkıcı, hatta insanı bezdirir cinsten ama AMAZON dediğin zaman ellerinden gelen herşeyi yaparlar, sorunun çözülmekte zorlandıysa o an yapabildikleri bir şey yoktur. Zaten aktif kullananlar bilir ki adamlar herşeyi müşteri için yapıyor. Hiçbir zaman müşteri hizmetlerinde bekletilmezsin, sipariş kısmından talep oluşturun duymazsın, bize mail atın işitmezsin. Herşeyi telefonda ve chatleşirken açık açık anlatırlar, sonuna kadar yardımcı olurlar. Ben daha geçen ay aldığım elektronik eşyayı (13 bin TL) iade etmeme rağmen depodan kaynaklanan bir sorun sebebiyle ay dolana akdar iade alamadım ve 1 ay için 13 bin TL ekstra ödemek zorunda kaldım, sonrasında bankama iade yatsa da ödemiş bulundum, evet can sıkıcıydı ama biliyorum ki yapabilecekleri hiçbir şey yoktu. En etkilendiğim ve o günden beride beni pişman etmeyen şirketin en önemli örneği.

Abim Hollanda'da yaşıyor, bundan yaklaşık 6 sene önce Sennheiser Game Zero kulaklık istedim. Kendisi Utrecht'te yaşıyor, Amazon siparişleri ise Almanya'dan gönderiyor. Abimin geleceği tarih 25 Eylül'dü. Bilet alınmıştı ve ben son anlarda böyle bir şey istediğim için hemen siparişi geçti. Amazon ertesi gün teslim yaptığı için (Almanya'dan Hollanda'ya), 23 Eylül'de siparişi geçti. Bir aksilik olmaması için dua ederek bekledim ama gelin görün ki bir aksilik oldu. Belki abimden kaynaklı belki Amazon'un kendisinden kaynaklı, çalıştığı iş yerine diye göndermişler fakat o adrese de gönderim yapılamıyormuş (sebebini bilmiyorum, belki de ürünü gönderdikleri kargo şirketlerinin bölgeleri vardır). Bu da bizim işi suya düşürdü. Abim 24 Eylül'de hemen iletişime geçerek, durumu belirtti. Durum belki Amazon'dan belki de Abimden kaynaklıydı fakat, benim iş sekteye uğramıştı ve gelmeyecekti.
Ama ne oldu ? Amazon abim durumu izah ettiği için ; "Tamam ürünü biz iade olarak alıyoruz, hemen size yenisini gönderiyoruz, yarın elinizde olacaktır, hızlı kargoya vereceğiz." tarzında bir cevapla karşılaştı ve 25 Eylül öğleninde benim ürünüm abimin elindeydi ve akşamına uçağa sağ salim bindi :)
 
Yaşadığın durum sıkıcı, hatta insanı bezdirir cinsten ama AMAZON dediğin zaman ellerinden gelen herşeyi yaparlar, sorunun çözülmekte zorlandıysa o an yapabildikleri bir şey yoktur. Zaten aktif kullananlar bilir ki adamlar herşeyi müşteri için yapıyor. Hiçbir zaman müşteri hizmetlerinde bekletilmezsin, sipariş kısmından talep oluşturun duymazsın, bize mail atın işitmezsin. Herşeyi telefonda ve chatleşirken açık açık anlatırlar, sonuna kadar yardımcı olurlar. Ben daha geçen ay aldığım elektronik eşyayı (13 bin TL) iade etmeme rağmen depodan kaynaklanan bir sorun sebebiyle ay dolana akdar iade alamadım ve 1 ay için 13 bin TL ekstra ödemek zorunda kaldım, sonrasında bankama iade yatsa da ödemiş bulundum, evet can sıkıcıydı ama biliyorum ki yapabilecekleri hiçbir şey yoktu. En etkilendiğim ve o günden beride beni pişman etmeyen şirketin en önemli örneği.

Abim Hollanda'da yaşıyor, bundan yaklaşık 6 sene önce Sennheiser Game Zero kulaklık istedim. Kendisi Utrecht'te yaşıyor, Amazon siparişleri ise Almanya'dan gönderiyor. Abimin geleceği tarih 25 Eylül'dü. Bilet alınmıştı ve ben son anlarda böyle bir şey istediğim için hemen siparişi geçti. Amazon ertesi gün teslim yaptığı için (Almanya'dan Hollanda'ya), 23 Eylül'de siparişi geçti. Bir aksilik olmaması için dua ederek bekledim ama gelin görün ki bir aksilik oldu. Belki abimden kaynaklı belki Amazon'un kendisinden kaynaklı, çalıştığı iş yerine diye göndermişler fakat o adrese de gönderim yapılamıyormuş (sebebini bilmiyorum, belki de ürünü gönderdikleri kargo şirketlerinin bölgeleri vardır). Bu da bizim işi suya düşürdü. Abim 24 Eylül'de hemen iletişime geçerek, durumu belirtti. Durum belki Amazon'dan belki de Abimden kaynaklıydı fakat, benim iş sekteye uğramıştı ve gelmeyecekti.
Ama ne oldu ? Amazon abim durumu izah ettiği için ; "Tamam ürünü biz iade olarak alıyoruz, hemen size yenisini gönderiyoruz, yarın elinizde olacaktır, hızlı kargoya vereceğiz." tarzında bir cevapla karşılaştı ve 25 Eylül öğleninde benim ürünüm abimin elindeydi ve akşamına uçağa sağ salim bindi :)
Bugün yapılan arama ile zaten bende başlığı değiştirdim gerçekten arayıp özür dilemelerini ve durumdan haberdar etmelerini beklemiyordum ama benim için depo ve temsilci arasındaki iletişimsizlik ve ekspress sipariş süresi büyük bir rezillik çünkü hiçbir işe yaramıyor.
 
kargo firması kolay gelsin diyosun bak bu firma kadar rezalet kötü bi firma yok benden 5 kilometre uzaktaki dağıtım merkezine gitti ürünüm zamanında işyerinden gidemediğim için kargonun gelmesini bekle bekle ama her gün arıyorum
1. gün dün gelmesi gerekyiodu niye gelmedi
2. gün şikayet oluşturdum
3. gün şikayet birimine bakan birimide şikayet ettim
4. gün sövmeye başladım
5. gün ana avrat gidiyodum en sonunda
6. gün artık aradığımda şikayetiniz var Dediler şikayet birimine bakan birimide şikayet etmişsiniz şikayet vardada yazmışsınız hepsini gördük en yakın zamanda kargonuzu size ulaştırıcaz gibi ben konusmadan cevaplamışlardı
7. günün şafağında
1758701802332.webp

tam da bu görseldeki gibi belirdi kargocu önce sağlam bi sövdüm sonra kargomu aldım sonra kargoyu aradım yapacağınız işi öpim dedim sağlamından bi kaydım, yani anlayacağın rezalet hizmet kolay gelsin dir hiç bulaşmican
 
kargo firması kolay gelsin diyosun bak bu firma kadar rezalet kötü bi firma yok benden 5 kilometre uzaktaki dağıtım merkezine gitti ürünüm zamanında işyerinden gidemediğim için kargonun gelmesini bekle bekle ama her gün arıyorum
1. gün dün gelmesi gerekyiodu niye gelmedi
2. gün şikayet oluşturdum
3. gün şikayet birimine bakan birimide şikayet ettim
4. gün sövmeye başladım
5. gün ana avrat gidiyodum en sonunda
6. gün artık aradığımda şikayetiniz var Dediler şikayet birimine bakan birimide şikayet etmişsiniz şikayet vardada yazmışsınız hepsini gördük en yakın zamanda kargonuzu size ulaştırıcaz gibi ben konusmadan cevaplamışlardı
7. günün şafağında Alıntıyı görüntüle
tam da bu görseldeki gibi belirdi kargocu önce sağlam bi sövdüm sonra kargomu aldım sonra kargoyu aradım yapacağınız işi öpim dedim sağlamından bi kaydım, yani anlayacağın rezalet hizmet kolay gelsin dir hiç bulaşmican
olay kargo firması ile değil ama gerçekten rezil bir kargo heralde Elon Musk ile iletişime geçmek daha kolay olur sadece 1 kez ulaşmak için bile uğraştırdılar şikayet oluşturup geri arayın dedim (başta topu amazon kolay gelsine kolay gelsin amazona atıyordu) onu da yapmadılar mesela onu da unutmuştum senin yazıyı görünce geldi aklıma
 
Bugün yapılan arama ile zaten bende başlığı değiştirdim gerçekten arayıp özür dilemelerini ve durumdan haberdar etmelerini beklemiyordum ama benim için depo ve temsilci arasındaki iletişimsizlik ve ekspress sipariş süresi büyük bir rezillik çünkü hiçbir işe yaramıyor.
Yaşanan durum zaten can sıkıcı, ben bile sıkılırdım ne kadar güvensem de çünkü heves ettiğim ürünüm daha geç elime ulaşacak. Dediğim gibi Müşteri memnuniyetini hiçbir firmada bu kadar sağlam bulamazsınız. Kaldı ki bu yurtdışı içinde böyle, en iyi internetten alışveriş firması.
 
kargo firması kolay gelsin diyosun bak bu firma kadar rezalet kötü bi firma yok benden 5 kilometre uzaktaki dağıtım merkezine gitti ürünüm zamanında işyerinden gidemediğim için kargonun gelmesini bekle bekle ama her gün arıyorum
1. gün dün gelmesi gerekyiodu niye gelmedi
2. gün şikayet oluşturdum
3. gün şikayet birimine bakan birimide şikayet ettim
4. gün sövmeye başladım
5. gün ana avrat gidiyodum en sonunda
6. gün artık aradığımda şikayetiniz var Dediler şikayet birimine bakan birimide şikayet etmişsiniz şikayet vardada yazmışsınız hepsini gördük en yakın zamanda kargonuzu size ulaştırıcaz gibi ben konusmadan cevaplamışlardı
7. günün şafağında Alıntıyı görüntüle
tam da bu görseldeki gibi belirdi kargocu önce sağlam bi sövdüm sonra kargomu aldım sonra kargoyu aradım yapacağınız işi öpim dedim sağlamından bi kaydım, yani anlayacağın rezalet hizmet kolay gelsin dir hiç bulaşmican
jJGGAXKHBSKDHCVWKDHBCKHWEBCKYWDBCEFV
PATLADIM
 
KISACA: ÜRÜN EKSPRESS OLMASINA RAĞMEN AŞIRI GECİKME, TEMSİLCİ VE DEPO ARASINDAKİ İLETİŞİMSİZLİK, KARGONUN KAYBOLMASI.
Ürün normalde prime ile bir günde olduğu için aldım çünkü iş seyehatine gidecektim gelmediği için gitmedim arkadaşımı gönderdim çünkü asıl işim bilgisayar ile 1.mahcubiyetim burda zaten 2. yine başka bir arkadaşımdan emanet monitör aldım 2 güne vereceğim diye 8 gün oldu veremedim
prime ile 1 günde diyip 8 günde getirememek, kargonun kaybolması ve iletişimsizlik bazı arkadaşlar abartma falan dedi ama evet REZİLLİK, yinede umarım sizlerin işleri sekteye uğramaz ve bu durumlarda kalmazsınız boş marka savunuculuğu yapmayın.

Amazon Türkiye satıcılı bir monitör satın aldım eskpress olarak Eylül 17'de ve 19 da kargoya verildi olarak görünüyordu ki 19 da gelmesi gerekiyordu kargonun teslimat süresi öyle diyordu (KOLAY GELSİN) kargo firmasını aradığımda kargonun daha onlara ulaşmadığını yani kargoya verilmediğini ve Amazon ile iletişime geçmem gerektiğini söylediler 19'unda Amazonu aradığımda takip kimliğinde sıkıntı olduğunu ürünün depodan çıkmadığını hatta 'sıkışmış gibi bir durum' dediler ve depoya ileti geçip pazartesi yani 22'sinde elimde olmasını sağlayacaklarını söylediler bu sefer pazartesi durumu öğrenmek için aradığımda durum hala aynı kargo ile ilgili kimsenin bir haberi yok depodan da yanıt alınmıyor ne yapacağız diyorum 23'ünü bekleyin diyorlar şaka gibi.

Burda problem gecikmesi değil problem tek yaptıkları oyalamak Müşteri Hizmetlerine bağlanmak gerçekten çok kolay ve hızlı fakat hiçibir şeyden haberleri yok ve soruna çözümde bulamıyorlar bugün için tekrar gönderilmesini istedim fakat sipariş takipte hala kargoya verilmemiş büyük ihtimalle bugünde alamayacağım Amazon Türkiyeden satıcısından alacak arkadaşlar için söylüyorum 2 kere düşünün

BU OLAYLARDAN SONRA AMAZONDAN DAHA DA ALIŞVERİŞ YAPMAM BAZI FORUM KONULARINDA "ALIN GÜVENİLİR HELE AMAZON SATICI İSE ARKASINDA DURUYOR ÜRÜNÜNÜN" gibi söylemlerden sonra karar vermiştim keşke hiç o topa girmeseymişim :D, iadede de sıkıntı 6 günün sonunda iade alabiliyorsun en azından veriyorlar, istediğim monitör uygundu orda o yüzden iade yerine tekrar gönderi seçtim ama orda da hata yaptım galiba.
Alıntıyı görüntüle


23 Eylül Saat Sabah 11 de tekrar gönderim yapıldı ve zaten 7 gün gecikmesine rağmen hala kargoya verilmedi :D
İstanbul'a yakın illere dedikleri teslimati yapıyorlar max 1 gün gecikme oluyor olsada fakat İstanbul'a uzak illerde bu tarz problemler mevcut daha doğrusu Amazon'un depolari var bir kaç bölgede her bölgedeki depoda farklı ürünler var. Ben İstanbul'da oturuyorum bana yakın depo İstanbul Gebze'de bundan ötürü çok nadir aynı gün teslimatta sorun yaşadım ben (politika değişikliği yapıldı defalarca bundan ötürü bozdu Amazon kendisini)
 
İstanbul'a yakın illere dedikleri teslimati yapıyorlar max 1 gün gecikme oluyor olsada fakat İstanbul'a uzak illerde bu tarz problemler mevcut daha doğrusu Amazon'un depolari var bir kaç bölgede her bölgedeki depoda farklı ürünler var. Ben İstanbul'da oturuyorum bana yakın depo İstanbul Gebze'de bundan ötürü çok nadir aynı gün teslimatta sorun yaşadım ben (politika değişikliği yapıldı defalarca bundan ötürü bozdu Amazon kendisini)
Kocaeli'deyim depo Kocaeli/Gebzede hadi orda yoktu İtanbul Tuzlada var depo, benim olay biraz şansızlık ama diğer yazdıklarımda dediğim gibi sadece normal şekilde gecikse yine alttan alabilirim ama habersizlik, iletişimsizlik kargonun kaybolması aşırı saçma bir olay
 
Kocaeli'deyim depo Kocaeli/Gebzede hadi orda yoktu İtanbul Tuzlada var depo, benim olay biraz şansızlık ama diğer yazdıklarımda dediğim gibi sadece normal şekilde gecikse yine alttan alabilirim ama habersizlik, iletişimsizlik kargonun kaybolması aşırı saçma bir olay
Başıma hiç denk gelmedi kaybolma durumu yalnız kargomun agt diye kargo ile çalışırken Amazon başıma neler gelmedi neler birçok şikayet bıraktım sonra çalışmayı bırakmış Amazon onlarla
 
olay gecikmesi değil dediğim gibi üründen kimsenin haberi yok temsilci depoya soruyor depodan da haber yok, çıktı dendi çıkmamış kargo firmasıda bilmiyor nerde olduğunu olay habersizlik ve yanlış bilgi verilmesi, rezillik kısmıda aciliyeti vardı ve o yüzden prime aldım madem veremeyeceksin neden ekspress sipariş sistemi yapıyorsun?
Evet, relazet kısmı orası dediğiniz gibi, hangi kargoydu hatırlayamadım ama alt kargo firmaları oluyor ya, bazen onlarda taşıyor, bağlı olduğu kargo firmasından öğrenemiyorsunuz, iletişim kuramıyorsunuz. Masraf az tutsun diyen yoksa niye 10 gün bekletsin depoda
 
olay kargo firması ile değil ama gerçekten rezil bir kargo heralde Elon Musk ile iletişime geçmek daha kolay olur sadece 1 kez ulaşmak için bile uğraştırdılar şikayet oluşturup geri arayın dedim (başta topu amazon kolay gelsine kolay gelsin amazona atıyordu) onu da yapmadılar mesela onu da unutmuştum senin yazıyı görünce geldi aklıma
ya ara ana avrat kay hepsine alışkınlar duramazlar zaten sende bekleme süreni küfretme yeteneğinle süsleyip rahatlarsın
 
Geri
Top