Neler Yeni

Yardım Gaminggen mağduriyetim hakkında nasıl işlemler uygulamalıyım?

Canxz

80+ Bronze
Katılım
3 Temmuz 2022
Mesajlar
931
Dahası  
Reaksiyon skoru
164
İsim
Toprak
Uzun fakat okuyup yardımcı olursanız sevinirim🙏
Gaminggen sitesinden eastergamers adlı kasayı ve ASUS VG27AQ1A modelini satın aldım. Monitörde ölü piksel olduğunu fark ettim ve değişim istedim, site müşteri memnuniyeti için yeni monitörü değistireceklerini belirttiler ve aynı modeli değişim sağladılar, fakat yolladıkları monitörde öncekinden farklı olarak dış kartonunda sadece bir bant vardı, açıldığı belliydi, içerisindeki monitör koruma filminin de bir bandı eksikti, monitör ayaklarının da altı tozdu ve açıldığı barizdi. Ben de sitenin kontrol ettiğini, ölü piksel testi yapıp yolladıklarını düşünerek kanıt olarak fotoğraf çekmeden kutuyu açtım ve monitörü test ettim. Fakat monitörde bir ölü piksel olduğunu gördüm ve siteyi arayarak değişim yapmalarını istedim.

Onlar da monitörü yollamamı, değişim yapacaklarını "Servise gideceğini belirtmeden direkt değişim yapacaklarını belirttiler" fakat monitör onlara ulaştığında ölü piksel kontrolü yaptıklarını ve ölü pikseli tespit ettiklerini ama servise gitmesi gerektiğini, rapor gelmeden iade-değişim yapmayacaklarını belirttiler. Ben de kendilerine servisi aradığımı ASUS müşteri hizmetlerinin 1 tane ölü piksel olduğu için değişim veya tamir olmayacağının bariz olduğunu bana söylediklerini belirttim fakat gaminggen sitesi müşteri temsilcisi hiçbir bilgi vermeden servisten rapor gelmez ise iade veya değişim yapmayacaklarını belirttiler.

Sonrasında müşteri temsilcisine ürünün zaten açık geldiğini degisim hakkımı kullansam bile iade hakkimi kullanmak istedigimi belirttim ama temsilci inatla "servisten rapor gelmeden iade-degisim mümkün değil" diyordu...

Tek ölü piksel olduğu için servisten rapor-tamir olmayacağı bariz. Site beni mağdur etti. Sizce nasıl yönde ilerlemeliyim. Şik*ye*va* sitesine de şikayet belirteceğim. Acaba servisten nasıl sonuç gelir? Sanırım firma beni oyalıyor. 3 5 lira indirim alacaksınız diye böyle sitelere gitmeyin derim.
 

pickpocket

Ventus☪
Moderatör
Katılım
7 Nisan 2020
Mesajlar
14,054
En İyi Cevap
27
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,917
Yaş
29
Konum
Adana
İsim
Ventus
İlgilendiği Kategoriler
Teknik Sorunlar
Instagram
www.instagram.com/serhatcanavci
Steam
www.steamcommunity.com/id/serhatcanavcii
Twitter
AvciSerhatCan
Facebook
serhatcanavci
Discord
Ventus#1033
Reddit
VentusTR

Ölü Piksel İade ve Değişim Prosedürü​


Ekrana sahip yeni nesil cihazlarda parlaklık ve görüntünün elde edilmesini sağlayan görüntü noktaları yani piksellerin (pixel) çalışmama problemi olan ölü piksel (dead pixel) durumu birçok insanın yeni aldığı ürünlerinden soğumasına veya yeni bir ürün alırken de “acaba sorun olacak mı?” diyerek stres yaşamalarına neden olmaktadır. Tabii ki bu duruma neden olan başlıca neden ise ülkemizde faaliyet gösteren firmaların tüketici haklarını gözetmeksizin tutundukları tavırlardır.
2001 yılında ölü piksel ile ilgili olarak, bazı cihaz üreticilerinin de destek vermesiyle, Türk Standartları Enstitüsü (TSE) bir standart yayımlanmıştır (Standart No: EN ISO 13406-2). Ancak bu durumda tüketiciler ayıplı olan bu cihazlara mahkûm edilmiş ve tüketicinin hakları maalesef rafa kaldırılmıştı. Mevcut durum 2010 yılında TSE’nin bu standardı kaldırması ile son buldu. Fakat faaliyet gösteren firmalar bu standart iptal olmamış gibi işlem yapmaya, insanları kandırmaya ve tüketici haklarını gasp etmeye devam ettiler. Ta ki bir vatandaş tarafından açılan davanın Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi tarafından onaylanmasına kadar. Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi‘nin onayladığı bu karara göre (Karar No: 2013/1750) ölü piksel sayısı kaç olursa olsun, cihazın garanti kapsamında sorunun çözülmesi karara bağlanmış oldu.



Bu kararın yanı sıra 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun incelendiğinde aslında ölü piksel durumunda tüketicilerin ne yapması gerektiği ortaya çıkmaktadır. Bu kanunun 18. maddesinde Cayma Hakkı başlıklı bir madde bulunmaktadır.
Cayma Hakkı – Madde 18
(1)
Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.
(2)
Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.
(3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.
(4) Tüketicinin satıcıyı bulduğu finansal kiralama işlemlerinde cayma hakkı kullanılamaz.”

4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi‘nin kararı ortak olarak incelendiğinde böyle bir durum ile karşılaşıldığında neler yapılması gerektiği ortaya çıkmaktadır.
olupikseltest.com olarak önerimizi aşağıda maddeler halinde sunmaktayız.
1-
Yeni bir cihaz aldığınızda ilk işlem olarak vakit kaybeden hemen Ölü Piksel Testi’ni yapınız. Bu durum yedi günlük cayma hakkınız sebebi ile oldukça önemlidir. (Hemen Test Et Sonra Pişman Olma!)
2- Yapılan test sonucu olumsuz ise yani cihazınızda ölü piksel mevcut ise ilk iş olarak ürünü satın aldığınız yere başvurarak bu ürünün misli ile değişimini talep ediniz.
3- Talebiniz firma yetkilisi tarafından olumsuz olarak cevaplanıyorsa, bu cevabı yazılı olarak isteyiniz.
4- Firma yazılı olarak cevap vermiyorsa, talebinizi yazılı olarak bir notere giderek firmaya iletmesini sağlayın ve talebinize belirli bir süre ekleyerek bu süreyi bekleyin.
5- Bu süre geçtikten sonra bulunduğunuz ilçe kaymakamlığına başvuru yaparak Tüketici Hakem Heyetine ulaşın.
6- Tüketici Hakem Heyeti’ne durumunuzu anlatan bir dilekçe ile başvurunuzu yapın. Unutmayınız, Tüketici Hakem Heyetleri her yıl belirli bir tutardaki konuları ele alarak karara bağlamaktadır. Eğer dava söz konusu olan tutar, belirlenmiş olan bu tutardan fazla ise direkt olarak Tüketici Mahkemesine başvuru yaparak durumunuzu anlatan bir dilekçeyi mahkemeye sunun.



Bir konuda emin olun. Bu gibi bir durumda haklı olan taraf eğer cihaza yönelik bir kusurunuz yok ise kesinlikle sizsiniz. Bu nedenle hakkınızı sonuna kadar arayın.

*alıntıdır*​
 

ozan41

80+
Katılım
8 Temmuz 2022
Mesajlar
350
Dahası  
Reaksiyon skoru
104
İsim
Ozan
Ver tüketici hakem heyetine hiç uğraşmaya gerek yok. Şunu hatırlat kendilerine , satın alınan elektronik ürün 6 ay içinde her hangi bir sebepten arızalanırsa kusur üretim aşamasından kaynaklı sayılır.
 
Katılım
16 Ağustos 2021
Mesajlar
6,338
En İyi Cevap
3
Monitör geldiğinde direkt beğenmedim diyip iade ederdim.
 

ARDELENO

80+ Bronze
Katılım
10 Şubat 2022
Mesajlar
907
Dahası  
Reaksiyon skoru
372
İsim
enes
Dostum ben DA GT2 bilgisayarı alalı 3 hafta oldu. Parçalar hatalı geldi. İade yapacağız farkı diye 1 hafta beklettiler. Sonra iade yapmayacağız değişim olur anca dediler. Geri gönderdim geçen hafta perşembe. Bu hafta da gelmedi. Her gün arıyorum. Bugün yarın çıkar biz sizi ararız diye geçiştiriyorlar. Paramla rezil oldum.

Zar zor harçlıklarla kenara her ay attığım paralarla değer kaybetmesin diye 600 dolar biriktirip aldım. utanmadan iade edelim falan diyorlar . 600 dolar 10800TL oldu.

Gaming gen tr den ürün alırken 2 kez düşünün.
 

Canxz

80+ Bronze
Katılım
3 Temmuz 2022
Mesajlar
931
Dahası  
Reaksiyon skoru
164
İsim
Toprak
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6

Ölü Piksel İade ve Değişim Prosedürü​


Ekrana sahip yeni nesil cihazlarda parlaklık ve görüntünün elde edilmesini sağlayan görüntü noktaları yani piksellerin (pixel) çalışmama problemi olan ölü piksel (dead pixel) durumu birçok insanın yeni aldığı ürünlerinden soğumasına veya yeni bir ürün alırken de “acaba sorun olacak mı?” diyerek stres yaşamalarına neden olmaktadır. Tabii ki bu duruma neden olan başlıca neden ise ülkemizde faaliyet gösteren firmaların tüketici haklarını gözetmeksizin tutundukları tavırlardır.
2001 yılında ölü piksel ile ilgili olarak, bazı cihaz üreticilerinin de destek vermesiyle, Türk Standartları Enstitüsü (TSE) bir standart yayımlanmıştır (Standart No: EN ISO 13406-2). Ancak bu durumda tüketiciler ayıplı olan bu cihazlara mahkûm edilmiş ve tüketicinin hakları maalesef rafa kaldırılmıştı. Mevcut durum 2010 yılında TSE’nin bu standardı kaldırması ile son buldu. Fakat faaliyet gösteren firmalar bu standart iptal olmamış gibi işlem yapmaya, insanları kandırmaya ve tüketici haklarını gasp etmeye devam ettiler. Ta ki bir vatandaş tarafından açılan davanın Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi tarafından onaylanmasına kadar. Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi‘nin onayladığı bu karara göre (Karar No: 2013/1750) ölü piksel sayısı kaç olursa olsun, cihazın garanti kapsamında sorunun çözülmesi karara bağlanmış oldu.



Bu kararın yanı sıra 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun incelendiğinde aslında ölü piksel durumunda tüketicilerin ne yapması gerektiği ortaya çıkmaktadır. Bu kanunun 18. maddesinde Cayma Hakkı başlıklı bir madde bulunmaktadır.
Cayma Hakkı – Madde 18
(1)
Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.
(2)
Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.
(3) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir; aksi takdirde tüketici cayma hakkını kullanamaz. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.
(4) Tüketicinin satıcıyı bulduğu finansal kiralama işlemlerinde cayma hakkı kullanılamaz.”

4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Yargıtay Ankara 7.Tüketici Mahkemesi‘nin kararı ortak olarak incelendiğinde böyle bir durum ile karşılaşıldığında neler yapılması gerektiği ortaya çıkmaktadır.
olupikseltest.com olarak önerimizi aşağıda maddeler halinde sunmaktayız.
1-
Yeni bir cihaz aldığınızda ilk işlem olarak vakit kaybeden hemen Ölü Piksel Testi’ni yapınız. Bu durum yedi günlük cayma hakkınız sebebi ile oldukça önemlidir. (Hemen Test Et Sonra Pişman Olma!)
2- Yapılan test sonucu olumsuz ise yani cihazınızda ölü piksel mevcut ise ilk iş olarak ürünü satın aldığınız yere başvurarak bu ürünün misli ile değişimini talep ediniz.
3- Talebiniz firma yetkilisi tarafından olumsuz olarak cevaplanıyorsa, bu cevabı yazılı olarak isteyiniz.
4- Firma yazılı olarak cevap vermiyorsa, talebinizi yazılı olarak bir notere giderek firmaya iletmesini sağlayın ve talebinize belirli bir süre ekleyerek bu süreyi bekleyin.
5- Bu süre geçtikten sonra bulunduğunuz ilçe kaymakamlığına başvuru yaparak Tüketici Hakem Heyetine ulaşın.
6- Tüketici Hakem Heyeti’ne durumunuzu anlatan bir dilekçe ile başvurunuzu yapın. Unutmayınız, Tüketici Hakem Heyetleri her yıl belirli bir tutardaki konuları ele alarak karara bağlamaktadır. Eğer dava söz konusu olan tutar, belirlenmiş olan bu tutardan fazla ise direkt olarak Tüketici Mahkemesine başvuru yaparak durumunuzu anlatan bir dilekçeyi mahkemeye sunun.



Bir konuda emin olun. Bu gibi bir durumda haklı olan taraf eğer cihaza yönelik bir kusurunuz yok ise kesinlikle sizsiniz. Bu nedenle hakkınızı sonuna kadar arayın.

*alıntıdır*​
Ver tüketici hakem heyetine hiç uğraşmaya gerek yok. Şunu hatırlat kendilerine , satın alınan elektronik ürün 6 ay içinde her hangi bir sebepten arızalanırsa kusur üretim aşamasından kaynaklı sayılır.
Monitör geldiğinde direkt beğenmedim diyip iade ederdim.
İade istediğimde monitörün markası Asus GamingGen değil diyorlar. Asus servisinden rapor gelmeden işlem yapılmaz diyorlar ve aynı cümleyi kurmaları zoruma gidiyor ne dersem diyeyim. Ne onerirsiniz canımı çok sıktı bu durum şuan iade olsa 2 katı fiyatını verilir amazonda alırım yani para önemli değil site illallah ettirdi yalanları ile .
 

pickpocket

Ventus☪
Moderatör
Katılım
7 Nisan 2020
Mesajlar
14,054
En İyi Cevap
27
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,917
Yaş
29
Konum
Adana
İsim
Ventus
İlgilendiği Kategoriler
Teknik Sorunlar
Instagram
www.instagram.com/serhatcanavci
Steam
www.steamcommunity.com/id/serhatcanavcii
Twitter
AvciSerhatCan
Facebook
serhatcanavci
Discord
Ventus#1033
Reddit
VentusTR
İade istediğimde monitörün markası Asus GamingGen değil diyorlar. Asus servisinden rapor gelmeden işlem yapılmaz diyorlar ve aynı cümleyi kurmaları zoruma gidiyor ne dersem diyeyim. Ne onerirsiniz canımı çok sıktı bu durum şuan iade olsa 2 katı fiyatını verilir amazonda alırım yani para önemli değil site illallah ettirdi yalanları ile .
THH başvurun.
 

NespaY

80+ Silver
Katılım
7 Ağustos 2020
Mesajlar
4,966
Uzun fakat okuyup yardımcı olursanız sevinirim🙏
Gaminggen sitesinden eastergamers adlı kasayı ve ASUS VG27AQ1A modelini satın aldım. Monitörde ölü piksel olduğunu fark ettim ve değişim istedim, site müşteri memnuniyeti için yeni monitörü değistireceklerini belirttiler ve aynı modeli değişim sağladılar, fakat yolladıkları monitörde öncekinden farklı olarak dış kartonunda sadece bir bant vardı, açıldığı belliydi, içerisindeki monitör koruma filminin de bir bandı eksikti, monitör ayaklarının da altı tozdu ve açıldığı barizdi. Ben de sitenin kontrol ettiğini, ölü piksel testi yapıp yolladıklarını düşünerek kanıt olarak fotoğraf çekmeden kutuyu açtım ve monitörü test ettim. Fakat monitörde bir ölü piksel olduğunu gördüm ve siteyi arayarak değişim yapmalarını istedim.

Onlar da monitörü yollamamı, değişim yapacaklarını "Servise gideceğini belirtmeden direkt değişim yapacaklarını belirttiler" fakat monitör onlara ulaştığında ölü piksel kontrolü yaptıklarını ve ölü pikseli tespit ettiklerini ama servise gitmesi gerektiğini, rapor gelmeden iade-değişim yapmayacaklarını belirttiler. Ben de kendilerine servisi aradığımı ASUS müşteri hizmetlerinin 1 tane ölü piksel olduğu için değişim veya tamir olmayacağının bariz olduğunu bana söylediklerini belirttim fakat gaminggen sitesi müşteri temsilcisi hiçbir bilgi vermeden servisten rapor gelmez ise iade veya değişim yapmayacaklarını belirttiler.

Sonrasında müşteri temsilcisine ürünün zaten açık geldiğini degisim hakkımı kullansam bile iade hakkimi kullanmak istedigimi belirttim ama temsilci inatla "servisten rapor gelmeden iade-degisim mümkün değil" diyordu...

Tek ölü piksel olduğu için servisten rapor-tamir olmayacağı bariz. Site beni mağdur etti. Sizce nasıl yönde ilerlemeliyim. Şik*ye*va* sitesine de şikayet belirteceğim. Acaba servisten nasıl sonuç gelir? Sanırım firma beni oyalıyor. 3 5 lira indirim alacaksınız diye böyle sitelere gitmeyin derim.
Bu GamingGen ne böyle ya şikayet üstüne şikayet.
 

Can...

80+ Platinum
Katılım
14 Mayıs 2020
Mesajlar
11,197
Uzun fakat okuyup yardımcı olursanız sevinirim🙏
Gaminggen sitesinden eastergamers adlı kasayı ve ASUS VG27AQ1A modelini satın aldım. Monitörde ölü piksel olduğunu fark ettim ve değişim istedim, site müşteri memnuniyeti için yeni monitörü değistireceklerini belirttiler ve aynı modeli değişim sağladılar, fakat yolladıkları monitörde öncekinden farklı olarak dış kartonunda sadece bir bant vardı, açıldığı belliydi, içerisindeki monitör koruma filminin de bir bandı eksikti, monitör ayaklarının da altı tozdu ve açıldığı barizdi. Ben de sitenin kontrol ettiğini, ölü piksel testi yapıp yolladıklarını düşünerek kanıt olarak fotoğraf çekmeden kutuyu açtım ve monitörü test ettim. Fakat monitörde bir ölü piksel olduğunu gördüm ve siteyi arayarak değişim yapmalarını istedim.

Onlar da monitörü yollamamı, değişim yapacaklarını "Servise gideceğini belirtmeden direkt değişim yapacaklarını belirttiler" fakat monitör onlara ulaştığında ölü piksel kontrolü yaptıklarını ve ölü pikseli tespit ettiklerini ama servise gitmesi gerektiğini, rapor gelmeden iade-değişim yapmayacaklarını belirttiler. Ben de kendilerine servisi aradığımı ASUS müşteri hizmetlerinin 1 tane ölü piksel olduğu için değişim veya tamir olmayacağının bariz olduğunu bana söylediklerini belirttim fakat gaminggen sitesi müşteri temsilcisi hiçbir bilgi vermeden servisten rapor gelmez ise iade veya değişim yapmayacaklarını belirttiler.

Sonrasında müşteri temsilcisine ürünün zaten açık geldiğini degisim hakkımı kullansam bile iade hakkimi kullanmak istedigimi belirttim ama temsilci inatla "servisten rapor gelmeden iade-degisim mümkün değil" diyordu...

Tek ölü piksel olduğu için servisten rapor-tamir olmayacağı bariz. Site beni mağdur etti. Sizce nasıl yönde ilerlemeliyim. Şik*ye*va* sitesine de şikayet belirteceğim. Acaba servisten nasıl sonuç gelir? Sanırım firma beni oyalıyor. 3 5 lira indirim alacaksınız diye böyle sitelere gitmeyin derim.
Firmanın pekte bir suçu yok marka önemli bende itopyadan aoc 27g2u aldım pivotta minik bir sorun vardı (yeni pivot gonderebilirlerdi)
Ve 1 adet ölü pixel vardı sıfırı ile değişim yaptılar kargo adaara vardıktan 1 saat sonra. Geri kargoya verildi aoc servisine gitti kargom direkt olarak asus servisinde bitiriyor iş aslına bakarsan. Her markanın ölü pixel prosedürü farklıdır
 

Canxz

80+ Bronze
Katılım
3 Temmuz 2022
Mesajlar
931
Dahası  
Reaksiyon skoru
164
İsim
Toprak
Surec uzar mı acaba. Benden servise yollayacaklarını belirttiler onaylamam durumunda. onaylamak istemiyorum pek degisim olacağını sanmam. Nasıl yapsam acaba . Onay verirsem de thh başvurduğumda biz servise yolladık derler mı acaba
Mesaj otomatik birleştirildi:

Firmanın pekte bir suçu yok marka önemli bende itopyadan aoc 27g2u aldım pivotta minik bir sorun vardı (yeni pivot gonderebilirlerdi)
Ve 1 adet ölü pixel vardı sıfırı ile değişim yaptılar kargo adaara vardıktan 1 saat sonra. Geri kargoya verildi aoc servisine gitti kargom direkt olarak asus servisinde bitiriyor iş aslına bakarsan. Her markanın ölü pixel prosedürü farklıdır
Hocam bana da değişim yapıyorlar ama ürün açık geliyor . Paket tek bantlı ve monitör ayakları tozlu
 
Son düzenleme:

onurkaplan

80+ Bronze
Katılım
18 Şubat 2022
Mesajlar
1,644
Dahası  
Reaksiyon skoru
601
İsim
Onur
Amazondan Asus monitör aldım 4 ay sonra ölü piksel olduğunu fark ettik

Servise gönderdik servis 3 ve üstünde olmadığı için değişim olmaz dedi

Amazona yazdım durumu Amazon bize geri gönderin paranızı iade edelim dedi
 

Can...

80+ Platinum
Katılım
14 Mayıs 2020
Mesajlar
11,197
Surec uzar mı acaba. Benden servise yollayacaklarını belirttiler onaylamam durumunda. onaylamak istemiyorum pek degisim olacağını sanmam. Nasıl yapsam acaba . Onay verirsem de thh başvurduğumda biz servise yolladık derler mı acaba
Mesaj otomatik birleştirildi:


Hocam bana da değişim yapıyorlar ama ürün açık geliyor . Paket tek bantlı ve monitör ayakları tozlu
Ölü pixel aynı yerinde mi
 

Canxz

80+ Bronze
Katılım
3 Temmuz 2022
Mesajlar
931
Dahası  
Reaksiyon skoru
164
İsim
Toprak
Top Bottom